
En de Mercedes B-klasse is er als politieauto, lesauto of gewoon ‘auto’. Zo veelzijdig zijn er maar weinig.
Kakelvers maar niet zo opvallend. Mercedes heeft echt haar best gedaan een nieuwe B-klasse te ontwerpen maar het blijft een kleine MPV. Dit in tegenstelling tot de A-klasse die binnenkort de hippe hatchback-markt mag gaan veroveren.
Minder kannibalisme en misschien dus wel meer verkopen. Taxichauffeurs, rijschoolhouders en 50-plussers kiezen voortaan gewoon de B. Vijf centimeter langer dan zijn voorganger met een veel prettiger smoeltje. Een aerodynamischer smoeltje ook (cd=0,26), erg zuinig in combinatie met de nieuwe 7-versnellingen automaat met dubbele koppeling en 1.6 viercilinder of willekeurige kleine diesel.
Rijden zal het in ieder geval wel doen, de turbo’s op zowel de benzine als diesel blokjes maken al heel veel koppel bij heel weinig toeren vrij. Enkel de CO2 is nog niet gemeten dus voor een precieze belasting- en bijtelling-specificatie moeten we nog even wachten.





Ze doen het er om, da’s nu wel duidelijk.
@Bwlian: aan de ene kant denk ik dat ze proberen het imago van de e-klasse te veranderen denk ik aan de andere kant dat ze gek zijn. lekker zo’n imago…
@maxx1: Welk imago? Ik neem aan dat je dat in een negatieve context bedoelt. Geloof je nou echt dat de meeste taxi’s Mercedessen zijn omdat het waardeloze koekblikken zijn? Nee, tuurlijk niet..
@slicknick:
Natuurlijk niet, ze worden gebruikt als taxi omdat ze jarenlang bewezen hebben betrouwbaar te zijn en omdat ze redelijk waardevast zijn.
Maar wie wil er nou zoveel geld uitgeven voor een E-klasse om die dan vervolgens overal tegen te komen als taxi. Met alle respect voor de taxi branch maar echt classy is het niet.
@slicknick: de E-klasse heeft een taxi-imago. daar proberen ze vanaf te komen door de B als taxi te promoten en de beenruimte achterin de e-klasse te verkleinen. prima auto’s
eeeuuh, geef mij maar een R-Klasse, als het dan echt een busje moet zijn, liefst een R500
@love4sportcars: +1, maar eigenlijk is het ding ook weer niet zo lelijk, ik denk wel dat het ermee door kan..
Maak er gelijk een Ambulance van.
@norge: des te meer reden om gezond te blijven!
@norge: Even de knietjes plooien, meneer…
Mooie Volvo.
@Tommy2: Waar heb jij het nou weer over ? ik zie niet wat hier Zweeds aan is hoor ? ik zie meer de stijl van CLS etc.
@luuktb: Koplampen een beetje Volvo-achtig. Maar niet zo erg dat ik er over zou vallen. Als hij het niet had gezegd, had ik er nooit op gelet…
@Esprit_de_Flandre: Het complete snoetje is Volvo. De koplampen, de vorm van de grille en de vorm van de bumper. De snoet hangt net zo als bij de S60, precies of de voorkant gesmolten is.
@Tommy2: Mja, toch meer gelijkenis dan ik eerst dacht. Maar ja, dat is van zoveel auto’s te zeggen…
@Tommy2: Waar heb jij het nou weer over ? ik zie niet wat hier Zweeds aan is hoor ? ik zie meer de stijl van CLS etc.
Heb ooit in een b-klasse diesel gereden. Best wel een prima auto hoor, alleen stevig aan de prijs.
hier in het dorp ook een B-klasse les auto..
vreemd dat ze die auto ook gewoon als taxi enzo presenteren.. zouden ze die B-klasse echt alleen als taxi bedoelen bij mercedes ?
@dennisr: wat een onzin. een taxi-deal van pak hm beet 100 stuks weegt wat zwaarder dan de mening van 4 of 5 autogekken!!!
@dennisr: Maakt hen niet uit wie de auto’s koopt, als ze maar verkocht raken. Een taxi-bedrijf is een rendabele doelgroep…
iemand interieur beelden? wil de binnenkant wel eens zien en niet alleen in topuitrusting
jammer dat het zo overpriced is :s
“rijschoolhouders”
Had ik daar nu toch niet ‘rioolhouders’ gelezen zeker.
Misschien wat minder zuipen…
De prijs is waarom mercedes hem hier in europa niet kan verkopen. Voor de rest een degelijke en praktische auto wat door kan gaan als 2de auto van een gezin. Als taxi vind ik hem net wat tekort komen qua uitstraling.