
De ultra-stoute en pikante Pirelli-kalender wordt in zijn geheel geschrapt.
Het was het hoogtepunt van het jaar voor veel eenzame mannen en @jaapiyo: de uitgave van de jaarlijkse Pirelli kalender. Deze kalender vervulde twee functies. Ten eerste kon je per maand zien op welke dag een specifieke datum viel. Kijk dat is handig.
Semi-schaars
Dat werd dan vergezeld door een foto van een semi-schaars geklede dame. Aan de ene kant natuurlijk was het vodje waanzinnig pikant. Aan de andere kant kwamen dit soort beelden op de VPRO al voorbij in de namiddag. De Pirelli kalender was vooral cult. Zie het als het papieren equivalent van 2 Unlimited, T-Spoon en 2 Brothers on the 4th Floor. Het is niet zozeer dat dat heel erg goede muziek was, maar heel eventjes was het populair en koesteren we er daardoor goede herinneringen aan.

Maatregelen
Aanvankelijk was Pirelli bezig met de editie voor 2021. De Italiaanse fabrikant moet echter nu maatregelen nemen. In plaats van een dure fotograaf in te huren om iets te oude dames met iets te weinig kleding aan (dat schijnt kunst te zijn), steunt Pirelli goede doelen in Italië. Het coronavirus heeft daar een enorme impact gehad, waardoor Pirelli liever hun kalender-budget schenkt aan goede doelen, waaronder de ontwikkeling van een medicijn tegen het coronavirus.

Stoppen
Voor Pirelli is het een uitgelezen kans om helemaal te stoppen met de jaarlijkse uitgave. De eerste editie werd in 1964 uitgegeven. De kalender was een cadeautje van Pirelli voor beroemdheden en belangrijke klanten. Er werd altijd een beperkt aantal van gedrukt: 20.000 exemplaren. In 1974 stopte Pirelli al eerder met de kalender, om vervolgens tien jaar later in 1984 weer verder te gaan.

Handel
Per jaar gaf Pirelli 2 miljoen euro uit om de kalender te maken. Er werd bijna altijd gekozen voor beroemde fotografen en bekende modellen en/of acteurs. Het was een soort papieren kerstpakket. Vanwege de lage oplage en bekende artiesten, is er een kleine handel in de kalenders. Voor sommige edities wordt een paar honderd euro geboden.






Ik las ergens anders dat het met boze feministen te maken had
Teveel concurrentie van al die boerinnen kalenders, denk ik.
Pirelli is Chinees tegenwoordig. Die hebben niet zoveel op met die kalender denk ik zo.
Helaas weer iets moois wat aan banden gelegd moest worden.
@karhengst: I see what you did there ?
@karhengst: haha mooie
Ach, ik vind het wel prima. De Pirelli kalender was toch al niet meer wat ‘ie ooit was.
@Edge: idd vergane glorie inmiddels.
Geen eens een link naar artikelen van voorgaande jaren van de kalender? Jammer. Al werd deze natuurlijk al steeds minder bloot.
@dutchdriftking: de kalender is niet meer zo relevant als deze ooit was. Het laatste artikel stamde uit 2016. Waarschijnlijk nog een reden om er mee te stoppen: het maakte niemand wat uit ;-)
@willeme: De tijd dat dames nog in volle glorie op een kalender konden was inderdaad zelfs bij Pirelli al even voorbij. De feministisch vriendelijke kalenders welke er de laatste jaren gepubliceerd werden zorgden er inderdaad voor dat de interesse snel afnam….
Even checken of bij de volgende onderhoudsbeurt minder uren in rekening gebracht gaan worden.
nneeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
zucht….die paar lekkere dames waar we nog naar konden kijken in de werkplaats óók weg…
“De Pirelli kalender koste de Italiaanse bandenfabrikant zo’n twee miljoen euro om te maken.” lekker bezig!!
OT
Dan moeten we het maar met de boerenkalender doen :p
@poulusma: ik doe het voor de helft
Hoe bedoel je?
@poulusma: ieder zijn ding, maar doe mij dan graag de boerinnenkalender
Ik bedoelde natuurlijk de Boerinnenkalender haha, en dat is alles behalve en straf!!
Als volgende stopt Michelin nu ook met de restaurant gids omdat alle restaurants dicht zijn?
@mashell: ja, 2020 is gewoon niet zo’n good year.
@eklasse: komt alleen omdat ene WanLi vleermuisingewanden in zijn soepje wilde…
Volstrekt terecht, is al jaren niet meer van deze tijd.
al jaren is verleden tijd ;)
Jammer dat iedereen maar lijkt te zwichten onder die politiek correcte onzin.