• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuw Nederlands merk voor Louwman Exclusive

Auteur: RubenPriest, gepost 25 juni 2019 om 16:58 – 33 Reacties

Afbeelding Nieuw Nederlands merk voor Louwman ExclusiveAfbeelding Nieuw Nederlands merk voor Louwman ExclusiveAfbeelding Nieuw Nederlands merk voor Louwman ExclusiveAfbeelding Nieuw Nederlands merk voor Louwman ExclusiveAfbeelding Nieuw Nederlands merk voor Louwman ExclusiveAfbeelding Nieuw Nederlands merk voor Louwman ExclusiveAfbeelding Nieuw Nederlands merk voor Louwman Exclusive

Nieuw Nederlands merk voor Louwman Exclusive
Nieuws uit een Nederlandse koker!

Krijgen we vanochtend vers nieuws van Nederlandse bodem in vorm van de Lightyear One, is er deze middag nog meer nieuws te melden uit eigen land. Louwman Exclusive, de bekende showroom langs de A2 met merken als McLaren en Morgan, heeft een nieuw dealerschap op zich genomen.

Het bedrijf mag zich vanaf heden ook dealer noemen van BRUTE. Een nieuw Nederlands merk gespecialiseerd in het bouwen van exclusieve Jeeps. BRUTE is een initiatief van Jochem Mooijman en René Chaudron. Eerder dit jaar stond het nieuwe merk op de Autosalon van Brussel met een concept en inmiddels zijn ze klaar voor het echte werk. Namelijk het verkopen van auto’s en dat gaan ze doen met Louwman Exclusive.

De eerste twee modellen van BRUTE staan nu in de showroom van de dealer in Utrecht. In beide gevallen gaat het om een aangepaste variant van de Jeep Wrangler. Het ene model heet de Richmond en de ander Lagoon. Richmond focust zich op luxe, terwijl Lagoon een zomers model moet voorstellen met een retro-tintje.

Om zich te onderscheiden van een reguliere Jeep kun je bij BRUTE de aangepakte Wranglers compleet personaliseren. Er is een palet aan specifieke customkleuren voor in- en exterieur beschikbaar.

De prijzen van een BRUTE Jeep beginnen bij 115.000 euro inclusief BTW en BPM. De prijzen kunnen oplopen zodra de eigenaar met personaliseren gaat beginnen. Naast Nederland is het de bedoeling dat er een dealernetwerk in Oostenrijk gaat komen. Buiten Europa heeft het merk ook ambities om zich in Zuid-Afrika, Nieuw-Zeeland en Australië te vestigen.

Ook interessant!

  • Porsche Exclusive pakt Taycan Cross Turismo beet
  • louwman occasions
    Op deze 10 zekerheden kun je rekenen bij Louwman occasions
  • Nederlands merk Heritage Customs pakt Land Rover voor duizenden euro's aan
  • GT3 Touring Exclusive
    GT3 Touring Exclusive is super individueel

Nieuwste artikelen

  • Configureer een BMW alsof het weer 2005 is
  • ‘Verboden’ versie van de Toyota GR Supra bestaat nu alsnog
  • Controversiële crossover gaat nóg controversiëler worden
  • Een voorproefje op de nieuwe 911 GT2 RS
    Een voorproefje op de nieuwe 911 GT2 RS
FacebookTweetPinLinkedIn

dealers, Jeep, louwman-exclusive, wrangler

Vorig bericht: « Kabinet bezig met rekeningrijden, dit is wat we weten
Volgend bericht: Nederlandse prijs McLaren GT bekendgemaakt »

Lees Interacties

Reacties

  1. RobUSA zegt

    25 juni 2019 om 17:07

    Mist liftkit en dikke velgen met banden dan word het pas wat mannen.

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      25 juni 2019 om 18:25

      @RobUSA: Murica fuckyeah!!1!1

      Login om te reageren
  2. sudbina zegt

    25 juni 2019 om 17:07

    Dit is geen automerk maar gewoon een tuner zoals Mansory. Zij plakken ook eigen naampjes op autos; maakt het nog geen autofabrikant of automerk.

    Ik vermoed dat mensen die Mansory helemaal geweldig vinden dit ook wel gaaf vinden.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      26 juni 2019 om 09:27

      @sudbina: Alpina

      Login om te reageren
      • raym zegt

        12 juli 2019 om 18:32

        @gulli: precies zelfde verhaal. Blijven mooie auto’s maar in mijn ogen blijft alpina een tuner in plaats van merk. Half je auto laten bouwen in bmw fabriek en dan zelf wat ander leer en motor aanpassen. Nieuw bumpertje erop. Maakt je nog geen auto merk.

        Login om te reageren
  3. mashell zegt

    25 juni 2019 om 17:14

    Een beetje ambitie is mooi maar ik ben bang dat de curator zich al kan gaan warm draaien. Er gaat toch helemaal niemand 115.000 euro (pakweg 20.000 meer dan standaard) voor een Wrangler met leren bekleding betalen?

    Login om te reageren
    • thjvanvlerken zegt

      25 juni 2019 om 19:40

      @mashell: 20k meer dan standaard? Een wrangler kost full options 70k waar ik zit in polen, normale versie is 60k. De 115k is ex. Btw en bpm, in NL zal je dan 160k voor een wrangler betalen….

      Login om te reageren
      • thjvanvlerken zegt

        25 juni 2019 om 19:45

        @thjvanvlerken: kleine correctie ik zie het is inclusief de hele rambam, toch nog veel voor een wrangler….

        Login om te reageren
      • B00G1E zegt

        25 juni 2019 om 19:49

        @thjvanvlerken: en waar ik zit in de VS kost dat ding kaal $28k en full options $56k. appels en peren natuurlijk alhoewel 115k toch wel erg veel is.

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        25 juni 2019 om 22:08

        @thjvanvlerken: goedkoopste Wrangler op jeep.nl kost €87.740 incl. BPM en BTW (ja, daar kan je ook heel veel leuks voor kopen). De verfraaide versie kost €115.000 incl. BPM en BTW. Daar zit €28.000 tussen, de optimist in mij maakt er €20k van. Zowel de kale Jeep, als de verfraaide versie zijn even kansloos als overbodig in Nederland.

        Login om te reageren
  4. vroaaar zegt

    25 juni 2019 om 17:14

    Vind het meer Secco dan Brut(e)…

    Login om te reageren
  5. tazmania zegt

    25 juni 2019 om 17:16

    De naam zou zo uit GTA V kunnen komen.

    Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      25 juni 2019 om 18:55

      @tazmania: Sterker nog, die zit er ook in!

      Login om te reageren
  6. autopetje zegt

    25 juni 2019 om 17:31

    Zo bruut dat ze je nemen voor maar 115.000 E

    Login om te reageren
  7. scrmeagle zegt

    25 juni 2019 om 17:36

    Binnenkort kopen met 1-2 Bitcoins dus dat is lachen.

    Login om te reageren
    • autopetje zegt

      25 juni 2019 om 19:05

      @scrmeagle: dat noem ik nou coin verspilling.

      Login om te reageren
  8. vetnek zegt

    25 juni 2019 om 18:00

    In geen 115.000 jaar.

    Login om te reageren
  9. stationcar zegt

    25 juni 2019 om 18:01

    Hahaha, wahahaha, komop jongens, dit kan toch niet meer? Welke GEK gaat zoveel geld betalen voor een tuningssetje op een Jeep Wrangler? Welke gek koopt er anno vandaag überhaupt nog een nieuwe Wrangler? Het is natuurlijk best een toffe kar enzo, maar ja… Iets met verouderd en veel te duur.

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      25 juni 2019 om 18:34

      @stationcar: Iets met dat de wereld groter is dan Nederland? Iets met plezier hebben om off road te rijden? Iets met dat het ondanks de prijs nog een van de voordeligste echte off roaders is die je kan kopen? Aangezien de G klasse compleet uit de markt geprijsd is en de Defender technisch uit het jaar kruik komt? Iets met dat je door de immense aftermarket supply een Wrangler helemaal naar je eigen smaak kan opbouwen?

      Een auto voor mensen die er nog op uit durven gaan dus, niet voor mannen die hun zaad gespuwd hebben en de rest van hun leven zooi moeten rondslepen in iets wat een stationwagen heet…denk ik zo ;)

      Dat die wagen in Nederland zo belachelijk duur is dat ligt eerder aan het belachelijke belastingklimaat dan aan de auto zelf. In DE of BE kost die letterlijk de helft.

      Login om te reageren
      • schreute01 zegt

        25 juni 2019 om 18:58

        @mopar: tja. In Duitsland heb je weer kutpensioenen. Dus wat wil je?

        Login om te reageren
        • emping zegt

          25 juni 2019 om 19:33

          @schreute01: een leuke auto kopen

          Login om te reageren
          • kempenaer zegt

            25 juni 2019 om 22:46

            @emping:
            LOL!
            NL taxlandje.

            Login om te reageren
        • mopar zegt

          26 juni 2019 om 07:48

          @schreute01: ik mag hopen dat als je dik 40 jaar hebt gewerkt je niet afhankelijk hoeft te zijn van je pensioen. Anders ben je behoorlijk ruk met je geld omgegaan…

          Login om te reageren
          • schreute01 zegt

            26 juni 2019 om 08:59

            @mopar: ik wil alleen maar zeggen: het is niet alleen maar goud wat er blinkt bij onze oosterburen.

            Login om te reageren
          • raceface zegt

            26 juni 2019 om 10:57

            @mopar: daar zal ik niet te snel over oordelen, ken genoeg mensen die zich heel hun leven te barsten hebben gewerkt maar nu alsnog geen pensioen hebben om wat voor financiele reden dan ook.

            Login om te reageren
            • mopar zegt

              26 juni 2019 om 12:11

              @raceface: Ja okay die hebben dus geen pensioen. Das wat anders. Maar als je een fatsoenlijke baan hebt dan moet je toch tenminste kunnen zorgen dat je niet compleet afhankelijk bent van wat je pensoen je op je oude dag schuift. Kan je dat na 40+ jaar werken niet dan heb je echt je centen gemismanaged. Ik probeer niet te zeggen dat je moet kunnen rentenieren van je spaarcenten of meerdere huizen moet bezitten, maar het moet niet zo zijn dat je na je hele leven werken aan het eind niets over hebt en compleet van je pensioen leeft. Er zullen idd genoeg mensen zijn die dit niet kunnen doen maar die zijn dan ook niet in de markt voor nieuwe, dure autos. Emping die kwam met dat in DE de pensioenen lager liggen, dat mag wellicht zo zijn maar als alles daar goedkoper is dan maakt dat dus niet zoveel uit.

              Login om te reageren
      • laptom zegt

        25 juni 2019 om 23:55

        @mopar: Technisch gezien liep de Defender eigenlijk ver voor de Wrangler. Zowel in de jaren 80 als nu nog steeds.

        Login om te reageren
        • mopar zegt

          26 juni 2019 om 02:05

          @laptom: Die Wrangler is veel beter bij de tijd gehouden dan de Defender. Dan heb ik het niet alleen op technisch vlak maar ook qua technologie die gebruikt is. LED verlichting, infotainment systemen (Apple CarPlay) en veiligheids systemen zoals forward collision alert en Emergency brake assist.

          Maar technisch ook. Een motor die veel sterker is en net zo zuinig is als in de Defender, een moderne automaat, automatische locking hubs etc etc. Die Wrangler van de jaren ‘80 is niet de Wrangler die je nu kan kopen. De Defender daarentegen grotendeels wel, heb genoeg Defenders gereden en zijn gave bakken maar een moderne Wrangler is een veel prettiger metgezel. Komt nog eens bij dat qua interieur en ruimte de vergelijking helemaal mank loopt.

          Login om te reageren
  10. RutgerK zegt

    25 juni 2019 om 19:32

    Is dat van dat fabriek oude Discovery’s helemaal aanpakt en van moderne technieken voorziet?

    Login om te reageren
    • fransananas zegt

      25 juni 2019 om 19:47

      @RutgerK: bedoel jij tophat?

      Login om te reageren
      • RutgerK zegt

        26 juni 2019 om 00:43

        @fransananas: ja, ik bedoelde eigenlijk Defenders ipv Discovery’s.
        Ze hadden wel aangegeven dat zij met een ‘eigen’ auto de markt op wilde gaan.

        Login om te reageren
  11. intiemgeschoren zegt

    25 juni 2019 om 20:28

    Heeft Jeep het gedoe met de aandrijfassen al op orde? Anders kan ome Evert een magazijn vol leggen met vervangers. Goed voor de band met je dealert.

    Login om te reageren
  12. pindakoning zegt

    26 juni 2019 om 07:51

    Als dit soort merken/producten op de markt verschijnen dan weet je dat de economie zich in een hoog conjunctuur bevindt

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North