Maar ja, dat krijg je met zo’n premium-badge. De prijzen voor de gefacelifte Lexus UX250h zijn er.
Soms moeten we ook alweer achter onze krabbelen: wat was het ook al weer? Merken gebruiken tegenwoordig paswoorden als namen en daardoor is het soms vrij lastig ze uit elkaar te halen. Zeker omdat elk model van een merk bijna dezelfde code meer krijgt.
De Lexus UX is de kleinste van alle Lexus crossovers. Het model staat onder de Lexus NX en RX gepositioneerd. Mocht je daar nog niet wijzer uit worden, het is het luxe zustermodel van de Toyota C-HR, een rijdend kort pittig kapseltje op basis van de Corolla.
Prijzen gefacelifte Lexus UX250h
Enfin, dat model gaat mee sinds 2018 en is onlangs opgefrist. We kennen de auto als geheel elektrische UX300e, maar je hebt nu ook een reguliere hybride. Voor nu hebben we de prijzen voor je.
- UX250h Zo kaal dat ‘ie geen naam heeft | € 47.995
- UX250h Comfort Line | € 52.495
- UX250h F Sport Design | € 55.495
- UX250h Luxury Line | € 56.995
- UX250h Executive Line | € 62.995
- UX250h Executive Line AWD | € 64.995
De Lexus UX250h is per direct te bestellen en zal dat najaar staan te schitteren bij de Lexus-showrooms. Qua garantie zit je wel lekker, want alle modellen krijgen 10 jaar of 200.000 km garantie vanaf de fabriek mee. Mocht je de hybride niet nodig hebben, er is ook een UX200 zonder ‘e’ of zonder ‘h’. Check de Nederlandse prijzen daarvan in dit artikel.
Concurrentie
Uiteraard kijken we dan ook eventjes naar prijzen van de concurrentie van de Lexus UX250h:
- Jeep Compass 1.5T e-Hybrid Longitude | € 42.800
- Alfa Romeo Tonale 1.5T | € 46.080
- DS 3 Crossback E-Tense Trocadero | € 46.490
- Volvo XC40 T4 Essential | € 46.895
- Mini Countryman Cooper SE All4 | € 47.457
- Lexus UX250h | € 47.995
- Audi Q3 45 TFSI e edition | € 49.750
- Ferrari F40 | € 2.000.000 (afhankelijk van staat)
De Lexus is zeker niet goedkoop. Al helemaal niet als je de overstap maakt naar een luxere uitvoering. Er zijn niet veel mogelijkheden om de auto zelf aan te kleden zoals dat bij de Duitse concurrentie wél mogelijk is. Wel zijn die ongeveer net zo kaal en kosten opties zo mogelijk nog meer. Het is een prijzig segment.
Leuke outsider is de DS 3 Crossback en de Volvo XC40 als je wel premium wenst, maar geen Duits. De Alfa Tonale is zowaar een scherpe aanbieding! Tot slot de Ferrari F40, deze wordt nieuw niet meer geleverd en is een stukje duurder, maar volgens veel liefhebbers echt een toffe auto. Vandaar dat ‘ie er tussen staat.
Meer lezen? Dit zijn de meest luxe fullsize MPV’s op een rij!
Edge zegt
Oei, nu dat kunststof rondom de wielkasten in de carrosseriekleur is meegespoten is hij er nog minder mooi op geworden.
bmw1cabrio zegt
Kan Lexus toch niet als premium ervaren.
Die modelnamen van hun heb ik nooit begrepen, als je dan gebruik maakt van codering, zorg er dan voor dat er een logica inzit. U is lager dan N en R… Je moet echt geinteresseerd zijn, wil je dit gaan begrijpen.
Johanneke zegt
Wat is dan wel premium. Een trage BMW met een 3 pitter? Een spuuglelijke audi q2 of q3, ook zonder enige hybride techniek? Een Mercedes met Renault techniek?
PunicaOase zegt
Eeeuh, die zijn inderdaad niet erg premium. Een 340 of X5 natuurlijk weer wel.. Je moet denk ik meer naar het specifieke model en uitrusting kijken dan naar het merk.. althans dat vind ik..
PunicaOase zegt
En waarom niet? De motivering mist waarom Lexus niet premium is..
sportabgasanlage zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Johanneke zegt
Heb de pre facelift proefgereden met mijn ouders. Persoonlijk vonden we het enigszins tegenvallen. Al vielen dr BMW x1 en audi q3 ook tegen. Eigenlijk waren die nog slechter want die zijn een stuk minder zuinig. Kon niet tippen aan de Mazda cx-30 in ieder geval.
Variomatic zegt
hoeveel jaar moeten we dit zelfde riedeltje nog aanhoren..? Nu weten we het wel..
Johanneke zegt
Zolang jij je er aan ergert wil ik nog wel doorgaan hoor.
mashell zegt
Ok, dus jullie hebben het zuinigheidcriterium overboord gegooid (want Mazda snapt niks van zuinig) en zijn voor de mooiste gegaan.
Johanneke zegt
Ding is een mild hybrid en haalt rond de 1 op 19, 1 op 20 als je 100 op de cruise control rijdt, met 2 cilinders uitgeschakeld. Ga je dat halen met een vag 1.5?
cdlop01 zegt
Premium komt uit Japan en daar betaal je voor, stille en fijne wagen, uitermate zuinig en m.i. erg lelijk. Daar zijn ze bij Lexus inmiddels ook achter.
Svenska II zegt
@willeme: ‘ je hebt nu ook een reguliere hybride ‘. Die was er altijd al?
rrk147 zegt
Fijn dat de Ferrari F40 erbij staat! Deze wordt nog wel een vergeten als concurrent. En hoewel die dan qua aanschaf iets duurder is, is de afschrijving ook veel minder, waardoor het netto misschien niet eens zo’n dure auto is.
PunicaOase zegt
Netto loop je binnen.. die dingen stijgen alleen maar in waarde en hard ook.. je moet wel in de tussentijd het onderhoud kunnen bolwerken ;-)
raoufff zegt
Goh, dat zie ik nou voor het eerst, een nieuwe auto die af fabriek al schade heeft!
PunicaOase zegt
Wat een gedrocht. Vind Lexus een mooi merk en de kwaliteit schijnt super te zijn, maar ai ai ai wat is die UX toch lelijk.. De NX vind ik dan weer heel goed geslaagd maar die is niet leverbaar tot st. Juttemus en erg duur..
cdlop01 zegt
De belangrijkste reden dat de UX zo slecht verkoopt zijn de bizarre looks van de UX, in Japan zijn ze daar inmiddels ook achter, de nieuwe NX en RX ogen alweer heel stuk beter gelukkig. Onvoorstelbaar wel dat de UX ooit als ontwerp is goedgekeurd, bij Lexus weten ze geweldige wagens te bouwen qua afwerking, bouwkwaliteit, comfort maar slaan ze qua design en zeker vwb marketing, de plank vaak volledig mis.
vpowert zegt
“maar je hebt nu ook een reguliere hybride”, nouja, nu – de reguliere hybride is er ook al jaren.
Ik begrijp niet dat Lexus zich niet onderscheid met een rijkere standaarduitrusting dan de Duitse concurrentie. Zoveel van die gebruikte exemplaren zijn van die karige business line uitvoeringen. Dan zou ik eerder een Mazda CX-30 kiezen die veel sneller luxer aanvoelt.