• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuw! Tesla nu ook een schadeherstelbedrijf

Auteur: RubenPriest, gepost 17 september 2018 om 08:45 – 29 Reacties

Model X


De Amerikaanse autofabrikant is van alle markten thuis.

Het zou best wel relaxed zijn als je bij schade gewoon een belletje kunt plegen naar je eigen dealer in plaats van de auto te brengen bij een louche schadeherstelbedrijf. Tesla neemt het voortouw in dit concept, want Elon Musk heeft bekendgemaakt dat zijn automerk in-huis schades gaat herstellen. Dat maakte de ondernemer duidelijk via Twitter.

Musk is niet tevreden over de gang van zaken bij derde bedrijven. Zo moeten sommige Tesla-rijders soms weken of zelfs maanden (al lijkt ons dat wat overdreven) wachten op de juiste onderdelen. In de tussentijd kan er niet worden gereden met de auto. Dat moet sneller kunnen, aldus de CEO. Wie een aanrijding heeft gehad met zijn of haar Tesla moet straks voortaan bij het merk zelf aan kunnen kloppen voor een reparatie.

Musk laat weten sommige reparaties binnen een dag of zelfs binnen een uur opgelost te willen hebben. Doel is om de auto nog beter te maken dan voor het incident, aldus de topman. Het feit dat alle onderdelen in voorraad zullen zijn en dat er niet gewacht hoeft te worden op toestemming van een verzekeringsmaatschappij zal een wereld van verschil maken volgens Musk.

Foto: aan deze Tesla Model X valt weinig te repareren

Ook interessant!

  • Elon Musk
    Twitter beslist: Musk moet 10% van Tesla-aandelen verkopen
  • Tesla heeft een topkwartaal achter de rug
    Tesla heeft een topkwartaal achter de rug
  • Elon Musk trekt extra aandacht met rijdende Tesla Cybertruck
  • Chiptekort geen Tesla Cybertruck
    Elon Musk: Chiptekort is grootste probleem voor Tesla

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Elon Musk, reparatie, schade, Tesla

Vorig bericht: « BMW X5 van voetballer raakt velgen kwijt
Volgend bericht: Dit is geen camper, dit is een opvouwbaar appartement »

Lees Interacties

Reacties

  1. timberleek zegt

    17 september 2018 om 09:14

    Zo moeten sommige Tesla-rijders soms weken of zelfs maanden (al lijkt ons dat wat overdreven) wachten op de juiste onderdelen. In de tussentijd kan er niet worden gereden met de auto. Dat moet sneller kunnen, aldus de CEO.

    Ligt de oorzaak hiervan niet (deels) bij Tesla zelf? Als herstelbedrijf heb je er weinig baat bij om een auto ongebruikt te laten staan. Maar als de onderdelen niet leverbaar zijn….

    ..of zelfs binnen een uur opgelost te willen hebben
    Excl spuitwerk dan.

    en dat er niet gewacht hoeft te worden op toestemming van een verzekeringsmaatschappij
    Die mag je me uitleggen. Als de verzekering erbij betrokken is zullen ze alsnog akkoord moeten zijn. Kan zijn dat ze een “goedgekeurde schadehersteller” zijn, maar dat geldt ook voor elke andere hersteller.

    Als Tesla daadwerkelijk hun gewenste duurzame imago in de praktijk willen brengen moeten ze juist eens zorgen dat de normale mens zo’n auto redelijkerwijs in leven kan houden. Auto’s limiteren (geen quickcharge, geen service etc) omdat iemand er aan gezeten heeft is belachelijk. Dat gecombineerd met de bijna verplichting om bij de tesla store te komen maakt het voor die auto’s gewoon moeilijk om oud te worden.

    Login om te reageren
    • nasty zegt

      17 september 2018 om 10:40

      @timberleek: als onderdelen gespoten binnenkomen kan je een ongeval met blikschade binnen een uurtje wel gemaakt krijgen. Denk niet dat er dan rekening gehouden wordt met kleurverschil :)

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        17 september 2018 om 11:52

        @nasty: Lang leve de kleurverschillen .
        Misschien nu toch enkel uni zwart verkopen.
        Ik hou mijn hart vast voor wit en zilver metallic.

        Login om te reageren
        • nasty zegt

          17 september 2018 om 11:54

          @wimof: vooral zilver is een toppertje. Misschien niet zozeer bij nieuwe auto’s, maar toen mijn vorig 10 jaar oud beestje hersteld moest worden hebben ze de halve auto moeten overspuiten. Lang leve Satin Silver :D

          Login om te reageren
          • wimof zegt

            17 september 2018 om 12:05

            @nasty: Buiten de kleur zelf speelt de laagdikte , afstand, nat of droog, metaal versus kunststof een enorme rol.
            En door de laagdikte van de vernis (vooral als men schuin (flop) kijkt krijgt men een lichtbreking die het kleurverschil ( al dan niet optisch) nog aandikt.
            Ben zelf een zeer moeilijk persoon en kon die kleurverschillen voor mijn klanten niet aanvaarden zodat ik dikwijls een hele flank schilderde, met of zonder betaling door de verzekeraar.

            Login om te reageren
            • nasty zegt

              17 september 2018 om 13:17

              @wimof: haha je bent een held :p

              Login om te reageren
    • wimof zegt

      17 september 2018 om 11:53

      @timberleek: Welkom in de realiteit.

      Login om te reageren
  2. rijnounsdoor zegt

    17 september 2018 om 09:14

    Die Tesla is nog heel snel de Submarine update aan t downloaden.

    Login om te reageren
    • qoekje zegt

      17 september 2018 om 09:27

      @rijnounsdoor: handig die elektrische auto’s je volgt gewoon het snoer en je weet precies waar ze op de bodem geparkeerd staan

      Login om te reageren
  3. Gulli zegt

    17 september 2018 om 09:20

    De auto’s moeten beter de straat op dan dat ze daarvoor waren.

    Dit geeft ons wel heel veel open deuren meneer Musk!

    Login om te reageren
  4. ioosterbaan zegt

    17 september 2018 om 09:25

    Goh zou hij een bepaald Brits onderzoek gelezen hebben of een cursus Noors gevolgd hebben…..is al jaren de #1 klacht volgens mij.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      17 september 2018 om 13:44

      @ioosterbaan: hij geeft dat ook op Twitter toe. Nieuwste prioriteit. Heb gelukkig nog geen schades gereden.

      Login om te reageren
  5. turbotoll zegt

    17 september 2018 om 09:26

    Die gast zwamt echt uit z’n nek als een Muller. “Vooral overal tegenaan rijden want je auto wordt er alleen maar beter van, de verzekering vindt alles OK en het is uiterlijk morgen weer klaar” Joh!
    De realiteit is dat er inderdaad soms maanden op onderdelen gewacht moet worden die ook nog eens schreeuwend duur zijn.

    Login om te reageren
  6. E34M5Touring zegt

    17 september 2018 om 09:31

    Tja, als je als bedrijf enorm moeilijk gaat doen over onderdelenlevering etc kun je van een ander niet verwachten dat ze de meuk snel klaar hebben…. laatst een filmpje gezien over een vent die zelf zo’n ding aan het opknappen is, die moet hemel en aarde bewegen voor de simpelste onderdelen. Ik zou als Tesla zijnde daar eens wat mee doen…

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      17 september 2018 om 09:36

      @e34m5touring: https://youtu.be/NuAMczraBIM

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        17 september 2018 om 09:39

        @pomoek: Ja dat filmpje idd. Heb dat telefoongesprek met de onderdelenlijn met verbazing bekeken.

        Login om te reageren
    • rhellema zegt

      17 september 2018 om 09:39

      @E34M5Touring: in mijn ogen is het dan ook een verbloeming van de realiteit. Tesla heeft blijkbaar problemen met het aan kunnen leveren van spare parts, willen dan zelf de schades gaan herstellen met onderdelen van geproduceerde auto’s? Ik denk dat de realiteit is dat Musk het één en ander heeft onderschat danwel overschat en kan hij de gevolgen niet helemaal meer overzien echter dit zal hij nooit erkennen.

      Login om te reageren
    • stfu zegt

      17 september 2018 om 13:46

      @E34M5Touring: snap wel waarom. Stel het wordt niet goed gedaan en een Tesla crasht is het enorm groot (negatief) nieuws. Genoeg journalisten en olieconcerns die willen dat Tesla faalt (zie Jaapyio) en dan kunnen roepen: zie je wel! Ze proberen zich in te dekken voor prutsers.

      Login om te reageren
  7. alfapeter zegt

    17 september 2018 om 10:09

    Het lijkt mij dat hij de ongebonden herstellers gewoon helemaal buitenspel wil zetten. Als Teslarijders bij Tesla zelf terecht kunnen, heeft hij een reden om die geen enkel onderdeel nog te leveren. Er blijft echter wel de vraag wat er met total-loss auto’s moet of mag gebeuren. Recyclage, wat toch een verkoopsargument van Tesla schijnt te zijn, is milieuvriendelijk maar lijkt op deze manier onwaarschijnlijk.

    Login om te reageren
    • alfapeter zegt

      17 september 2018 om 10:15

      @alfapeter: laatste zin liep een beetje fout
      Recyclage is milieuvriendelijk, toch een verkoopsargument van Tesla, lijkt op deze manier onwaarschijnlijk.

      Een EDIT-knop aub?

      Login om te reageren
      • basman147 zegt

        17 september 2018 om 12:54

        @alfapeter: Als hij daadwerkelijk externe schade-bedrijven buitenspel wil zetten wens ik hem veel succes met de Europese Commissie, dat is namelijk niet toegestaan. Externe bedrijven moeten toegang krijgen tot de zelfde informatie en onderdelen als de “eigen” werkplaatsen.

        Login om te reageren
  8. Design_Driven zegt

    17 september 2018 om 11:16

    Grappig dat ze de schuld van de maanden wachttijd bij de herstellers lijken te leggen. Alsof die er baat bij hebben. Dat eigenaren maanden moeten wachten (niet overdreven, gebeurd regelmatig voor sommige onderdelen) ligt aan Tesla zelf.

    Wellicht als ze de productie wat beter loopt dat dan ook de reserve onderdelen distributie wat aangepakt kan worden.

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      17 september 2018 om 11:19

      @sketcher: correctie. Hij lijkt de schuld bij de verzekeraars te leggen. Maar zoals ik al zei en al vaker geraporteed is door eigenaren is het Tesla die de onderdelen niet kan leveren. De bumpers bijvoorbeeld. Die zijn anders dan de meeste gewone auto’s omdat er meer techniek achter verholen zit en niet altijd leverbaar. Ook secties gestampt metaal is vaak moeilijk aan te komen en meerdere eigenaren hebben het moeten doen met stukken uit slopers hergebruiken.

      Login om te reageren
      • crepito zegt

        17 september 2018 om 14:07

        @sketcher: https://twitter.com/elonmusk/status/1041436083894943744?s=21

        Login om te reageren
  9. wimof zegt

    17 september 2018 om 11:56

    Het is gemakkelijk lullen als je nog nooit een schadebedrijf gehad hebt.

    Login om te reageren
  10. thomaz zegt

    17 september 2018 om 12:23

    Als medewerker van één der grootste leasemaatschappijen in NL kan ik bevestigen dat het soms weken tot maanden kan duren voor een Tesla gerepareerd is, wat ook voor ons grote druk op de klantrelatie zet. Zeker omdat de berijders van deze auto’s vaak ‘hoog in de boom’ bij organisaties zitten.

    Overigens is het idee van Tesla niet nieuw, bijvoorbeeld BMW stuurt al langer op zoveel mogelijk schadeherstel door het eigen dealernetwerk.

    Login om te reageren
  11. justsomebody zegt

    17 september 2018 om 18:19

    “Doel is om de auto nog beter te maken dan voor het incident, aldus de topman.” Dat lijkt me de makkelijkste doelstelling om te halen : we leveren bagger en daarna maken we hem nog beter, ja duuuh.

    Login om te reageren
  12. josxkrs zegt

    17 september 2018 om 18:40

    Gelukkig hebben schadeherstelbedrijven zoveel belang bij een zolang mogelijke afhandeltijd van auto’s. Goed voor de klanttevredenheid ook. Misschien moet die blaaskaak eens een oplossing gaan zoeken voor die miljoenen dollars die die per week armer is in plaats van dit soort domme dingen te roepen…

    Login om te reageren
  13. wouteraerox zegt

    20 september 2018 om 01:05

    Zou Tesla niet ook op termijn gewoon zelf autoverzekeringen aanbieden? Of zijn zulke dingen al gaande bij automerken? Verzekering doen resulteert in grote reserves die geïnvesteerd kunnen worden in nog meer groei..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North