• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Jaguar XFL is als een uitgestrekte vlakte

Auteur: RubenPriest, gepost 25 april 2016 om 11:29 – 38 Reacties

Afbeelding Nieuwe Jaguar XFL is als een uitgestrekte vlakteAfbeelding Nieuwe Jaguar XFL is als een uitgestrekte vlakteAfbeelding Nieuwe Jaguar XFL is als een uitgestrekte vlakteAfbeelding Nieuwe Jaguar XFL is als een uitgestrekte vlakteAfbeelding Nieuwe Jaguar XFL is als een uitgestrekte vlakteAfbeelding Nieuwe Jaguar XFL is als een uitgestrekte vlakteAfbeelding Nieuwe Jaguar XFL is als een uitgestrekte vlakteAfbeelding Nieuwe Jaguar XFL is als een uitgestrekte vlakte

Jaguar XFL
Comfort, ruimte en luxe staan centraal bij deze verlengde Jaguar XFL.

We brengen heet nieuws uit China en daar is in ieder geval één markt een hele belangrijke: die van de lange, lange auto’s. Oosterse menschen zijn over het algemeen niet zo lang, maar een verlengde automobiel in China is als 24-inch wielen in Amerika: kijk mij rollen.

Met de XFL duikt Jaguar als een hete poes bovenop deze markt. De Brit is 14 cm langer in vergelijking met een reguliere XF. Dit resulteert in 15.7 cm extra beenruimte. De knieën krijgen 11.6 cm meer ruimte in de Jag.

De XFL beschikt standaard over vierwielaandrijving en een achttraps automaat. Door de aanpassing is de XFL wel 200 kg zwaarder in vergelijking met een XF. Het slechte nieuws? Jep, ook dit model is speciaal voor China en komt dan ook niet naar Europa. Prima. Rollen wij wel verder in die verlengde 7-serie of S-klasse.

Ook interessant!

  • Help deze man van zijn nieuwe Jaguar XF (€97K) af!
  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Nieuwe MINI! En dit zijn ze nog meer van plan
    Nieuwe MINI! En dit zijn ze nog meer van plan

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

beijing-2016, China, Jaguar, rood, xf

Vorig bericht: « Citroën C6: nieuw, maar wij krijgen ‘m niet.
Volgend bericht: Peugeot 308 krijgt een kont »

Lees Interacties

Reacties

  1. pechweg zegt

    25 april 2016 om 11:31

    Tijd om naar China te verhuizen!

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      25 april 2016 om 11:35

      @pechweg: Gelukkig is er nog een XJ-L.

      Login om te reageren
      • pechweg zegt

        25 april 2016 om 11:50

        @martinus: klopt, maar ik vind deze persoonlijk strakker ogen, de achterlampen van de XJ zijn niet mijn ding.

        Login om te reageren
  2. keeper1 zegt

    25 april 2016 om 11:31

    Ik zie opeens alles langer dan normaal de laatste dagen.

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      25 april 2016 om 11:45

      @keeper1: ik snap ook nietzoveel van die chineze obsessie met verlengde middenklasse’s.. koop dan een echte (verlengde) limousine.

      Login om te reageren
      • keeper1 zegt

        25 april 2016 om 12:56

        @martinus: en het mooie is nog, Chinezen zijn echt ukkepukkies vergeleken met ons en juist zij willen een lange wielbasis. Alsof ze yoga op die vloer gaan doen ofzo

        Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        25 april 2016 om 12:57

        @martinus: In China is de afstand tussen achterpassagier en chauffeur een soort van statusmeetlat; hoe verder, des te meer status. Een segment hoger is vaak echter ook breder…en dat is dan weer lastig met manoeuvreren in de binnensteden. Daarnaast was er nog een belastingtechnisch dingetje. Vandaar dat daar dus markt is voor dit soort niches.

        Login om te reageren
      • reactief zegt

        25 april 2016 om 13:04

        @martinus: ik snap niet dat wij hier, terwijl we langer zijn, nog steeds accepteren dat bij velen grote auto’s de ruimte beperkter is dan bij een Twingo…

        Login om te reageren
    • woestewollum zegt

      25 april 2016 om 19:00

      @keeper1: ook als je naar beneden kijkt? ?

      Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    25 april 2016 om 11:32

    Het is dus heel erg booming om in China met een verlengde versie rond te rijden. Maar deze XFL is totaal uit proportie. Deze is gewoon niet mooi.

    Login om te reageren
  4. magnumsing zegt

    25 april 2016 om 11:32

    Prima, lekker in China laten, ding is groot genoeg als standaard… begrijp ook niet dat hij pas nu komt, model is toch in 2007 gelanceerd?

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      25 april 2016 om 11:36

      @magnumsing: Eeehmm, nee. Dit is de nieuwe XF, niet de XJ.

      Login om te reageren
    • scottishcarspotter2000 zegt

      25 april 2016 om 11:38

      @magnumsing: er is al een nieuwe uitgebracht ?

      Login om te reageren
  5. norge zegt

    25 april 2016 om 11:33

    De chinezen willen lang ..Dus ze krijgen lang…Waren we hier in Europa maar zo vastberaden..

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      25 april 2016 om 11:38

      @norge: Dan hadden we iets meer moeten neuken met elkaar zodat we ook met 1,3 miljard waren. Dan nog ervoor zorgen dat er daadwerkelijk sprake was van één Europa. Dan was het mogelijk geweest.

      Login om te reageren
    • mikkeloentje zegt

      25 april 2016 om 11:42

      @norge: Krijgen wij in Europa toch ook? Alleen dan is het hun achternaam en hebben ze een restaurant.

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    25 april 2016 om 11:33

    Tja, zo word compensatie in lengte ineens wel heel letterlijk.

    Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    25 april 2016 om 11:39

    Tja, tot nu toe wel de mooiste verlengde versie. Maar 200 kg zwaarder? Hebben ze de verlenging uit massief lood gemaakt?

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      25 april 2016 om 11:47

      @berlinetta: misschien wordt die ‘zwaar als een opel’ doordat ze de hele auto bouwen van goedkoop staal, ipv hoogwaardig Indiaas staal. Chinezen schijnen nogal niet zoveel van India te houden.

      Login om te reageren
      • martinus zegt

        25 april 2016 om 11:59

        @martinus: *Indiaas Aluminium

        Login om te reageren
  8. kennone zegt

    25 april 2016 om 11:40

    Ik snap niet dat er in China markt voor al die verlengde middenklassers is. Gemiddeld persoon daar word niet langer dan 1,60m!!

    Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      25 april 2016 om 11:45

      @kennone: cultuurdingetje, grote sedans zijn voor Chinezen wat sportwagens voor ons zijn.

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      25 april 2016 om 11:48

      @kennone: Status is daar alles voor de moderne Chinees. Als je letterlijk kunt zeggen ‘de mijne is langer dan de jouwe’ ben je helemaal het mannetje. En je laat je rijden natuurlijk dus heb je ook wat aan de extra ruimte achterin.

      Login om te reageren
    • naamloos3 zegt

      25 april 2016 om 16:16

      @kennone: is ter compensatie

      Login om te reageren
  9. oxymoron zegt

    25 april 2016 om 11:45

    Die Chinezen hebben gelijk. In Europa zit je, behalve in de grootste modellen, bijna altijd met je knieën tegen de voorstoelen. Waarom? Omdat het anders niet lekker sportief oogt?

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      25 april 2016 om 12:39

      @oxymoron: Heb vorig jaar proef gereden in een Skoda Superb. Is ‘m niet geworden om heel veel redenen. Een daarvan was niet de beperkte binnenruimte. Die is gigantisch. Ik was meteen verslaafd. Wat mij betreft gaat dat ‘m, ooit, zeker worden!

      Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        25 april 2016 om 13:27

        @pomoek: Dat is ook wel de uitzondering. De rest is alleen geschikt voor kinderen en dwergen.

        Login om te reageren
    • Edge zegt

      25 april 2016 om 15:47

      @oxymoron: Maar je vergeet één ding: Wij westerse mensen zijn gemiddeld genomen een stuk groter dan onze Chinese vrienden. Naast het feit dat de ruimte achterin dan sowieo al groter voelt, kunnen de voorstoelen ook nog eens een stuk verder naar voren. Dan heb je als kleiner Chinees persoon evenveel ruimte in een normale A4 als wij in een A8.

      Login om te reageren
  10. gregorius zegt

    25 april 2016 om 11:50

    ik ben hier nog lang niet klaar mee. Meer meer meer.

    Login om te reageren
  11. henkhupelschoten zegt

    25 april 2016 om 11:52

    Wanneer komt de verlengde smart?

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      25 april 2016 om 13:09

      @henkhupelschoten: die is er al. De ForFour…

      Login om te reageren
  12. MaartenD zegt

    25 april 2016 om 12:31

    liefhebber van het frontaanzicht, maar de achterkant is nietszeggend, zou net zo goed uit de VAG groep kunnen komen, jammer…

    Login om te reageren
  13. Design_Driven zegt

    25 april 2016 om 13:26

    Blijf toch moeite hebben met de achterlichten. Ze zitten net te laag en zijn veel te groot.

    Login om te reageren
  14. thomasthomas zegt

    25 april 2016 om 13:44

    Eigenlijk is Willem Alexander ook gewoon een Chinees met zijn verlengde Aaaaa8

    Login om te reageren
  15. Edge zegt

    25 april 2016 om 15:43

    Ik snap die trend van verlengede auto’s nog steeds niet echt, gezien het feit dat Chinezen in het algemeen niet heel erg groot zijn en ze dus al genoeg beenruimte zouden moeten hebben in een auto die voor ons (westerlingen) ontworpen is.

    Maar goed, het is in ieder geval goed om te zien dat Jaguar er ook op inspeelt.

    Login om te reageren
  16. mrmiyagi1982 zegt

    25 april 2016 om 16:07

    Laatste 2 zinnen van dit topic. LOL

    Login om te reageren
  17. crew zegt

    25 april 2016 om 21:41

    Importeren! Dikke unieke auto!

    Login om te reageren
  18. exclusieviteitsfreak zegt

    26 april 2016 om 01:22

    Ah, alles heeft te maken met zoveel mogelijk geld te kunnen incasseren . . .

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North