Nicky Romero’s Audi RS6-R: meer pk’s dan een F12berlinetta

Auteur: , 139 Reacties

Behold: de ultieme Mercedes-tikker met 4 ringen van Nederlandse bodem.

Als je een succesvolle DJ/producer bent heb je weinig te klagen, en Nederland telt nogal wat van deze lieden. Zoals Nicky Romero.

Romero, geboren als Nick Rotteveel (26), maakte onder andere met Avicii de banger I can be the one, hier in een lekkere scheurende remix te horen. En scheuren kan hij ook in zijn nieuwe gekietelde Audi RS6 R; de in komo-grijs getooide RS6 Avant werd in Lochem langs de pk-tovenaars van JDEngineering gebracht, en de mannen leverden geen half werk.

Standaard heeft de RS6 560 pk en 700 Nm, Romero’s unit blaft er een waanzinnige 755 pk (675 pk aan de wielen) en 935 Nm uit. Tussen 3600 en 5800 toeren is bovendien altijd meer dan 900 Nm beschikbaar.

Dyno-uitdraai

Milltek-uitlaatsysteem

Onderdeel van de tuning is een volledig Milltek-uitlaatsysteem. Benieuwd wat voor klappen de 4.0 V8 door deze brulpijpen geeft? Check het HIER. De DJ draagt Audi een warm hart toe, eerder had hij ook al een R8 V10.

Zijn nieuwe speeltje werd onlangs in Veenendaal gespot, vergezeld door een 458 Italia, ook van hem overigens. It’s good to be king.

Foto: De RS6-R met Nicky (bron: Instagram) ernaast geplakt. Met dank aan smartman053 voor de tip!



139 reacties

Nooit gehoord van het hele jochie , maar dik apparaat heeft hij daar, JD ook gelijk de beste keus kwa tuning.
@bofkont: waarom altijd zo kleinerend?..
@thomcarspotter: het is toch ook een jochie nog ;)
@bofkont: met 26 jaar ben je gewoon een volwassen persoon. Als je er dan een wat jeugdige uiterlijk hebt. Zou niks moet uitmaken. Volwassen persoon dient ook volwassenen behandeld te worden.
@dailydriver: haha relax man, of zit je ook in die leeftijdscategorie 😋
@bofkont: Het komt gewoon heel jaloers over…
@bofkont: Voor een BMW kun je bij JD niet terecht hoor…
@venividivici: weet ik enkel met VAG spul , heb zelf een S3 gehad met een jd kuurtje.
@bofkont: Enig idee waar ik moet zijn voor kwaliteit BMW tuning?
@venividivici: Ik hoor goede berichten over Mosselman (http://mosselmanturbo.nl) voor BMW. Werkt met externe box aangezien je bij BMW de garantie verliest als je hem voor een beurt langs brengt en ze zien dat er obd tuning op toe is gepast. Dan moet je de box voor de beurt verwijderen en daarna kan hij er weer tussen.
@venividivici: check eens BR performance in België. Of Apec in Deinze België… Beide hebben zeer veel ervaring met BMW
@VeniVidiVici: Voor diesels heb ik goede ervaring met Van Vught: http://www.vvt-motorsport.nl/
@venividivici: br performance voor bmw,voor VAG jd
@bofkont: ja? Ik overweeg ze voor mn VW.
@sebasjuhh: zeker een goeie keuze JD
@chekthem: Ik ben zelf voor Hartog Tuning gegaan nadat ik bij beide langs ben geweest. Kijk hun ook eens na, ik zou zo weer blind voor hun kiezen. Ook voor onderhoud.
@mikkeloentje: onderhoud hartog tuning absoluut jd, de beste keus op VAG gebied.
@chekthem: niet bij jd de vw tuner maar bij jd de wrapper Is deze gekieteld.
@rolov: Eerst de feiten checken voor je iemand verbeterd beste man. Staat toch vrij duidelijk JDengineering bij naar mijn idee.
@silenro: ik heb jd de wrapper op mijn instagram. Daar liepen ze deze auto al te showen gisteren. Ik heb jd engineering niet op instagram. Dus welke feiten moet ik checken?
@rolov: Er staan 3! Foto’s in dit artikel waar met koeienletters JDengineering op staat.. Maar ook ik kan me vergissen blijkbaar :)
@silenro: ik zag het ook
@rolov: 6 dagen geleden al. Maar ik zie idd engineering staan maar op de auto onder het rs6 logo staat jdc wat jd customs betekent.
@rolov: check idd je feiten deze wagen is getuned bij JD engineering Lochem!
@bofkont: hoe kan het dan dat er jdc op de auto staat? En hij 6 dagen geleden al gepost werd op de instagram van jdcustoms? En waar ze roepen dat zij dat gedaan hebben? Misschien staat hij bij jd engineering op de dyno. Maar de spullen zijn Van jd customs.
@rolov: Vrij simpel , JD customs doet geen tuning, en ik herken de rollenbank van JD engineering, en het staat ook vrij duidelijk op de foto en vermogens uitdraai.
@bofkont: doet jd customs geen tuning? Sinds wanneer? Dacht je dat ze allee n wrappies deden? Ze hebben geen dyno idd en daarom zijn je bij jd vermoed ik. Maar de spullen zijn Van jdc en dat staat ook onder het rs6 embleem. Vlg mij ken jij je feiten niet.
@rolov: Check hun website dan eens, wrappen en uitlaat systemen is waar in ze doen.
Deze RS6 is 100% bij JD eningneering voorzien van andere software en wellicht motorische upgrades, de uitlaat wellicht weer van JD customs.
@bofkont: samenwerking zou kunnen maar dan nog onder opdracht van jdcustoms omdat zij hun naam erop hebben staan. Dat doen ze namelijk nooit.
@rolov: jd customs doet enkel. Aan wrappen en uitlaat systemen , verdere tuning doen ze niet, check de website, dit is 100 % bij Jeroen dik JD in Lochem .
@bofkont: tjezus dat zeg ik toch ook dat het bij jd engineering Is? Hij staat daar op de dyno. Maar alle zooi eronder Is voor de 3 keer van jdcustoms.
@rolov: tot aan deze discussie heb ik altijd gedacht dat de 2 JD’s bij elkaar hoorde
@dennisdd: ik dacht het ook, maar jd engineering is van Jeroen dik. En jd customs is van die wrapping jongens die ook spullen verkopen. Ik kwam er vorig jaar achter toen ze een beetje bekender werden.
@rolov: JD engineering staat voor Jeroen Dik. In de vroegere jaren bekend met zijn Golf 1 met G60 of dikke corrado’s… Zijn zeer bekend in de VAG tuning.
@louisvdd76: ik hem van vroeger. Ik reed ook vw.
@rolov: gast, de motor is getuned(!!!) door jd engineering, bij jd customs zal die misschien wel een wrapje hebben gehad en wat incar details, meer niet.
@87sandyd: nog zo een. Wat staat er op foto 2 onder het rs6 logo? Kijk even. Kijk daarna even op jdcustoms instagram. Wat ze daar zeggen. Kom daarna even terug blaten. 6 dagen terug. De auto Had meer Pk dan verwacht zetten ze neer. Is het zo moeilijk om even door te zoeken? Ipv iedereen maar na te praten?
@sebasjuhh: goede keus! Niet goedkoop maar absoluut kwaliteit .
@bofkont: okee. naar wat ik er van begrijp halen ze redelijk wat uit een 35er MK6 GTI. Toch eens informeren dan
@sebasjuhh: lekkere wagen heb je.
@sebasjuhh: ik kan ze zeker aanbevelen. Ik heb het zelf ook gedaan, helemaal top!
@bofkont: Troost je, hij ook nooit van jou.
Wát een beest!
Geweldig mooi, dat lantaarnpaal-grijs!!
@mikkeloentje: Nog steeds beter dan Audi-grijs.
@mikkeloentje: is vuilniszakkengrijs als ik mij niet vergis
@4poorte: in de tekst staat “komogrijs”. Ik weet niet hoe het thuis bij jou eruit ziet, maar “komo” verwijst naar een vuilniszakkenmerk. ;)
@fredex: aah komo ken ik niet nee.
@4poorte: Je vergist je, vuilniszak grijs is een aantal tinten donkerder.
@mikkeloentje:
Dit lijkt meer op stopverf grijs, je opa weet wel wat ik bedoel.

Als ik me niet vergis stond dit ding maandagochtend bij Ahoy.
@elansprint: Nardogrijs is het volgens mij
@audia: Nardo grey inderdaad!
@audia:
Cool, mijn ouders hadden Nardo grijze stopverf.
Kosten nog moeite werden gespaard.
@audia: klopt, nardo it is.1x bij de dealer in real life mogen aanschouwen, ook op de rs6. Zelden zo’n mooie kleur gezien! Helaas, ondanks dat we voor een auto kwamen, konden we geen proefrit in de RS6 maken :’)
@peke: binnenkort bij Auto Flevo in Harderwijk een Nardo grijze RS3 te aanschouwen.
@audia: bij Munstad staat een RS3 in Nardo Grey ook. Ik blijf er bizar enthousiast over!!!
Heel vet! T leukste is nog dat er niks van te zien is aan de buitenkant
@scottishcarspotter2000: kuch, die stortkokers en diffuser aan de achterzijde gemist?
@jpoers: Dat hoort bij de RS6 gewoon, niet zozeer een zwaar getunede RS6. Mensen weten dat ie beetje aangepakt is, maar zo veel weten ze nog niet ;)
@jpoers: het ziet eruit als n standaard RS6, niet een krankzinnig opgevoerde RS6
Toch neem ik de Ferrari.
Gister nog ff geweest bij JD, jongens weten wat ze doen goeie tent
Hoorde dat afrojack ook weer binnekort langs zou komen
@lekkaah: Afrojack brengt z’n wagens vrijwel altijd langs bij JD Customs, ook voor tuning, aanpassen van de uitlaat, wrappen, etc.

Dit is JD Engineering, dus ik weet niet of je daar gisteren bent geweest :p
@rochester: kan wel, interessert me niet echt veel ofzo maar daar komtie kennelijk ook volgens de werknemers gister, er waren zelfs helemaal scandinaviers..! leuke tent
@lekkaah: goed verhaal, lekker kort.
@rochester: JD Customs en JD Engeneering zijn twee verschillende bedrijven…
@pagani86: als je JD Customs om bijvoorbeeld tuning vraagt, dan doen ze dat ook, net als JD Engineering.

JDC heeft dat bijvoorbeeld gedaan met een Aventador voor Genève, ze hebben de uitlaat van de RS6 van Afrojack vervangen Door Akrapovic en ze doen veel met wrappen.

Kijk maar op de instagram van JD Customs, daar zie je zelf weleens tuning voorbijkomen. Dat doen ze bij JDE ook.
@rochester: en JD Customs rijdt voor de tuning vervolgens weer naar JD Engineering. Was daar toevallig op het moment dat ze Afrojack’s toenmalige R8 V10 onderhanden namen.
@menbren: Waarbij JD Engineering z’n naam te danken heeft aan naamgever Jeroen Dik, en JD Customs z’n naam heeft te danken aan oprichter Jordy Dost.
@Jochempie: Precies! In tegenstelling tot wat @pixeltrooper zegt zijn het volgens mij absoluut twee verschillende bedrijven.
@rochester: jd engineering hoort bij jd customs, daarnaast hebben ze ook nog jd protection
@pixeltrooper: *ze werken veel samen :P
@pixeltrooper: zoals @Jochempie hierboven aangeeft:

JD Engineering is het bedrijf van Jeroen Dik, JD Customs van Jordy Dost. Hebben dus allebei 2 verschillende eigenaren.
@rochester: yup ik zat er even naast.
Heerlijk kleurtje!
Toch wel de ultieme gezinsbak, zeker met zo’n tuning kuurtje!

De kleur Nardo Grau staat de RS6 ook erg goed trouwens!
“DJ’s” behoren toch “hip” en “cool” te zijn?

Waarom rijden ze dan allemaal in oersaaie Audi’s rond? Of heeft dat met die oer-Hollandse oersaaie kutmentaliteit te maken van: “doe maar normaal dan doe je al gek genoeg?”
@Rick-dos: Zou het zo kunnen zijn dat… Let op hier komt het: Audi’s gewoon cool en hip zijn! Wooooo
@dutchcourage86: Nee.
@Rick-dos: Zeker wel! Audi’s zijn dik!!!
@dutchcourage86: Nou sorry hoor, maar auto’s waar je niet eens goed aan ziet of het nou een A3, A4, A5, A6, A7 of A8 is die zijn NIET cool en hip!
Dat ze die suffe conservatieve ontwerper/designer er eens uitkicken bij Audi…
@Rick-dos: 755 pk is saai :’)
@mikkeloentje: Ik heb het over Audi….
@Rick-dos: eentje mrt ruim 700 is in geen enkel opzicht meer saai.
@thomcarspotter: Wacht ik begin een patroon te zien hier, jongens. Jullie staren jullie blind op cijfertjes. Jullie zijn cijfer fetisjisten.

Oke, duidelijk . Carry on…
@Rick-dos: Ey Rick, race jij er eens eventjes eentje uit dan in een Toyota Aygo? Die dingen zijn niet saai en aangezien we niet naar nummertjes moeten kijken moet ie met 100PK makkelijk een RS6 eruit rijden…
@Rick-dos: haha Batavus boy
@Rick-dos: ooit wel eens in een RS model gereden? Ik kan je vertellen dat dat wel een van de ultieme ervaringen is als het gaat om rijplezier.
@chekthem: whahahahahahahaha Rofl GTFO… Misschien moet je eens een echte sportwagen proberen.. Gewoon om eens te ervaren wat rijervaring Is. P. S wel even aftikken voor 0,- euro eigen risico als je een echte sportwagen op maximale prestaties denkt te gaan proberen.
@Rick-dos: Wat is er saai aan een auto met zulk vermogen? Of heb jij ook zo’n ‘saaie’ audi op de oprit staan?
@r32t: Uuuuhhh het is een Audi…. Het feit dat het vermogen de opwinding voor een auto moet verzorgen zegt genoeg lijkt mij…
@Rick-dos: vind deze wagen nou niet echt onder het kopje doe maar gewoon dan doe je gek genoeg auto vallen.
@potjak: Maar het schreeuwt nou ook niet echt “kijk mij eens gek doen” uit. Ik bedoel elke burgerl… Uh …vader had deze keuze kunnen maken. Dat ie m heeft laten tunen. Tsja het zal.
@Rick-dos: klopt dat doet het zeker niet ;)
@Rick-dos: bescheidenheid Hollandse DJ’s. Hardwell reed A5, net als Armin van Buuren eerder. En zoals Armin ook zullen er meer dj’s zijn die niet zoveel met auto’s hebben. Afrojack en Nicky Romero wel weer bijv.
@granlusso: avicii heeft niet eens een rijbewijs
@pixeltrooper: En die heeft te maken met?
@Rick-dos: wat voor auto zouden ze dan moeten rijden?
@Rick-dos: leuke motor in een saaie verpakking idd
@Rick-dos: als jij met 4 man met gear en bagage naar een optreden of naar je privé vliegtuig moet is er weinig beter dan een RS6.
Audi… Voor mij nog altijd een automerk dat valt tussen tafellaken en servet. Maar dit is wel heel erg gaaf.
Benieuwd hoeveel dat zou kosten, ik ga toch liever langs bottrop voor een brabus, of een ferrari FF
@henkhupelschoten: ik vind brabus wel kamperig. Audi tunen gaat dan nog wel. Persoonlijk had ik iets heel anders gekozen.
@ghost: Ik vindt wagens van 3 ton nou niet echt kamerig, ze zien er wel schofterig hard uit, maar goed, met 850/900pk mag dat wel,
Wordt nu ook zíjn kenteken in beslag genomen voor te veel Db’s uit de uitlaat? Of is dat alleen bij Jan modaal?
@sanderm3: Dat zie je goed, is alleen bij Jan Modaal … Zodra die zijn hoofd boven het maaiveld steekt is hij de klos.
Een Aventador die RUIM boven de DB grens komt (en dat is een feit !) kan rekenen op selfie’s en duimpjes van Justitie.
De Impreza Turbo kan default rekenen op het bordje VOLGEN POLITIE en gaat men de uitlaat meten.

Zo gaat dat.
@turbobrick: het ligt er ook in aan in welke klasse je auto is ingeschaald, kijk maar eens op je kenteken app een aventador valt onder super sport
@trident: Zal best maar is in feite gelul, zeker anno 2015 met een half miljoen milieu regels.
Db is Db en als iets niet is toegestaan heeft dat een reden.
Het kan niet zo zijn dat de ene auto wel zoveel Db mag maken en de ander niet.

Beetje het Diesel verbod in steden gedoe. Je moet wel 100% je MRB betalen maar over 5 jaar mag je alleen nog in de Polder rijden. Is pure discriminatie van een auto die gewoon goedgekeurd is en de volle mep betaald, immers voor de ongemakken vind ook geen restitutie plaats.

Zelfde verhaal met Db wat mij betreft. Je zult echter wel gelijk hebben en is er wederom sprake van klasse justitie, de heren met het geld wel en de gewone man niet, behalve met betalen doe je natuurlijk wel weer 100% mee.
@turbobrick: wat denk je van de gemiddelde chopper.. kan een aventador zelfs nog een puntje aan zuigen
@lekkaah: Klopt ! Maar die kunnen vrijwel alles maken schijnbaar … Enne ze hebben zelfs anno 2015 geen eens APK.
@turbobrick: iedereen hoort toch ook liever een aventador dan een impreza?
En wat is nou het verschil tussen een RS6 en RS6-R? Heb in Duitsland en Zwitserland ook al eens een RS6 met die rode R erachter gezien namelijk.
@venividivici: er is ook een RS6-R van ABT, in mijn ogen veel bruter maarja.. Dit is een RS6-(JDC 740)R van JD ?Engineering/Customs?
Tja, dan heb je meer pk’s dan een Ferrari F12berlinetta, maar dan heb je nog steeds maar een Audi.

Zou toch 1000x liever die F12berlinetta willen hebben. Er gaat niks boven die V12!
@jameshunt1976: Eensch! En dan een m550d Touring erbij voor de boodschappen.
gozer is 26, en rijd een RS6 , 458 en nog meer lekkers.. wat iedereen liever heeft, ja lust ik er ook nog wel een paar van haha.. hij heeft ze tenminste 😎
Ach die Nicky Romero, een jaar of acht geleden kwam ik eens langs z’n Hyves-pagina, vond z’n nummertjes lekker klinken, ’t had een mooie cleane, heldere sound, niet teveel opsmuk. Je kon toen al horen dat ‘ie echt gevoel had voor de beats. Heel leuk om te zien hoe hij van die paar honderd volgertjes opgeklommen is naar #8 in de DJMag top 100 DJs… The American dream, right here in NL!
Er valt mij al tijden iets op

Al die auto-merken die door kenners als premium worden ervaren en waarmee al dan niet lokale beroemdheden zich vervoeren, al deze premium, zorgvuldig gebouwde en ontwikkelde voertuigen, worden voor duizenden Euries verbeterd, ze krijgen heel erg vaak een wrap, een compleet ander interieur aangemeten, er worden spoilerts skirts en vleugels aan gehangen en motoren worden voorzien van extra turbo’s compressoren of ander tjoenings spul.

Betekent het niet dat het dus eigenlijk eersteklas pleuris zooi is wat deze mensen kopen,
mijn buurman heeft echt zijn 12 jaar oude Toyota niet voor een Gotsvermogen hoeven laten aanpassen, maar rijdt er na alle tevredenheid in rond.

Ik zou dus zeggen ga eens bij Peugeot kijken of Nissan, Suzuki Ford, Mitsubishi of andere merken waar gewone stervelingen in rijden, ik denk dat er een hele wereld voor deze beroemdheden zal opengaan !
Auto’s die gewoon vanaf de fabriek doen wat ze horen te doen : RIJDEN !
Zonder kapsones of poespas van kijk mij nou !
@desjonnies: Kom op desjonnies… Steek je nou je kop in ’t zand? Ja, het verhogen van ’t vermogen is natuurlijk in de ogen van de DJ’s een verbetering. Maar de rest, dat is toch gewoon puur personalisatie. In die kringen ben je bepaald niet uniek met een RS6, een 458 Italia of een R8 V10… Dan moet je toch wat doen om je te onderscheiden van de rest! Daar gaat het volgens mij om.
@Jochempie:
vind je?
Als ik een standaard product voor zo veel geld zou moeten laten modificeren, koop ik iets anders.
’t is een beetje hetzelfde als een Aygo kopen en er voor 30k aan laten verbouwen om er een A3 van te laten maken qua prestaties en comfort, koop dan een A3 denk ik dan
En een superjacht………………..
@desjonnies: Oké, dus welke af-fabriek stationwagen zou jij dan kopen in plaats van een getunede RS6? Moet toch iets te krijgen zijn van Bugatti dan, of niet?
@Jochempie:
In alle bescheidenheid vind ik dat er weinig leuks wordt gemaakt, eigenlijk allemaal platgetreden paden, premium of niet, ik vind die 508 van Peugeot wel een aardige wagen als Station, een Mondeo en een Passat station ook. maakt Honda nog een Accord station; dan zal ik die kiezen of iets geheel tegendraads, tegendraads geeft vaak het beste statement : Een Subaru een Forrester of een Outback !
En dan ok, zo’;n BUBUBUBUBUBUBU kenmerkende boxer roffel uitlaat eronder, geheel ongevoelig voor personalisatie ben ik ook weer niet he !



Zoals de multi miljonair van de week tegen zijn assistent zei na het maken van een proefrit in een grote dikkerd van een VW : We kopen geen auto voor de show he, deze rijdt goed genoeg dus geen Audi of een BMW

(geen grap)
@desjonnies: Als je iets van de plank koopt ben je 1 van de velen, immers er zijn meer met geld, en zeker in de kringen waar je je dan begeeft. Customizen is dan het devies.

Alles is relatief, ook voor hun.
@desjonnies: volgens mij, zit het anders. Waarvan akte. De premium modelletjes zitten lekker in elkaar. Na 1693 lease auto’s, kraakt t interieur van een premium auto t minst. Ziet er ook premium uit van binnen. Ook ik moest elke maand een litertje bijgooien, verloor 3 turbo’s en een dsg, echt, maar t voelde wel premium. Deze hippe gasten, in tegenstelling tot wij, autogekke blog-reaguurders, geven geen fuck om wat jouw buurman “fijn rijden” noemt. Het moet nieuw, design en met name individueel. De hele premium markt draait om individueel. Check het optielijstje van een standaard premium 114i tje eens. Daarbij geven ze geen ruk om wat t kost, of dat t technisch wat minder betrouwbaar is. Daarom laten wij ze lekker rijden en becommentariëren hun keuze, omdat wij voor t geld wél een 10 jaar oude quatroporte of een NSX uit 1996 zouden kopen. Niet?
Wauw! Thanks dat mijn foto gebruikt wordt! Wat gaaf!
Maar @smoke

Dat wat je schrijft over “I could be the one” klopt niet helemaal. Hij heeft het originele nummer samen met Avicii geproduceerd. Het linkje wat je plaatst is een vernaggelde versie door ene “Hardwave”..
O lawdy, dat is een gebrek aan kennis van mijn zijde. Zal ‘m even aanpassen.
Lekker dik hoor! Niet mijn kleur, maar verder helemaal top.
En dan geen keramische remmerij, zonde. Had dat er ook even gelijk op laten zetten.
@maurits123: in hoeverre zal je dit nodig hebben met dagelijks gebruik?
@dutchdriftking: niet denk ik, gewoon puur voor de ‘heb’
Dikke machine!
Dat doet Jeroen Dik toch weer netjes!
RS6R en geen keramische remschijven? -1
Nu nog fatsoenlijke kleding in de goeie maat kopen, wat een mongool joh 😂
Mooi auto…..kut velgen
En jongens jd is de beste ja…..maaar ook de duurste
Dus heb jij geen super inkomen geen erfenis of paar kg thuis liggen moet je niet denken dat jeroen op jou zit te w8

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).