• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Citroen 2CV komt eind volgend jaar, heet DS2

Auteur: robbie, gepost 13 maart 2011 om 18:07 – 50 Reacties

Citroen REVOLTe Concept


We hoorden vorig jaar al dat eind volgend jaar (Parijs?) de spirituele opvolger van de 2CV met de naam DS2 gepresenteerd zou worden, maar nu is er nog wat meer informatie bekend geworden.

Eerder gingen we er nog vanuit dat de DS2 (die gebaseerd zal zijn op de Revolte Concept) zijn techniek zou delen met de C3/DS3, maar dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn. Het ziet er nu naaruit dat de basis van de DS2 gevormd zal worden door de (nieuwe) C1.

De DS2 zal ongeveer 3,7 meter lang worden en onder de motorkap zullen we (voorlopig?) GEEN hybride techniek vinden. Wel zullen we er 3-cilinder benzinemotoren vinden die Peugeot/Citroen samen met BMW heeft ontwikkeld. Het vermogen van deze driecilinders loopt uiteen van 65 tot 110 pk, mede dankzij een turbo. Ook zal er een 1.4 turbo diesel beschikbaar komen met 70 pk.

De DS2 zal beschikken over 5-deuren en plaats bieden aan vier passagiers. Ik ben zeer benieuwd welke elementen ze van de oorspronkelijke 2CV terug gaan laten komen in de (luxe) DS2. Want een beetje vreemd is het natuurlijk wel om de low budget lelijke eend terug te laten komen als “premium” DS2. De prijs van een DS2 zal zo’n 2.000 euro boven die van een C1 liggen. (via: autobild.de)

PS Misschien kan iemand op basis van de Revolte Concept een leuke productieversie van de DS2 shoppen?

Ook interessant!

  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans
  • Nieuwe Citroen C3
    Nieuwe Citroën C3 is weer compleet, eh, nieuw?
  • Vernieuwde Citroën C3 Aircross
    Vernieuwde Citroën C3 Aircross heeft compleet nieuwe neus

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

2cv, c1, Citroen, revolte

Vorig bericht: « Gespot: De Bentley Continental GT van een werkloze
Volgend bericht: Video: nog even de sneeuw in met een 627pk Scirocco »

Lees Interacties

Reacties

  1. ferrarikiller09 zegt

    13 maart 2011 om 18:08

    Is dit de NIEUWE VESIE VAN DE EEND??

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      13 maart 2011 om 18:23

      @ferrarikiller09: Dat staat er toch… :roll:

      Login om te reageren
  2. Esprit_de_Flandre zegt

    13 maart 2011 om 18:13

    Ik weiger resoluut dit de spirituele opvolger van de 2CV te noemen…

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      13 maart 2011 om 18:24

      @Esprit_de_Flandre: De designopvolger misschien, maar qua gedachtegang kon het verschil inderdaad niet groter zijn…

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        13 maart 2011 om 21:11

        @Citrofiel: Ach ja, de spirituele opvolger van de Mini (die van Issigonis wel te verstaan) heeft ook alleen maar de naam een een paar uiterlijke kenmerken met het origineel gemeen. Voor de Fiat 500 geldt exact hetzelfde. Dus waarom zouden ze dat voor de Eend anders doen?

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          13 maart 2011 om 22:19

          @potver7: Daar heb je dan weer helemaal gelijk in. Maar het zijn dan ook niet echt spirituele opvolgers imho.

          Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          13 maart 2011 om 22:59

          @potver7: Idd, maar zoals Citro zegt, dat ‘Spirituele’ is er teveel aan…

          Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      13 maart 2011 om 18:51

      @Esprit_de_Flandre: Zal wel. Komt (nog) niet in de buurt van de legende dat ooit de deux chevaux was.

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 maart 2011 om 19:44

      @Esprit_de_Flandre & @Citrofiel: dat zal eerder dit worden gok ik:
      http://www.autoblog.nl/archive/2010/07/19/citroen-komt-met-modellijn-voor-ipod-generatie

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        13 maart 2011 om 19:51

        @robbie: Milieuvriendelijk, budgetvriendelijk én hip? Wordt lastig…

        Login om te reageren
  3. audirs6ravant zegt

    13 maart 2011 om 18:14

    Voorkant lijkt op n wiessman en de achterkant op een crossfire niet dan..??

    Login om te reageren
  4. robbie zegt

    13 maart 2011 om 18:16

    Spyshot:

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      13 maart 2011 om 18:22

      @robbie: niet veel anders dan de C3 lijkt het wel. Zonde, de concept is schitterend en onderscheidend

      Login om te reageren
      • RickB zegt

        13 maart 2011 om 18:29

        @Atenza: Dacht altijd dat de C3 de reïncarnatie van een 2CV was :)

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          13 maart 2011 om 23:05

          @RickB: De oude C3 werd officieus idd als een vervolg van de 2CV gepresenteerd. Maar ze hebben daar nooit al te hard op willen hameren, omdat ze dan al plannen hadden om op de retro-hype te springen…

          Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        13 maart 2011 om 23:04

        @Atenza: Oude C3 dan wel…

        Login om te reageren
    • ThomasBol zegt

      13 maart 2011 om 19:18

      @robbie: Dat is gewoon een spyshot van de C3

      Login om te reageren
      • Atenza zegt

        13 maart 2011 om 19:42

        @ThomasBol: zo’n vermoeden had ik al

        Login om te reageren
  5. betonstaal zegt

    13 maart 2011 om 18:17

    Gemiste kans om met low-budget versie te komen. De tijden lijken me er wel geschikt voor.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      13 maart 2011 om 18:26

      @betonstaal: Daar schijnt al een andere lijn voor te komen. En zo’n budgetversie leent zich juist minder goed voor bijzonder design.

      Login om te reageren
      • betonstaal zegt

        16 maart 2011 om 20:49

        @Citrofiel: maar de originele versie wordt toch ernstig gewaardeerd om zijn (gebrek aan) vormgeving?

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          17 maart 2011 om 14:57

          @betonstaal: Klopt. Voor toen was het gewoon een ouderwets ontwerp. En na zo’n 20 jaar in productie te zijn werd het een cult-auto en werd het ouderwetse design gewaardeerd. Tegenwoordig zal dat echter niet meer gebeuren. Als je nu een budget-auto maakt zal hij ook een wat verouderd ontwerp hebben, maar eerder jaren ’90. Dat vindt niemand nog interessant. En je hoeft er ook niet op te rekenen dat de auto 20 jaar in productie blijft om zo’n cult-status te krijgen waardoor het ontwerp gewaardeerd gaat worden.

          Login om te reageren
    • Roelio zegt

      14 maart 2011 om 01:04

      @betonstaal: Als ze roepen dat de DS2 ongeveer €2000 duurder is dan de C1 (die ongeveer 6 à 7k is dan vind ik het nog best wel een budgetautootje hoor. Zeker met deze styling

      Login om te reageren
  6. Laue zegt

    13 maart 2011 om 18:19

    Op de spyshot van robbie is hij wel erg groot. jammer.

    Login om te reageren
  7. desjonnies zegt

    13 maart 2011 om 18:25

    Bij Citroëwn dachten ze :
    Als Mini het kan
    en Fiat, kunnen wij het ook !

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      13 maart 2011 om 18:27

      @desjonnies: Toch, het lijkt me lastig. De Mini en 500 zijn van later dato, het ontwerp van de 2CV met zijn zwevende spatborden en losse koplampen is moeilijker te vertalen naar een modern ontwerp zonder op herkenbaarheid in te boeten.

      Login om te reageren
      • a_buis zegt

        13 maart 2011 om 20:18

        @Citrofiel: VW kon het anders wel met de (new) beetle!

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          13 maart 2011 om 22:20

          @a_buis: Zelfs die heeft nog een iets makkelijker vorm.

          Login om te reageren
    • 130peeka zegt

      13 maart 2011 om 19:09

      @desjonnies: Citroëwn, meen je dat?

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        13 maart 2011 om 19:49

        @130peeka: Typefout, meen je dat?

        Login om te reageren
  8. As_long_as_it_is_fast zegt

    13 maart 2011 om 18:54

    Omg, wat hebben ze toch met die achterkant aangevangen? Ziet er gewoon niet uit. Voor de rest ziet ’t er leuk uit, hoewel de kleur ook nogal tegenslaat. In ieder geval nog werk aan de winkel voor Mr. 2CV te vervangen.

    Login om te reageren
  9. theblackstig zegt

    13 maart 2011 om 19:06

    De spyshot van Robbie is zwaar gefaked, dames en heren. Bekijk het hele artikel hier eens: http://spyshots.nl/SpyShots/Exclusief:_eerste_spyshot_nieuwe_Citro%C3%ABn_2CV
    De mensen van spyhots.nl (secretnewcars.com) trapten er in dit artikel zelf ook in. later is de waarheid naar voren gekomen: http://spyshots.nl/SpyShots/De_waarheid_achter_de_nieuwe_2CV
    Jammer Robbie, maar ik kom vaak genoeg op de spyshots.nl om dit te zien.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 maart 2011 om 19:46

      @theblackstig: goede grap :D Vond de auto op die spyfoto ook al zo groot voor een C1-variant. En de koplampen deden idd wel heel erg denken aan een C3.

      Login om te reageren
  10. diedjee zegt

    13 maart 2011 om 19:15

    Quote Citroën: “Never look back” en “Citroën DS3 Anti retro”
    Zijn ze dan toch van hun geloof afgevallen?

    Login om te reageren
  11. a3aan zegt

    13 maart 2011 om 19:42

    Oei! Wat een mislukte herrijzing van de 2CV is dat. Doet de 2CV geen eer.

    Login om te reageren
  12. bozewolf zegt

    13 maart 2011 om 20:08

    Ik ben heel benieuwd hoe deze eruit komt te zien. Zal wel niet zo spectaculair als die concept zijn (jammerrrrr) maar gezien Citroens huidige designrichting kan ik me niet voorstellen dat het geen kek en brutaal karretje zal worden.

    De spirituele opvolger van de 2CV kan het natuurlijk niet zijn. Maar vooruit, daarom heet dit ook DS2.

    Login om te reageren
  13. Gietie zegt

    13 maart 2011 om 21:56

    Is dat hele idee van een opvolger van de eend niet gewoon door autoblog en consorten bedacht? Ik bedoel, volgens mij is Citroën juist bezig met een anti-retro campagne met o.a. de DS3, om zo onderscheidend te zijn als je kijkt naar de Beetle, de Fiat 500 en de Mini. Kijk maar op Citroën.nl Daar staat wel dat de Revolte geïnspireerd is door de 2CV, maar de Revolte kopieert niets klakkeloos van de 2CV. En verder dat de Revolte vanuit een volstrekt andere invalshoeks is ontworpen.

    Login om te reageren
  14. rijgewoonbmw zegt

    13 maart 2011 om 23:38

    Cool man! vooral die achterkant goede opvolger van de lelijke eend , uit de tijd dat ik citroen fanboy was.
    Nu erger ik me louter aan citroen rijders die niet begrijpen waar de linkerbaan bedoeld voor is. Inhalen dus en niet even hard rijden als de rechterbaan typisch bij citroen rijders!oeps effe ontspoord BRENGEN die Eend!!
    doe mij dan maar de ds9 (komt die nog?)

    Login om te reageren
  15. dafmaf zegt

    14 maart 2011 om 00:17

    Citroën moet DE IDEE van de eend terugbrengen, niet de looks. Dus, een goedkope auto, praktisch in het gebruik, eenvoudig te onderhouden en te pimpen, onderdelen goedkoop een eenvoudig uitwisselbaar, eventueel modulair gebouwd.
    (Ja, de idee, niet het idee, zoek zelf het verschil maar op)

    Login om te reageren
    • nielsvanderweiden zegt

      14 maart 2011 om 21:53

      @dafmaf: en die Citroën is er zelfs al… de C1

      Login om te reageren
  16. norge zegt

    14 maart 2011 om 06:52

    DS CX 2CV letters die stuk voor stuk iconen aanduiden,ik hoop dat een nieuwe 2CV tenminste de design vorm van zijn eervolle grootmoeder eer aan kan doen.
    Spiritueel zal het iets lastiger zijn ,we willen toch geen auto’s op de weg met 25 peeka ?

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      14 maart 2011 om 09:37

      @norge:
      Nee, maar wel eentje die van binnen net zo ‘warm’is als de buitentemperatuur, waar het linnen dakje afwaait en waarvan de deuren gaan kieren als je negentig op de snelweg rijdt.
      Ruitewissers met 1 snelheden
      25 trappelende paardjes en 1 tellerssss
      A real man’s car ;)

      Login om te reageren
      • betonstaal zegt

        5 april 2011 om 20:18

        @desjonnies: een echt man IS de kreukelzone

        Login om te reageren
  17. bobb zegt

    14 maart 2011 om 12:01

    Een 1.4TD met slechts 70pk?!

    Login om te reageren
  18. Pruts0r zegt

    14 maart 2011 om 14:06

    Als Citroën echt met een ‘nieuw 2CV’ wil komen dan moeten ze een volledig electrisch 4-persoons autootje ontwikkelen, liefst van kunstof. Low budget, betrouwbaar en eigentijds.

    Ik denk dat Citroen met de Pluriël een reïncarnatie in gedachte had maar dit niet aandurfde en de auto dus als ‘nieuw model’ heeft gepresenteerd.

    En wat @Roelio zegt klopt wel: 9K is redelijk budget te noemen.

    Login om te reageren
  19. Thelis zegt

    14 maart 2011 om 16:53

    @Robbie
    Maak je niet een fout met de verwijzing naar de C1 (je weet wel: C1 = 107 = Aygo)?. Bedoel je niet de C2 of misschien wel de C3 (kreeg de C2 eigenlijk wel een opvolger?).

    Ook de prijsvergelijking van +2000 euro pakt dan iets anders uit.

    Login om te reageren
  20. Jokkebrok zegt

    14 maart 2011 om 18:15

    Noem em dan 7CV!

    Login om te reageren
  21. Dimglor zegt

    14 maart 2011 om 18:31

    Mja ik vind die concept gewoon lelijk… Dus hopelijk zal ie er niet te veel op gaan gelijken…. En logisch dat Citroën dit doet… Als ze het succes van Mini en van de Fiat 500 zien….

    Login om te reageren
  22. svenvanremoortere zegt

    10 april 2011 om 10:40

    kijk nu goed naar die lijnen van de auto de lijnen van de 2cv komen er toch in terug en voor het succes van de mini daar hebben ze de ds3 voor hebben ze deze wagen niet voor nodig voor je zegt dat dfeze wagen leijk is zou ik af wachten tot je hem in het echt ziet je zult er nog van verschieten

    Login om te reageren
  23. jw01 zegt

    5 december 2012 om 18:04

    Please please please laat Citroen de Revolte op de markt brengen. Super coole citadine!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North