• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlandse werkgever verplicht werknemers tot opladen

Auteur: Author, gepost 5 oktober 2017 om 10:16 – 82 Reacties

Nederlandse werkgever verplicht werknemers tot opladen


Wat de regering niet lukt doet een Nederlandse bank gewoon wél.

Enkele jaren geleden reed half leasend Nederland nog in plug-in hybrides vanwege de lage bijtelling. Of al die auto’s ook echt (semi-)elektrisch reden en of er ook daadwerkelijk werd opgeladen? Zeer waarschijnlijk niet. Dus voor het terugdringen van de uitstoot was dit plan niet echt toereikend.

ING zag hetzelfde als wij, maar de bank pakt het anders aan. Werknemers mogen namelijk alleen nog de meest milieuvriendelijke modelvarianten leasen. Daarbij komt dat er, in het geval van een plug-in hybride, netjes moet worden opgeladen. Doet de werknemer in kwestie dat niet, dan kan deze een boete van maximaal 1.500 euro verwachten!

Een en ander is per 1 oktober in werking getreden en ING geeft aan dat de bank een klimaatbestendig bedrijf wil worden. Werknemers zullen daar een steentje aan moeten bijdragen en dus mogen alleen nog auto’s worden geleased met een uitstoot van minder dan 105 gram CO2 per kilometer.

Zijn we er dan? Neen! Op auto’s met een uitstoot tussen de 95 en 105 gram per kilometer wordt een toeslag van 10% van het leasetarief worden betaald. In het geval van hybrides wordt gecontroleerd of de auto dagelijks aan de laadpaal wordt gehangen. Gebeurt dat niet, dan krijgt de werknemer een boete die 10% van de jaarlijkse leasenorm bedraagt. Da’s maximaal zo’n 1.500 euro.

Pittige maatregelen dus met verstrekkende gevolgen, maar we gokken dat ING’s leasepolicy wel doeltreffend is als het gaat om het terugdringen van uitstoot. (via: FD)

Foto door @porschepet via Autojunk, dank aan nvm voor het tippen!

Ook interessant!

  • Stellantis bouwt snelweg die auto's kan opladen
  • Rijtest: Lexus NX450h+ 306 pk plug-in hybride
  • Video: Nederlandse politie achtervolgt inbreker
  • gratis
    Arnhem laat elektrische auto opladen aan lantaarnpaal

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybride, ing, lease, plug-in, uitstoot

Vorig bericht: « Dit is de Mitsubishi e-Volution Concept
Volgend bericht: Waarom Skoda door VW aan de ketting wordt gelegd »

Lees Interacties

Reacties

  1. lacker zegt

    5 oktober 2017 om 10:24

    En welke auto komt hiervoor dan als beste in aanmerking? Dus voor de uitstoot onder 95 gram co2? Wat gaat de leasetopper worden?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      5 oktober 2017 om 10:35

      @lacker: Ik denk dat dat de usual suspects zijn. Prius, Model S, C350e, XC90 T8, Golf GTE, Passat GTE, dat soort wagens.

      Login om te reageren
      • lacker zegt

        5 oktober 2017 om 11:22

        @edge: ten opzichte van een aantal jaren is dat eigenlijk best okay. De ontwikkelingen gaan gelukkig snel. Een paar jaar geleden kon je alleen kiezen uit die eerste Prius, de Lexus CT 200h, een Honda Civic of Honda CR-Z.

        Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      5 oktober 2017 om 11:42

      @lacker: Lexus IS 300h! Hoef je je ook niet druk te maken of je wel genoeg stekkert…

      Login om te reageren
  2. cloverleaf zegt

    5 oktober 2017 om 10:24

    Heel goed van de ING. Wel de lusten (bijtelling/subsidie) maar niet de lasten. Zo werkt het niet

    Login om te reageren
    • sulobb zegt

      5 oktober 2017 om 16:08

      @cloverleaf: Moest ik er werken, had ik wel wat ter waarde van 1500 euro meegenomen… Wat een belachelijke verplichting…

      Login om te reageren
      • mauking zegt

        5 oktober 2017 om 21:11

        @sulobb: ik vind dit een belachelijke gedachte.

        Login om te reageren
        • sulobb zegt

          5 oktober 2017 om 21:55

          @mauking: Wel, men oogst wat men zaait… Ik vind het trouwens best een avontuurtje (LOL); https://www.youtube.com/watch?v=JZZICAW4QLc

          Login om te reageren
  3. dijan zegt

    5 oktober 2017 om 10:25

    Vind ik wel terecht ,maar de boete is wel belachelijk hoog.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      5 oktober 2017 om 10:37

      @dijan: nee hoor. Bij 30.000km per jaar ipv 1:15 maar 1:10 rijden kost je precies 1500 euro met een benzineprijs van €1,50

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      5 oktober 2017 om 10:40

      @dijan: Een boete moet natuurlijk ook wel hoog zijn, anders heeft het geen preventieve werking. Dat is nu juist de gedachte achter zo’n boete. Dat zou het althans moeten zijn.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        5 oktober 2017 om 11:00

        @berlinetta: de boete is maximaal 1500. 10% van de leasenorm (15/12) is een leasebudget van €1250 per maand. Dat is een fors bedrag. Daar heb je een dikke managerbak voor. Zo’n manager verdiend bij een bank gemakkelijk €150k per jaar. En dan is €1500 beote niet zo gek.

        Login om te reageren
        • x1f48 zegt

          5 oktober 2017 om 12:31

          @mashell: die dikke managerbak gaat er echt niet komen met dat maandbedrag zonder dat je zelf mag bijleggen. een instap 3 serie valt er namelijk net binnen en een vergelijkbare auto van ieder ander merk al niet meer.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            5 oktober 2017 om 14:55

            @x1f48: Ik weet door welke leasemaatschappij jij je laat oplichten maar voor €1250 in de maand heb je bij ons wel een BMW 540d x drive touring? En dat noem ik een dikke managerbak. Zie de zakelijke prijzen bij Directlease.

            Login om te reageren
            • x1f48 zegt

              5 oktober 2017 om 15:22

              @mashell: Dit is de leaseprijs bij alphabet en dat is de leasemaatschappij waar je het mee te doen hebt als je bij ING werkt.

              Login om te reageren
            • dennisdd zegt

              5 oktober 2017 om 17:45

              @mashell: ga maar eens schuiven naarrealistische leasewaarden van 35k km en 48 maanden. Dan gaat die auto al snel over de 1500 per maand ex brandstof.

              Login om te reageren
              • Jaymz zegt

                5 oktober 2017 om 20:28

                @dennisdd: juist. Dat is de truc die velen hanteren. ING doet niks nieuws want dit wordt al jaren toegepast. Alleen halen ze daarmee het nieuws door het als marketing in te zetten. Luizeballen

    • juniorclk zegt

      5 oktober 2017 om 12:10

      @dijan: hoe hoog is de boete dan? Maximaal 1500 euro, maar minimaal bij het niet stekkerren? (dus niet die 10%)

      Net zo duidelijk als ons wetboek, je kan een boete krijgen van maximaal x maar in werkelijkheid krijg je hier nog geen 5% van die boete

      Login om te reageren
  4. Arnoud zegt

    5 oktober 2017 om 10:28

    Ik ben benieuwd wat een rechter ervan zal vinden. Het is een nobel streven natuurlijk om je werknemers te stimuleren hun hybrides ook echt als hybrides in te zetten. Maar of het juridisch mogelijk is om je eigen werknemers te beboeten?

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      5 oktober 2017 om 10:34

      @Original_Arnoud: ik denk dat ING wel juristen in dienst heeft die dit uit hebben gezocht.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      5 oktober 2017 om 10:37

      @original_arnoud: In bijna elk arbeidscontract staat een boetebeding. Daarnaast geldt contractsvrijheid in NL en mag je afspreken wat je wil, zolang het maar niet in strijd is met de wet, de goede zeden of de openbare orde. In mijn ogen is dat hier niet het geval.

      OT: ik vind het ook wel een goede regeling. De overheid slaagt er vooralsnog niet in om het voor elkaar te krijgen. Waarom zouden werkgevers het dan niet proberen?

      Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      5 oktober 2017 om 11:07

      @Original_Arnoud: Ik hoop het niet. In mijn contract staan ook boetes
      met bedragen oplopend tot €20k. Heeft met concurrentie mbt gentleman agreements te maken. Het is vooral bangmakerij, maar het risico nemen ga ik zeker niet.

      Login om te reageren
      • Vanquish zegt

        5 oktober 2017 om 12:06

        @fmgarcia: Veel van dat soort boetes zijn inderdaad niet eens rechtsgeldig.

        Login om te reageren
        • granlusso zegt

          5 oktober 2017 om 13:10

          @vanquish: Maar als je dat soort dingen erbij moet halen dan is de relatie met je werkgever in de basis al niet goed lijkt me.

          Login om te reageren
          • Vanquish zegt

            5 oktober 2017 om 13:17

            @granlusso: Klopt, maar andersom kun je het ook stellen: als het erin staat vertrouwt je werkgever je blijkbaar niet.

            Login om te reageren
            • postzegel zegt

              5 oktober 2017 om 13:29

              @vanquish:

              Het is maar hoe je het opschrijft. De werkgever stelt een auto ter beschikking. De werkgever bepaald welke auto. Welke leaseprijs en welke verdere vergoedingen er zijn. Zoals tankpas en laadpaal.

              1500 euro boete kan je ook andersom construeren. Stop een eigen bijdrage in de constructie van maximaal 1500 euro. Deze kan standaard worden kwijtgescholden als je je aan de regels houdt. Dat je aan het eind van het jaar een korting krijgt op je eigen bijdrage. En zo functioneert het systeem als een boete ipv een beloning.

              Dat de belastingdienst het ter beschikking stellen van een leaseauto ziet als verkapt loon, wil nog niet zeggen dat je er ineens rechten aan kunt ontlenen.

              Login om te reageren
              • Vanquish zegt

                5 oktober 2017 om 13:40

                @postzegel: mijn opmerkingen gingen over contractuele boetes an sich. Bijvoorbeeld bij het concurrentiebeding.

              • berlinetta zegt

                5 oktober 2017 om 14:07

                @vanquish: Dat heeft niks met vertrouwen te maken. Dat heeft ermee te maken dat werkgevers hun bedrijfsbelangen willen beschermen d.m.v. een concurrentiebeding/relatiebeding/geheimhoudingsbeding etc. Als ze daar geen boete op zetten, dan verliest zo’n beding zijn werking. Ik werk bij de rechtbank en ik behandel regelmatig van dat soort zaken. Het komt regelmatig voor dat werknemers bij een concurrent gaan werken. Het is dan het goed recht van de werkgever om zijn eigen belangen te beschermen.

              • Vanquish zegt

                5 oktober 2017 om 21:21

                @berlinetta: klopt, dat is de belangrijkste reden. Ik ben ook werkgever geweest en had een soortgelijk beding. Ik wist wel dat het in geval van een rechtszaak nooit in mijn voordeel beslist zou worden.

  5. utbartje zegt

    5 oktober 2017 om 10:37

    Een vergelijkbaar systeem hebben we bij Enexis ook. Max 99gr CO2. Een maandtoeslag ter hoogte van de CO2 uitstoot (max 99euro) en een verhoogd budget voor een hybride en elektrische.

    Login om te reageren
  6. saxoke zegt

    5 oktober 2017 om 10:47

    hoeveel loon krijg je extra als je geen lease autootje neemt? Een Passat/Golf GTE of C350e is wel leuk als lease ding, maar als ze je verplicht in een Prius ofzo steken dan zou het voor mij niet hoeven

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      5 oktober 2017 om 10:53

      @saxoke: Zoek de leasebedragen op van dat soort auto’s, en reken dat om naar (bruto!) salaris en dan weer netto.
      Maar ik denk niet dat je er veel vrienden mee maakt als je bij klanten langs moet voor de ING en je gaat dat in je goedkopere (2e hands) diesel doen, terwijl ze juist hier actief beleid van maken.

      Login om te reageren
      • saxoke zegt

        5 oktober 2017 om 10:54

        @fanboy: dan moet je natuurlijk ook nog bij klanten langsgaan.
        bij hoeveel leasedingen is het niet dat de lease auto een verkapte vorm van salaris is?

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          5 oktober 2017 om 10:56

          @saxoke: Dat klopt inderdaad.

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          5 oktober 2017 om 11:06

          @saxoke: wat is verkapt salaris? Voor de werkgever kan het (schijnt vooral in België zo te zijn) goedkoper zijn een lease-auto te geven dan als het als echt salaris uit te betalen (want dan komen daar sociale en pensioenpremies bij).

          Login om te reageren
          • saxoke zegt

            5 oktober 2017 om 11:11

            @mashell: verkapt salaris, daarmee bedoel ik dat je ipv enkele 100den euro’s per maand, de beschikking krijgt over een auto van het werk. Mensen genoeg die de auto niet voor het werk nodig hebben, die er wel 1 “krijgen”. Bij mn vrouw opt werk (kapperszaak) zijn er zo zelfs enkele die een auto “krijgen”.

            zelf heb ik ook n auto voor mn zakelijke verplaatsingen te doen, maar die mag (en wil) ik privé niet gebruiken. Niet dat het geen fijne auto is, maar het is gewoon niet mijn keuze van auto.

            Login om te reageren
            • jack_abarth zegt

              5 oktober 2017 om 12:09

              @saxoke:

              Indien privégebruik wordt er bijtelling gerekend, en wordt het dus gewoon belast als salaris. Niks verkapt aan.

              Login om te reageren
            • mashell zegt

              5 oktober 2017 om 15:11

              @saxoke: maar het is dus niet “krijgen” het is voor een werkgever goedkoper om een auto, die veel mensen toch nodig hebben, ter beschikking te stellen dan dat geld uit te betalen. Natuurlijk houdt de werkenemer hier onder aan de streep misschien netto iets minder aan over maar het biedt wel het voordeel van een nieuwe en vrijwel zorgeloze auto te rijden. En ja het is dan eerder een saaie Nissan Puslar dan een coole Nissan 370Z maar daar geven heel veel mensen niet eens om.

              Login om te reageren
    • fanboy zegt

      5 oktober 2017 om 10:54

      @saxoke: En grappig dat je die vergelijking maakt van die (voor jou) aantrekkelijkere auto’s. Want de Prius werkt nog steeds het beste, de anderen zijn ook na al die jaren nog steeds niet met iets technisch beter gekomen.

      Login om te reageren
      • saxoke zegt

        5 oktober 2017 om 11:08

        @fanboy: een test hier in België toonde aan dat de prius idd het zuinigst is, maar als je naar verbruik/prestaties kijkt, dan zijn er veel, heel veel betere oplossingen

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          5 oktober 2017 om 13:10

          @saxoke: Er zijn andere redenen om voor een andere auto dan een Prius te kiezen en dat is prima. Bijvoorbeeld betere stoelen zoals hier gezegd, dat soort dingen. En uiteraard smaak. Allemaal prima.

          Maar wat ik niet snap is dat andere (grote) bedrijven nog steeds niet de techniek aan boord hebben om hun auto’s zo zuinig te laten rijden als een 10 jaar oudere Prius.

          Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        5 oktober 2017 om 12:04

        @fanboy: Ja maja, puur omdat ie technisch misschien het best eis, houd niet in dat het ook de lekkerste is om in te rijden…. Als ex toyota medewerker kan ik nu mn mond opentrekken door te zeggen dat de huidige prius slecht zit, zit is veel te kort om maar iets te noemen (zoals bij eigenlijk elke andere toyota) en zijn ook de zitting niet te kantelen etc, lijkt mij dat een VW of een Mercedes dat deel echt wel veel beter voor elkaar heeft. en zo heeft iedereen andere eisen waardoor de auto voor diegene beter is. Puur omdat het technisch beter in elkaar zit, maakt het niet meteen een beter product.

        Login om te reageren
        • phaeton zegt

          5 oktober 2017 om 17:59

          @spykerboy: Als werknemer mag je toch best een nadeel van een auto noemen, zoals het zitvlak?

          Login om te reageren
  7. ThomasBol zegt

    5 oktober 2017 om 10:50

    Dit is niets nieuws in de leasebranche. Toeslagen op PHEV’s worden bij diverse bedrijven al jaren toegepast, brandstofcijfers worden al jaren bijgehouden.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      5 oktober 2017 om 10:52

      @thomasbol: Ik heb een vriend die werkt bij Deloitte en uiteraard ook een leaseauto met tankpas heeft. Die kerel rijdt zo ontiegelijk veel privékilometers dat ik me erover verbaas dat hij daar nooit een opmerking over heeft gekregen.

      Login om te reageren
      • thomasthomas zegt

        5 oktober 2017 om 11:01

        @berlinetta: klopt, ken iemand bij de Rabo zelfde verhaal. Met de tankpas naar Frankrijk en Spanje op vakantie. Soms echt te gek.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          5 oktober 2017 om 11:10

          @thomasthomas: ik mag ook met de tankpas op vakantie. Dat is gewoon deel van de arbeidsvoorwaarde leaseauto. Onderaan de streep maken die vakantiekosten amper wat uit op de totale autokostensom voor het bedrijf. Dat apart administreren en verekenen kost al meer dan de besparing die het zou opleveren.
          De grap is dat juist mensen die zakelijk al veel rijden er helemaal niet zo om zitten te springen om vaak en ver met de auto op vakantie te gaan.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            5 oktober 2017 om 11:30

            @mashell: Die vriend mag per jaar max 12.500 km privé rijden, maar die gaat daar 3-4 keer over heen. Het wordt gewoon niet gecontroleerd zegt ie. Eigenlijk absurd.

            Login om te reageren
            • futse zegt

              5 oktober 2017 om 13:29

              @berlinetta: 4 keer er overheen? 50.000 km privé? Wat doet die jongen wel? Das wel een pak kilometers…

              Login om te reageren
              • berlinetta zegt

                5 oktober 2017 om 14:08

                @futse: Dat bedoel ik. Als hij zijn eigen brandstofkosten zou moeten betalen, zou hij zichzelf straatarm rijden. Maar omdat zijn werkgever toch alles betaald, profiteert hij er flink van. Nu snap ik hem wel, maar daar zouden werkgevers toch ook een stokje voor kunnen steken in het kader van milieubescherming.

              • phaeton zegt

                5 oktober 2017 om 18:01

                @berlinetta: Hoe vaak gaat hij dan naar het buitenland? Van wat weekendjes naar de Waddenzee of Antwerpen rijd je geen 40/50k privé. Of werkt die vriend maar één dag in de week?

      • jasper84 zegt

        5 oktober 2017 om 11:12

        @berlinetta: inderdaad genieten we nog van een tankpas die ook in het buiteland werkt, maar we hebben een hele vergelijkbare boeteregel voor het niet (voldoende) opladen van je PHEV. Indien er in een kwartaal te weinig opgeladen is krijg je volgende kwartaal 125,- per maand boete. Als je daarna nog steeds onvoldoende oplaadt krijg je 125,- boete per maand voor resterende leasetermijn.. Ik laad mijn volvo dus netjes 2x per dag op..

        Login om te reageren
      • karhengst zegt

        5 oktober 2017 om 12:33

        @berlinetta: Zolang er niet over de contractueel overeengekomen kilometers heen wordt gegaan blijven de kosten gelijk. Zodra er 55k ipv 35k op jaarbasis wordt gereden zullen de bellen gaan rinkelen omdat dat gevolgen heeft mbt het leasecontract.

        Blijf je daarbinnen, dan zouden die paar tankjes brandstof ook niet uit moeten maken. Een tevreden medewerker levert meer op dan knerpen over tientjeswerk.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          5 oktober 2017 om 13:09

          @karhengst: Nou zoals ik al zei: hij gaat ver over het maximum aantal kilometers. Heel ver. Er vindt gewoon geen controle plaats.

          Login om te reageren
          • Thomas20vt zegt

            5 oktober 2017 om 16:22

            @berlinetta: dat komt met de afrekening wel van het contract. Brandstofkosten is een gereserveerde bedrag, ga je extreem veel afwijken dan komen de kosten niet meer uit. Komt vanzelf boven drijven…

            Login om te reageren
  8. trustmeiamanengineer zegt

    5 oktober 2017 om 10:51

    Mooi, maar kunnen ze niet gewoon met de trein dan?

    Login om te reageren
  9. fanboy zegt

    5 oktober 2017 om 10:55

    Waren het ook niet ING en ABN Amro die vaders bij geboorte van hun kind al 5 dagen geven? Ipv te wachten op de overheid? Wel een goed signaal in ieder geval. Laat echt maatschappelijke betrokkenheid zien, en niet alles voor het geld.

    Login om te reageren
    • jeroen13 zegt

      5 oktober 2017 om 12:35

      @fanboy: was ook ING idd, niet ABN.

      Login om te reageren
    • jeroen13 zegt

      5 oktober 2017 om 12:36

      @fanboy: ging trouwens om een maand, niet 5 dagen ;)

      Login om te reageren
    • quincy zegt

      5 oktober 2017 om 13:56

      @fanboy: De marketing van ING werkt in ieder geval zo te lezen. ING en maatschappelijk betrokken. Moet je eens opzoeken waar ING (en genoeg andere banken overigens) allemaal in investeert. De maatschappij interesseert ze niets, maar geld verdienen des te meer. Door dit soort berichten doen ze daarentegen anders vermoeden, wat mensen weer positief over ING stemt. Als je daarentegen iets verder onderzoek doet zie je dat ze in (kern)wapens, fossiele brandstoffen en een specifiek voorbeeld als de North Dakota Pipeline investeren (waarmee water van de omringende bevolking wordt vervuild).

      Ik wil echt niet het heilige boontje spelen en beweren dat ik super bewust ben van milieu en maatschappij. Maar zeggen dat ING dat is, is ook zeker niet correct.

      Login om te reageren
  10. thomasthomas zegt

    5 oktober 2017 om 10:58

    Kan Rabobank nog wat van leren. Het is iets strenger maar daarvoor kon alles.

    Login om te reageren
    • kobus1967 zegt

      5 oktober 2017 om 15:10

      @thomasthomas: Rabobank vergoed de fabrieksopgave aan brandstofverbruik de rest mag je zelf ophoesten, dan wil je wel sterkeren.

      Login om te reageren
  11. jack_abarth zegt

    5 oktober 2017 om 11:25

    Ik denk dat ING opnieuw wil reorganiseren en nu een manier gevonden heeft hoe mensen uit zichzelf vertrekken. Scheelt een hoop gesodemieter met de FNV en de OR.

    Login om te reageren
  12. spykerboy zegt

    5 oktober 2017 om 11:57

    Lijkt mij erop dat ze van bepaalde managers af willen, want welke auto’s zijn er nu die aan deze wensen voldoen waar de topmannen in willen rijden? kan mij er eigenlijk geen een bedenken. Lijkt mij enorm op een verkapte reorganisatie. (ik zou ook niet ergens willen werken waar mijn auto aan zulke eisen moet voldoen).

    Login om te reageren
    • roland78 zegt

      5 oktober 2017 om 13:28

      @spykerboy: BMW 530e?

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        9 oktober 2017 om 10:26

        @roland78: ga jij als top man in een 5 serie zitten? ik denk dat die lui toch echt allemaal klasse 7 serie willen etc…

        Login om te reageren
    • jeroen13 zegt

      5 oktober 2017 om 13:30

      @spykerboy: a4, 320d, 330e, 520d. Lijkt me toch niet verkeerd

      Login om te reageren
      • phaeton zegt

        5 oktober 2017 om 18:04

        @jeroen13: Een diesel mag dus niet meer bij die modellen, want die zij ln niet de meest schone variant.

        Login om te reageren
    • jeroen13 zegt

      5 oktober 2017 om 15:36

      @spykerboy: panamera, 7 serie, x5, e klasse ook nog allemaal

      Login om te reageren
  13. stfu zegt

    5 oktober 2017 om 12:05

    Zijn gelukkig meer merken die dit van hun personeel verwachten. Ik vind het ook belachelijk dat sommige mensen een laadpas krijgen en het totaal niet boeit waar en hoeveel ze tanken. Echt, verspilling tot en met en maakt de wereld er niet bepaald beter op. Mensen gebruiken namelijk hun leaseauto ineens voor alles, want ‘kost me toch niks extra’.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      5 oktober 2017 om 12:32

      @stfu:

      Ze kunnen dan nog beter regelen dat men het eerst zelf betaald en vervolgens vergoed krijgt zodat men zich er wel bewust van blijft.

      Login om te reageren
  14. bluebluered zegt

    5 oktober 2017 om 12:33

    Met andere woorden hang ‘m thuis maar aan de stekker en betaal de elektriciteit zelf, want op de parking van ING zijn er 10 stekkers voor 200 werknemers.

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      5 oktober 2017 om 13:01

      @bluebluered:

      Toch niets mis mee?

      Login om te reageren
    • siemi zegt

      5 oktober 2017 om 21:02

      @bluebluered: volgens mij kun je thuis een laadpaal krijgen

      Login om te reageren
  15. Hubert zegt

    5 oktober 2017 om 13:00

    Bij mijn oude werkgever een hele laag aan managers die XC90 reden.
    En meesten wonen dusdanig ver weg, dat het batterijverbruik te verwaarlozen is. En op het werk geen laadpalen….
    Maar ondertussen zogenaamd groen doen met een tankpas en auto waarmee je met moeite 1 op 8 haalt.

    Mooi dat er bedrijven zijn die hieraan iets doen.

    Login om te reageren
  16. branko zegt

    5 oktober 2017 om 13:14

    Niet iedereen is er blij mee hier maar ING probeert overal op vooruit te lopen. Ook deel van de marketing. Net als de maand ouderschapsverlof en vandaag de kinderopvang.

    Login om te reageren
  17. roland78 zegt

    5 oktober 2017 om 13:26

    Maximaal 100 g CO2-uitstoot bij mijn werkgever. Plug-in mag, maar je krijgt maximaal 3 liter brandstof per 100 km vergoed.

    Login om te reageren
    • henrie zegt

      5 oktober 2017 om 21:31

      @roland78: Dat klinkt als dezelfde werkgever als de mijne…

      Login om te reageren
  18. Dutchdriftking zegt

    5 oktober 2017 om 17:15

    Als je dan kan laden op de zaak, en je daar door altijd een plekje mooi vooraan hebt, waarom niet?

    Login om te reageren
  19. sjeemsbond zegt

    5 oktober 2017 om 17:17

    En dat is enkel voor het voetvolk neem ik aan? Of gaat de raad van bestuur ook de 7 series, A8jes en S klasses inleveren en allemaal tesla rijden of iets anders electrisch?

    Login om te reageren
  20. dennisdd zegt

    5 oktober 2017 om 17:48

    Grappig. Ik werk voor een Noors bedrijf wat nog veel verder gaat met duurzaamheid. Bij ons zijn stekkerautos verboden omdat ze bij ons uit gaan van de echte praktijkverbruiken ipv de oh zo mooie theoretische waarden.

    Login om te reageren
  21. F1Tim zegt

    6 november 2017 om 18:21

    ING is dus duidelijk een dictatuur en voert een strafcultuur!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North