• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Niemand wil meer bij Faraday Future werken

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 3 december 2017 om 10:03 – 20 Reacties

Niemand wil meer bij Faraday Future werken


Hoe zou dat nou komen?

Van alle start-ups die uit de grond zijn komen zetten door het succes van Tesla, is het Amerikaanse Faraday Future een vrijwel perfect voorbeeld van hoe het niet moet. Het bedrijf kampt al tijden met financiële problemen en heeft weinig succes met het tot stand brengen van concrete zaken. Het drama groeide overigens vrolijk verder, want terwijl de start-up naarstig op zoek was naar steun, hadden ze al wel aan auto aangekondigd.

Faraday Future onthulde namelijk op het CES, een techbeurs in Las Vegas, hun eerste bolide: de FF 91. Deze wagen verbaasde de wereld direct met indrukwekkende specs en een bijzonder uiterlijk. De elektrische crossover zou beschikken over 1.050 pk, waarmee hij in ongeveer 2,5 seconden naar de 100 km/u zou kunnen schieten. Geïnteresseerden konden $ 5.000 aanbetalen om er een te reserveren, maar of hij er ook ooit komt?

Nu we bijna een jaar verder zijn, ziet de toekomst van Faraday Future er allesbehalve rooskleurig uit. In de afgelopen maanden heeft de staat Nevada de geldkraan dichtgedraaid en zijn er verschillende figuren op belangrijke posities van boord gegaan. Zo ook Richard Kim, een ex-BMW ontwerper, die deze week besloot er genoeg van te hebben gehad. Zijn vertrek heeft echter behoorlijk wat teweeg gebracht, zo vertelt The Verge. Er komt bijna meer niemand meer naar zijn werk! Uit een email die The Verge wist te bemachtigen blijkt zelfs dat er op een gegeven moment maar twee personen op het kantoor aanwezig waren.

“I would like to make it clear that we will be on time to the work starting from 9:00 am every day and closing of business by 6:00 pm, unless you have your managers pre-approval for late come or early leave,” the email reads. Lu writes that the company is “very close obtaining investment,” and encouraged employees “WE MUST go back to our “fight mode IMMEDIATELY!”

Hoewel deze persoon er nog alle vertrouwen in lijkt te hebben, heeft het er alle schijn naar dat dit wel eens de laatste maanden van de start-up kunnen zijn. Desondanks geven ze aan ook de volgende editie van het CES bij te zullen wonen, al kunnen wij ons alleen maar afvragen waarmee ze dan op de proppen zullen komen.

Ook interessant!

  • GP Verenigde Staten VT2: Max pissig op Lewis
  • Volkswagen wordt Voltswagen en dat is geen grap
  • Video: deze mensen zien voor het eerst een rotonde
  • GP Verenigde Staten VT1: Mercedes bovenaan, Bottas gridstraf

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, faraday-future, geld, verenigde-staten

Vorig bericht: « Column: koop GEEN crossovers meer
Volgend bericht: Zoveel sneller zijn de Formule 1-wagens dan vroeger »

Lees Interacties

Reacties

  1. sunder94 zegt

    3 december 2017 om 10:17

    Vaarwel future zegmaar

    Login om te reageren
  2. qoekje zegt

    3 december 2017 om 10:27

    High five for trying

    !

    Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    3 december 2017 om 10:30

    De Far-away Future…

    Die naam klinkt bijna hetzelfde als Tesla Model 3…

    Erg brutaal, als ik Musk was zou ik een rechtszaak aanspannen…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      3 december 2017 om 11:20

      @moveyourmind: Ik dacht even dat ik een reactie van lincoln aan het lezen was.

      Login om te reageren
      • depsycholoog zegt

        3 december 2017 om 11:35

        @berlinetta: hoezo…

        Login om te reageren
      • porker zegt

        3 december 2017 om 11:57

        @berlinetta: nee dit waren 3 zinnen dat redt hij niet..!

        Maar idd een negatief stuk dit, musk klaagt wie allemaal aan dan? Moest er even gif gespuwd worden op tesla? Fijn hè.

        Login om te reageren
      • renegade zegt

        3 december 2017 om 12:08

        @berlinetta: dat is met spatie en dan twee puntjes ..

        Login om te reageren
  4. henk_he zegt

    3 december 2017 om 10:51

    Zonder mislukking geen succes. En succes is altijd tijdelijk. Als je kijkt naar de afgelopen 50 jaar zijn er maar weinig bedrijven langdurig succesvol gebleken en een veelvoud heeft het succes nooit gehaald. Dat hoort nu eenmaal bij ondernemen. Dus: Bedankt voor de goede poging, volgende!

    Login om te reageren
  5. reactief zegt

    3 december 2017 om 10:52

    Je moet als beginnend merk ook niet investeren in de daadwerkelijke auto…
    Beter neem je de beste marketing dodo aan, om je merknaam zo heilig als de nieuwe Messias te maken.
    Want dan doen alle valse beloftes er niet meer toe, zijn al problemen ‘opstartproblemen en liggen mensen in de rij om een aanbetaling te doen!

    Login om te reageren
    • Henk_he zegt

      3 december 2017 om 12:23

      @reactief: hahaha, leuk grapje over Tesla

      Login om te reageren
    • stfu zegt

      3 december 2017 om 14:37

      @reactief: Opel maakte jaren en jaren verlies, is verstoten en hun elektrische Ampera-e heeft ook opstartproblemen. Maar dat is minder tof om te roepen zeker.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        3 december 2017 om 17:48

        @stfu: Ik wilde niemand op z’n tenen trappen hoor. Gewoon sarcasme.

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        3 december 2017 om 22:03

        @stfu: wat zijn er bout opstart problemen met de Ampera-E? Er schijnen juist vrij veel Chevy Bolts op voorraad te staan. Dat GM die wagens niet aan Peugeot wil leveren lijken me geen opstartproblemen.

        Login om te reageren
  6. mopar zegt

    3 december 2017 om 11:32

    Stond er niet een paar dagen geleden hier een artikel dar Tata 900miljoen in Faraday zou pompen? Blijkbaar is die deal dus toch niet doorgegaan.

    Login om te reageren
  7. HZW zegt

    3 december 2017 om 11:48

    Ik had laatst ergens gelezen dat Ford de boel zou overnemen en dat het project verder zou gaan onder de Ford Faraday.

    Login om te reageren
  8. HZW zegt

    3 december 2017 om 11:50

    Foutje, Ford zou in gesprek zijn om die andere electro autofabrikant “Lucid” over te nemen.

    Login om te reageren
  9. poes zegt

    3 december 2017 om 11:51

    Dit soort ‘start-ups’ zijn natuurlijk ook compleet idioot.

    Even los van de elektrische aandrijving, willen ze feitelijk een nieuw automerk opstarten. In een markt met moordende concurrentie, waar efficiency en schaalgrootte van levensbelang zijn. Dat gaat je dus nooit lukken. Of dachten ze echt dat GM, Ford, Daimler, Toyota, en alle anderen er intern een potje van aan het maken zijn?

    Ze hebben gewoon geprobeerd gebruik te maken van de elektro-hype zonder echt iets nieuws te brengen. En nu lopen ze tegen de werkelijkheid aan.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      3 december 2017 om 14:38

      @poes: Uhm, dat is Tesla toch ook gelukt?

      Login om te reageren
      • poes zegt

        3 december 2017 om 15:44

        @stfu: momenteel is Tesla nog helemaal niets gelukt. In de zin van gezonde bedrijfsvoering dan. Tesla heeft wel z’n eigen hype gemaakt en dat is op zich bijzonder knap. Maar die truc lukt maar één keer.

        Login om te reageren
  10. Edge zegt

    3 december 2017 om 12:11

    Misschien moeten ze de koning van de doorstarts, Victor Muller, maar alvast in dienst nemen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North