Nieuwe Renault Clio heeft een prijskaartje

Auteur: , 32 Reacties

De compacte Franse kost minder dan 20 mille.

Nieuwe Renault Clio heeft een prijskaartje

De nieuwe Mini Mégane Renault Clio is alweer vier maanden geleden aangekondigd, vandaag pas presenteert het Franse merk de prijzen van de auto. De nieuwste versie van het model kan rekenen op een fraai nieuw uiterlijk, een puik interieur en een aantal motoren, dus rest de vraag: is de prijs een beetje te behappen?

Wel, dat mag u zelf uitmaken. De instapversie van de Clio komt namelijk op de markt tegen een bedrag van 17.290 euro. Voor dit geld krijg je de Clio met een 100 pk sterke TCe-benzinemotor en een handgeschakelde vijfbak in de zogenaamde Life-uitvoering. Wie een krachtiger blok in het vooronder wil hebben, moet ruim 6 mille bijlappen: de 130 TCe kost namelijk 23.690 euro. De instapuitvoering, ‘Intens’, is standaard wel voorzien van een automatische versnellingsbak.

De Fransen houden van diesel en dus vinden we ook in het gamma van de Clio een zelfontbrander. De Blue dCi is goed voor 85 pk en is gekoppeld aan een handgechakelde versnellingsbak. De wordt geleverd in tenminste de ‘Zen’-uitvoering en hij kost 22.190 euro.

Aangezien de nieuwe Clio in een behoorlijk aantal uitvoeringen verkrijgbaar is, hebben we hieronder de volledige prijstabel geplaatst. De Life heeft uiteraard de minste opties – wel heeft deze standaard LED-verlichting, airco en en een reeks veiligheisdsystemen – terwijl de Initiale Paris het meest compleet is. Laatstgenoemde heeft bijvoorbeeld lederen bekleding, een verwarmd stuurwiel en speciale 17″ velgen.

Nieuwe Renault Clio heeft een prijskaartje

Meer lezen over de nieuwe Renault Clio? Bekijk HIER onze vergelijking met de vorige generatie.



32 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
De 100pk Intens is dus netto eigenlijk maar 340 euro goedkoper dan de 130pk. Rest is verschil in BPM… Lang leve ons belastingstelsel!
@lexlfa: en dan raar vinden dat merken sjoemelen met uitstoot waardes…
kleine tank, extra smalle bandjes, speciaal grilletje, etc.. voor de test exemplaar kan zo een paar duizend euro verschil opleveren, natuurlijk alleen in NL natuurlijk de overige EU landen maken zich niet zo druk
Lijken bijna Megané prijzen…
@bsxc2: qua formaat, veiligheid en uitrusting is de Clio dan ook vergelijkbaar met een eerste generatie Megane.
Doe mij maar een nieuwe 208
Blijft een kek karretje zo. Benieuwd of de RS ook weer écht leuk is. Al zal de Nederlandse belastingwetgeving het plezier flink vergallen.
Volgens mij kocht je voor dat geld een paar jaar geleden nog een megane, nu moet je het met een klasse kleiner stellen. Veel geld hoor.
@bartteeuwen: eens!
Autorijden in Nederland is sowieso duur, maar afgelopen 1,5 jaar zijn prijzen echt enorm omhoog gegaan…
@ukbob: met precies het tegenovergestelde effect:
In plaats van een spiksplinternieuwe (lease) auto met de meest moderne en daarmee schone techniek onder de kap, zit ik erover na te denken om toch maar weer iets privé te gaan rijden (ouder, meer vervuilend, minder veilig, etc).
@bartteeuwen: maar ook veel completer uitgerust dan die Megane…
Een handgeschakelde RS-line zou mijn voorkeur nu naar uitgaan (totdat de echte RS er is). Vind het echt een hele mooie hatch.
@berlinetta: helaas wel met 100 pk en een 5-bak. Duw er gewoon 6 verzetten in, goed voor het milieu en de acceleratie.
De Clio. Hele goede herinneringen aan. Ging in de zomermaanden maandelijks voor weekendtripjes naar Berlijn en Poznan. DCI 90 gechiptuned. Poolse vriendin opzoeken, bier drinken met vrienden, dikke technoparties. Het kon allemaal. Vervolgens maandagochtend weer op het werk verschijnen.
Top speed 185 km/u. 145-150 km gemiddeld over het hele traject. Nog een respectabel verbruik van 1 op 14 behaald. Wat wil je nog meer als junior consultant.

Erg jammer dat de huidige Clio het met doen met een schamele 85pk. Een achteruitgang van 5pk. Chiptuning echt aan te raden.
@bmw2coupeeigenaar: je weet waarom Poolse dames bekend staan toch? Geef je groot gelijk!
@mark997gt3: dat ze veel werk kunnen verzetten in de Nederlandse tuinbouw?
@911targa: Ze weten inderdaad wel raad met zaad.
@bmw2coupeeigenaar: “Wat wil je nog meer als junior consultant?”

– “Een andere baan..”-
€27k voor de huidige top versie, voor een Clio…. Dit land is werkelijk waar krankzinnig met de belastingen! Tijd voor een andere wind in de politiek en weg met de huidige partijen
@rike: Roverheidt!!1!
@sanderp: true story
@rike: Ach jij hebt toch genoeg geld lijkt me.
@fmgarcia: was het maar zo’n feest, snap niet helemaal waar die opmerking op gebaseerd is.
@rike: hij denkt dat je in frankrike woont
20.000 is niet duur. Moet je alleen nog wel alle kosten voor de reparaties er boven op doen. Zit je zo op 30.000
@baklava: reparaties??? Ben nu met mijn 2de clio bezig en heb juist bijna geen reparaties. Standaard onderhoud, en zelfs dat stelt niks voor.
Ik vraag mij telkens meer af wat er voor nodig is om een soort protest los te krijgen ouders Nederlanders? Hoe lang blijven we deze ongein accepteren? BPM? Hoge brandstofprijzen? Kennelijk zit er nog mega veel rek in die bubbel.
@ghost: Nederlanders krijg je niet zo ver, die accepteren alles. Enige wat ze doen is klagen op een verjaardag en weer door.
@ghost: oranje hesjes ouwe.
Met een modaal salaris kan je geen nieuwe auto meer kopen. Stel het lukt je om elke maand €500,- te sparen, voor een auto (dus niet voor andere zaken) dan doe je er 4 jaar over om een Clio met een paar opties bij elkaar te krijgen..
@pier: Al verdien je 2x modaal, je bent goed gek als je een nieuwe auto aanschaft. Als vuistregel geldt: hoe meer je te besteden hebt, des te geraffineerder je te werk moet gaan met belastingen.
Tja, die auto, HET verdienmodel voor overheid NL … De melk van de koe blijft wel stromen was de gedachte, maar ja … Aangezien de koe wat minder produceerde doordat er steeds minder nieuw wordt gekocht, juist door het belachelijke belastingstelsel, kwam dieselgate en WLPT wel erg goed uit.

Meer geld uit minder nieuwe auto’s, Apple doet ook zoiets met telefoons geloof ik. Als je er objectief naar kijkt dan zou je spontaan emigreren ondank het feit dat ik van Holland hou. Ik ga 2de hands importeren uit omringende landen, scheelt flink …

Voor de rest moeten politici ernstig naar zichzelf kijken en dit stelsel hervormen, het beschadigt de economie. 28k voor een aangeklede Clio begint echt de spuigaten uit te lopen en uit de pas in Europa(scheelt tussen de 5 en 7 mille naar gelang land, voor 28k koop je een A4) ….
5000 euro bpm op een B segmenter met 130pk… wtf! Dit zijn toch auto’s die bereikbaar moeten zijn voor het gross van de mensen. Overheid… doe er wat aan!!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).