• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Mercedes-AMG C63 getuned tot 590 pk

Auteur: sir_smokalot, gepost 18 mei 2015 om 10:49 – 29 Reacties

Afbeelding Nieuwe Mercedes-AMG C63 getuned tot 590 pkAfbeelding Nieuwe Mercedes-AMG C63 getuned tot 590 pkAfbeelding Nieuwe Mercedes-AMG C63 getuned tot 590 pkAfbeelding Nieuwe Mercedes-AMG C63 getuned tot 590 pkAfbeelding Nieuwe Mercedes-AMG C63 getuned tot 590 pk

C 63 Amg met zijn kapje open
Want er mag dan een kleinere V8 in de nieuwe C63 liggen, dat betekent niet dat dit blok geen tuningspotentieel heeft…

In strandaardtrim levert de nieuwe Mercedes-AMG C63 476 pk, maar er zit zo-veel-meer in het motorblok. Niet alleen AMG-topman Tobias Moers heeft dit laten doorschemeren, het ligt bovendien voor de hand dat de 4.0 V8 zijn weg gaat vinden naar de CLS’en, E-Klasses, en andere grote modellen die nu nog een 5.5 V8 hebben. Ga er van uit dat rond die tijd vermogens van tegen de 600 pk aangetikt gaan worden, netjes in concurrentie met Audi.

Tot het zover is ligt de motor alleen nog in de C63 AMG, in de AMG GT, en binnenkort ook in de G500. DTE Systems pakte een nieuwe (W205) C63 AMG, en voerde deze op tot 590 pk (+116) en 816 Nm (+166). Het gevolg: een verbetering van de 100-200 tussensprint van maar liefst 2,9 seconden. Best leuk: het uiterlijk standaard laten, maar toch een extra stoot vermogen onder de kap.

Het is één van de eersten, maar velen zullen volgen. Wil je het verschil in zuigerformaat tussen de oude 6.2 (die nog wel in de nieuwe AMG GT racer ligt, en nog in de SLS AMG GT3 die dit weekend op de Ring huishielden natuurlijk) en de nieuwe 4.0 zien, kijk dan hier even. Dat is downsizing.

Ook interessant!

  • Nieuwe Mercedes-AMG C63 met vierpitter laat zich zien
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 'Zoveel vermogen gaat de 2021 C63 AMG met vierpitter leveren'
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c-klasse, c63, Mercedes, tuning, w205, wit

Vorig bericht: « Video: VW geeft Fiat-Chrysler er van langs in nieuwe reclame
Volgend bericht: De Hongqi L5 is er nu ook als bazencabrio »

Lees Interacties

Reacties

  1. mrrallycross zegt

    18 mei 2015 om 10:56

    Dus dit wordt gewoon door AMG gedaan en niet door externe tuner?

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      18 mei 2015 om 10:59

      @mrrallycross: de C63 AMG SS…..

      Login om te reageren
    • adjekratje zegt

      18 mei 2015 om 11:02

      @mrrallycross: “DTE Systems pakte…”

      Login om te reageren
    • guusboum zegt

      18 mei 2015 om 11:21

      @mrrallycross: DTE performance staat er.. Is dat iets van Mercedes?

      Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      18 mei 2015 om 20:22

      @mrrallycross: google ff op DTE systems…. is gewone chipboer.

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    18 mei 2015 om 11:08

    Moois vermogen zo.

    Login om te reageren
  3. singer911 zegt

    18 mei 2015 om 11:21

    Die ‘nieuwe’ turbo motor in de c63 maakt tunen wel een stukje makkelijker. Toch nog een voordeel.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      18 mei 2015 om 11:46

      @singer911: in de C63 was het tunen nooit echt moeilijk geweest ook, uitlaatsysteem deed bij dat type al een hoop, omdat het in feite een geknepen 6.2 was die ook 500 pk leverde in zijn grotere broers, en in de SLS zelfs nog meer door een andere inlaattraject, uitlaattraject en andere goodies. Uiteraard met turbo wordt het nog makkelijker!

      Login om te reageren
  4. guusboum zegt

    18 mei 2015 om 11:22

    De oude V8 met een supercharger of turbo levert dit ook zonder veel moeite neem ik aan…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      18 mei 2015 om 11:28

      @guusboum: Ja, maar dat kost je ook wel een aardige zak centen. Chippen is wat eenvoudiger.

      Login om te reageren
      • Sir_Vmax zegt

        18 mei 2015 om 23:18

        @berlinetta: als je een beetje handig bent niet. Een supercharger kit is niet heel duur.

        Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      18 mei 2015 om 11:43

      @guusboum: ja, maar dat gaat niet altijd even goed..

      Deze kan dit standaard (blijkbaar) wel aan zonder gekke fratsen.

      Login om te reageren
  5. rob5nismo zegt

    18 mei 2015 om 12:22

    Sjorband aan de koplamp?
    Willen ze hiermee laten zien dat de units nu anti diefstal zijn

    Login om te reageren
  6. bsxc2 zegt

    18 mei 2015 om 12:24

    Eindelijk wat meer power voor de C.

    Login om te reageren
  7. bigcar zegt

    18 mei 2015 om 12:41

    Iemand enig idee wat dat ding op de laatste foto / foto nr. 5 is en wat het doet?

    Login om te reageren
    • rcolt zegt

      18 mei 2015 om 19:13

      @bigcar: volgens is dit gewoon een powerbox, er is niet aan de computer gesleuteld

      Login om te reageren
  8. Megakix zegt

    18 mei 2015 om 12:51

    Tsja, ga je harder tussen de flitspalen…

    Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      18 mei 2015 om 13:12

      @Megakix: Tussen de ‘baustellen’ op de autobahn ook! Daar is ie voor bedoeld toch?

      Login om te reageren
  9. schellekens006 zegt

    18 mei 2015 om 13:18

    590pk is maar lafjes maat van mij had al 800+ pk in zijn RS6 MTM jaar of 5 terug.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      18 mei 2015 om 14:15

      @schellekens006: echwel stoer.

      Login om te reageren
    • casperfcb zegt

      18 mei 2015 om 15:06

      @schellekens006: mag ik hem de handschudden?

      Login om te reageren
    • rs6issnel zegt

      18 mei 2015 om 15:26

      @schellekens006: Ik weet het rs6 is snel

      Login om te reageren
    • mcaa zegt

      18 mei 2015 om 16:44

      @schellekens006: ja man lafjes, vertel ons nog meer over wat je dagelijks rijdt, of die maat van je natuurlijk.

      Login om te reageren
    • noshit zegt

      18 mei 2015 om 20:02

      @schellekens006: gefeliciteerd man pak een lolly en ga het vieren

      Login om te reageren
  10. baasbas zegt

    18 mei 2015 om 13:44

    Tja.. Nog steeds lelijk.

    Ik zou liever een oude hebben, met aanpassingen van Wimmer
    Tuning zonder turbo’s en toch ook 600+ pk

    Login om te reageren
  11. nickvd zegt

    18 mei 2015 om 16:19

    spulleke!

    Login om te reageren
  12. Turbo S zegt

    18 mei 2015 om 16:36

    Dikke bak

    Login om te reageren
  13. steelfighter zegt

    19 mei 2015 om 10:40

    Ik hoorde laatst dat die externe chiptuningboxjes waardeloos waren….. Die van DTE dus niet????

    Login om te reageren
  14. steelfighter zegt

    19 mei 2015 om 10:48

    Ik hoorde laatst dat die externe chiptuningboxjes niks voorstelde…. Die van DTE zijn dus wel goed????

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North