• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe M135i gelekt: vierpitter en vierwielaandrijving

Auteur: RubenPriest, gepost 15 april 2019 om 09:19 – 97 Reacties

Nieuwe M135i gelekt: vierpitter en vierwielaandrijving


Is dit een nachtmerrie?

De laatste der mohikanen is een gezegde dat vaak van toepassing is in de autowereld. Vooral bij BMW zijn ze lekker bezig. De uitgaande 1 Serie is daar een prima voorbeeld van. Het is de laatste 1 Serie met achterwielaandrijving en de laatste 1 Serie met een zes-in-lijn onder de kap.

Van de nieuwe 1 Serie zal dit het voorlopige topmodel worden, de M135i xDrive. Zoals de naam al weggeeft is vierwielaandrijving standaard op de hot hatch. Daarnaast moet de geblazen 3.0 zes-in-lijn plaatsmaken voor een tweeliter turbo viercilinder. Vermoedelijk het blok uit de X2 M35i.

De M135i xDrive gaat inleveren op vermogen ten opzichte van het M135i-type zoals we die kennen. De verwachting is 306 pk. Een daling van meer dan 30 pk in vergelijking met de huidige M140i. Wellicht dat er in een later stadium naast een M135i xDrive nog een M140i xDrive gaat komen. Met hulp van vierwielaandrijving en een 8-traps automaat moet een 0-100 tijd in minder dan vijf seconden met de M135i xDrive mogelijk zijn.

Deze M135i xDrive moet gaan concurreren met de Mercedes-AMG A 35, de Audi S3 en de Volkswagen Golf R. Ze hebben allemaal vierwielaandrijving en allemaal een viercilinder. De verschillen worden er wat dat betreft niet beter op.

Via Bimmerfile zijn twee foto’s verschenen van de nieuwe M135i xDrive. De familieneus heeft sterke overeenkomsten met de Z4 en X2 M35i. Het kan ook aan de hoek van de foto’s liggen, maar de M135i xDrive lijkt flink hoog op z’n pootjes te staan. Het is wachten op de onthulling tot we de nieuwe 1 Serie eens goed van alle kanten kunnen bekijken.

Met dank aan iedereen voor de tips!

Nieuwe M135i gelekt: vierpitter en vierwielaandrijving

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • BMW update M135i xDrive, moet nu nog beter rijden
    BMW update M135i xDrive, moet nu nog beter rijden
  • BMW X3 facelift is gelekt
  • Mijn Auto: BMW M135i van Stefan
    Mijn Auto: BMW M135i van Stefan

Nieuwste artikelen

  • De mooiste F40 ter wereld gaat onder de hamer
  • Deze woonboerderij heeft een verrassing in de woonkamer
  • Toyota RAV4 (XA50) 2019-2025 occasion aankoopadvies
  • Deze Citroën op Marktplaats is duurder dan een nieuwe Ferrari
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, blauw, BMW, gelekt, m135i, xDrive

Vorig bericht: « Ford heeft dé oplossing tegen keyless entry-diefstal
Volgend bericht: Lek: nieuwe Mercedes GLS is een waardig vlaggenschip »

Lees Interacties

Reacties

  1. gove zegt

    15 april 2019 om 09:20

    mooie bips

    Login om te reageren
    • tortuga zegt

      15 april 2019 om 10:19

      @gove: ik vind ze ook verrassend goed uitzien. Ziet er beter uit dan de huidige 1 en concurrent waardig t.o.v. de A35

      Login om te reageren
      • ukbob zegt

        15 april 2019 om 11:00

        @tortuga: ik ben nog beetje sceptisch… ziet er een beetje uit als zo’n Active stouter ding zo!

        Login om te reageren
        • frederik zegt

          15 april 2019 om 11:03

          @ukbob: dat is het eigenlijk ook

          Login om te reageren
          • ukbob zegt

            15 april 2019 om 14:01

            @frederik: verdomd, je hebt gelijk! En nu ik dat doorheb ben ik helemaal niet blij..

            Login om te reageren
    • gandini zegt

      15 april 2019 om 15:53

      @gove: Eens! Dat zou zo de nieuwe 3-serie Touring kunnen zijn, maar dat is naar mijn mening helemaal niet erg.

      Login om te reageren
  2. StijnB zegt

    15 april 2019 om 09:23

    Kijk, een duurder en minder leuk alternatief voor de Focus RS! Goed bezig jongens!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      15 april 2019 om 09:48

      @stijnb: Jij hebt ze zeker al allebei uitgebreid kunnen testen.

      Login om te reageren
      • ds3thp zegt

        15 april 2019 om 10:41

        @berlinetta: want prijs is al bekend en je hebt ze allebei al gereden?!

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          15 april 2019 om 10:48

          @ds3thp: Je hebt de verkeerde vriend.

          Login om te reageren
        • haaren zegt

          15 april 2019 om 13:25

          @ds3thp: er staat toch een propeller op de neus dus duurder is deze dan altijd, iets met premium (betalen)

          Login om te reageren
    • elemento zegt

      15 april 2019 om 10:38

      @StijnB: ik ga wel voor bmw

      Login om te reageren
  3. ddimi zegt

    15 april 2019 om 09:26

    Precies een X1 zo onder het doek..
    De A Klasse amg lijkt me beter.

    Login om te reageren
    • donjunior zegt

      15 april 2019 om 10:42

      @ddimi: Gebaseerd op twee foto’s ..

      Login om te reageren
      • ddimi zegt

        15 april 2019 om 10:51

        @donjunior: dat heb je goed gezien

        Login om te reageren
    • karhengst zegt

      15 april 2019 om 10:52

      @ddimi: De M240i lijkt me beter.

      Login om te reageren
    • sulobb zegt

      15 april 2019 om 11:09

      Ik kan de designtaal van BMW niet waarderen de laatste jaren: veel gerommel, overal misvormd, grote grille en grote smile. Vroeger waren ze strak ontworpen, zagen er wat boos uit en klonken ze goed (en leuker met een sportuitlaat er onder). Kijk wat al die regeltjes naar hebben geleid…

      Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      16 april 2019 om 07:25

      @ddimi: Lijkt juist op een X2…. Dat ding maakt een 1-serie overigens bijna overbodig. Dat ding staat totaal niet hoog op z’n poten ofzo.

      Login om te reageren
  4. tuutertuuter zegt

    15 april 2019 om 09:28

    Zonde van het weghalen van de achterwielaandrijving. Denk dat dit voor veel mensen die in dit segment kopen toch wel de doorslaggevende factor was om bij BMW te kijken. Ook blijft een 2L 4 cilinder toch wel slapjes voor zo’n (duur) topmodel.

    Login om te reageren
    • tvklarenbosch zegt

      15 april 2019 om 09:31

      @tuutertuuter: ik denk ook dat veel leaserijders afknappen op het gebrek aan zitruimte achterin en kofferbakruimte. Hoe jammer ook, ik denk dat dit voor BMW een slimme keuze is.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        15 april 2019 om 09:49

        @tvklarenbosch: Dit inderdaad. Het gaat uiteindelijk om verkoopaantallen. Leuk dat er een handjevol rijders is die de 1-serie waardeert om z’n RWD (waaronder ik), maar het gros van de mensen geeft liever de voorkeur aan iets meer interieurruimte. Bovendien hoeft een voorwielaandrijver helemaal niet slecht te rijden. BMW heeft met Mini ook al bewezen dat ze dat in de vingers hebben.

        Login om te reageren
        • karhengst zegt

          15 april 2019 om 10:54

          @berlinetta: Voor hen zijn er al twee opties: De 3-Serie en de 2GT.

          Het is jammer dat de 1-Serie het veld moet ruimen om een segment te bedienen wat reeds bediend wordt.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            15 april 2019 om 11:06

            @karhengst: Een 3-serie is wel een stuk duurder (en staat eveneens bekend om z’n kleine ruimte in het interieur). Een 2-serie AT is gewoon verschrikkelijk. Dat is nooit een optie.

            Login om te reageren
            • karhengst zegt

              15 april 2019 om 12:10

              @berlinetta: Dan neem je een X1, nog praktischer met het insnoeren van de kleine ook.

              Het enige segment wat BMW bedient met deze castratie van de 1-Serie is de afdeling bonentellen in toren in München.

              Login om te reageren
              • berlinetta zegt

                15 april 2019 om 12:13

                @karhengst: Een X1 is ook duurder. En BMW bedient hiermee een flink aantal leaserijders. Daar zitten een hoop mensen tussen die geen fuck geven om RWD, maar wel om binnenruimte.

                Ik ben het overigens met iedereen eens dat het jammer is, maar rationeel gezien is het gewoon een logische stap. De klanten blij, de aandeelhouders blij. Alleen de enkeling die RWD wil, is minder blij.

      • loserboi932 zegt

        15 april 2019 om 11:05

        @tvklarenbosch: De 1 is ook niet voor zitruimte achterin. De 1 is voor in je eentje naar het werk te rijden. Daarvoor gebruik ik m althans. Als ik mensen achterin moet vervoeren pak ik de Range Sport. Een 1 serie is meer voor erbij.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          15 april 2019 om 11:07

          @loserboi932: Ben ik niet met je eens. Een hatchback moet ook gewoon fatsoenlijk 4 volwassenen kunnen vervoeren en voor veel mensen is het de enige auto en niet eentje voor erbij.

          Login om te reageren
          • niex zegt

            16 april 2019 om 06:41

            @berlinetta: je hebt n range sport en n 1 serie voor erbij? Daar snap ik dan niks van.

            Login om te reageren
          • alexnaoumov zegt

            16 april 2019 om 14:41

            @berlinetta: heel eerlijk, mijn 1 serie uit 2010 passen best prima en comfortabel 4 volwassenen in van mijn lengte (1,80), verbaasde mij enorm

            Login om te reageren
    • verplicht zegt

      15 april 2019 om 09:43

      @tuutertuuter: er was toch een ‘onderzoek’ dat concludeerde dat de meeste 1 serie rijders niet wisten dat het een RWD auto is?

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        15 april 2019 om 12:46

        @verplicht: onder de 118d rijders? Zeker. Maar doe hetzelfde onderzoek onder de m130/m135/m140 rijders? Zeker weten van wel.

        Login om te reageren
        • verplicht zegt

          15 april 2019 om 12:54

          @peug206: Vandaar ook dat het onderzoek concludeert dat “De meeste” het niet weten. Dan is er dus ook een groep die het wél weet.

          Mijn vrouw heeft een 1 serie.
          Zij weet het niet. Ik wel.
          Haar interesseert het niets. Mij wel.
          Ze vind het wel een fijne auto, zit goed, goed infotainment systeem waar ze mee overweg kan en verder zal het allemaal wel.

          Jammer voor ons, die het wel interesseren, is de andere groep in de meerderheid.
          Wij houden van auto’s. Wij worden helemaal wild van de kleinste details en helemaal blij als er een meer-cilinder voorbij komt. Of liever, als we er zelf mee mogen rijden. De overgrote meerderheid ziet gewoon een vervoersmiddel om van A naar B te komen.
          Niet iedereen is autogek. En al helemaal niet in NL.

          Login om te reageren
        • sollie1984 zegt

          15 april 2019 om 19:31

          @peug206: Er worden helaas minder 130i/135i/140i modellen verkocht dan de kleinere motoren. Dus voor dat ene kleine groepje gaat ze echt geen nieuwe RWD model ontwikkelen.

          Login om te reageren
    • mashell zegt

      15 april 2019 om 09:59

      @tuutertuuter: ik denk dat het de meeste mensen, ook BMW rijders gezien de verkoopcijfers van de X1 en de 2 serie AT modellen, worst is welke wielen er worden aangedreven. Ik heb zo’n achterwielaangedreven 1 serie en het rijdt heus prettig, maar het is niet de achterwielaandrijving waarom ik BMW rijdt (stoel en infotainment).

      Login om te reageren
  5. Jochempie zegt

    15 april 2019 om 09:29

    Is dit een nachtmerrie? Ja. Boycotten die bak.

    Login om te reageren
    • autodrome zegt

      15 april 2019 om 09:32

      @Jochempie: de concurrentie zit ook ook op 4 pitten en turbo’s plus 4 wiel aandrijving, helaas. Misschien moet je er eerst in rijden voordat je gaat boycotten?

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      15 april 2019 om 09:52

      @jochempie: Boycot je alle overige hothatches dan ook?

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        15 april 2019 om 11:08

        @berlinetta: Nee, ik discrimineer naar BMW toe.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          15 april 2019 om 11:10

          @jochempie: En waarom? Omdat BMW precies hetzelfde doet als de andere fabrikanten? Of is het omdat BMW jarenlang heeft geroepen dat RWD en een NA zesinlijn het beste is, maar nu noodgedwongen hier vanaf moet stappen?

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            15 april 2019 om 11:29

            @berlinetta: Omdat ik het de taak vind van BMW om een zes-in-lijn motor in lengterichting met een enkele aandrijfas naar een differentieel tussen de achterwielen te monteren in al hun auto’s. Ik zou ook nooit een BMW 2-serie Active of Grand Divorce rijden. Ik snap dat het voor veel anderen niet logisch is, mijn redenatie, maar dat is niet mijn probleem.

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              15 april 2019 om 11:42

              @jochempie: Dan ga je toch voor een 3-serie als je zo nodig RWD wil? En dat er nu een viercilinder in komt ipv een zesinlijn komt door regelgeving waar BMW aan moet voldoen. Ik durf te stellen dat ze er ook nog het liefst een NA zesinlijn hadden gelepeld, maar ze hebben weinig keus.

              Login om te reageren
              • Jochempie zegt

                15 april 2019 om 11:43

                @berlinetta: Prima.

  6. Rick-dos zegt

    15 april 2019 om 09:32

    Gaat volgens mij wel een gaaf autootje worden. Achterpartij ziet er een stuk beter uit dan het huidige model alhoewel ik het huidige model ook niet slecht vind.

    Ben niet zo van het blauw maar zelfs dat ziet er goed uit.

    Login om te reageren
  7. Gulli zegt

    15 april 2019 om 09:38

    Ok met voorwielaandrijving van BMW kan ik best leven (MINI’s sturen toch ook geniaal) maar als ze hier ook al een Angry Birds’ neus op plakken hou ik het voor gezien. Mijn huidige 1-serie krijgt denk ik geen opvolging uit dezelfde stal.

    Login om te reageren
  8. thomasthomas zegt

    15 april 2019 om 09:44

    Daar zullen ze ziek van zijn bij BMW een stagiair die even wat spy shots neemt en er daarna uit vliegt.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      15 april 2019 om 10:27

      @thomasthomas: Dan is het nog een brave stagiair die de zijkant er niet op durfde te zetten.

      Login om te reageren
  9. ghost zegt

    15 april 2019 om 09:45

    Prijs in NL? Ik gok zo’n 80k?!

    Login om te reageren
  10. laarhovenn zegt

    15 april 2019 om 09:46

    Die grille….?

    Login om te reageren
  11. JanJansen zegt

    15 april 2019 om 09:46

    2.0 met 300+pk, daar valt niet zo heel veel winst meer te behalen met chippen.
    Gelukkig ziet het model er wel stukken mooier uit, werd tijd.
    Maar ja als ondernemer ga ik echt geen brandstofauto meer aanschaffen, dus die voorwielaandrijving maakt niet veel uit.

    Login om te reageren
  12. berlinetta zegt

    15 april 2019 om 09:51

    Jammer van de technische wijzigingen, maar dat zat er sowieso wel aan te komen. En het uiterlijk ziet er vooralsnog lekker uit vind ik. Vooral die achterkant ziet er heerlijk dik uit met 1 uitlaatpijpje aan elke kant. Precies hoe het hoort in mijn ogen.

    Login om te reageren
  13. verplicht zegt

    15 april 2019 om 09:53

    Hij lijkt idd wat hoog op zn pootjes te staan maar ik gok dat dat komt door het doek en daardoor de verhouding/proporties wat zoek zijn.

    Ik snap overigens niet waarom iedereen zo negatief is over de 4 cilinders van BMW. Historisch prima verantwoord, zelfs die met Turbo, en ze maken ook gewoon prima blokken.

    Die 6 in lijn is natuurlijk mooier, laufkultur, smeuïger dan Calvé Pindakaas, en is voor vele hét BMW blok bij uitstek. (Ook mijn voorkeur trouwens).

    Ze hebben toch ook wel andere mooie blokken gemaakt, van 4 cilinders tot en met 12.
    Niet gek natuurlijk met zo’n naam;
    Bayerische Motoren Werke

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      15 april 2019 om 13:16

      @verplicht: BMW is het viercilinder merk bij uitstek, hun hoofdkantoor is zelfs een vierclinder!

      Login om te reageren
  14. tazmania zegt

    15 april 2019 om 10:02

    Gelukkig zijn er de afgelopen 30 jaar 6 cilinder, RWD BMW’s geproduceerd, en kan ik geen nieuwe betalen. Voorlopig kunnen we gewoon vooruit.

    Login om te reageren
  15. ottosk zegt

    15 april 2019 om 10:04

    Dit soort motoren / auto’s zijn bedoeld voor landen waar je boven de 2 liter veel extra belastingen moet betalen.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      15 april 2019 om 10:29

      @ottosk: Niet coor voor ons dus. Wij betalen namelijk altijd extra veel belasting…

      Login om te reageren
  16. baklava zegt

    15 april 2019 om 10:07

    Haha 4 pitter en 4wd. Daar koop je niet een bmw voor.

    Login om te reageren
  17. tjorque zegt

    15 april 2019 om 10:24

    Doe mij dan maar voor hetzelfde of minder geld een andere auto met even veel paarden.
    De meerprijs van bmw-logo hoeft dan ook niet meer.
    Het zal ongetwijfeld heel goed sturen. Maar ik betwijfel sterk dat bijvoorbeeld een Megane RS zoveel minder presteert.

    Login om te reageren
    • donjunior zegt

      15 april 2019 om 10:45

      @tjorque: Iets met afwerking en Renault.. Persoonijk zou ik dan wel iets meer neertellen voor ‘het BMW logo’

      Login om te reageren
      • pa045 zegt

        15 april 2019 om 10:53

        @donjunior: subjectieve kwaiteitsbeleving. Altijd belangrijk voor snobs..

        Login om te reageren
      • tjorque zegt

        15 april 2019 om 11:04

        @donjunior: ik niet. Ik hecht meer belang aan prestaties vs kosten dan aan het uitzicht.

        Login om te reageren
        • donjunior zegt

          15 april 2019 om 11:19

          @tjorque: Als je elke dag op het circuit rijdt ben ik het helemaal met je eens. Maar de realiteit is bij mij wel anders. Na 6 jaar Renault te hebben gereden heb ik voldoende meegemaakt om lekker de snob uit te hangen (volgens @pa045) en voor een merk te kiezen dat de afwerking ‘iets’ beter voor elkaar heeft.

          Login om te reageren
          • tjorque zegt

            15 april 2019 om 12:38

            @donjunior: we leven gelukkig in een wereld waar je voor de meeste dingen je eigen voorkeuren mag en kan hebben.

            Ik rij minder dan 4 a 5000km per jaar met de auto. Daarom ben ik ook alleen maar geneigd om geld te geven aan nogal instant behoeftes zoals voldoende pk’s en ruimte. En niet aan dingen die leuk zijn maar niet echt nodig. (Bovendien hebben onze woning en de kinders ook “financiële” voorrang)

            Login om te reageren
          • pa045 zegt

            15 april 2019 om 13:35

            @donjunior: jij doet het toch voor het logo. Wat ben je dan?

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              15 april 2019 om 14:41

              @pa045: iemand die een logische beslissing neemt?

              Login om te reageren
              • pa045 zegt

                15 april 2019 om 17:51

                @mashell: enlighten me.

    • berlinetta zegt

      15 april 2019 om 10:51

      @tjorque: Ik twijfel er ook niet aan dat die Megane qua prestaties niet onder doet voor de BMW, maar bij BMW krijg je wel een hoop andere dingen. Een net afgewerkt interieur met een prima ergonomie en een fantastisch werkend infotainment-systeem. Bovendien heb je de mogelijkheid om de auto helemaal zelf samen te stellen zoals jij wil en als de standaard opties niet genoeg zijn, heb je ook nog Individual- en M-performance-opties. Dat biedt Renault allemaal niet.

      Login om te reageren
      • pa045 zegt

        15 april 2019 om 10:55

        @berlinetta: juist. En dan heb je een 1-serie van een ton. Zal zeker beter zijn afgewerkt als een Megane voor de helft.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          15 april 2019 om 11:27

          @pa045: Daar heb je ook gelijk in hoor. Zoals ik hieronder al aangeef, zou ik zelf ook eerder voor de Megane gaan.

          Login om te reageren
      • tjorque zegt

        15 april 2019 om 11:06

        @berlinetta: als je geld te over hebt kan dat allemaal wel… maar dat is in mijn geval niet. Ik zal dus eerder voor zoveel mogelijk performance kiezen voor zo weinig mogelijk geld.
        Infotainment boeit mij bijvoorbeeld eigelijk weinig. Gewoon iPhone pluggen en muziek hebben is ruim voldoende.
        En verder ogen op de weg.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          15 april 2019 om 11:09

          @tjorque: Ik ben het wel met je eens hoor. Zou zelf ook eerder voor de Renault gaan. Maar er zijn ook genoeg mensen die voor de BMW kiezen om deze redenen.

          Login om te reageren
          • tjorque zegt

            15 april 2019 om 12:40

            @berlinetta: en als je financieel echt löss mocht gaan een F12 berlinetta?

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              15 april 2019 om 12:50

              @tjorque: Nee denk ik niet. Vind de achterkant niet zo mooi. En ik had mijn nickname allang voordat de F12 berlinetta uit kwam ;)

              Login om te reageren
  18. rbngrt zegt

    15 april 2019 om 10:28

    Huidige m135i & m140i met 6 cilinders zullen geen verkeerde investering zijn!

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      15 april 2019 om 10:28

      @rbngrt: Mijn gedachte! Heeft Martijn net op tijd er nog eentje aangeschaft.

      Login om te reageren
    • sanderp zegt

      15 april 2019 om 15:38

      @rbngrt: Dacht ik ook: laatste 6-cilinder en laatste achterwielaandrijver in zijn soort. Huidige in donkerblauw, handbak en zonder xdrive staat ook hoog op mijn lijstje…?

      Login om te reageren
  19. JamesBond007 zegt

    15 april 2019 om 10:31

    Achterkant is wel fraai!

    Login om te reageren
  20. eklasse zegt

    15 april 2019 om 10:32

    Is dit niet per ongeluk een Hyundai i30n onder een doek?

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      15 april 2019 om 11:47

      @eklasse: nee joh, die is veel mooier.

      Login om te reageren
  21. hallokroket zegt

    15 april 2019 om 10:44

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  22. mpgc zegt

    15 april 2019 om 11:14

    Ik vind de achterkant van de m135 er erg fraai uitzien. Mbt de voorkant ben ik er nog niet zo over uit. Dat de nieuwe 1 van achter naar voorwielaandrijving vind ik niet het grootste probleem. Voor de minder krachtige modellen merk je dat in de praktijk nauwelijks. De krachtige modellen krijgen waarschijnlijk toch allemaal vierwielaandrijving. Een veel groter probleem vind ik de plaats van de motor in de nieuwe 1 serie. Op de spyshots kun je duidelijk zien dat de motor (net zo als bij de meeste voorwielaandrijvers) dwars op/voor de vooras ligt. Vanuit packaging en kostenbesparing goed te begrijpen, maar dat heeft wel een flink effect op het stuurplezier en de kwaliteit van de demping. Een paar ritjes in de 1 serie van mijn vrouw waren voor mij in ieder geval reden om zelf ook BMW te gaan rijden.

    Login om te reageren
  23. daniel1975 zegt

    15 april 2019 om 12:00

    Ik vind het niet vreemd een 3.0 atmo motor te verruilen voor een 2.0 turbo, maar wel vreemd als het een 3.0 turbo is voor een 2.0 turbo. Zo vind ik het ook zo de dat de zwaarder geworden Megane RS nu een 1.8 heeft…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      15 april 2019 om 13:24

      @daniel1975: simpel toch, een motor met een kleiner slagvolume verbruikt minder (vooral bij een lage belasting zoals in de WLTP tests). Minder verbruik is minder CO2, dat is goed voor het vlootgemiddelde en door de lagere belastingdruk die overheden aan CO2 lievertjes opleggen ook beter in de markt te zetten.

      Login om te reageren
  24. dwfc zegt

    15 april 2019 om 13:22

    Te grote nieren voor deze kleine stadsauto !

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      15 april 2019 om 13:28

      @dwfc: grote nieren kunnen veel zeik verzetten… ?

      Login om te reageren
  25. toecutter zegt

    15 april 2019 om 13:44

    maar als hij flink blaast kan je die zeik lekker lang ophouden.
    ben heel benieuwd naar de rest van de specs (gewicht vooral) en fotos overigens.

    Login om te reageren
  26. mashell zegt

    15 april 2019 om 14:35

    Staat toch een beetje knullig zo’n aanplak diffusor. Gouden regel bij BMW: vingers weg van de ///M pakketjes.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      15 april 2019 om 16:29

      @mashell: en altijd zonder typeplaatjes bestellen, dat Xdrive plaatje zit wel heel lelijk zo in vergelijking met het achterlicht er onder.

      Login om te reageren
  27. cazzo046 zegt

    15 april 2019 om 14:42

    BMW is dood.

    Login om te reageren
  28. jajeroenja zegt

    15 april 2019 om 16:09

    Geen 6pitter… Nein! Das ist ganz zupahscheisse!

    Login om te reageren
    • dwfc zegt

      15 april 2019 om 17:19

      @jajeroenja: Idd. een Bimmer zonder een 6 cilinder onder de motorkap is geen BMW! In Be noemen we dat een kindervoiture !

      Login om te reageren
  29. weetikveel zegt

    15 april 2019 om 17:21

    Ohja, het donorregister niet vergeten, dat was het!

    Login om te reageren
  30. BloodSeaker zegt

    15 april 2019 om 18:51

    In welke mate is zeker dat het de 1 serie is?
    De achterlichten, hoogte doen aan alles van de X1 denken :/

    Login om te reageren
    • freezzr zegt

      15 april 2019 om 22:47

      @bloodseaker: de nieuwe X-lijn heeft de badges links onderin op de klep… heeft mijn huidige X3 ook…

      Login om te reageren
  31. ericc zegt

    15 april 2019 om 20:52

    Kleinere motor is minder jaarlijkse rijtaks. Altijd goed.

    Login om te reageren
  32. balliere zegt

    15 april 2019 om 22:44

    Al is het maar een 116d, ik heb nog snel een F20 besteld als leasebak!

    Login om te reageren
  33. fconderkantlat zegt

    16 april 2019 om 00:02

    ik sta echt te popelen dat deze uitkomt, zodat de huidige m140i en/of m135i op de occassiemarkt weer een stuk betaalbaarder wordt :)

    Login om te reageren
  34. cossiekiller zegt

    16 april 2019 om 10:01

    Ik zou graag eens een vermogen en koppel curve naast elkaar zien van de oude 6 cil en de nieuwe 4 cil.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North