Nieuwe Mercedes-AMG C63 getuned tot 590 pk

Auteur: , 29 Reacties

Want er mag dan een kleinere V8 in de nieuwe C63 liggen, dat betekent niet dat dit blok geen tuningspotentieel heeft...

In strandaardtrim levert de nieuwe Mercedes-AMG C63 476 pk, maar er zit zo-veel-meer in het motorblok. Niet alleen AMG-topman Tobias Moers heeft dit laten doorschemeren, het ligt bovendien voor de hand dat de 4.0 V8 zijn weg gaat vinden naar de CLS’en, E-Klasses, en andere grote modellen die nu nog een 5.5 V8 hebben. Ga er van uit dat rond die tijd vermogens van tegen de 600 pk aangetikt gaan worden, netjes in concurrentie met Audi.

Tot het zover is ligt de motor alleen nog in de C63 AMG, in de AMG GT, en binnenkort ook in de G500. DTE Systems pakte een nieuwe (W205) C63 AMG, en voerde deze op tot 590 pk (+116) en 816 Nm (+166). Het gevolg: een verbetering van de 100-200 tussensprint van maar liefst 2,9 seconden. Best leuk: het uiterlijk standaard laten, maar toch een extra stoot vermogen onder de kap.

Het is één van de eersten, maar velen zullen volgen. Wil je het verschil in zuigerformaat tussen de oude 6.2 (die nog wel in de nieuwe AMG GT racer ligt, en nog in de SLS AMG GT3 die dit weekend op de Ring huishielden natuurlijk) en de nieuwe 4.0 zien, kijk dan hier even. Dat is downsizing.



29 reacties

Dus dit wordt gewoon door AMG gedaan en niet door externe tuner?
@mrrallycross: de C63 AMG SS…..
@mrrallycross: “DTE Systems pakte…”
@mrrallycross: DTE performance staat er.. Is dat iets van Mercedes?
@mrrallycross: google ff op DTE systems…. is gewone chipboer.
Moois vermogen zo.
Die ‘nieuwe’ turbo motor in de c63 maakt tunen wel een stukje makkelijker. Toch nog een voordeel.
@singer911: in de C63 was het tunen nooit echt moeilijk geweest ook, uitlaatsysteem deed bij dat type al een hoop, omdat het in feite een geknepen 6.2 was die ook 500 pk leverde in zijn grotere broers, en in de SLS zelfs nog meer door een andere inlaattraject, uitlaattraject en andere goodies. Uiteraard met turbo wordt het nog makkelijker!
De oude V8 met een supercharger of turbo levert dit ook zonder veel moeite neem ik aan…
@guusboum: Ja, maar dat kost je ook wel een aardige zak centen. Chippen is wat eenvoudiger.
@berlinetta: als je een beetje handig bent niet. Een supercharger kit is niet heel duur.
@guusboum: ja, maar dat gaat niet altijd even goed..

Deze kan dit standaard (blijkbaar) wel aan zonder gekke fratsen.
Sjorband aan de koplamp?
Willen ze hiermee laten zien dat de units nu anti diefstal zijn
Eindelijk wat meer power voor de C.
Iemand enig idee wat dat ding op de laatste foto / foto nr. 5 is en wat het doet?
@bigcar: volgens is dit gewoon een powerbox, er is niet aan de computer gesleuteld
Tsja, ga je harder tussen de flitspalen…
@Megakix: Tussen de ‘baustellen’ op de autobahn ook! Daar is ie voor bedoeld toch?
590pk is maar lafjes maat van mij had al 800+ pk in zijn RS6 MTM jaar of 5 terug.
@schellekens006: echwel stoer.
@schellekens006: mag ik hem de handschudden?
@schellekens006: Ik weet het rs6 is snel
@schellekens006: ja man lafjes, vertel ons nog meer over wat je dagelijks rijdt, of die maat van je natuurlijk.
@schellekens006: gefeliciteerd man pak een lolly en ga het vieren
Tja.. Nog steeds lelijk.

Ik zou liever een oude hebben, met aanpassingen van Wimmer
Tuning zonder turbo’s en toch ook 600+ pk
spulleke!
Dikke bak
Ik hoorde laatst dat die externe chiptuningboxjes waardeloos waren….. Die van DTE dus niet????
Ik hoorde laatst dat die externe chiptuningboxjes niks voorstelde…. Die van DTE zijn dus wel goed????

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).