• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe foto’s Ferrari F70 duiken op

Auteur: sir_smokalot, gepost 14 november 2012 om 15:46 – 38 Reacties

Ferrarimeneer in de  F70


Het is een release waar door velen vurig op wordt gewacht, de Ferrari Enzo-opvolger, in de wandelgangen bekend als F70. Vandaag verschenen er foto’s uit het hart van de testfaciliteit.

De veelgestelde vraag wanneer Ferrari’s hypercar zijn debuut zal maken, daar branden we onze vingers niet meer aan. Het antwoord is: wanneer Ferrari de tijd rijp acht, en niet vroeger (een gokje wagen laten we aan jullie over).

Stukje bij beetje worden onderdelen van de F70 wereldkundig gemaakt, met als laatste lekkermakers de carbon monocoque en een kijkje onder de kappen.

Vanuit Italië bereiken ons nu (statische) foto’s van een zwaar bekabelde F70 waarin de testpiloten druk bezig zijn met allerlei checks. Hieruit zijn stuur, flinke schakelflippers, en een al even forse tellerpartij te destilleren. Ook zien we flinke radiatoren op de wielkasten (we gaan er alhans van uit dat het andere achterwiel ook van een exemplaar is voorzien), want wat daar aan machinerie achterin ligt heeft alle koeling nodig dat het kan krijgen.

De foto’s werden op deze Italiaanse site geplaatst, en schijnen afkomstig te zijn uit het Ferrari Magazine. Ook wordt er een prijs van 1,5 miljoen euro genoemd, maar goed: iedereen kan een prijs verzinnen natuurlijk. Bekijk de foto’s in de gallery! (via autoforum.cz)


Ook interessant!

  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
  • Nieuwe Ferrari kledinglijn
    Nieuwe Ferrari kledinglijn is speciaal voor kinderen
  • ferrari daytona sp3
    Surprise: nieuwe Ferrari Daytona SP3
  • Identieke Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
    Identiek gekleurde Ferrari F50 en Enzo als duo te koop

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

f70, Ferrari, Hybride, spyshot, Supercars

Vorig bericht: « KTM X-Bow RR doet de ‘Ring in 7:25.72 [video]
Volgend bericht: Geflitste agent gaat vrijuit door vangrail »

Lees Interacties

Reacties

  1. The_12oach zegt

    14 november 2012 om 15:49

    Heerlijk die gekke testversies. Altijd vol met zoveel extra dingen die niks van netjes wegheeft!
    Ben heel erg benieuwd naar de onthulling van dit monster!

    Login om te reageren
  2. mclarenmercedes zegt

    14 november 2012 om 15:49

    Pff die kerel op foto 3 laat het lijken alsof hij bezig is met vuilnis opruimen ofzo.. Snap dat je niet elke x een stijve krijgt als je erin zit, maar de interesse lijkt wel erg ver te zoeken

    Login om te reageren
    • renesf zegt

      14 november 2012 om 15:58

      @mclarenmercedes: Denk dat die kerel wel wat meer gewend is.

      Login om te reageren
    • exotic zegt

      14 november 2012 om 16:34

      @mclarenmercedes: want Italiaanse test piloten kunnen niet geconcentreerd kijken…

      Login om te reageren
    • bertuss zegt

      14 november 2012 om 16:51

      @mclarenmercedes: Is dat niet Badoer ?

      Login om te reageren
      • renesf zegt

        14 november 2012 om 18:50

        @bertuss: Jep

        Login om te reageren
    • JvT zegt

      14 november 2012 om 17:21

      @mclarenmercedes:
      Ook werken bij Ferrari is (soms) gewoon werken lijkt me. En soms is werken gewoon even kudt. En soms neemt iemand een foto terwijl je niet je meest charmante dicht trekt.

      Login om te reageren
      • JvT zegt

        14 november 2012 om 17:22

        @JvT:
        dicht –> gezicht

        Login om te reageren
    • meneersander zegt

      14 november 2012 om 19:24

      @mclarenmercedes: die jongen die buiten die auto staat die geeft vast iets aan wat met die stijve te maken heeft.

      Login om te reageren
  3. C220AMG zegt

    14 november 2012 om 15:53

    De afwerking is weer als van-ouds zie ik?

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      14 november 2012 om 15:59

      @C220AMG: Zo is makkelijker te zien waar de rook vandaan komt.

      Login om te reageren
      • stanny zegt

        14 november 2012 om 17:14

        @E34M5Touring: Ik zie in ieder geval al een grote brandblusser klaarstaan op foto 4 !

        Login om te reageren
      • kickass zegt

        14 november 2012 om 21:27

        @E34M5Touring: Ik denk dat je een groter probleem hebt als deze in de fik vliegt, dan een productiemodel.

        Login om te reageren
  4. laatste-man zegt

    14 november 2012 om 15:57

    Die foto’s komen uit Ferrari Magazine, een officiele online nieuwsbrief (http://magazine.ferrari.com/)

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      14 november 2012 om 16:36

      Heb je opmerking ingevoegd.

      Login om te reageren
  5. RuVi zegt

    14 november 2012 om 16:03

    Die kerel op foto 4 is net Kevin Costner of Don Johnson.

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      14 november 2012 om 16:08

      @RudyV:
      Of een Italiaanse opa…

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      14 november 2012 om 16:08

      @RudyV:

      Login om te reageren
    • kaeser zegt

      14 november 2012 om 23:18

      @RudyV: fout, Dario Benuzzi. De Ferrari versie van Valentino Balboni.

      Login om te reageren
  6. gertjan2012 zegt

    14 november 2012 om 16:04

    En die op foto nummer 3 lijkt wel Luca Badoer…….. verrek het is hem ook ;-)

    Login om te reageren
  7. mout zegt

    14 november 2012 om 16:05

    Gelukkig zie ik op de artikelfoto (=foto 4) prominent vooraan de ingebouwde brandblusser!

    Login om te reageren
  8. larsdeijsbeer zegt

    14 november 2012 om 16:08

    Die foto’s staan al weken op het ferrarichat forum ;).

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      14 november 2012 om 16:13

      @larsdeijsbeer:

      Login om te reageren
      • larsdeijsbeer zegt

        14 november 2012 om 18:06

        @kaasboerin: Originele reactie. Lang op gegoogled?

        Login om te reageren
  9. papa zegt

    14 november 2012 om 16:38

    Wel cool in een fabriek werken met je zonnebril op…

    Login om te reageren
    • moritzh zegt

      14 november 2012 om 16:57

      @papa: Da’s Dario Benuzzi, testrijder van de straatferrari’s, heeft bijna altijd een zonnebril op :)

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        14 november 2012 om 17:01

        @moritzh: Deed hij geen interview bij Top Gear of 5th Gear ook geheel met de zonnebril op? Toen zeiden ze ook dat hij hem bijna nooit afdeed.

        Login om te reageren
        • topless zegt

          14 november 2012 om 21:12

          @E34M5Touring:

          In Italie schijnt nu eenmaal vaak de zon.

          Login om te reageren
  10. bertuss zegt

    14 november 2012 om 16:52

    Een ding is duidelijk: vleugeldeuren !

    Login om te reageren
    • stanny zegt

      14 november 2012 om 17:16

      @bertuss: spijtig genoeg wel. Door deze soort deuren is de SLS roadster mooier dan de coupé…

      Login om te reageren
    • francois_dees zegt

      14 november 2012 om 19:19

      @bertuss: ik zie geen vleugeldeuren zoals bij de SLS hoor en in het dak zijn ook zo te zien geen bevestigingsspunten

      Login om te reageren
  11. norge zegt

    14 november 2012 om 17:43

    Vurig wachten ,vingers branden, hint?

    Login om te reageren
  12. linealuna zegt

    14 november 2012 om 20:31

    knoppen op het stuur? meh

    Login om te reageren
  13. pieter-jan_catteeuw zegt

    14 november 2012 om 21:10

    Lijkt erop dat de oliekoeler (? voor electromotor) gebruikt word om de achterste remmen warm te houden. Dan zou het aan beide kanten moeten gebeuren.

    Ook een integratie van de vooras met de monocoque tov een buizenframe combo zoals de Lambo/Bugatti. De motor dient waarschijnlijk opnieuw als chassis verbinding achteraan dus je kan spreken van een volledig composiet monocoque chassis. De vraag is dan, gaan ze dit een beetje verpesten door een logge V12 of word het een historisch verantwoorde V8T. KERS zal ook interresant zijn. Voor prestaties waarschijnlijk superieur aan de chemische batterij geladen Porsche Spyder – maar je kan hem wel niet op het elektriciteitsnet opladen. Porsche gaat voor groen, Ferrari voor prestaties.

    De sesto elemento is hier niet echt een antwoord op – vooral gezien de niet straatwaardigheid – en het uiterlijk (behalve de achterkant). Hoe moeilijk is het om de R18 een Lambo makeover te geven en op nummerplaten te steken? Blijkbaar lukt het radical wel. Een tiental (50?) éénzitter lambos met vliegwiel hybdride 4WD en een hot-side-in V6sje – zou wel wild zijn. Dan steek je er standaard zo’n 360° camera op een aerodynamische en cinematische plaats om de morele steun vd passagier te vervangen. Er zijn vast wel een aantal rijke arabieren en chinezen te vinden voor zo’n avontuur.

    Het zou ook de winsten vd LeMans Audi prototypes verzilveren. De bekenste racewagens – dus de beste PR – zijn degene die men nu nog op straat kan zetten: GT40, Dauer Porsche 962, Sierra Cosworth RS500 (ofzo), Ford RS200 (die nooit race succes kende), Audi Quattro Sport, Subaru WRX,… Track only wagens beperken de vrijheid en verpesten een beetje de fantasie. Het zijn de cross overs die legendes worden en zich in de toekomst laten herbeleven als gratis PR. Maak een straatLambo vd R18 en over zoveel jaren heeft die zich gewoon dubbel terug betaald als PR voor Lambo én Audi. No Competition :-p.

    En plak maar een dikke Audi sticker op die Lambo want als je zelf al verlegen zit te doen over de associatie dan bevestig je gewoon de vooroordelen.

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      14 november 2012 om 21:30

      @Pieter-Jan: pfff.. Doe ff normaal, wat een kaasverhaal!

      Login om te reageren
    • imdoctorbob zegt

      15 november 2012 om 12:38

      @Pieter-Jan Catteeuw: Lang verhaal over audi. Echter gaat het hier gewoon om dat de F70 gewoon bijna klaar is. Deze is volgens mij ‘gewoon’ bedoelt als straat auto. Je verhaal over de R18 snap ik daarom niet echt. De Audi groep heeft toch al Bugatti? En hoe ‘cool’ lamborgini ook lijkt, die heeft nooit interesse gehad in het maken van race autos.

      Verder lijk je oorzaak gevolg om te draaien. Veel (allemaal eigenlijk denk ik) van de auto’s die jij opnoemt MOEST een straatversie van zijn om ermee te kunnen racen. Homologatie heet dat.

      Login om te reageren
    • linealuna zegt

      15 november 2012 om 20:58

      @Pieter-Jan: google?

      Login om te reageren
  14. lowbird zegt

    14 november 2012 om 23:00

    @Pieter-Jan Catteeuw:
    Voor iemand die goed is met wikipedia heb je helaas over het hoofd gezien dat er in de nieuwe ‘F70’ een V12 komt. De feiten over de aandrijflijn waren de eerste zaken die bekend werden gemaakt. Btw, Ferrari is al druk aan het testen met de ‘F70’ en dat klinkt niet erg als een v8, vind je ook niet?
    http://www.youtube.com/watch?v=6X1HTi-1s-s

    En dan nog iets. Ferrari is van oudsher bij uitstek de bouwer van V12’s. Nog ver voor de V8 turbo kwam, was de V12 al bekend van o.a. de legendarische 250 GTO. Dus ik snap niet waar je die onzin als ‘historisch’ vandaan haalt?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North