• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlandse YouTubers onder vuur in Duitse media

Auteur: RubenPriest, gepost 26 juli 2025 om 12:01 – 30 Reacties

Nederlandse YouTubers onder vuur in Duitse media

De oosterburen zijn wakker geworden na 15 jaar?

We hebben iets in de buurt waar ze in de rest van de wereld jaloers op zijn. De autobahn! De weg met onbegrensde mogelijkheden. Steeds vaker begrensd overigens en natuurlijk gelden er gewoon verkeersregels.

De internationale interesse in de autobahn is altijd groot geweest en daar hebben de jongens van AutoTopNL hun brood van gemaakt. Al 15 jaar lang vermaken ze autoliefhebbers over de hele wereld met hun automotive content, voornamelijk opgenomen op de autobahn. Het resultaat is een YouTube-kanaal met meer dan 7.000 video’s, meer dan twee miljard weergaven en meer dan 4 miljoen abonnees. En eindelijk weet de Duitse media ze ook te vinden.

In een uitgebreid artikel omschrijft de Duitse krant NRZ de YouTubers als Nederlandse snelheidsduivels die de A57 tussen Goch en Uedem als een persoonlijk testcircuit gebruiken. Overigens noemen ze de naam van het YouTube-kanaal niet, maar iedereen weet over wie ze het hebben.

Autobahnpolizei: geen probleem

In het artikel omschrijven ze de werkzaamheden van de videomakers en dat ze met snelheden van ‘wel 350 km/u’ over de autobahn razen. De krant heeft een woordvoerder van de Duitse autobahnpolitie in Düsseldorf om een reactie gevraagd, maar die waren heel recht voor hun raap. Ze doen niets verkeerd! De verkeersregels worden gerespecteerd en het rijgedrag is niet roekeloos. Ja, het gaat soms met 350 km/u, maar dat is legaal. Simpel zat. Zolang er geen direct gevaar ontstaat en het verkeer niet wordt gehinderd is er niets aan de hand, aldus de polizei.

Powerslides

De politie in Kleve zegt in een reactie de video’s ook in de gaten te houden. Maar zelfs bij eventuele overtredingen is het niet makkelijk om ook vervolging in te zetten. Justitie in Duitsland heeft een gezicht nodig dat op dat moment de overtreding begaat.

Met een camera op het hoofd is niet op heterdaad vast te stellen wie de overtreding begaat, mocht er een overtreding plaatsvinden. Een vermoeden is niet genoeg. Zo vinden ze kleine driftjes die op de Duitse B-wegen plaatsvinden niet zo grappig. Dit laatste is regelmatig te zien in de video’s op YouTube.

In hetzelfde krantenstuk staat omschreven dat omwonenden geen melding hebben gedaan van overlast. Kortom, het is een beetje narren en zoeken naar sensatie wat de Duitse krant doet. Het komt neer: niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen. Voorlopig kunnen de YouTubers keurig doorgaan met het opnemen van hun video’s zoals ze al jaren doen.

Ook interessant!

  • Daar is ie: de BMW X1 van de Nederlandse politie in het wild
  • Gräper grijpt kans om politie voor gerecht te slepen
  • Nederlandse S-Klasse beschoten na ontvluchten grenscontrole
  • Kijk aan, de Mercedes E-Klasse als nieuwe Nederlandse politieauto

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

autobahn, politie, youtube

Vorig bericht: « Video: Straatracer in BMW M3 crasht tegen M4
Volgend bericht: Deze villa aan de Vecht heeft het allemaal »

Lees Interacties

Reacties

  1. Johanneke zegt

    26 juli 2025 om 12:24

    Zou een snelheidslimiet niet een keer nuttig zijn? 200 km/u ofzo. 250. Zou het allemaal net wat veiliger maken.

    Login om te reageren
    • Wolflow zegt

      26 juli 2025 om 12:36

      Voordat je het weet mag je dan nog maar 30 km/h net als in het rode Amsterdam

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        27 juli 2025 om 08:57

        Groene Amsterdam.

        Login om te reageren
    • brammeloo zegt

      26 juli 2025 om 13:02

      Die is er. De snelheidslimiet is 130/u. Eenmaal je daarboven gaat (waar het mag) is de regel simpel: je moet het veilig houden. Gaat het mis, dan ben je als hardrijder altijd in fout. En of de verzekering dan tussenkomt, is nog maar de vraag. Lijkt me een voldoende grote stok om mensen in het gareel te houden.
      Wil je veiliger, dan mag de snelheid van 130 naar 100. Dat reduceert het snelheidsverschil tussen vrachtwagens (die mogen 80 op de Autobahn) en personenwagens, en dat is altijd een goed idee. Is ook nog eens eco-vriendelijker. Of het leuker is om te rijden: dat is een andere discussie. Maar autorijden op de Autobahn is eigenlijk per definitie saai, ongeacht de snelheid.

      Login om te reageren
      • jaso013 zegt

        26 juli 2025 om 20:04

        Ja, hou het veilig. En wat is veilig? Op een 2 baans weg met slecht asfalt en overig verkeer is het al heel snel niet meer veilig toch? Openbare wegen zijn niet simpelweg gemaakt om 200+ te rijden. Ik zou het per direct afschaffen. Het heeft echt geen enkele meerwaarde imo.

        Login om te reageren
      • tweetyv6 zegt

        26 juli 2025 om 21:36

        Nee.
        130 is de ‘Richtgeschwindigkeit’. Zeker geen limiet.

        In het weekend mogen geen vrachtwagens rijden.
        Dus iedere keer als ik een nieuwe auto heb, dan is de zondagochtend tegen een uur of 8 topsnelheidtestdag op de A46 van Heinsberg richting Düsseldorf en weer terug.

        Geen kip op de weg.

        Vmax: 310km/h (GPS) Lexus LC500 Cabrio

        Login om te reageren
        • alfafever zegt

          27 juli 2025 om 09:47

          Je kunt wel nee zeggen, en het is idd geen harde limiet, maar verder klopt het wel degelijk wat er wordt gezegd. Gaat het mis dan gaat je veel te hoge snelheid echt een grote rol spelen in de schuldvraag. En verzekeringen keren idd vaak niet meer uit. Of dat ook voor je Nederlandse verzekering geldt durf ik alleen niet te zeggen.

          Login om te reageren
          • 406_v6 zegt

            27 juli 2025 om 12:58

            Je bent volgens de Duitse wetgeving altijd medeschuldig aan een ongeval als de snelheid boven de 130 km/h lag. Ook al is dat ongeval NIET door jouw schuld ontstaan. De verzekeraars in Nederland zullen zeker kijken hoe de wetgeving is in het land waar het ongeval plaatsvond.

            Login om te reageren
      • Gulli zegt

        27 juli 2025 om 13:22

        Volgens mij mag je officieel ook op de onbegrensde stukken niet met harder dan 130 langs op en afritten. En mag je het overige verkeer dacht ik ook niet met meer dan 50km/u verschil inhalen.

        Login om te reageren
      • morph zegt

        28 juli 2025 om 09:03

        Ik vind net het gebrek aan snelheidsverschil een groot gevaar. Hoe vaak ik nu niet vastzit op het linkse vak, en wel anderhalve kilometer nodig heb om veilig naar rechts te geraken om de afrit te nemen. Vroeger was het allemaal veel simpeler: rechts reed men 90, midden 120 en links euhm net iets sneller. Je raakte zo ingevoegd. Nu is het snelheidsverschil tussen de 3 vakken soms maar 20km/u, en inhalen met een slakkegangetje is blijkbaar in de mode.

        Login om te reageren
    • marh zegt

      26 juli 2025 om 13:26

      Nederlanders en regels geen wonder dat hier alles op z’n gat ligt.

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      26 juli 2025 om 14:00

      Het maakt echt geen ene f#ck uit of je met 200, 250 of met 300+ km/u op je voorligger knalt. Er gaan in Duitsland steeds meer stemmen op om de adviessnelheid van 130 om te zetten naar een maximum snelheid. En die gedachte beperkt zich echt al lang niet meer tot enkel de aanhangers van Die Grünen.

      En ik kan ze eerlijk gezegd geen ongelijk geven. Rijdt eens 20 km Duitsland in via de A12 en A3, en observeer hoe de doorsnee automobilist met gele platen zich er gedraagt, dan snap je precies wat ik bedoel.

      Login om te reageren
      • Stefje zegt

        26 juli 2025 om 20:18

        Het is een vrijheid, zoals het recht op wapens in de VS, die niet afgegeven kan worden, want dan ben je als land verloren.

        En wat doe je op Autoblog als je zo‘n stukje cultuur niet kan waarderen?

        Login om te reageren
        • verdebosco zegt

          27 juli 2025 om 06:00

          Wat doe jij hier om anderen hun vrijheid van meningsuiting weg te nemen? Die PVV-mentaliteit, die je ook bij de PvdD ziet, is kortzichtig en egocentrisch. Denk daar eens over na. Iedereen is welkom.

          Login om te reageren
        • grrrrrene zegt

          27 juli 2025 om 09:02

          Wat een onzin. Het is een vrijheid waar veel (vooral) Nederlanders niet mee kunnen omgaan. Sowieso valt me op dat Duitsers veel vriendelijker en relaxter zijn in het verkeer. Het zijn de Nederlanders die het gaspedaal vol ingedrukt houden als ze rijtjes langzamer verkeer inhalen en dus gigantische snelheidsverschillen veroorzaken.

          200+km/u is geen probleem als je niemand inhaalt, maar ik word echt exclusief door gele nummerplaten met dat soort hoge snelheden ingehaald. Levensgevaarlijk, vooral als je ziet dat mensen vrachtwagens of caravans gaan inhalen met 130km/u.

          Je reactie “wat doe je hier”, omdat iemand geen hardrijder is, zegt genoeg over wat voor iemand je bent. Als genoeg mensen niet kunnen omgaan met die vrijheden, moet je de vrijheden inperken voor het groter geheel. In de VS komt dat ook nog wel een keer met wapens, de statistieken spreken voorzich.

          Login om te reageren
      • acavs zegt

        26 juli 2025 om 22:34

        Rij dan alsjeblieft nog even door naar de A7, A31 of de A96. Ervaar dan eens hoe heerlijk, veilig en normaal het is om met een tempo van 180 km/u door te kachelen, waarbij iedereen zich prima gedraagt. Pas dan valt het op hoe afgestompt je raakt van al die snelheidsbeperkingen. Je ziet het aan de bestuurders uit Nederland, maar ook bijvoorbeeld Zwitserland en Denemarken: geen snelwegetiquette, een algemene onoplettendheid en een heel stroperige manier van handelen. Juist de Autobahn functioneert prima.

        Login om te reageren
        • Rokende Wielen zegt

          26 juli 2025 om 23:51

          Da’s wel herkenbaar. Er is geen kentekenplaat die zo goed in z’n spiegels kijkt als diepgang een Duitser. De rest lijkt maar wat te doen zonder te denken. Het gros van de Duitsers die ik op de Autobahn inhaal wacht met een baan naar links opschuiven totdat dit echt veilig kan. Maar zodra er een werkelijke snelheidslimiet komt, trappen ze ook rustig op de rem tot die limiet. Duitsers willen graag deugen.

          Login om te reageren
          • hotze zegt

            27 juli 2025 om 09:07

            Dat leidt er in NL toe dat heel veel Duitsers bij 3 banen op de middenbaan cruisen met precies 100 km/uur. En Nederlandse deugers ze dan met 105 voorbij slakken.
            En de niet-deugers op de rechterbaan de Duitsers moeten passeren 😒

            Login om te reageren
      • degrotemuis zegt

        27 juli 2025 om 09:43

        @rrrobert Helemaal eens met je A3 argument. Dat stuk A3 lijkt wel een uitlaatklep, ongeacht de situatie moeten de meesten daar meteen vol op het gas en als t ff kan ook nog kleven als de auto ervoor langzamer optrekt. Harde regen, mist, drukte, altijd wel een idioot die 200+ ook in die situaties acceptabel vindt en inderdaad, meestal gele platen. En laten we eerlijk zijn, zo strak is het asfalt daar ook niet. Maar er zijn ook stukken waar je nog wel prima sneller kan en waar men ook rekening houdt met de situatie. Dus ik zou zeggen: maak dat stuk A3 gelimiteerd. Waarom een heel land beperken omdat mensen zich op bepaalde stukken niet kunnen gedragen? Dat gaat nog een tandje verder dan alle dijken afsluiten voor motoren en soms zelfs alle verkeer omdat er een aantal motorrijders zo nodig kneedowns moeten doen tussen het overige verkeer.

        Login om te reageren
    • KennOne zegt

      26 juli 2025 om 20:28

      Lees het stuk eens. Er is niks aan de hand..

      Login om te reageren
    • tweetyv6 zegt

      26 juli 2025 om 21:32

      Want?
      Hoeveel ongelukken gebeuren er door hoge snelheden?

      Beetje een snoeflakereactie

      Login om te reageren
  2. maarteno zegt

    26 juli 2025 om 12:59

    Tjah de AutoTopNL boys zijn heus niet dom, want je weet dat als ze het kunnen er echt niets grappigs is aan de Duitse politie. Overmatig driften valt verder ook wel mee, ze doen het niet in dorpjes oid, dus zullen weinig mensen echt last van hebben. Want ook de Duitser zal echt wel klagen, dat er dus tot op heden nog niemand heeft geklaagd zegt denk ik genoeg.

    Login om te reageren
  3. PunicaOase zegt

    26 juli 2025 om 14:39

    Je verzekeraar zal ook wel weigeren uit te keren als je zo hard rijdt en het gaat mis..

    Login om te reageren
    • tweetyv6 zegt

      26 juli 2025 om 21:37

      Nee. Je overtreedt geen regels.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        27 juli 2025 om 02:13

        Geen verkeersregels maar mogelijk wel de kleine letters van je verzekering.

        Login om te reageren
  4. Onehp zegt

    26 juli 2025 om 15:36

    Ze zijn ondertussen ook al een stuk betere chauffeurs. In het begin moest ik soms mijn tenen krommen, jochies zonder ervaring die veel te hard gingen.
    Ook op tweebaans mag je niet met gelijk welke snelheid meerdere auto’s op de rechterbaan om, dat is gevaarlijk, was ook vaker in het begin.

    Maar voor de rest, het mag gewoon….

    Login om te reageren
  5. thjvanvlerken zegt

    26 juli 2025 om 18:49

    Weer zo’n woke journalist die intressant moet met een artikel. Echt waar, regels op de autobahn zijn vrij duidelijk. Daarbij heb ik autoblog raardere dingen zien doen dan autotopnl 😂 kucht c63 amg bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      27 juli 2025 om 13:25

      Maar Autoblog doet dat alleen in Mexico toch?

      Login om te reageren
  6. verdebosco zegt

    27 juli 2025 om 06:10

    Hardrijden en driften zijn verschillende zaken. In Duitsland mag hardrijden gelukkig nog, maar powerslides met opzet maken mag nergens op de openbare weg. Een leeg parkeerterrein geeft wel mogelijkheden. En een bochtig parcours wat harder nemen is moeilijk inschatten voor de politie: gevaarlijk weggedrag of noodzaak?
    Maar gelukkig mag hardrijden nog. Is er nog die thrill. Over 10-20 jaar verdwijnt dit snel, rijdt de gemiddelde automobilist nauwelijks zelf meer door robotaxi’s of level 4 in zijn eigen auto.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      27 juli 2025 om 09:03

      Over 10-20 jaar rijden er nog heel veel auto’s op benzine rond. Dus dat is voor die tijdspanne onzin.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North