• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Mercedes Vito is weer helemaal vers

Auteur: willeme, gepost 11 maart 2020 om 22:32 – 15 Reacties

Nieuwe Mercedes Vito

Zo kan de nieuwe Mercedes Vito er weer even tegen aan.

Mercedes heeft zijn ‘medium‘ bedrijfswagen, de Vito, weer helemaal vernieuwd. Deze generatie van de Vito (de W447 voor intimi) gaat namelijk alweer mee sinds 2014. Bedrijfswagens hebben een wat langere looptijd dan personenauto’s, dus een ingrijpende opfrisbeurt is wel op zijn plaats.

Vito

Aanvankelijk was het de bedoeling dat de nieuwe Mercedes Vito onthuld zou worden bij de Salon van Genève. Aangezien deze niet door is gegaan, lanceert Mercedes ‘m op digitale wijze. Goede keuze, want nu de grote hoeveelheid nieuws is geweest, kunnen we ons focussen op de nieuwe Vito.

Nieuwe Mercedes Vito

De meeste updates gelden overigens voor de Vito (bedrijfswagen), eVito (elektrische bedrijfswagen) als de Vito Tourer (personenwagen) én de Metris (Amerikaanse markt). De V-Klasse (luxe personenwagen uitvoering) was onlangs al bijgepunt.

Nieuwe Mercedes Vito

eVito

Misschien wel het belangrijkste nieuws is de komst van de eVito. Elektrische bedrijfswagens kunnen voor veel bedrijven een uitkomst zijn, zeker als er in veel dichtbevolkte gebieden gewerkt wordt. Het nadeel met veel elektrische bedrijfswagens is echter de actieradius. Daar heb je met de eVito niet heel veel last van.

De elektrische Vito heeft namelijk een 90 kWh accupakket. Deze voorziet de 204 pk sterke elektromotor van energie. De topsnelheid is begrensd op 160 km/u. Belangrijker is hoever je op een volle accu komt. Welnu, dat is 420 km. Het is mogelijk om van 10% naar 80% te laden in minder dan drie kwartier met een 110 kW snellader.

Uiterlijke wijzigingen

De uiterlijke wijzigingen van de nieuwe Mercedes Vito zijn relatief beperkt. Dat betekent dat het huidige model in de smaak valt, waarschijnlijk. Wie goed kijkt ziet dat er niet veel veranderd is. De grille wijkt iets af. Het zijn allemaal kleine wijzigingen die met name te maken hebben met nieuwe wielen en kleuren. In het interieur werd er ook het één en ander strak getrokken. Zo is het mogelijk om nieuwe infotainmentsystemen te bestellen met bijvoorbeeld Android Auto en Apple Carplay.

Motoren

In technisch opzicht verandert er meer bij de nieuwe Mercedes Vito. De meeste 2.2 diesels worden vervangen door een 2.0. Deze nieuwe generatie motoren is leverbaar in heel veel verschillende uitvoeringen. Het begint bij 101 pk en 270 Nm. Een stapje hoger staat de versie met 136 pk en 330 Nm. De derde keuze heeft 163 pk en 380 Nm.

Nieuwe Mercedes Vito

500 Nm!

De subtopper van de nieuwe Mercedes Vito range heeft 190 pk en 440 Nm onder de kap. Het topmodel gaat de ruimschoots overheen met 239 pk en 500 Nm! Daarmee knal je in 7,9 seconden naar de 100 km/u en kun je een top van 210 km/u halen. De instappers hebben een handbak met zes voorwaartse verzetten, de sterkere varianten hebben een negentraps automaat. De eenvoudige Vito’s hebben voorwielaandrijving. Achterwielaandrijving en vierwielaandrijving is bij sommige motoren mogelijk. Luchtvering is eveneens een optie.

Nieuwe Mercedes Vito

De nieuwe Mercedes Vito komt in april van dit jaar naar Europa.

Ook interessant!

  • opgewaardeerde Mercedes eVito
    Opgewaardeerde Mercedes eVito brengt 6,6 kuub nog verder
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Onthulling nieuwe Mercedes SL
    Onthulling nieuwe Mercedes SL uitgesteld
  • Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
    Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, Busjes, Diesel, e-vito, Elektrisch, Mercedes, vito

Vorig bericht: « Opgelet: morgen gaat de verlaging van de maximumsnelheid in
Volgend bericht: Dit is de Formule 1-kalender van 2020 »

Lees Interacties

Reacties

  1. phevtreb zegt

    11 maart 2020 om 23:14

    -Edit: scherp! Is inmiddels gefixt!-

    Login om te reageren
  2. nout zegt

    12 maart 2020 om 06:42

    Achterwielaandrijving als optie? Ik zit niet zo in de bussies, waar is dat handig voor? Ik neem aan dat deze niet voor de Freude am Fahren gekocht worden, 500nm of niet.

    Login om te reageren
    • simonbv zegt

      12 maart 2020 om 07:25

      @nout: ik denk dat als een busje volbeladen is, en misscien een aanhanger erachter heeft hangen je op de voorwielen weinig grip hebt.

      Login om te reageren
      • tortuga zegt

        12 maart 2020 om 08:37

        @simonbv: waar is de tijd dat ze standaard achterwiel aandrijving hadden

        Login om te reageren
        • lijpelijpe zegt

          12 maart 2020 om 08:58

          @tortuga: vanaf de 114 is het standaard achterwiel aandrijving. Was voor de facelift ook.

          Login om te reageren
    • rikus zegt

      12 maart 2020 om 10:41

      @nout: Trek eens een zware aanhanger. Dan weet je waarom. Maar goed, als je voor je werk flink zware aanhangers moet slepen kun je beter voor een fijne Dodge gaan. Op de lange termijn is dat ook in economisch opzicht voordeliger. Die Vito’s en Sprinters gaan echt zuipen zodra er wat achterhangt. En de slijtage is ook niet mals.

      Login om te reageren
  3. schuimbekje3 zegt

    12 maart 2020 om 07:44

    Wanneer deze busjes niet zo duur zouden zijn zou ik er graag eentje rijden.. evito voor dagelijkse ritjes van A-B-A… en dan nog 50% accu overhouden zodat je met een granny cable toch weer een dag extra kan bijladen mis ik nu wel. Eindelijk een fatsoenlijke range in deze evito…

    Luchtvering en 4×4 maakt zo’n brandstof bus een erg aangename tourer, ook met caravan of aanhanger met 1500-2400kg erachter.. ALS die dat mag trekken..

    Login om te reageren
    • tortuga zegt

      12 maart 2020 om 08:38

      @schuimbekje3: zou dan wel eerder voor de Viano gaan ipv de vito. Meer aangekleed en meer comfort.

      Login om te reageren
      • admiajfe zegt

        12 maart 2020 om 09:36

        Viano is er al sinds 2015 niet meer

        Login om te reageren
  4. hamerhaai zegt

    12 maart 2020 om 08:00

    Dat interieur is echt taai cheap. Denk dat ik dan ooit in een V class heb gezeten.
    Die zou je ook wel daily kunnen rijden ja.

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    12 maart 2020 om 08:53

    In 7,9 seconden van 0 naar 100 in een Vito op diesel, dat is net zo snel als de Golf 3 VR6…… Maar belangrijker, de elektrische variant komt 420km ver op een volle accu, wellicht de beste elektrische Mercedes!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      12 maart 2020 om 10:36

      En ook nog eens begrensd op 160! Heb je toch weer net iets minder last van bumperklevende bestelbusjes.

      Login om te reageren
  6. lekbak zegt

    12 maart 2020 om 10:07

    Ik vind dat koppel toch echt vies tegenvallen. De V6 had aanzienlijk meer, en zeer waarschijnlijk ook lager in het toerental.

    Die elektrische vito is dan wel weer indrukwekkend. Prima range voor een hele hoop toepassingen.

    Login om te reageren
    • rrfm zegt

      12 maart 2020 om 14:13

      De v6 was een fijnere machine het voelde veel soepeler. De nieuwe 4 cilinders zijn wel sneller en maken minder toeren zeker met de nieuwe 9 traps automaat (zelf alleen de v250d en v300d gereden)

      Login om te reageren
  7. Groninger zegt

    12 maart 2020 om 10:49

    En toen was het hele woonwagenkamp in rep en roer.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North