• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Renault Clio krijgt grote ‘iPad’ in het interieur

Auteur: RubenPriest, gepost 28 januari 2019 om 11:41 – 72 Reacties

Afbeelding Nieuwe Renault Clio krijgt grote ‘iPad’ in het interieurAfbeelding Nieuwe Renault Clio krijgt grote ‘iPad’ in het interieurAfbeelding Nieuwe Renault Clio krijgt grote ‘iPad’ in het interieurAfbeelding Nieuwe Renault Clio krijgt grote ‘iPad’ in het interieur

Nieuwe Renault Clio krijgt grote 'iPad' in het interieur
“Wat waren die schermen in die auto’s toen lelijk zeg!”, aldus petrolheads in 2035.

Mercedes heeft met de nieuwe A-klasse laten zien geleerd te hebben van die gekke ‘iPad’ in de auto. De vreemde tablet-achtige constructie werd toegepast op onder meer de A-klasse, GLA en CLA. Bij de A en de nieuwe CLA is gekozen om het scherm wat meer te integreren in het dashboard. Nog niet perfect gedaan, maar het is een begin.

Renault gaat doodleuk verder waar Mercedes is gestopt. De Franse autofabrikant heeft vandaag alvast het interieur gepresenteerd van de nieuwe Clio. Normaal gesproken niet zo interessant, al roept die grote tablet in het interieur enkele vraagtekens op. Over het algemeen ziet het er naar uit dat de hatchback volwassen stappen heeft gemaakt als het gaat om de kwaliteit in het interieur. Het enorme scherm in het midden is echter zeer smaak gebonden. Renault heeft er absoluut niet voor gekozen om het display keurig weg te werken. Er zit een scherm. En dat zal je weten ook. We kennen het concept van Tesla’s, al heeft de Model 3 een horizontaal scherm wat minder opvallend is dan een verticaal display.

Het gaat in het geval van de nieuwe Clio om een 9,3-inch display. De bediening voor zaken in de auto gaat niet 100 procent met het scherm. Onder het display zitten een reeks knoppen voor onder meer climate control, alarmlichten en deurvergrendeling. Het navigatiesysteem en de audio bedien je wel met het joekel van een scherm.

Morgen is de presentatie van de nieuwe Clio. Dan alle informatie over het uiterlijk, het interieur en technische specificaties.

Ook interessant!

  • Project Clio VI
    Project Clio VI voorbode nieuwe Renault Clio?
  • Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
    Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
  • Zo onsterfelijk is de Renault Clio II
  • Koekoek, Mercedes-AMG SL interieur laat zich zien
    Koekoek, Mercedes-AMG SL interieur laat zich zien

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

clio, display, interieur, Renault

Vorig bericht: « Zo zet Kia andere automerken aan het denken
Volgend bericht: De prijzen van Alfa Romeo Stelvio Q’s op NL kenteken »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    28 januari 2019 om 11:45

    Weinig verrassend toch? In iedere nieuwe auto komt een groot scherm en een digitaal instrumentenpaneel. In de Clio dus ook. Mogelijk heb je zelfs 2 of meerdere maten van het scherm. Hoe goedkoper de uitvoering, hoe kleiner de dashboard tablet.

    Login om te reageren
    • sirprize zegt

      28 januari 2019 om 13:51

      @dutchdriftking: het gaat meer om de integratie van het scherm in het interieur. Bij Renault vinden ze het blijkbaar een goed idee om het scherm “op het dashboard te plakken” in plaats van netjes weg te werken (zoals het imho hoort).

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        28 januari 2019 om 14:08

        @sirprize: Ik denk dat dit juist fijn is. Als je over een jaar of 8 deze Clio als tweedehandsje koopt is het wellicht nu juist makkelijk mogelijk de multimedia unit te vervangen. Met ingebouwde units wil dit wel eens lastiger zijn. Dit maakt de wagen wat langer houdbaar.

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        29 januari 2019 om 00:10

        @sirprize: als je een groot scherm in het dashboard inbouwt, ziet het dashboard er veel te massief uit en is het scherm minder goed slecht te bedienen.

        Login om te reageren
  2. loserboi932 zegt

    28 januari 2019 om 11:47

    Super mooi. En over 4 jaar totaal niet achterhaald.

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      28 januari 2019 om 12:13

      @loserboi932: dat…
      Precies dit onderwerp kwam tijdje terug in BNR autoshow aan bod, waar notabene ‘onze’ Renault designer als gast was.

      Hopelijk kunnen ze in de toekomst de boel zodanig blijven updaten dat t ook met 15+ jaar nog lekker werkt.

      Login om te reageren
      • marinepower zegt

        28 januari 2019 om 13:06

        @ukbob: precies dat, een standaard tablet van 3 à 4 jaar oud is nu al niet meer vooruit te branden, en een iPad al helemaal niet na verloop van tijd.

        Login om te reageren
        • antoombom2000 zegt

          28 januari 2019 om 13:17

          @marinepower: bij een iPad heb ik er geen last van. Maar ik denk dat het in een auto wel mee zal vallen omdat je er geen onnodige apps op zal downloaden

          Login om te reageren
          • boomhauwer zegt

            28 januari 2019 om 13:22

            @antoombom2000: mijn iPad 2 staan 3 Apps (ja, drie!) en is niet meer voorruit te branden. Sonos werkt nog een beetje maar safari of chrome helemaal niet meer.

            Login om te reageren
            • e90320d208pk zegt

              28 januari 2019 om 13:27

              @boomhauwer: Misschien even terugzetten naar fabrieksinstellingen?

              Login om te reageren
            • Edge zegt

              28 januari 2019 om 15:13

              @boomhauwer: Zo’n iPad krijgt vaak te maken met firmwareupdates. Stukje bij beetje wordt het daardoor allemaal net even wat zwaarder voor de iPad , verlies je telkens iets meer aan opslagruimte etc. Dat heb je bij een auto natuurlijk niet. Op de navigatiekaarten na zal daar weinig aan geupdatet worden

              Login om te reageren
          • mashell zegt

            29 januari 2019 om 00:12

            @antoombom2000: het is ook niet de snelheid van infotainmentsysteem dat veranderd, dat blijft gelijk. Het is de snelheid die de gebruikers er van verwachten, de verwachte snelheid gaat omhoog waardoor het in de toekomst traag zal aanvoelen.

            Login om te reageren
    • emacee zegt

      28 januari 2019 om 13:25

      @loserboi932: Plottwist, bij de huidige Clio werkt het R-Link systeem al prut als ie nieuw uit de showroom komt. Daar hoef je niet 4+ jaar voor te wachten. Zelfs met meest up-to-date versie regelmatig vastlopers, dan reageert het systeem niet meer op knoppen tot je de auto hebt afgezet en opnieuw gestart hebt. Om het over de algehele traagheid van het systeem maar niet te hebben. Ben benieuwd of in deze nieuwe Clio de muziekbediening wel op het stuur plaatsvindt in plaats op een stengel erachter, lijkt erop dat er nu meer knopjes op het stuur zitten (in het zicht, zoals het hoort).

      Login om te reageren
      • loserboi932 zegt

        28 januari 2019 om 15:01

        @emacee: Enn extra hendel aan de stuurkolom voor de muziek bediening? Serieus? De auto industrie moet eens gaan stoppen met steeds het wiel opnieuw uit te vinden. Neem bijvoorbeeld bmw’s i-drive draai/schrijf knop. Dat is misschien niet state of the art. Maar ziet er over 10 jaar nog wel goed uit.

        Login om te reageren
        • Edge zegt

          28 januari 2019 om 15:15

          @loserboi932: Die pookjes voor de muziekbediening zijn er al jaren, dat is niet iets van de meest recente Clio. Maar inderdaad, ik snap ook niet waarom je daar een pookje voor zou willen. Als je toch je handen van het stuur moet halen, kun je net zo goed de radio rechtstreeks bedienen.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            29 januari 2019 om 07:06

            @edge: met die pookjes hoeven je handen niet van het stuur, duim en handpalm blijven op het stuur en je bedient de knoppen met de wijsvinger. Misschien zelfs wel gemakkelijker dan knoppen op het stuur. Zo’n pookje voor het infotainment houdt natuurlijk ook ruimte op het stuur vrij voor andere functies.

            Login om te reageren
  3. str8six zegt

    28 januari 2019 om 11:52

    Ziet er goed uit hoor! Nu nog een paar foto’s van het exterieur!

    Login om te reageren
  4. joejojo2012 zegt

    28 januari 2019 om 11:55

    Krijgt de 3e generatie Dacia Logan dan hopelijk wel een analoog dashboard. Zal me dat pas een gadget worden….

    Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    28 januari 2019 om 11:56

    Ik vind verticale schermen in auto’s nogal vreemd ogen. Een kwartslag draaien ziet er in mijn ogen beter uit. Dat oogt wat ruimer.

    Login om te reageren
  6. e88125i zegt

    28 januari 2019 om 11:57

    Prima voor een leaseauto die na een paar jaar toch weg gaat. Als de auto wat ouder wordt zit je met een lelijk achterhaald scherm op je dashboard. Nu zal een Clio niet heel snel een liefhebbersauto worden op de RS na.

    Zelf ben ik lang op zoek geweest naar een BMW 1-serie zonder verouderd i-drive. Nu zit er een strak dashboard met prima radio en usb ondersteuning in. Meer dan genoeg voor een hobby auto. Navigatie gebruik ik wel op de telefoon.

    Login om te reageren
  7. thomasthomas zegt

    28 januari 2019 om 12:01

    Daar krijg je op te zien wat je precies moet doen als je een Renault diesel hebt in de wintermaanden.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      28 januari 2019 om 12:38

      @thomasthomas: Dan zal de 9292ov-app wel standaard erop zitten.

      Login om te reageren
  8. ghost zegt

    28 januari 2019 om 12:01

    Ach ja, niks nieuws onder de zon..bij mijn 2018 a180d (W176) denken mensen ook niet altijd dat er een iPad op het dashboard zit..

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      28 januari 2019 om 12:45

      @ghost: Ze denken zeker dat het een Lenovo-tablet is?

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        28 januari 2019 om 13:17

        @berlinetta: hahahaha ik heb echt geen idee, maar die opmerking krijg ik zo vaak als er iemand voor de eerste instapt..in de volksmond noemt men het iPad, maar dat is imo synoniem voor elke tablet.

        Login om te reageren
  9. Jantje_555 zegt

    28 januari 2019 om 12:02

    krijgen jullie geld van apple ofzo als jullie ipad ipv tablet gebruiken?

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      28 januari 2019 om 12:16

      @jantje_555: iPad klinkt in de volksmond bekender dan Galaxy Tab A 10.5 of tablet. Net als iedereen vroeger walkman (Sony) zei in plaats van een ‘draagbaar apparaat waar compacte cassettes afgespeeld op kunnen worden’. Maar jij gebruikt dat laatste begrijp ik dus.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        28 januari 2019 om 12:22

        @rubenpriest: Het verschil tussen ‘draagbaar apparaat waar compacte cassettes afgespeeld op kunnen worden’ en Walkman en wel essentieel waarom het een stuk gemakkelijker is om Walkman te gebruiken.
        Net zoals Mars gewoon makkelijker is, ook als die ‘chocoladereep met karamelvulling van de Lidl is.

        Het verschil tussen Ipad en tablet is natuurlijk nihil. Net zo makkelijk, en net zo algemeen bekend.

        Login om te reageren
      • tortuga zegt

        28 januari 2019 om 12:26

        @RubenPriest: vind ik niet zo. Vind het meer “patserig” om iPad te zeggen ipv tablet. Tablet is gewoon het algemene woord en vind dus ook dat ze dit moeten gebruiken.

        Login om te reageren
        • PunicaOase zegt

          28 januari 2019 om 12:44

          @tortuga: hoe zo patserig? Zo’n iPad heb je al voor 360 euries en als je goed zoekt nog wel wat minder voor een wat ouder model…

          Login om te reageren
          • tortuga zegt

            28 januari 2019 om 12:50

            @punicaoase: ja er zijn ook duurdere tablets, maar dat is net zoals een bepaald volk liefst in 2de/3de hands BMW’s en Mercedessen willen rijden. Zo van he kijk ik heb zo 1 en jij?

            Login om te reageren
        • Jantje_555 zegt

          28 januari 2019 om 14:09

          @tortuga: klopt is inderdaad hier vermoedelijk gezegd/gezet om meer bezoekers te genereren als je de tag ipad ipv tablet gebruikt.

          en ik begrijp volledig wat je gebruikt. apple volk zegt: ik heb dit artikel op mijn iphone gelezen, terwijl android volk zegt: ik heb dit op mijn mobiel of op mijn smartphone gelezen.
          net zoals er mensen zijn die zeggen: ik ben met de Mercedes gekomen, ook al is het een A klasse, terwijl mensen met een Volkswagen zeggen: ik ben met de auto gekomen.

          Login om te reageren
        • Edge zegt

          28 januari 2019 om 15:18

          @tortuga: Ik vind het niet patserig, maar ik ben het er wel mee eens dat het woord tablet net zo ingeburgerd is als het woord iPad. Tenzij het ding echt op een iPad lijkt, zoals de vorige generatie Mercedes systemen die op de oudere iPads lijken, zou ik inderdaad ook tablet gebruiken

          Login om te reageren
    • emacee zegt

      28 januari 2019 om 13:27

      @jantje_555: Welkom in de wondere wereld van merknamen in gebruik als soortnamen:
      https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_merknamen_die_als_soortnaam_worden_gebruikt

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        28 januari 2019 om 13:41

        @emacee: Op die lijst staan toch een heleboel dingen die ik niet bij de merknaam noem, maar gewoon bij de soortnaam.

        Login om te reageren
        • sirprize zegt

          28 januari 2019 om 13:54

          @berlinetta: één is geen. Dat noemen we anekdotisch bewijs.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            28 januari 2019 om 14:16

            @sirprize: Ik zal vast niet de enige zijn.

            Login om te reageren
      • reactief zegt

        28 januari 2019 om 14:05

        @emacee: Toch staat Ipad er niet tussen ;)

        Login om te reageren
    • melcon zegt

      29 januari 2019 om 07:36

      @jantje_555: Ik snap sowieso niet waarom we een headunit met touch screen überhaupt een tablet/ipad noemen, wat een flauwekul.

      Login om te reageren
  10. rensjb15 zegt

    28 januari 2019 om 12:11

    hoop vooral dat ze wat aan het rijgeluid hebben gedaan t.o.v. de huidige clio.

    Login om te reageren
  11. azuli zegt

    28 januari 2019 om 12:11

    Dat iPad achtige scherm lijkt me de minste zorg voor de nieuwe Clio. Vraag me eerder af of het windgeruis bij de voorruit is aangepakt. Bij sommige Clio’s kon je elkaar niet eens meer verstaan als je 100km/u reed. Overigens vind ik het dashboard er goed uit zien zo.

    Login om te reageren
    • rensjb15 zegt

      28 januari 2019 om 12:13

      @azuli: precies dat! maakt enorm herrie op de snelweg

      Login om te reageren
  12. janmetdelangeachternaam zegt

    28 januari 2019 om 12:13

    Ik hoop deze keer wel op wat minder plastic. De vorige had zoveel plastic dat de olieprijs ervan omhoog ging

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      28 januari 2019 om 12:42

      @janmetdelangeachternaam: Ben ik wel met je eens. Mijn moeder rijdt een Clio. Ziet er cool uit en rijdt ook wel lekker, maar de gebruikte materialen zijn niet erg denderend. Keihard plastic overal. Het dichtgooien van de deuren maakt ook zo’n blikkerig geluid. Draagt bij mij ook niet bij aan kwaliteitsgevoel.

      Login om te reageren
  13. jcjc zegt

    28 januari 2019 om 12:22

    Groot is beter? Vind het persoonlijk een te in het oog springend scherm. Valt me op dat ik bij de Polo (saai of niet, even in het midden gelaten), het idee krijg min of meer in een C-segmenter te rijden. Vind dat veel B-segmenters het interieur volwassenheid mist. Maar, dat is smaak.

    Login om te reageren
  14. tortuga zegt

    28 januari 2019 om 12:27

    Niets vernieuwends eigenlijk deze schermen zitten in alle andere Renault modellen

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      28 januari 2019 om 12:45

      @tortuga: Dat is niet waar en dus gaat “Niets vernieuwends eigenlijk” niet op. Dit is voor het eerst dat Renault 9.3-inch toepast. De andere Renault-modellen hebben een kleiner scherm.

      Login om te reageren
      • sirprize zegt

        28 januari 2019 om 13:56

        @RubenPriest: wat zit er dan in de nieuwe Megane en Talisman? Dat zijn toch behoorlijk grote schermen als ik het mij goed herinner..

        Login om te reageren
        • veilside_tuner zegt

          28 januari 2019 om 15:21

          @sirprize:
          8.7 als optie, standaard 7. Toch in mijn megane rs

          Login om te reageren
      • tortuga zegt

        28 januari 2019 om 18:31

        @RubenPriest: espace scherm is toch even groot?

        Login om te reageren
  15. birdnerd84 zegt

    28 januari 2019 om 12:44

    Ziet er prachtig uit, veel hoogwaardiger. Zo’n scherm is alleen niet zo mijn ding. Opzet van het interieur lijkt wel erg op dat van de Mazda2, die het mooiste interieur had in het segment

    https://i.imgur.com/FN9ROXk.jpg

    Login om te reageren
    • veilside_tuner zegt

      28 januari 2019 om 15:15

      @birdnerd84:

      In mijn megane zit het 8.1 als optie, standaard 7 inch.

      Login om te reageren
  16. geelbarrel zegt

    28 januari 2019 om 12:46

    Elektr(on)isch heeft de Renault al niet de beste naam. Alles onder een schermpie verstoppen lijikt me dan niet handig. Knoop gewoon weer een analoge teller erin met tellerkabel, budget dat je overhoudt steek je eerst maar in betrouwbaarheid van de essentials als motormanagement en veiligheid.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 januari 2019 om 07:15

      @geelbarrel: de Laguna 2 was electronisch erg zwak (net zo slecht als een vroege Mercedes W211). Overigens was deze qua veiligheid juist een topper, 5 EuroNcap sterren was toen nog bijzonder. Maar Renault heeft daar (net als Mercedes) van geleerd en is qua electronica nu gewoon betrouwbaar. Essentiële zaken als motormanagement zijn gewoon standaard componenten die worden ingekocht (dat doet geen enkele fabrikant zelf).

      Login om te reageren
  17. stfu zegt

    28 januari 2019 om 13:01

    Zelfde als met TV’s. Hoe groter in andere auto’s, hoe groter bij de rest. Goede zaak. Betere zichtbaarheid en veel aanpasmogelijkheden.

    Login om te reageren
  18. karhengst zegt

    28 januari 2019 om 13:10

    Wanneer je tablet meer ruimte inneemt dan een informatiescherm plus een gewoon knoppencluster bij elkaar, dan is er designtechnisch iets misgelopen.

    Login om te reageren
  19. menaz zegt

    28 januari 2019 om 13:23

    Ziet er goed uit. Benieuwd hoe snel het verouderd. Een knop is ivet 10 jaar nog steeds een knop. Displays en graphics hebben de eigenschap nogal snel te verouderen.

    Login om te reageren
  20. boomhauwer zegt

    28 januari 2019 om 13:24

    Ow leuk, de verwarmingsbediening hebben ze gekregen van alfa.

    Login om te reageren
  21. saffie89 zegt

    28 januari 2019 om 13:34

    Renault kennende wordt de software toch weer belabberd.

    Login om te reageren
  22. Nemus zegt

    28 januari 2019 om 14:02

    Pam, in de face!

    Login om te reageren
  23. tge1 zegt

    28 januari 2019 om 14:23

    Kan je er porno op kijken?

    Login om te reageren
  24. veilside_tuner zegt

    28 januari 2019 om 15:18

    Al meteen een rs versie( foto 4). In het blauw ???

    Login om te reageren
  25. blackmilo zegt

    28 januari 2019 om 15:42

    Groot is anders, tel die randen bij mekaar op en hebt nogmaals de breedte van het scherm

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 januari 2019 om 00:17

      @blackmilo: aan zo’n scherm in het interieur van een auto worden ook wat strenge eisen gesteld. Je hoofd er niet aan openhalen bij een auto ongeluk is er zo eentje die wat dikkere randen veroorzaakt.

      Login om te reageren
      • blackmilo zegt

        29 januari 2019 om 11:39

        @mashell: ik zie geen verband tussen bezels van 2 of 200 cm, zolang de hoeken maar afgerond zijn

        Login om te reageren
  26. techniekmeneer zegt

    28 januari 2019 om 17:41

    Af fabriek werkt het al traag, ben benieuwd hoe dat over een paar jaar gaat.

    Login om te reageren
  27. nopetrolnofun zegt

    28 januari 2019 om 19:47

    Ze konden beter wat aan die motoren doen, die Clio’s en Twingo’s rijden zo ongelofelijk beroerd..

    Login om te reageren
    • henkhekje zegt

      29 januari 2019 om 00:33

      @nopetrolnofun: welke motoren heb je het over? Ik ken geen slechte motor van Renault die op dit moment gemaakt wordt.

      Login om te reageren
      • nopetrolnofun zegt

        29 januari 2019 om 20:16

        @henkhekje: de 0,9 TCE’s natuurlijk!

        Login om te reageren
  28. koeberg zegt

    28 januari 2019 om 20:51

    Petrolheads in 2035? Serieus!?
    “Wauw! Heb jij nog een auto die op benzine rijdt? Waar tank je die??”

    Login om te reageren
  29. allesmetturbo zegt

    28 januari 2019 om 23:30

    Wat lelijk bah

    Login om te reageren
  30. mashell zegt

    29 januari 2019 om 00:19

    Mooi interieur design. Ik ben benieuwd naar de rest van die Clio.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North