• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Porsche Cayman: groter, langer, efficiënter

Auteur: sir_smokalot, gepost 12 januari 2012 om 21:22 – 45 Reacties

2013 Porsche Cayman - Impressie: Luuk van Kaathoven


Nu Porsche de derde generatie Boxster heeft onhuld blijft er nog één modelverversing over in 2012: die van de Cayman, hard op weg naar zijn tweede generatie. En hoewel de 911 doorgaans de show steelt is de Cayman in essentie de betere auto, dankzij zijn middenmotor-layout. Echt een auto om naar uit te kijken dus. En zo gaat hij er uit zien! Volgens ons..

Wanneer we de nieuwe Cayman precies kunnen verwachten weten we niet, maar we houden het op ‘ergens in de tweede helft van 2012’. En net als elke andere Porsche zal ook de Cayman a) vrij behouden veranderen en b) groter worden, met extra wielbasis. Een video met een gecamoufleerde Cayman vind je hier.

De verwachting is dat de huidige motoren hun weg terug zullen vinden, zij het pas nadat ze even goed doorgelicht zijn en wat extra pk’s leveren. Momenteel levert de 2.9 uit de Cayman 265pk en de 3.4 uit de Cayman S 320 pk. Beide zijn het zescilinder boxermotoren.

De grote vraag is of we ook iets écht nieuws voorgeschoteld krijgen in de vorm van een Cayman Light met viercilinder, maar als ik mijn geld er op zou moeten zetten, dan wordt het de Boxster die hem als eerste krijgt. Als hij komt tenminste, want Porsche zwijgt hierover als het graf.

Na de Cayman en de Cayman S volgen ongetwijfeld nog een Cayman R en een hoop special editions, maar dat ligt nog ver in de toekomst. Vanzelfsprekend zullen de nieuwe electromechanische besturing (uit de 911) en een start-stop-systeem ook hun weg vinden naar de nieuwe Cayman.

2013 Porsche Cayman - Impressie: Luuk van Kaathoven

Impressie: Luuk van Kaathoven, klik voor een vergroting.

UPDATE – Alsof de duvel er mee speelt: de eerste spyvid van de nieuwe Cayman, met daar voor een 991 Cabrio:

Ook interessant!

  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]
    Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]
  • Porsche 992 GT3 rijtest video
    Porsche 992 GT3 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, cayman, photoshop, Porsche

Vorig bericht: « Oranje brommobiel heeft veel negatief camber
Volgend bericht: McLaren MP4-12C High Sport: 675 pk, 5 exemplaren »

Lees Interacties

Reacties

  1. ytrewq zegt

    12 januari 2012 om 21:25

    deze is nog mooier dan de boxster!:)

    Login om te reageren
  2. alcantara zegt

    12 januari 2012 om 21:26

    Veel beter dan de Boxster zo met dat dichte dak. Alleen die uitlaat in het midden is storend, lijkt wel een anus.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      12 januari 2012 om 21:28

      @alcantara: It takes one to see one ;)

      Login om te reageren
    • bowie zegt

      12 januari 2012 om 21:37

      @alcantara: Als jouw anus er zo uitziet, ben ik toch benieuwd hoe jij er verder dan uit moet zien…..??

      Login om te reageren
      • TimoBac zegt

        13 januari 2012 om 00:05

        @bowie: veel

        Login om te reageren
  3. norge zegt

    12 januari 2012 om 21:29

    Ziet er best wel aardig uit ,jammer van de naam .ayman :)

    Login om te reageren
    • ilovecar zegt

      12 januari 2012 om 21:35

      @norge: Cockster heette hij toch?

      Login om te reageren
    • oxymoron zegt

      12 januari 2012 om 23:02

      @norge: Kaaimannen kunnen heel gemeen bijten.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        12 januari 2012 om 23:09

        @oxymoron: Gay mannen ook ,maar wil het liever niet meemaken :oops:

        Login om te reageren
        • dutchiehd zegt

          13 januari 2012 om 07:52

          @norge: hahaaha waar gaat dit heen..

          Login om te reageren
  4. ilovecar zegt

    12 januari 2012 om 21:38

    1e generatie was al mooi en deze is niet veel veranderd

    is hij ook lichter geworden?
    @sir_smokalot

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      12 januari 2012 om 21:39

      Dat moet nog blijken…

      Login om te reageren
    • Alwood zegt

      12 januari 2012 om 21:41

      @ilovecar: tuurlijk, misschien ‘zelfs’ wel 40kg omdat ze op de metalen dakconstructie nog meer gewicht konden besparen…

      Login om te reageren
      • ilovecar zegt

        12 januari 2012 om 22:07

        @Alwood: Ja oke ik snap je maar auto’s van nu vergeleken met 10jaar geleden zijn steeds groter en zwaarder geworden en gewicht is in bijna alle opzichten slecht voor een auto

        Login om te reageren
      • jzaero zegt

        12 januari 2012 om 23:12

        @Alwood: pixels wegen ook niet zoveel!

        Login om te reageren
    • Renesis zegt

      12 januari 2012 om 21:45

      @ilovecar: “Impressie: Luuk van Kaathoven, klik voor een vergroting.” autoblog geruchtenmolen

      Login om te reageren
  5. krari zegt

    12 januari 2012 om 21:43

    Ziet er wel goed uit.. op zich wel falend dat porsche de Cayman niet beter wordt, ook al wordt ie dan beter dan de 911

    Login om te reageren
  6. kickass zegt

    12 januari 2012 om 22:00

    Doet me denken aan de Boxster. ;)
    Een van de mooiere Porsches!

    Login om te reageren
  7. jrmpower24 zegt

    12 januari 2012 om 22:16

    deed me gelijk denken aan een Z4 coupe!
    http://www.luxurylaunches.com/entry_images/1006/02/BMW-Z4-Coupe-2.jpg

    Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      12 januari 2012 om 22:17

      @jrmpower24: het was de bedoeling dat er een afbeelding kwam ;)

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        12 januari 2012 om 22:31

        @jrmpower24: je moet dat stukje ”img src …bla bla” dat net boven je reactievenster staat in je reactie invoegen, inclusief die < 'hoekjes' er rond. En dan ipv img url de url van je afbeelding er in plakken. Youtubefilpjes plaatsen doe je door gewoon de link er in te zetten, zoals je probeerde.

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          12 januari 2012 om 22:37

          Maar dan wel de meest kale links. Zodra je er ‘featured’ en dat soort toevoegingen in heb prakt hij er ‘v’ achter de ‘http’ en zie je niet.

          Login om te reageren
    • maseratiferrarilover zegt

      12 januari 2012 om 22:25

      @jrmpower24: wtf, wa is da vr een gestoorde link hha XD

      Login om te reageren
    • Ruben00 zegt

      12 januari 2012 om 22:58

      @jrmpower24:

      Login om te reageren
      • jrmpower24 zegt

        13 januari 2012 om 07:35

        @Ruben00: het komt denk ik door die daklijn!

        Login om te reageren
  8. HZW zegt

    12 januari 2012 om 22:18

    Gave Cayman.
    Cayman RS met 400 pk zou wel gaaf zijn.
    De S heeft maar 315 pk, dus er moet nog wat boven komen lijkt mijn.

    Login om te reageren
  9. Megakix zegt

    12 januari 2012 om 22:27

    @Luuk : goede impressie kerel ! Enja, de Cayman is – na de GT – de mooiste Porsche (behoudens SE’s).

    Login om te reageren
  10. amgpowerrr zegt

    12 januari 2012 om 22:40

    Overpriced wannabe 911, vind hem niet mooi.

    Login om te reageren
  11. carbuff zegt

    12 januari 2012 om 22:41

    Ziet er gelikt uit. Deze wordt vast ook weer beter dan dezelfde generatie 911. Huidige model gaat in de aanbieding mag ik hopen.

    Login om te reageren
  12. kevinRS6 zegt

    12 januari 2012 om 22:57

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  13. kaasboerin zegt

    12 januari 2012 om 23:01

    Nice, zoals ik hem ook waarschijnlijk had getekend, de kenmerken van de nieuwe Boxster op dit ding, dit kan nog wel eens zeer weinig afwijken van het echte toekomstige model. Ik zie hier trouwens wel aardig wat ‘Crossfire’ in. Jullie?

    Login om te reageren
  14. Dino2400 zegt

    12 januari 2012 om 23:22

    Dat AUTOBLOG.NL en ©LUUK staat er wel heel netjes in, echt heel subtiel.

    Login om te reageren
  15. meneersander zegt

    13 januari 2012 om 00:54

    Hij is misschien wel beter dan de 911, maar de 911 vind ik toch iets mooier. Deze.. Ja, ik weet het niet. Is het net niet…

    Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      13 januari 2012 om 07:55

      @meneersander: beter dan de 911? Volgens mij is het de besoeling dat de 911 beter is dan de cayman..

      Login om te reageren
  16. The360box zegt

    13 januari 2012 om 07:21

    Cayman zag er altijd wel lekker uit maar wat dacht je van een FWD 4 inline Boxster :lol: Zo ver zal het hopelijk niet komen maar begint wel erg te lijken op elkaar..

    Login om te reageren
  17. BaRa zegt

    13 januari 2012 om 07:52

    Blij dat er toch nog enkele mensen de Cayman bekijken voor wat hij waard is: de betere van de 911. Als Porsche er net zo’n geweld op zou los laten als op hun vlaggenschip zou snel duidelijk zijn wie achterblijft. De Cayman is bovendien een stuk eleganter, de 911 ziet er de laatste 10 jaar uit als een overdreven bodybuilder. Echt een petjesbak geworden: “het gasten, mijn mussels al gezien? Hè? Hè?”. Doe mij maar de Powerlifter, de Cayman ;-)

    Login om te reageren
  18. ronin1130 zegt

    13 januari 2012 om 08:01

    Ik heb de Cayman altijd een beetje een geforceerd model gevonden… Qua lijn dan. Mechanisch is dit natuurlijk wel een meesterstukje. Maar die prijzen he!

    Login om te reageren
  19. porsche928 zegt

    13 januari 2012 om 08:52

    Ik zou voor de Boxter gaan, met het kappie nar beneden in de zomer is fijn. Voor de huidige Boxter is er een aftermarket hardtop waardoor je de vorm van een Cayman krijgt. Die zal er hopelijk ook voor deze versie komen.

    Login om te reageren
  20. FIAT127 zegt

    13 januari 2012 om 14:48

    Met die uitlaat daar vraag ik me af waar de trekhaak moet voor mijn fietsendrager.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      13 januari 2012 om 14:57

      @FIAT127: Precies, daarom moeten mensen als jij ook gewoon Fiat blijven rijden.

      Login om te reageren
  21. powerrrr zegt

    13 januari 2012 om 16:02

    mmmm….

    Login om te reageren
  22. powerrrr zegt

    13 januari 2012 om 16:14

    en met de Beetle op 80% van de hoogte…

    Login om te reageren
  23. mellie zegt

    13 januari 2012 om 20:56

    Tja er val idd wel een vergelijking te trekken met bovenstaande plaatjes maar hij is wel mooi

    Login om te reageren
  24. p993 zegt

    13 januari 2012 om 21:11

    Cayman de betere auto? Ligt aan uw criteria. Ben toch blij met het achterbankje in de elfer…

    Login om te reageren
  25. zlatan zegt

    2 maart 2013 om 11:08

    Excuses dames. Maar een Porsche met minder dan 400 pk mag die titel niet dragen, niet zo vreemd dat Porsche haar modellen de Boxster (is dat soms een vrouwelijke boxer) en Gayman heeft genoemd. Dan weet je direct welke doelgroep zich aangetrokken tot deze niet al te masculiene mobielen voelt aangetrokken. Ik mag wellicht niet teveel roepen, rijd zelf in een atmosferische V8, 4.2 liter van Audi in het mooiste model dat Audi ooit heeft gebouwd, de S5 lijn en met een rvs spruitstuk en twee extra diffusers durf ik te stellen dat de 400 pks worden aangeraakt. Dus laat die Porsche gayman (ze hadden hem ook naar Kwalbert Verlinke of Peter met een Korst kunnen noemen) maar komen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North