• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Nieuwe’ Porsche 911 is retro-tastisch

Auteur: willeme, gepost 12 juli 2019 om 11:06 – 13 Reacties

Afbeelding ‘Nieuwe’ Porsche 911 is retro-tastischAfbeelding ‘Nieuwe’ Porsche 911 is retro-tastischAfbeelding ‘Nieuwe’ Porsche 911 is retro-tastischAfbeelding ‘Nieuwe’ Porsche 911 is retro-tastischAfbeelding ‘Nieuwe’ Porsche 911 is retro-tastischAfbeelding ‘Nieuwe’ Porsche 911 is retro-tastischAfbeelding ‘Nieuwe’ Porsche 911 is retro-tastischAfbeelding ‘Nieuwe’ Porsche 911 is retro-tastisch

Emory Porsche 911-K '68
Precies zoals je ‘m moet willen hebben, een 911.

De 911 is het meest iconische model van Porsche. Het is hét visitekaartje van het merk. Als je denkt aan een Porsche, denk je aan een 911. Het is het model dat het langst meeloopt. Toch is het zeker niet de eerste Porsche. Dat was de Porsche 356.

Restomod
Emory Motorsports lijkt een soortgelijke weg te behandelen. De Amerikaanse resto-mod expert leek zich in eerste instantie voornamelijk bezig te houden met de 356. Denk aan de ‘Outlaw‘ en natuurlijk de 356 RSR.

Emory Porsche 911-K '68

Outlaw
Hun laatste project is gebaseerd op een 911 uit 1968. Ze noemen het de ‘Emory Outlaw 911K’. Het moet een soort ultieme trackday auto zijn. De ‘livery’ moet een eerbetoon zijn aan de Porsche 908-010, die eveneens uit 1968 komt. Inderdaad, die was ook gebroken wit met een gele voorbumper. Het interieur is minder fraai afgewerkt dan bij de 356 Outlaw het geval was. Op zich ook logisch, want deze auto is aanzienlijk kaler. Wel zien we veel meters, een racestuurwiel en twee rode kuipstoelen.

Emory Porsche 911-K '68

Twin Spark
Achterin ligt er uiteraard een zescilinder boxer om de balans van de auto te verstoren tijdens gas loslaten. De motor komt uit een latere 911 en meet 2.5 liter aan slagvolume. Net als veel Alfa Romeo’s van weleer heeft deze motor twee bougies (Twin Spark) per cilinder. Het maximum vermogen bedraagt 190 pk, mede dankzij de montage van grotere Weber carburateurs. Uiteraard zijn de remmen (van Salloy), onderstel (KW) en banden (Pirelli CN36) ook verbeterd ten opzichte van het origineel. De kans dat Emory zich meer bezig gaat houden met Porsches 911 lijkt vrij klein, volgens Rod Emory betreft het een eenmalig speciaal verzoek van een klant.

Meer lezen? Dit zijn 11 zeer geslaagd Restomods!

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
    Porsche 911 documentaire nu gratis te zien

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

911, Emory-Motorsports, Klassiekers, Porsche, restomod

Vorig bericht: « Elektrische occasion immens populair in 2019
Volgend bericht: Officieel: alle Nederlandse prijzen van de nieuwe BMW 1 Serie »

Lees Interacties

Reacties

  1. ghost zegt

    12 juli 2019 om 11:30

    Vind hem weinig speciaal.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      12 juli 2019 om 11:52

      @ghost: indd. En ik ben niet zo bekend met deze motoren maar 190pk uit 2,5L slagvolume is zeker voor track speeltje beteuterend. Leuke auto daar niet van, maar wat maakt het bijzonder?

      Login om te reageren
      • frederik zegt

        12 juli 2019 om 14:20

        @davelepeef: Dat ie minder dan 1000 kg weegt?

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          12 juli 2019 om 15:33

          @frederik: hmmm. Ik had ze lager ingeschat maar blijkbaar is 1000kg netjes. Hij zal leuk rijden hoor, bedoel, het is een gaaf apparaat. Maar is het niet een beetje 15 in een dozijn? Zat enthousiastelingen die zulke auto’s bouwen, maar als dit bedrijf het doet is het ineens de moeite van het melden waard?

          Login om te reageren
          • f40racer zegt

            12 juli 2019 om 17:23

            @davelepeef: Je praat teveel

            Login om te reageren
            • davelepeef zegt

              12 juli 2019 om 18:09

              @f40racer: ojee

              Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    12 juli 2019 om 11:50

    Mooi ding, maar zo’n vermoeden dat het een vermogen kost. En als je toch een vermogen aan een restomod 911 uitgeeft, dan toch een Singer.

    Login om te reageren
    • johnhert zegt

      13 juli 2019 om 19:51

      @dutchdriftking: Singer is heel mooi, maar daar doet de fam. Emory niet voor onder. Al is hun specialiteit de 356 ipv 911…

      Login om te reageren
  3. daniel1975 zegt

    12 juli 2019 om 12:35

    Ik vind toch echt de 991, 991.2 en 992 interessanter, gevolgd door de 997 en dan de 993. Maar ieder zijn dingen want velen vinden de oudere generaties leuker.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      12 juli 2019 om 12:43

      @daniel1975: hier sluit ik me bij aan, liever een 991 (GT3 RS), 997 (GT3 435 pk) of 964 (Turbo II) dan deze auto.

      Login om te reageren
    • frederik zegt

      12 juli 2019 om 14:22

      @daniel1975: Ieder zijn ding idd ? Doe mij maar deze.

      Login om te reageren
  4. dondeboer zegt

    12 juli 2019 om 12:54

    Die laatste zin lijkt te veronderstellen dat ze normaal niet voor klanten werken. Ik weet zeker dat als de volgende klant met zak geld voor de deur staat, dat ze direct aan de slag gaan met de volgende 911.

    Login om te reageren
  5. polpol33 zegt

    12 juli 2019 om 22:04

    Ik begrijp de plaatsing van de ventilator niet. Bovenop?? Waar zit dan de dynamo?
    Raar ding.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North