• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Kia K8 limo heeft absoluut géén turbo’s!

Auteur: willeme, gepost 23 maart 2021 om 13:03 – 23 Reacties

nieuwe Kia K8

De nieuwe Kia K8 moet het zonder blaasinstrumenten doen.

Je kon er natuurlijk op wachten. De Kia Cadenza was al een paar weken uit productie. Ook werd de nieuwe Kia K8 al aangekondigd. We zeggen bewust aangekondigd, want drie afbeeldingen en summiere informatie was het enige dat we krijgen. Oh ja, en het feit dat er een enorm rare BMW neus op zit.

Het is gelukkig eindelijk tijd voor de officiële introductie van de nieuwe Kia K8. En ja, we kijken meteen even naar die neus. Die gigantische grille met BMW M4-esque verhogingen zitten er nog steeds op.

Kia en BMW niet de eerste

Overigens zeggen we wel BMW, maar eigenlijk was Pontiac al véél eerder met dit soort designfeatures. Het is zo sexy als de snorharen van CDA’er op leeftijd. Maar ondanks extreme weerstand van ‘Het Internet en hun moeder’, wordt dit gewoon een geaccepteerde designfeature. Let maar op.

nieuwe Kia K8

Motoren nieuwe Kia K8

We gaan door met de nieuwe Kia K8, want er is namelijk veel meer nieuws dan alleen die nieuws. De 5,15 meter lange sedan wordt leverbaar met drie motoren. De instapper is een 2.5 viercilinder zónder turbo. Deze levert 195 pk en 248 Nm. Een stapje hoger staat de Kia K8 met 3.5 LPI, die rijdt op propaangas. Volgens Kia is deze motor goed voor 237 pk en 314 Nm, ja, je leest dat goed. Dat lage specifieke vermogen komt door het gebrek aan een turbo.

  • nieuwe Kia K8
  • nieuwe Kia K8
  • nieuwe Kia K8

Dikke V6

Het topmodel heeft dezelfde 3.5, maar dan op benzine. En nee, ook deze heet geen turbo. Daarom is het maximum vermogen van 296 pk en maximum koppel van 359 Nm absoluut voldoende, maar zeker niet de top van de klasse. Volgens Kia staat er overigens een vierde motor in de stijgers, een 1.6 viercilinder moet het gamma van de nieuwe Kia K8 naar beneden afronden.

nieuwe Kia K8

Waarmee Kia wel de concurrentie kan pareren is de geluidsinstallatie van de firma Meridian. Deze is voorzien van 14 speakers en moet geweldig klinken. Er is flink aandacht besteed aan de NVH (noise, vibration & harshness) om de te zorgen dat het stiller en comfortabeler aan boord is. Het interieur van de nieuwe Kia K8 ziet er overigens geweldig uit. Het is een soort chique combinatie tussen de sferen van een Mercedes, Genesis en Lexus. Geen verkeerd gezelschap.

  • nieuwe Kia K8
  • nieuwe Kia K8

Productie nieuwe Kia K8

De nieuwe Kia K8 zal volgende maand in productie gaan. Mocht je er eentje willen, zul je moeten verhuizen naar Zuid-Korea. Dat lijkt een goedkopere optie dan er zelf eentje importeren. De nieuwe Kia K8 komt namelijk niet naar Nederland. Wij hebben de Kia Stinger en die is mét turbo’s al onbetaalbaar.

Meer lezen? Dit zijn 13 zeer coole en onbekende limousines!

Ook interessant!

  • Kia K8 is een gigantische Kia met BMW neus?
  • Kia EV6: eerste EV van nieuwe generatie
  • De nieuwe Kia Sportage pakt een belangrijke primeur
  • Nieuwe Kia Niro
    Nieuwe Kia Niro wordt bijzonder gewaagd en apart

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Kia

Vorig bericht: « Tesla Model 3 blijft hangen aan laadpaal en laat niet meer los
Volgend bericht: FC Barcelona steeds beter dankzij Cupra* »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    23 maart 2021 om 13:15

    Vreemder nog dan de afmetingen van die grille, is de grootte van de ruimte tussen de lamellen. Bij Heras Hekwerken zijn as I speak de bedrijfsadvocaten aan het uitzoeken of er hier geen patenten worden geschonden.

    Login om te reageren
    • lluq zegt

      23 maart 2021 om 15:28

      @RRRobert: like

      Login om te reageren
  2. Loek zegt

    23 maart 2021 om 13:31

    En profil een schitterende auto maar dat huzarenstukje van Heras op de voorkant doet er dan weer afbreuk aan. We leven echt in een rare tijd voor autodesign.

    Login om te reageren
  3. conflagration zegt

    23 maart 2021 om 13:43

    Erg jammer want van zij- en achterkant is het een erg mooie auto, maar de voorkant is gewoon een ford mondeo waar ze per ongeluk de grill hadden vergroot en dat vergeten zijn weer aan te passen.

    Voor de rest wel jammer van de relatief lage vermogen, maar als ze de motoren ook op een of andere manier zuinig hebben gemaakt is het een best wel gave auto!

    Login om te reageren
  4. thjvanvlerken zegt

    23 maart 2021 om 13:48

    Uhm concureerd dat niet met genesis?

    Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    23 maart 2021 om 14:00

    Voorkant vind ik bijzonder geslaagd, vind juist de achterzijde niet zo makkelijk op het netvlies liggen. Die had iets meer zoals de Stinger mogen zijn, dat is pas een mooie kont. Maar desondanks toch wel een klassebak.

    Login om te reageren
  6. tjorque zegt

    23 maart 2021 om 14:02

    Geen turbo’s?
    Pffffff, niet aan mij besteed dan.

    Enkel (nieuwe) tweewielers hebben nog het recht om turboloos op mijn levensweg te rijden. :)

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      23 maart 2021 om 16:17

      @tjorque: geef mij maar een supercharger (of aanjager, of compressor, of hoe je deze ook wil noemen).

      Jammer genoeg behoren auto’s die er af-fabriek er mee zijn uitgerust tot de uitstervende rassen.

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        23 maart 2021 om 18:50

        Een supercharger is leuk, maar verhoogt het rendement niet. (De pret wel, maar ook de benzinerekening)
        Een uitlaatgas-turbo gebruikt de in de uitlaatgassen resterende energie om de vulling van de motor te verbeteren.
        Daarom voor mij liever abgasdrukluft :)

        Login om te reageren
  7. mashell zegt

    23 maart 2021 om 14:11

    En Audi A7 met BMW interieur, precies wat de wereld nodig heeft…

    Login om te reageren
  8. Charles Taycan 4S zegt

    23 maart 2021 om 14:13

    Geen turbo, geen koppel…. jammer. Beetje 15 jaar terug in de tijd….

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      23 maart 2021 om 14:34

      @Charles Taycan 4S: Daarvoor zijn versnellingsbakken uitgevonden 😉.

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        23 maart 2021 om 14:55

        @SimonMc, aha vandaar! Daar staat mij vaag iets van bij wat ik op het IVA geleerd heb😜👌

        Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    23 maart 2021 om 14:28

    Kia heeft zo’n fijne V6 turbo in de Stinger, had ideaal geweest voor deze limo….

    Login om te reageren
  10. smex zegt

    23 maart 2021 om 14:36

    Die grill is wel echt te lelijk voor woorden.

    Login om te reageren
  11. mout zegt

    23 maart 2021 om 15:26

    ik vind het wel een beetje meevallen, met die grill. De helft van de gaten zit (half)dicht, net als bij pakweg de Ferrari Roma, en het loopt niet door onder de kentekenplaat of in de motorkap. Beetje een DS-vibe met die terugkerende vierkantjes.
    De Peugeot 407, Lexus spindle-grill en Audi single-frame hakken er bij mij meer in.

    Login om te reageren
  12. Shaw zegt

    23 maart 2021 om 16:24

    Wat een vreselijk gedrocht. Je zal je zuurverdiende centen hier maar aan besteden. Doe mij dan maar gewoon het origineel van die enorme muil BMW 4-serie. Of waar concurreert dit ding eigenlijk mee?

    Login om te reageren
  13. monsieurleloure zegt

    23 maart 2021 om 17:25

    Heerlijk die dikke atmosferische 6 cilinder, meer heb je niet nodig en het blijft nog lange tijd heel ook
    Beter dan een opgefokt 2.0 tsfi’tje

    Login om te reageren
    • s2000vtec zegt

      23 maart 2021 om 18:18

      Jij snapt het !

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        24 maart 2021 om 06:49

        @s2000vtec: en jij ook… Wat de Honda S2000 zoveel beter gemaakt zou hebben was een zescilinder onder de lange motorkap in plaats van die opgefokte viercilinder…

        Login om te reageren
        • s2000vtec zegt

          24 maart 2021 om 08:45

          Fout ! Een kleine, lichte 2 liter 4 cilinder achter de voor as maakt van de S2000 een betere auto dan een grote zware V6. Daarbij komt dat deze motor ook nog eens probleemloos meer kilometers draait dan de smerige leasediesel van je buurman. Als je rustig rijdt is het verbruik tussen de 1:10 en 1:12 wat in die tijd ongekend was.
          De S2000 reed bijv. de BMW Z4 3.0 V6 (!) eruit !

          Login om te reageren
        • Charles Taycan 4S zegt

          24 maart 2021 om 08:54

          @mashell, idd! Een mooie 2.6 6 in lijn!😉👌

          Login om te reageren
  14. jaleukhoor zegt

    23 maart 2021 om 17:35

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North