• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën C6: nieuw, maar wij krijgen ‘m niet.

Auteur: Author, gepost 25 april 2016 om 10:59 – 43 Reacties

Afbeelding Citroën C6: nieuw, maar wij krijgen ‘m niet.Afbeelding Citroën C6: nieuw, maar wij krijgen ‘m niet.Afbeelding Citroën C6: nieuw, maar wij krijgen ‘m niet.Afbeelding Citroën C6: nieuw, maar wij krijgen ‘m niet.Afbeelding Citroën C6: nieuw, maar wij krijgen ‘m niet.Afbeelding Citroën C6: nieuw, maar wij krijgen ‘m niet.Afbeelding Citroën C6: nieuw, maar wij krijgen ‘m niet.Afbeelding Citroën C6: nieuw, maar wij krijgen ‘m niet.

Citroën C6: nieuw, maar wij krijgen 'm niet.
De vorige C6 was wellicht een onbegrepen auto, dus ergens kunnen we erin komen dat Citroën ‘m hier niet meer aan de man probeert te brengen. Maar een beetje jammer is het wel.

Tenminste, ik vind het jammer dat auto’s als de Safrane, 607, C6 en bovenal 605 niet meer worden gebouwd/verkocht, maar voel je vrij om het daar absoluut niet mee een te zijn. De C6 is in elk geval uit z’n as herrezen en moet Chinezen massaal naar de Citroëndealer lokken. Of dat gaat lukken?

Geen idee, maar deze Franse interpretatie van de Dongfeng Fengshen A9 is meer dan vijf meter lang bij een wielbasis van 2,9 meter. Genoeg beenruimte dus, al weerhoudt dat onze Chinese vrienden er vast niet van om een LWB-versie te willen.

Een geblazen 1.8 zorgt voor de broodnodige power. Het vermogen bedraagt 204 pk bij een koppel à 280 Nm, waarmee de voorwielen middels een automatische zesbak worden aangedreven. Als één en ander officieel wordt hoor je het wellicht, maar heel relevant is deze auto voor de Nederlandse markt verder niet.

Ook interessant!

  • Je kunt nu kneiterleuke liveries krijgen voor je Citroën Ami
  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Nieuwe Citroen C3
    Nieuwe Citroën C3 is weer compleet, eh, nieuw?
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

beijing-2016, c6, Citroen

Vorig bericht: « Brabus geeft je Smart serieuze power
Volgend bericht: Nieuwe Jaguar XFL is als een uitgestrekte vlakte »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    25 april 2016 om 11:02

    Ik zal hem eerlijk gezegd niet missen. Maar er is niets mis mee natuurlijk. Een beetje gezonde concurrentie voor de Duitsers is sowieso nooit weg.

    Login om te reageren
    • ritchie zegt

      25 april 2016 om 11:20

      @dutchdriftking: Een goede concurrentie voor de Volkswagen Passat.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        25 april 2016 om 16:54

        @ritchie: Van voren lijkt ‘ie er ook best wel op. Ik heb mijn paint skills aan het werk gezet, en zeg nou zelf, het had best door kunnen gaan als een VW, nietwaar?

        Login om te reageren
  2. naamloos3 zegt

    25 april 2016 om 11:05

    ik snap de vorige C6 wel

    Login om te reageren
  3. kliko zegt

    25 april 2016 om 11:05

    Ik vind dit hok echt verschrikkelijk lelijk:
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Citro%C3%ABn_C6_HDI_rear.jpg

    Ik zal zijn opvolger daarom denk ik ook niet missen. (Foto’s doen het nog niet, dus kan nog niet helemaal oordelen)

    Login om te reageren
    • Author zegt

      25 april 2016 om 11:12

      @kliko: foto’s zijn gefixt! Oordeel erop los :)

      Login om te reageren
    • kliko zegt

      25 april 2016 om 11:19

      @kliko: Nu de foto’s er wel zijn: Meh… Niet echt mijn ding. Het franse auto’s nooit echt mooi gevonden. Alsnog een sterke verbetering t.o.v. het model uit mijn vorige post.

      Ik weet niet wat het is, maar het is het gewoon net niet.
      De fransen proberen overduidelijk de Duitsers na te doen, hun eigen flair eraan te geven, maar doen dat net verkeerd op de een of andere manier…

      Login om te reageren
    • 123bat zegt

      25 april 2016 om 11:29

      @kliko: Die vind ik dus weer prachtig: een grote Citroën met de nodige designtrekjes uit het verleden. Zo heerlijk ‘anders’ dan de modellen van de (Duitse) gevestigde orde in dat segment. Smaken verschillen gelukkig :)

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        25 april 2016 om 13:02

        @123bat: ach.. Iemand die een spoiler op een Volvo mooi vind (zie zn profielfotootje), die mag de C6 best lelijk vinden. Want gevoel voor stijl ontbreekt dan in zn smaak…

        Login om te reageren
        • kliko zegt

          25 april 2016 om 13:58

          @reactief: Zozo! Onze toetsenbordridder is er ook weer. Kijk de volgende keer eens naar de reactie van @123bat. Zo kan het dus ook: Op een normale manier communiceren dat je het er niet mee eens bent. Ieder zijn smaak toch?

          Zo. En nu naar je mammie voor een koekje. Iemand op internet is boos tegen je geweest.

          Login om te reageren
          • reactief zegt

            25 april 2016 om 16:01

            @kliko: relaxed blijven! Dan komt alles goed, ook dat stukje relativeringsvermogen. Excuses als ik je gekrenkt hebt, door je aan te spreken op jouw smaak, die niet de mijne is.

            Login om te reageren
            • kliko zegt

              25 april 2016 om 16:15

              @reactief: Alles klar. Excuses aanvaard. ;)

              Login om te reageren
  4. lekkerlinksrijden zegt

    25 april 2016 om 11:06

    Wij krijgen heel veel niet hè ?

    Login om te reageren
  5. noudjuh zegt

    25 april 2016 om 11:07

    Niet zo aantrekkelijk als de oude C6, hij lijkt zelfs een beetje op de oude 607.
    Maar nogal 13 in dozijn imho.

    Login om te reageren
    • mikkeloentje zegt

      25 april 2016 om 11:30

      @noudjuh: Ja ze hadden naar mijn mening dat “gekke” achterruit moeten houden.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        25 april 2016 om 14:44

        @mikkeloentje: Die concave achterruit was een styledingetje van de CX. Een auto waar de C6 wel meer op leunde qua styling. Denk niet dat ie op deze C6 goed tot z’n recht zou komen. Dit is gewoon een rebadge Dongfeng met Citroen logo’s. Denk niet dat er 1 Franse ontwerper aan heeft gezeten.

        Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    25 april 2016 om 11:12

    Het interieur vind ik erg mooi, alleen de kleurencombinatie op de foto’s dan weer niet. Deze nieuwe C6 vind ik lang niet zo mooi als de vorige. Dat was een erg fraaie auto, een Citroen zoals ik hem zou willen.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      25 april 2016 om 11:17

      @viezefreddyw: Ben het met je eens. Dat interieur ziet er schitterend uit, mooi dashboard vooral.

      Het exterieur vind ik een gemiste kans. De vorige C6 was opvallend en exentriek. Ik vind het zelfs een tijdloze schoonheid. Deze nieuwe vind ik erg saai. Ik zou zelfs eerder denken dat het een C5 is dan een C6. Ziet er dus uit als een klasse lager in mijn ogen.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        25 april 2016 om 11:20

        @berlinetta: Inderdaad ja, het had zomaar de nieuwe C5 kunnen zijn. Maar dan wel de nieuwe C5 L, want ja China he?

        De vorige C6 was echt een totaal andere auto dan alle andere Citroen’s uit die tijd. Die auto had echt een eigen gezicht. Deze niet en dat is best jammer. Dit is eigenlijk een belediging naar de vorige C6 toe.

        Login om te reageren
  7. exotic zegt

    25 april 2016 om 11:18

    Haha, hou maar.

    Login om te reageren
  8. Design_Driven zegt

    25 april 2016 om 11:19

    Citroen onwaardig, te saai.

    Login om te reageren
  9. paulloper zegt

    25 april 2016 om 11:20

    Citroën. Walgelijk.

    Login om te reageren
  10. harrie zegt

    25 april 2016 om 11:21

    De Citroën details verhullen niet bepaald dat het eigenlijk een Chinees hok is. Laat maar.

    Login om te reageren
  11. hopeloos zegt

    25 april 2016 om 11:23

    zei iemand peugeot 508?

    Login om te reageren
  12. pechweg zegt

    25 april 2016 om 11:30

    Dat stuur.. Wat een misser in mijn ogen.

    Login om te reageren
  13. Arnoud zegt

    25 april 2016 om 11:31

    Wat een verschrikkelijk Duits hok… Nagel aan de doodskist voor de zakelijke sedan van Citroën.

    Fransen hoeven ‘m niet omdat hij zo Duits aan doet en de rest van de wereld hoeft hem niet omdat hij niet Duits is…

    Login om te reageren
  14. Duell zegt

    25 april 2016 om 11:31

    Hou die nieuwe C(hina)6 maar lekker daar. Inspiratieloos geval. Op het interieur na dan.

    Login om te reageren
  15. roadrage zegt

    25 april 2016 om 11:34

    gelukkig, hou maar.. misbaksel

    Login om te reageren
  16. kennone zegt

    25 april 2016 om 11:42

    Ik denk ook dat niemand hem hier wilt!! Meer merken zouden dit moeten doen!

    Login om te reageren
  17. beemerc zegt

    25 april 2016 om 11:43

    Het hele idee van de c6 is dat hij super ingetogen en deftig is, niet dat het een slap aftreksel is van een passat

    Login om te reageren
  18. joostvis zegt

    25 april 2016 om 12:20

    Chinablog.nl

    Login om te reageren
  19. noreplacementfordisplacement zegt

    25 april 2016 om 12:29

    Dit is echt zon auto waar je elk logo op kan plakken en dan geloof je het wel…

    Login om te reageren
  20. Hugo zegt

    25 april 2016 om 12:34

    Dit is gewoon een verlengde 508 met ander frontje. Heeft m.i. niets met de oude C6 te maken.

    Login om te reageren
  21. lazy123 zegt

    25 april 2016 om 12:37

    Hoeft ook niey

    Login om te reageren
  22. Edge zegt

    25 april 2016 om 12:37

    Ik vind het helemaal niet erg dat wij deze C6 niet krijgen. Een luxe Citroën hoort een beetje vreemd en eigenwijs te zijn, en deze nieuwe C6 is dat absoluut niet. Het is niets meer of minder dan een Peugeot 508 met wat Citroën opsmuk.

    Login om te reageren
  23. potver7 zegt

    25 april 2016 om 13:05

    In Europa zijn ze gelukkig al lang geleden gestopt met het plakken van Citroën-badges op Peugeots. In China kennen ze Peugeot niet, dus als je daar een 508 wil verkopen moet er even wat geknutseld worden…

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    25 april 2016 om 13:26

    Jammer dat ze deze auto C6 noemen, waardoor iedereen geneigd is om de vergelijking met de vorige C6 te maken. Het is ook een grote sedan van Citroën ja, maar voor een ander continent bedoeld en dus totaal niet op dezelfde leest geschoeid.

    Hopelijk voor PSA zitten de Chinese consumenten hier wel op te wachten, en komt de enorme daling van C5-verkopen in China door mensen die deze C6 willen.

    Login om te reageren
  25. speedie zegt

    25 april 2016 om 13:35

    De hele voorkant is net een copy-paste van de Passat

    Login om te reageren
  26. redbeams zegt

    25 april 2016 om 13:52

    Het aparte van de vorige c6 is verdwenen en dat doet ‘m niet goed.

    Login om te reageren
  27. carlolaatst zegt

    25 april 2016 om 14:01

    Dit is toch geen C6 man?!

    Dit is een C6:
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8c/Citro%C3%ABn_C6_%E2%80%93_Frontansicht_(1),_26._M%C3%A4rz_2011,_D%C3%BCsseldorf.jpg
    :)

    Login om te reageren
  28. deboes zegt

    25 april 2016 om 15:20

    De vorige c6 was meer citroen, met deze willen ze teveel met de Duitse saaie meuk meehobbelen; maar als ik toch verplicht passaai moet rijden, dan liever deze met wel betrouwbare techniek.

    Login om te reageren
  29. Capibaro zegt

    25 april 2016 om 15:28

    De vorige C6 had het meest verfijnde afrolcomfort van alle auto’s. Alleed dat veersysteem maakte hem al bijzonder. Zitten hier veerbollen in of zijn ze daar ook in deze versie vanaf gestapt?

    Login om te reageren
  30. Esprit_de_Flandre zegt

    25 april 2016 om 17:15

    Op zich best wel een mooi ding, maar natuurlijk niet te vergelijken met de oude C6.

    We gaan moeten aanvaarden dat Citroën geen Frans merk meer is, maar dat er twee Citroëns zijn, een Frans en een Chinees.

    Idem voor DS trouwens, waarbij het Europese DS eigenlijk maar bijzaak is. Het ware geld wordt gemaakt in China…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North