• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nein doch! Officiële cijfers Cadillac CTS-V bekend

Auteur: RubenBaeten, gepost 9 juni 2008 om 22:56 – 70 Reacties

Cadillac CTS-V
We wisten al enige tijd dat Cadillacs M5-killer meer dan 550 pk zou krijgen, maar officieel is het getal nu vastgesteld op maar liefst 564 Europese paardjes. Hurt me, baby!

De 6,2-liter supercharged V8 draait 6100 rpm wanneer dit vermogen bereikt wordt. Het koppel bedraagt een slepende 747 Nm bij 3800 rpm.

Ook weten we nu dat de sprint van 0-96 km/h (0-60 mph) 3,9 seconden in beslag neemt, en dat de kwartmijlsprint na 12 seconden achter de rug is. De topsnelheid van de versie met automaat is gelimiteerd tot 280 km/h, maar met de handgeschakelde V blazen de echte mannen door tot zo’n 306 km/h.

Bedenk dan dat deze Cadillac ook nog eens de snelste Nürburgringtijd voor een sedan heeft neergezet, en je begrijpt dat mijn spaarpot een nieuw doel heeft gekregen.

Ook interessant!

  • Kiezen maar: BMW M5 30 Jahre vs. Cadillac CTS-V
  • Cadillac toont officiële Lyriq en kondigt afscheid ICE aan
  • Met deze tweedehands powersedan rijd je alle M5's zoek
  • Cadillac wil je het summum van relaxt rijden geven

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

Cadillac, CTS, cts-v

Vorig bericht: « Lamborghini Reventón kan vliegen
Volgend bericht: BMW GINA Light Vision – Z4 voorproefje [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Audi A6 zegt

    9 juni 2008 om 22:58

    Wat een cijfers

    Login om te reageren
  2. GeoBem007 zegt

    9 juni 2008 om 22:58

    Die gaat de RS6 zelfs voorbij!

    Login om te reageren
  3. Dolf zegt

    9 juni 2008 om 23:00

    todat er een bocht in zicht is !!

    Login om te reageren
  4. Niels zegt

    9 juni 2008 om 23:02

    Ben benieuwd wat Clarkson hierover gaat melden :D

    Login om te reageren
  5. Shrike zegt

    9 juni 2008 om 23:02

    Dat is dus een snellere laptime dan een gallardo spider!!!
    Ik denk dat het tijd wordt om de vooroordelen over Amerikaanse auto’s in te trekken.

    Login om te reageren
  6. G. de Groot zegt

    9 juni 2008 om 23:03

    @ Dolf

    NÜR-BURG-RING

    Login om te reageren
  7. Shrike zegt

    9 juni 2008 om 23:04

    @Dolf

    Klopt, want de Nürburgring heeft geen bochten :roll:

    Login om te reageren
  8. NiNja! zegt

    9 juni 2008 om 23:04

    Hij ziet er iig super mooi uit.

    Login om te reageren
  9. Georgio zegt

    9 juni 2008 om 23:05

    Die mag zeker hoog in het lijstje tussen de RS6 en M5 etcetera.
    Uiterst verbazingwekkende cijfers, met name het rondje om het circuit.

    Login om te reageren
  10. DonSei zegt

    9 juni 2008 om 23:06

    Mooi voor caddy, hopelijk lukt het ze eindelijk om weer wat voet aan de grond te krijgen in Europa :)

    Login om te reageren
  11. Salami zegt

    9 juni 2008 om 23:09

    Jammer alleen dat hij zo lelijk is. En waarschijnlijk een slecht interieur krijgen, wat meer het geval is bij moderne Amerikaanse auto’s dan slecht weggedrag.

    Login om te reageren
  12. fredje zegt

    9 juni 2008 om 23:14

    3,9 seconden… das rapper dan een ferrari F430

    Login om te reageren
  13. Stancke zegt

    9 juni 2008 om 23:15

    Fuck, impressive!

    Login om te reageren
  14. Turbo zegt

    9 juni 2008 om 23:18

    Kosda?

    Login om te reageren
  15. Pelezinho zegt

    9 juni 2008 om 23:18

    nou mag ie zelfs 700 paardjes hebben. liever een M5je

    Login om te reageren
  16. AutoInformatief zegt

    9 juni 2008 om 23:20

    Not bad…..Not bad at al.

    Dit zou ik toch zo kiezen boven een M5 zeg!

    Login om te reageren
  17. Motophobia zegt

    9 juni 2008 om 23:30

    Het blijft een Amerikaan…

    Login om te reageren
  18. NuttelozeBPM zegt

    9 juni 2008 om 23:32

    Amerika komt terug!
    Ik ben voor Europese wagens, maar geloof me, Amerike laat zich ondanks de depressie niet klein krijgen…

    Login om te reageren
  19. SimonMc zegt

    9 juni 2008 om 23:32

    @Iedereen: laat dolf toch gerust, de nurburgring met 172 bochten is natuurlijk geen goeie referentie om bochtenwerk te testen…

    Ben benieuwd wat dolf te zeggen heeft over de corvette z06 die op nummer 16 staat in de nurburgring laptimes lijst.Maar ach, 16de plaats is toch superslecht voor een auto die maar ocharme 90.000 EUR kost in België…

    Login om te reageren
  20. ZwerverRoodbaard zegt

    9 juni 2008 om 23:35

    @Dolf

    Zow over echt standaard vooroordelen gesproken

    Klopt de Nürburgring is hartstikke recht. Kijkt u maar is aan de rechterkant -> http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/31/Circuit_N%C3%BCrburgring-Nordschleife.png

    Ohh let trouwens niet op de linkerkant, onderkant, bovenkant of op het woord Kurve, Kehre of Schikane

    Als ik het geld had ging deze ongetwijfeld voor de RS6, M5, M3, C63 AMG en de rest van de inferieure concurrenten.

    Login om te reageren
  21. Ricosuave zegt

    9 juni 2008 om 23:40

    ik vind deze bak gewoon prachtig…. en dat heb ik bijna nooit met die amerikanen!
    en wat een specs!!

    Login om te reageren
  22. nick-milan zegt

    9 juni 2008 om 23:40

    ik vind hem eerlijk gezegd mooier als de M5, maar de rs6 blijft tog denk ik qua rijgedrag afwerking uiterlijk enz. tog de beste.

    Login om te reageren
  23. Ricosuave zegt

    9 juni 2008 om 23:41

    maar natuurlijk willen we liever Audi’s paradepaardje .. de RS6 !! ;);)

    Login om te reageren
  24. Mike17 zegt

    9 juni 2008 om 23:49

    Geef mij maar gewoon de M5 of de RS6, die vindt ik wat mooier.

    Login om te reageren
  25. ggj zegt

    9 juni 2008 om 23:52

    Hmm, nieuwe RS 6 Sedan of dit. Moeilijk, moeilijk…

    Login om te reageren
  26. clfreak zegt

    9 juni 2008 om 23:52

    Hmm het wordt steeds lastiger om te kiezen:p
    Het is wel een supermooie wagen:D

    Login om te reageren
  27. Tombnolz zegt

    10 juni 2008 om 00:07

    Mooie prestatie van Cadillac. Deze zal hen zeker goed doen en er zullen wel genoeg échte mannen met borsthaar voor te vinden zijn.

    Ik denk dat dat motortje heeeeeeeeeerlijk zal klinken.

    Nu wordt het tijd voor een goeie 2.5 of desnoods 3.0 turbodiesel. Maar bestsellers zullen ze hier in Europa wel nooit hebben. Ik vind het alleszins fijn om er af en toe eentje tegen te komen en ze zullen beslist niet verkeerd rijden.

    Login om te reageren
  28. PCCB zegt

    10 juni 2008 om 00:09

    Indrukwekkend is het wel, maar echt mooi vind ik’m niet.
    Ik ervaar hier een beetje het GT-R-fenomeen: indruk maken met specs eerder dan met de looks. Aan ieder te bepalen wat hij of zij belangrijker vindt, maar voor mij is het duidelijk…

    Login om te reageren
  29. tv zegt

    10 juni 2008 om 00:10

    GeoBem007 schrijft,

    Die gaat de RS6 zelfs voorbij!

    Audi RS6 580pk 650Nm/1500-6250 min 0 naar 100 4.6

    Login om te reageren
  30. 750i zegt

    10 juni 2008 om 00:28

    Snelle auto maar vind em absoluut niet mooi. Dan maar een M5 of een RS6

    Login om te reageren
  31. mrB zegt

    10 juni 2008 om 00:41

    Ruben, de cadillac CTS-V was toch al het doel van jouw spaarpot? Wel vette auto, ook wat exclusiever dan een duitser

    Login om te reageren
  32. rodeoro zegt

    10 juni 2008 om 00:42

    3,9 naar de 100, zeer snelle tijd. De topsnelheid is echter laag, een onbegrense m5 loopt rond de 330. Een versnellingsbak met korte overbrenging??Plaats zo’n zelfde bak in de E63, RS6 of M5 je je realiseert dezelfde tijden…..
    De tijd op De Ring blijft echter indrukwekkend

    Login om te reageren
  33. faststofke zegt

    10 juni 2008 om 00:44

    idd 750i, ferme cijfers, respect, maar die ballentent lijkt nergens op, hoekig, zo weggeplukt uit Mad Max XXV lijkt het wel …

    Login om te reageren
  34. CSL zegt

    10 juni 2008 om 00:54

    Je kan ook altijd nog een Supercharger op je M5 zetten :)
    537kW/730PK ;)
    http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7910

    Login om te reageren
  35. Texter zegt

    10 juni 2008 om 00:58

    Ik wil de coupe versie…alsof iemand achterin zou willen zitten in zo’n kanon met stuitervering.

    Login om te reageren
  36. E60 zegt

    10 juni 2008 om 02:10

    Ze hebben wel een 6.2liter Supercharged V8 nodig om aan 564pk te komen.
    Wat zou een M5 Supercharged geven ;-)

    Login om te reageren
  37. Joost zegt

    10 juni 2008 om 02:13

    vet dat ongeacht de prestaties zo een bak nog altijd aan de M5 wordt gemeten. BMW 4EVER!!!

    Login om te reageren
  38. RubenBaeten zegt

    10 juni 2008 om 02:19

    @mrB: Ik raak soms afgeleid… ;-)

    @E60: In ieder geval een bak minder koppel.

    Login om te reageren
  39. Davidov zegt

    10 juni 2008 om 03:16

    Wolf in schaapskleren deluxe. Als een willekeurige RS6/M5 deze ‘V’ tegenkomt op de Autobahn schrikt ie vast :P

    Login om te reageren
  40. Klassiekerrally zegt

    10 juni 2008 om 07:58

    Wat een lelijke auto! :shock:
    Dat kippegaas lijkt zo van een achterbuurt tunertje te komen… Wat zonde!

    Login om te reageren
  41. babbaloerie zegt

    10 juni 2008 om 08:15

    Ik meen me te herinneren dat deze Cadillac is gebouwd op een Mercedes platform en onderstel. Dat zal z’n goede “Europese” handling verklaren :P

    Login om te reageren
  42. Timmie zegt

    10 juni 2008 om 08:21

    En BMW en Mercedes maar zeggen dat ze de pk-race stopzetten, terwijl de directe concurrentie vlotjes doorgaat… Om wat imago over te houden: gelijke tred houden…

    Login om te reageren
  43. denny zegt

    10 juni 2008 om 08:58

    Bruut, Grof, Snel, maar nog lang niet zo snel als Road Runner! Ik vind dat die snelle sedannetjes zoals de CTS-V, RS6, M5 en E63 AMG nog steeds niet zo heftig als hun kleinere broertjes (behalve CTS). Taxi associaties enzo…Verder zijn de M5, RS6 en E63 tering duur, dan koop ik liever een Aston Martin ofzo, de kinderen kunnen wel lopen. En als je veel Peekaa’s wilt onder de kap van die leasebak ga naar Brabus, Alpina of Abt! Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel bruter! Zo nu wel genoeg gereageerd…

    Login om te reageren
  44. RubenBaeten zegt

    10 juni 2008 om 09:04

    @babbaloerie: Je bent in de war met de Chrysler 300C.

    Login om te reageren
  45. Racer X zegt

    10 juni 2008 om 09:07

    Ik heb in deze klasse liever een M5, en nog liever een M3. Het segment 5 serie/ E klasse / CTS vind ik qua omvang te groot om echt sportief te zijn.

    Ik heb overigens op de een of andere manier wel een zwak voor deze Amerikaanse beul. Laten we hopen dat het interieur op hetzelfde niveau is al de Europese concurrentie.

    1. M5
    2. CTS-V
    3. E63 AMG
    4. RS6

    Login om te reageren
  46. RScosworth zegt

    10 juni 2008 om 09:11

    Grappig dat er mensen over het interieur beginnen. De CTS is de enige supersedan (ok de E63 een beetje uitgezonderd) die niet het interieur van een lijkwagen heeft. Steekt ook allemaal prima in elkaar in tegenstelling tot veel andere Amerikanen. Daarnaast kun je geen koppel genoeg hebben in een sedan. Deze auto slaat de spijker op zijn kop!

    Login om te reageren
  47. gvr zegt

    10 juni 2008 om 09:20

    leuk wat lik op stuk voor die duitsers

    super

    Login om te reageren
  48. Greg zegt

    10 juni 2008 om 09:28

    Hoeveel moet er in die spaarpot zitten voor zo’n kanon? :-p Al bekend?

    Login om te reageren
  49. Rob USA zegt

    10 juni 2008 om 09:30

    Go Caddi! Wat een heerlijke specs! Kan niet wachten om erin te rijden!
    Ik denk dat na het video van de Mustang de komende video van de CTS-V de mooiste/beste van Ruben ooit word!
    Gaas is idd wat minder maar ik heb wel een draadtang en Ebay om daar wat anders leuks van te maken!
    Alleen nog de coupe versie dan is het echt af.
    Schade Deutsland alles ist forbei!! Ja mijn duits is wat roestig. :)

    Login om te reageren
  50. Euphoric zegt

    10 juni 2008 om 09:36

    Ik ben zo blij dat er mensen zijn die deze Amerikaan mooi vinden, dat geeft me een goed gevoel over mijn smaak.

    Fantastische specs, maar hoe dan ook, doe mij maar een Europese tegenhanger, zo veel meer klasse.

    Login om te reageren
  51. Corrado vr6 slc zegt

    10 juni 2008 om 09:46

    Yeah! Cadillac weet wel waar ie mee bezig is.
    Ik heb wel een voorkeur voor deze over bmw’s en audi.
    Was idd wel toffer geweest al het een coupe was ja.

    Login om te reageren
  52. Murphmeister zegt

    10 juni 2008 om 10:11

    Ik ben absoluut voor BMW Motorsport, maar deze CTS-V vind ik echt helemaal goed. In tegenstelling tot velen hierboven vind ik ‘m erg mooi, super snel met een machtig mooie motorsound! en zeker niet vergeten: met handbak te krijgen…. Jep, dit is een heel erg mooi alternatief voor de huidige Duitse orde.

    Login om te reageren
  53. RijNouNsDoor! zegt

    10 juni 2008 om 10:31

    Dat die tijd ook nog eens met de versie met automaat is neergezet, is best bizar, al kan ik mij voorstellen dat die Amerikaan z’n rechterhand niet van het stuur af durft te nemen!

    Ben geen fan van moderne caddies, maar hier past respect!

    Login om te reageren
  54. Sjaaky zegt

    10 juni 2008 om 11:13

    Hahaha wat een nooBs die Amerikanen, rijden al jaar en dag in een automaat maar ze bakken er nog steeds niets van om er een te maken. Top snelheid die ruim 25 km/h lager ligt…..

    Login om te reageren
  55. Nick zegt

    10 juni 2008 om 11:15

    Vals spelen, men neme een Corvette en plakt er een bodykit op.

    Login om te reageren
  56. Trevor zegt

    10 juni 2008 om 11:26

    @rodeoro Een M5 loopt die 330 op de teller maar zijn geen echte km’s. Volgens de navigatie zijn dat er 301/302. De caddy loopt 306 echte km’s. Dat zijn er waarschijnlijk ook zo’n 330-335 op de teller.. Nb die 3,9 is ook naar 96km/u. De 100 zal dus wel in 4.0 of 4.1 zijn(wat natuurlijk ook supersnel is). Ben wel benieuwd naar de prijs..

    Login om te reageren
  57. lincoln zegt

    10 juni 2008 om 11:51

    zoooo als dat geen premium-drifter is dan weet ik het niet meer ..

    Login om te reageren
  58. Apache zegt

    10 juni 2008 om 12:46

    lol, M5-killer :)

    Het standaardmodel, de CTS, is van het segment van de 3-serie, en dus is de CTS-V een concurrent voor de M3, met power hoger dan zelfs een M5

    Login om te reageren
  59. kiwi zegt

    10 juni 2008 om 12:59

    Geef mij toch maar een M5, dit ding ziet er niet uit..

    Login om te reageren
  60. Th!nk Tank zegt

    10 juni 2008 om 13:02

    @Apache:

    BLS= BMW-3 segment
    CTS= BMW-5 segment
    STS= BMW-7 segment
    XLR= BMW-6 segment
    SRX= BMW-X5 segment
    Escalade= segment op zich.

    De Amerikaanse versies buiten beschouwing gelaten (oa DTS) zoals Bush zijn gepantserde presidentsmobiel

    Login om te reageren
  61. RubenBaeten zegt

    10 juni 2008 om 13:11

    @Apache: Een CTS is 2 cm langer dan een 5-serie. Qua prijs zit ie misschien dichter bij de 3, maar daarmee is alles gezegd.

    Login om te reageren
  62. dekster zegt

    10 juni 2008 om 13:12

    Iets te lomp vind ik, maar een RS6 is ook niet bepaald de speciaalste auto die er is…

    Login om te reageren
  63. Susp1cious zegt

    10 juni 2008 om 14:16

    Dat de cijfers in orde zijn lijkt mij duidelijk. We zullen in de toekomst zien hoe deze Caddy zich verhoud ten op zichte van de Europese concurrenten in de bochten en op circuits.
    Ik denk dat we net zo kort door de bocht zijn als Amerikanen over cultuur als we deze auto bij voorbaat al gaan zitten afkraken.

    Laten we rustig wachten…

    Login om te reageren
  64. gijs zegt

    10 juni 2008 om 14:33

    lullig als je bij een bocht komt dan moet je afremmen want hij heeft geen besturings functie zoals elke amerikaan

    Login om te reageren
  65. Th!nk Tank zegt

    10 juni 2008 om 15:56

    Euh, Gijs… Ik rem altijd voor een bocht. Enneh… wat zou een ‘besturings functie’ moeten voorstellen?? Sta altijd open voor nieuwe technieken! Benieuwd…

    Login om te reageren
  66. GB-jag zegt

    10 juni 2008 om 17:52

    Deze moet zeker naar paul vlasbom, en wat is ie mooi echt super
    ik zou nooit een M5 of RS6 kopen altijd deze caddy

    Login om te reageren
  67. Citrofiel zegt

    10 juni 2008 om 21:37

    Koning van het segment als je het mij vraagt. Ik zou niet meer twijfelen als ik een snelle sedan moest hebben.

    Login om te reageren
  68. six trey zegt

    11 juni 2008 om 00:19

    Hier heb ik geen woorden voor :D “BMW tries to be the king but the ace is back” GM is weer goed bezig :)

    Login om te reageren
  69. 9ff GT9 (Citroën C5 Ligne Business) zegt

    15 juni 2008 om 15:07

    Dat is pas premium. ;)

    Login om te reageren
  70. bozewolf zegt

    15 juni 2008 om 15:17

    Eigenlijk brengt deze auto het idee van de supersedan weer terug. BMW, Audi en Merc zijn allang van de boot afgevallen door hun M’s, S’en en AMG’s te beplakken met wel 10 badges waarop staat hoe snel ‘ie wel niet is.

    Dat heeft deze niet.

    En dat vind ik dat weer stijl :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North