• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alle info over de one-off Porsche 356 RSR

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 7 juni 2019 om 18:04 – 42 Reacties

Afbeelding Alle info over de one-off Porsche 356 RSRAfbeelding Alle info over de one-off Porsche 356 RSRAfbeelding Alle info over de one-off Porsche 356 RSRAfbeelding Alle info over de one-off Porsche 356 RSRAfbeelding Alle info over de one-off Porsche 356 RSRAfbeelding Alle info over de one-off Porsche 356 RSRAfbeelding Alle info over de one-off Porsche 356 RSRAfbeelding Alle info over de one-off Porsche 356 RSR

Emory Motorsports 356 RSR
Rod Emory heeft eindelijk de details van zijn nieuwe project onthuld.

De welbekende veredelaar Rod Emory heeft zijn fans gezellig laten wachten. De man achter Emory Motorsports stond enkele weken geleden op de laatste editie van Luftgekühlt en liet daar zijn Porsche 356 RSR in al zijn glorie zien, maar vandaag pas komt het bedrijf met een officieel persbericht waarin alle details over de auto worden vermeld. Tijd om daar eens in te duiken, niet?

Het project van de Porsche 356 RSR is inmiddels alweer enkele jaren oud. Volgens Rod werd de basis voor het plan in 2012 gelegd, toen hij een voorloper van het huidige ontwerp had laten tekenen door een vriend. Het project moest een ode worden aan de Porsche 935 uit de jaren ’70, maar met de styling van de 356 Outlaw.

Toen Emory eindelijk het perfecte donorvoertuig had gevonden, een 356B T5 Coupe uit 1960, kon het bouwen beginnen. Enkel het plafond van de aan te passen 356 verkeerde nog in goede staat, de rest was simpelweg schroot. Hierom ging ook het onderstel van de 356 uit de deur. In plaats daarvan werd gekozen voor de basis van een 35 jaar oudere 911. Vervolgens werd het plaatwerk gemaakt.

Dit is zo mogelijk hetgeen dat de auto zo uniek maakt. De aluminium koets van de 356 RSR is namelijk een bizar kunstwerk. Sowieso is het ontwerp om van te smullen, daarnaast kunnen de voor- en achterzijde nog eens eenvoudig van de auto worden losgemaakt. De auto is voorzien van voldoende luchtinlaten om de nieuwe aandrijflijn te koelen.

Alle info over de one-off Porsche 356 RSR

Over de aandrijflijn gesproken, die is absoluut om over naar huis te schrijven. Emory Motorsports heeft het 3,6-liter blok uit de 964 gegrepen en deze flink aangepast. Het resultaat is de zogenaamde Outlaw-4: een bijna 400 pk sterke viercilinder met twee duidelijk zichtbare turbo’s van Garrett. Het mag er dan spectaculair uitzien, qua prestatiecijfers valt het natuurlijk redelijk tegen – althans, naar hedendaagse standaarden. Dat gezegd hebbende, het is wel degelijk een bijzonder potente aandrijflijn, zeker aangezien de 356 RSR nog geen 900 kg weegt.

In het interieur van de auto vinden we een gaaf retro-stuur van MOMO en een set kuipstoelen met zespuntsgordels. Ook hier zien we allerlei invloeden van oude Porsches. Emory Motorsports zegt bijvoorbeeld dat de schakelpook is geïnspireerd door de pook uit de 917. De pedalen moeten lijken op die van de 935.

Ook interessant!

  • Video: Porsche brengt identieke 992 en 356 samen
    Video: Porsche brengt identieke 992 en 356 samen
  • Ex-Escobar Porsche 911 RSR kost een vermogen
  • 3x een zeldzame Porsche occasion
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

356, Emory-Motorsports, Porsche, restomod, rsr

Vorig bericht: « Vandenbrink Shooting Brake is eindelijk officieel
Volgend bericht: Allerlaatste Saab 9-3, helemaal nieuw, kan van jou zijn »

Lees Interacties

Reacties

  1. mats106rallye zegt

    7 juni 2019 om 18:14

    Enkrm gaaf

    Login om te reageren
  2. posthumus zegt

    7 juni 2019 om 18:15

    Kan er niks aan doen, maar dit lijkt wel de incestueuze liefdesbaby van een 356 en een hovercraft

    Login om te reageren
  3. piquet1986 zegt

    7 juni 2019 om 18:17

    Kweetniet, vind de afwerking nogal grof overkomen op de fotos. Ook mis ik een beetje het typische Porsche rsr gevoel bij deze creatie, het is dat het erbij staat.

    Login om te reageren
  4. topgear250 zegt

    7 juni 2019 om 18:18

    Van de zijkant lijkt het wel een vw kever

    Login om te reageren
    • stradale888 zegt

      7 juni 2019 om 18:36

      @topgear250: Wat een toeval.

      Login om te reageren
    • Poulusma zegt

      7 juni 2019 om 18:43

      @topgear250: Had ik al verteld dat je grappig was?

      Login om te reageren
    • chriscross zegt

      7 juni 2019 om 18:51

      @topgear250: en van boven een mestkever

      Login om te reageren
  5. PunicaOase zegt

    7 juni 2019 om 18:22

    Prachtige foto’s! De auto vind ik persoonlijk niet zo mooi. De creaties van Singer word ik echt veel blijer van…

    Login om te reageren
  6. frederik zegt

    7 juni 2019 om 18:31

    -edit: dank u, het is aangepast in de tekst ter verduidelijking-

    Login om te reageren
    • jeroenwz zegt

      7 juni 2019 om 18:37

      -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

      Login om te reageren
  7. jeroenwz zegt

    7 juni 2019 om 18:37

    Het is een wirwar van allerlei modellen en ik vind ‘m op het eerste gezicht niet mooi.

    Login om te reageren
  8. sanderz28 zegt

    7 juni 2019 om 18:39

    Ik vind hem niet mooi, is meer een veerkrachtig van het model.

    Login om te reageren
    • renegade zegt

      7 juni 2019 om 20:14

      @sanderz28: *oei, gelukkig stond je autocorrect aan ;)

      Login om te reageren
  9. Poulusma zegt

    7 juni 2019 om 18:47

    “In plaats daarvan werd gekozen voor de basis van een 35 jaar oudere 911.” Dus die 911 is 35 jaar ouder dan de 1960 356B T5 Coupe? Porsche is in 1931 opgericht, dus dat lijkt me sterk :)

    Login om te reageren
  10. davidxdroog zegt

    7 juni 2019 om 18:47

    Zal een 35 jaar jongere 911 zijn, denk?

    Login om te reageren
  11. supercarboy zegt

    7 juni 2019 om 18:50

    Ruig machientje zo

    Login om te reageren
  12. basman147 zegt

    7 juni 2019 om 18:51

    Dat blok is idd behoorlijk aangepast als ze er een 4 cilinder van hebben gemaakt! (964 heeft een 6 cilinder) Ik denk dat het een 4 liter twin turbo conversie moet zijn? De auto zelf, niet echt, te weinig 356 overgebleven naar mijn smaak.

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      7 juni 2019 om 19:24

      @basman147: dat stukje begreep ik ook niet helemaal. Alle 911 modellen zijn 6 cilinder bij mijn weten. 912 is wel 4 cilinder.

      Login om te reageren
    • torsen zegt

      7 juni 2019 om 20:31

      @basman147: https://www.emorymotorsports.com/the-engine/
      Erg grondig.

      Login om te reageren
      • basman147 zegt

        8 juni 2019 om 00:05

        @torsen: damn… maar ik heb dat blok liever achter in een 912. Een mooie sleper met verchroomde bumpers bijvoorbeeld.

        Login om te reageren
      • dondeboer zegt

        8 juni 2019 om 08:14

        @torsen: inderdaad. Maar ’t is dus wel een 2,4 liter en geen 3,6.

        Login om te reageren
  13. ghengiskhan zegt

    7 juni 2019 om 19:09

    Check de Youtube video van Hoonigans over dit bijzondere automobiel:
    https://youtu.be/h4tyqq8ip9I

    Login om te reageren
  14. JamesBond007 zegt

    7 juni 2019 om 19:15

    Lijkt wel een trilobiet

    Login om te reageren
  15. trolle zegt

    7 juni 2019 om 19:16

    Kan porsche nog iets van leren

    Login om te reageren
  16. johnhert zegt

    7 juni 2019 om 19:26

    Mooi spul maakt Rod Emory, de motor is ook een 4 cilinder, géén 6…

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      7 juni 2019 om 20:19

      @johnhert: het aantal bougiekabels, dat uit de verdeketkap komt, suggereert wat anders . . .

      Login om te reageren
  17. supertjeduc zegt

    7 juni 2019 om 19:37

    Ik vind hem prachtig , ga er gelijk een bestellen

    Login om te reageren
  18. Nemus zegt

    7 juni 2019 om 19:38

    Wat.
    Een.
    Kont.
    ?

    Login om te reageren
  19. mashell zegt

    7 juni 2019 om 20:47

    Heiligschennis in het kwadraat.

    Login om te reageren
  20. dragspert zegt

    7 juni 2019 om 21:18

    Jullie vinden 400pk wat tegenvallen? Sorry hoor, maar je krijgt de helft nog niet op de straat met dit ding. Maar waarschijnlijk nooit met een kever of ander VW luchtgekoeld ding gereden met meer dan 100pk.
    Buiten dat is in élke auto 400pk veel meer dan voldoende.

    Login om te reageren
  21. Dutchdriftking zegt

    7 juni 2019 om 21:20

    Tja, de turbo’s zitten er bijzonder kwetsbaar, maar wel gaaf hoor. 400pk is natuurlijk zat op 900kg, maar hadden ze hem dan niet beter atmosferisch kunnen houden?

    Login om te reageren
  22. MaartenD zegt

    7 juni 2019 om 21:48

    wat een gedrocht deze quasimodo porsche

    Login om te reageren
  23. jerudo zegt

    7 juni 2019 om 22:19

    Mooie Saab, jammer van die Porsche badge. Wel een geslaagd projectje.

    Login om te reageren
  24. munchy zegt

    7 juni 2019 om 22:31

    Als Darth Vader een auto zocht die bij ‘m past……..

    Login om te reageren
    • memyselfandi zegt

      8 juni 2019 om 04:15

      @munchy: ik dacht precies hetzelfde…helm van Darth op wielen…

      Login om te reageren
  25. langejohn zegt

    7 juni 2019 om 23:41

    “qua prestatiecijfers valt het natuurlijk redelijk tegen”. LOL ?. 400 Pk op 900 Kg, daar word je echt wel bang van als je een keer goed gas geeft.

    Login om te reageren
  26. hbk62 zegt

    8 juni 2019 om 00:28

    Goede fotograaf, lelijk gedrocht

    Login om te reageren
  27. dirkv zegt

    8 juni 2019 om 00:29

    Ik vind het eigenlijk maar een truttig ding. Het is dat er Porsche op staat anders had het net zo goed de hoed van mijn oma kunnen zijn.

    Login om te reageren
  28. lompey zegt

    8 juni 2019 om 07:36

    Zo zonde van de donor

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      8 juni 2019 om 08:18

      @lompey: volgens ’t artikel was daarvan alleen ’t dak te redden, dus ’t is niet dat ze er een goede voor hebben opgeofferd.

      Login om te reageren
  29. 911targa zegt

    8 juni 2019 om 08:34

    Rommelig ontwerp die uitgevoerd is met het klinken van pop-nagels. Met de juiste hype en voldoende gekken, zal het lukken. Als jij of ik het hadden gemaakt, zouden onze buren met een vingertje naar ons voorhoofd wijzen.

    Login om te reageren
  30. rollingstoned zegt

    10 juni 2019 om 10:02

    Niet bepaald moeders mooiste.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North