• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nee toch? Tesla kan geen stuur meer leveren

Auteur: Loek, gepost 25 maart 2023 om 11:05 – 7 Reacties

Krijg nou wat, het kopen van een stuur voor je Tesla blijkt een onmogelijke opgave.

Tesla en het stuur lijkt geen fijne combinatie als we het recent mogen geloven. Het gestuntel met loslatende sturen in de Model Y was reden genoeg voor een officieel onderzoek en dat hield de gemoederen toch een beetje bezig. In het hogere segment van Tesla levert heibel met het stuur nu ook problemen op.

Yoke vervangen

Daarvoor moeten we het toch weer even hebben over de yoke. Tot en met dit jaar de enige optie om te sturen in je geüpdatete Tesla Model S. Nu je recent op je favoriete kanalen de reviews van de Model S Plaid hebt kunnen zien, weet je dat elke review ook even moest benoemen of de yoke een goed idee is (en meestal was dat niet zo). Het is een briljante Elonesque aandachtsgenerator, maar dat kennen we nou wel. Tesla heeft dat door en inmiddels kun je ook een gewoon stuur krijgen. Je weet wel, zo’n ronde, zoals auto’s al honderd jaar hebben.

Achteraf monteren

Misschien went de yoke wel, toch? Misschien ook niet. In ieder geval zullen er vast Model S- en X-kopers geweest zijn die graag een rond stuur wilden toen die optie er nog niet was. Ook daarvoor bestaat een oplossing in de vorm van een ombouwservice, waar jij 700 dollar (of in Nederland 900 euro) overmaakt en jouw yoke een normaal stuur wordt, inclusief de ombouw die nodig is. Dat werd een flinke som genoemd, maar het blijkt dat het misschien juist een perfect bedrag was.

Uitverkocht

Die ombouw werd precies een week geleden aangeboden. En wat denk je? Binnen een week is de ombouw naar een normaal Tesla stuur uitverkocht. De Tesla-fanaten die riepen dat ze nooit meer een normaal stuur wilden bleken dus in de minderheid te zijn. De ombouw is dus uitverkocht en het enige wat er aan informatie over gedeeld wordt is ‘binnenkort weer verkrijgbaar’. Ofwel Tesla onderschatte hoe populair een rond stuur zou zijn, ofwel vrijwel iedereen die een yoke had wil weer een rond stuur. Hoe dan ook heb je eigenlijk een perfect stukje marktonderzoek te pakken.

Er zijn derde partijen die een alternatief bieden, maar het ‘echte’ Tesla stuur is niet zomaar een oud Model S-stuur. Je krijgt een ronde ring, maar wel de nieuwe knoppen voor de verlichting en richtingaanwijzers op het stuur in plaats van hendels en stengels. De yoke blijkt dus écht niet het ei van Columbus en vooral de gegenereerde (tijdelijke) aandacht is de bonus die verwacht werd. Tesla zou daarop antwoorden: at least we tried… (via AutoEvolution)

Ook interessant!

  • Eindelijk: Tesla Model S en X nu ook met normaal stuur
  • Stuur van Tesla Model Y laat spontaan los op snelweg
  • Tesla Model Y en Model 3 zijn een koopje!
  • 'Vernieuwde Tesla Model 3 wordt meer basic'

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

model-s, Tesla

Vorig bericht: « TopGear stopt na ongeluk met presentator
Volgend bericht: Unieke raceauto met 7.7 liter V12 kan van jou zijn »

Lees Interacties

Reacties

  1. tjorque zegt

    25 maart 2023 om 11:43

    Wat een y/joke…

    Login om te reageren
  2. CYBRTRK zegt

    25 maart 2023 om 11:44

    -edit: probeer het eens op een vriendelijke wijze, jongeman.-

    Login om te reageren
  3. kniesoor zegt

    25 maart 2023 om 11:59

    That steering wheel . . . what a sick yoke !

    Login om te reageren
  4. Elise zegt

    25 maart 2023 om 12:16

    Èn aandacht èn een extra verdienmodelletje voor Tesla. De volgende stap van Tesla is nu natuurlijk dat ze hun auto’s standaard op vierkante wielen af gaan leveren. En dan als (dure!) optie aanbieden om ze te vervangen voor ronde. Of dat je ronde wielen middels een abonnementsmodelletje kunt krijgen (WaaS – wheels as a service).

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      25 maart 2023 om 12:19

      @Elise: maak er dan gelijk “Drive Wheels As A Service” van, afgekort DWAAS.

      Login om te reageren
      • Wolflow zegt

        25 maart 2023 om 13:08

        Dat moet je toch al zijn om in zo’n Lada voorzien van Android tablet en echt leder van de kunst koe rijden rond te willen rijden

        Login om te reageren
        • nathanael zegt

          25 maart 2023 om 15:25

          Echt leer van een kunst koe 🤣

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North