Nederlandse prijs McLaren GT bekendgemaakt

Auteur: , 20 Reacties

Wat gaat de luxe Brit kosten op gele platen?

De meeste McLarens, met uitzondering van de 570 GT, zijn gericht op (hardcore) sportiviteit. Hoe anders is de nieuwe GT. McLaren richt zich op liefhebbers van grand tourers: auto’s met veel vermogen gecombineerd met comfort. Met deze GT heb je in principe weinig op het circuit te zoeken, al zal de auto prima zijn mannetje staan.

De GT is goed voor 620 pk en 630 Nm koppel. De krachtbron is bij McLaren bekend, een 4.0 twinturbo V8. Ondanks het zachte karakter van de auto sprint de McLaren GT in 3,2 seconden naar de honderd. Van nul naar tweehonderd kilometer per uur accelereren duurt slechts negen tellen en de topsnelheid bedraagt 326 km/u.

De McLaren komt uiteraard ook in Nederland op de markt. Vandaag is de prijs bekendgemaakt voor zo’n felbegeerd geel kenteken. De auto, met een bagageruimte van 570 liter, scoor je vanaf 252.000 euro inclusief belastingen. De McLaren GT gaat onder meer concurreren met de Bentley Continental GT V8 en Aston Martin DB11 V8. Het prijskaartje kan met eenvoudige opties naar een andere niveau worden gebracht. Zo moet je zelfs voor een elektrische kofferklep bijbetalen op deze GT.

McLaren zegt de eerste exemplaren van de nieuwe GT eind dit jaar te gaan leveren. De auto werd recent nog gespot op de camping van Le Mans.



20 reacties

Dit ding is dus net zo duur als de 570GT. (zie gelinkt artikel) Waar de logica bij Mclaren zit…. ik zie het iig niet.
@oo0ch: als het goed is vervangt deze de 570gt
@oo0ch: lees de comment van @jeroen13 , hij heeft gelijk, op autoblog staan nu al 3 filmpjes die over de McLaren modellen gaan, beetje domme opmerking
@cortinaracing: degene die niet begrijpt hoe het gamma van McLaren in elkaar zit is te dom om er een te rijden.
Aan de bergruimtes te zien ben je beter af met een traditionele GT met FR configuratie. Mijn keuze zou de Bentley Continental of Aston DB11 zijn.
Net iets meer pk (50) en koppel voor maar 2.000 euries. Dit is de betere deal.
Off topic (sorry); krijgen jullie nu ook meer random reclame, in een format dat net op een artikel van AB lijkt? Ik krijg bijvoorbeeld een reclame waar ik moet klikken of ik in aanmerking kom voor een green card in de US. Netjes in het Duits, want het reclame-monster schijnt te weten dat ik me in een Duits-talige omgeving bevindt.

Anyway; ik wens Autoblog het beste. Ik hoop dat deze gozers meer betalen dan andere reclame-boeren. Echter, dit lijkt meer op mensen ‘lokken’ om op reclame te drukken als vergissing en niet zo zeer een gerichte reclame. Dat lijkt me toch niet heel erg te passen bij AB: informeren met een knipoog; maar wel gerichte dingen en geen onwaarheden. Daarom vind ik deze reclame niet zo passen; itt de reclames van die verkoopschool in Driebergen (ben overigens die leeftijd al een tijdje voorbij).
(let wel, ik heb nog nooit op een green card gezocht voor de USA, zou er geen willen ook; het is erg genoeg als ik daar af en toe een paar dagen heen moet voor werk).
@gregorius: kun je een screenshot sturen naar tips@autoblog.nl? We kregen vanmiddag ook een melding van een lezer over een malafide Bitcoin-reclame. Onze technische jongens zijn er mee bezig. De screenshot kan ik vervolgens doorsturen en dan kunnen we inderdaad achterhalen wat/of er iets mis gaat. Thanks!
Als je vermogen combineert met comfort zou je ook een smakelijk interieur verwachten. Dan zit je er in een Bentley of Aston Martin toch net iets gezelliger bij…
Jammer dat ook deze McLaren er weer uitziet alsof hij in een laboratorium ontworpen is, hij mist een beetje een ziel en doet vrij klinisch aan. Jammer, qua techniek en hoe het in elkaar geschroefd is is het wel top.
Het design gaat de goede kant op maar is er nog niet.
Is de prijs nu met of zonder luxe kentekenplaat (ogelegde letters)?
@intiemgeschoren: tja. Je kan je maar ergens druk om maken hè!
@reactief: ik altijd veel vragen, en ik merkte dat dit er 1 van was. Is anders dan reactief zijn dat snap ik dan weer wel.
@intiemgeschoren: keurige username 😂
@intiemgeschoren: inclusief. Maar voor de kokosmatten betaal je een kapitaal.
Ben benieuwd hoe blij de bestuurder is wanneer hij flink remt met die golfclubs zo achterin..
Is deze elektrisch? Want dat doet de Duracel batterij kleurstelling wel een beetje vermoeden.
Zou toch nog ff wegblijven bij McLaren uit diverse landen nogal echoende berichten dat “customer” service bij McLaren HQ nogal een euh waardeloze service is. Niet iets wat je wil als je issues hebt met je dure waggie
Deze geblazen V8 of een top-of-the-range geblazen boxer 6, lastig.. Denk dat mijn voorkeur tóch naar een Turbo S zou gaan hoe saai dat misschien ook is.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).