• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Lexus UX 300e is minder slecht

Auteur: RubenPriest, gepost 12 oktober 2022 om 10:29 – 7 Reacties

Nieuwe Lexus UX 300e is minder slecht

Maar nog steeds is de nieuwe Lexus UX 300e niet super interessant.

Lexus (en Toyota) zijn briljant met de hybride modellen. Maar de ontwikkeling van de elektrische auto gaat nog niet zo snel als de concurrenten uit bijvoorbeeld Zuid-Korea. De UX 300e was al niet de meest briljante EV te wereld en plottwist. De nieuwe Lexus UX 300e is niet heel veel beter. Iets beter, maar niet heel veel beter.

De Japanse autofabrikant brengt trots het nieuws dat de nieuwe 204 pk sterke UX 300e maar liefst 40 procent meer rijbereik heeft. Het oorspronkelijke rijbereik was echter al niet extreem goed. De opgegeven actieradius van het vernieuwde model is 450 kilometer. Met stoelverwarming aan, muziek, en koude weersomstandigheden mag je hopen dat er 350 kilometer overblijft.

“Snelladen”

De toegenomen actieradius is met dank aan de grotere batterij. Van 54,4 kWh naar 72,8 kWh. Maar goed hè. Die actieradius zal misschien voor niet iedereen een probleem zijn. Maar dat is niet de enige zwakke punt van de Lexus. De UX 300e is uitgerust met het Japanse laadprincipe CHAdeMO, terwijl in Europa CCS veel gebruikelijker is. De uitgaande UX 300e kon “snelladen” met 50 kW. Iets dat we anno 2022 niet echt snelladen kunnen noemen. Lexus rept in het persbericht met geen woord over verbeteringen. Ervan uitgaande dat de nieuwe ook slechts 50 kW kan laden is het bijna beschamend als je naar de concurrentie kijkt. De Kia EV6 kan met maximaal 230 kW gewoon veel sneller laden in vergelijking met de Lexus. Bovendien zijn CHAdeMO-aansluitingen niet zomaar overal te vinden en CCS wel.

Nieuwe Lexus UX 300e
Nieuwe Lexus UX 300e

Interieur

Aan de binnenzijde van de nieuwe Lexus UX 300e valt het 12.3-inch grote infotainmentscherm op. Een flinke upgrade ten opzichte van het oude 7- of 10-inch scherm. Bovendien bevat het nieuwe display verbeterde graphics en een hogere resolutie voor een scherper beeld. Het scherm is 143 mm dichter naar de bestuurder geplaatst. Hoef jij je arm minder ver te strekken.

Nieuwe Lexus UX 300e
Nieuwe Lexus UX 300e
Nieuwe Lexus UX 300e

Marktlancering

De opgefriste Lexus UX 300e verschijnt in mei 2023 op de Europese markt. Tegen die tijd zijn er ongetwijfeld weer nieuwe concurrenten verschenen en gaat de UX het nog moeilijk(er) krijgen. Prijzen en exacte beschikbaarheid worden ongetwijfeld in een later stadium bekendgemaakt.

Ook interessant!

  • Nieuwe Lexus LX is één en al grille
  • Nieuwe Toyota Sequoia
    Nieuwe Toyota Sequoia: groot en uitgesproken
  • best verkochte auto 2021
    Toyota doet alleen het broodnodige met vernieuwde RAV4
  • prijzen gefacelifte Lexus UX250h
    Prijzen gefacelifte Lexus UX250h nog vrij stevig

Nieuwste artikelen

  • Porsche Macan Rotterdam
    Introductie duurtest: de elektrische Porsche Macan
  • Mercedes 190 maakt LL Cool Jesque comeback op de ‘Ring
  • Dieven verhuren vers gestolen Rolls-Royce, Aston Martin en Corvette
  • Viaplay blijft bloeden, moet rechten verkopen
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, ev10daagse-2022, Lexus, ux, ux300e

Vorig bericht: « Officieel: BMW M2 is een hoekige puristenbak! [Update: prijs bekend!]
Volgend bericht: Omslagpunt bijtelling van een EV in 2023 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Benny_Weisz zegt

    12 oktober 2022 om 13:13

    Mocht iemand de nieuwe ontwerp-concept (neus/grille) van BMW lelijk vinden, kijk eens goed naar Lexus!….
    Dit zijn pas lelijke neuzen!!

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      12 oktober 2022 om 15:08

      Ik vind het juist wel gaaf. En met een nummerplaat erop nog wat rustiger. Die XM en X7 vind ik echt ‘heftiger’ op het netvlies.. maar iedereen een andere smaak..

      Login om te reageren
    • redbeams zegt

      12 oktober 2022 om 20:06

      Niemand kan tippen aan de lelijkheid van de bmw neuzen.

      Login om te reageren
  2. goodvibrations zegt

    12 oktober 2022 om 14:54

    Laad specificaties zijn echt slecht tov concurrentie.. maar zou dat wellicht betekenen dat na ~10 jaar die Lexussen allemaal nog perfect zijn?

    Login om te reageren
  3. PunicaOase zegt

    12 oktober 2022 om 15:09

    Allemaal? Niemand koopt ze hier ;-)

    Login om te reageren
  4. thjvanvlerken zegt

    12 oktober 2022 om 18:09

    Nou die laad snelheid, gewoon slecht. Hadden dit beter gewoon niet op de markt moeten zetten. Lexus ev is in de basis niet gek, beter dan die cvt denk ik zo. Dus even die laadsnelheid naar de 300 kwh aub.

    Login om te reageren
  5. redbeams zegt

    12 oktober 2022 om 20:05

    Range valt nog mee maar het is de laadsnelheid juist wat een dikke nee is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North