• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Skoda Octavia Scout maakt de paden onveilig

Auteur: willeme, gepost 10 juni 2020 om 09:53 – 22 Reacties

Nieuwe Skoda Octavia Scout

Met de nieuwe Skoda Octavia Scout moeten we een beetje aan Tears for Fears denken: Scout. Scout. Let it all out, these are the things I can deal without.

De extra hoge, extra ruig aangeklede en extra stoere stationwagon is nu al een geruime tijd onder ons. De Subaru Legacy Outback was een beetje de grondlegger van het genre zoals wij het nu kennen, alhoewel de AMC Eagle de absolute pionier was.

Simpel

Het recept is vrij simpel. Je pakt een reguliere stationwagon. Deze zet je wat hoger op zijn poten. Vervolgens monteer je stoere zwarte bumpers. Eventueel voorzie je de auto van vierwielaandrijving. Gooi een lekkere marge op de prijs en voilà: je hebt een SUV-alternatief in de showrooms staan.

Nieuwe Skoda Octavia Scout

Scout

Skoda heeft ook zo’n sublabel, ‘Scout’ genaamd. In Nederland werd de Octavia Scout in 2006 onthuld en konden we in 2007 verwelkomen. Deze was leverbaar met een dikkere 1.8 TSI of 2.0 TDI motor in combinatie met vierwielaandrijving. Tot 2017 heeft de Octavia Scout in de Nederlandse prijslijsten gestaan. Het laatste facelift-model (met de Mercedes-esque koplampen) werd wel verkocht in Europa, maar niet bij ons.

Nieuwe Skoda Octavia Scout

Hetzelfde recept

De Tsjechische fabrikant past hetzelfde recept als voorheen toe bij de nieuwe Skoda Octavia Scout. Dus we hebben het over een 1,5 centimeter hogere rijhoogte. Ter bescherming zijn er extra platen aangebracht aan de onderzijde, zodat je iets overmoedig over een gravelpad kunt scheuren (“Watch this!”). Ook zien we extra stoere bumpers en unieke wielen. Standaard krijg je 18″, 19″ is optioneel. Het zijn een paar kleine aanpassingen, maar ze tonen op zich wel aardig. In het interieur krijg je nieuwe bekleding met bruine stiksels en houtinleg.

Interieur

Nederlandse rentree

We hebben met de nieuwe Skoda Octavia Scout iets meer hoop op een Nederlandse rentree. Normaal gesproken kwam de Scout er alleen met de dikke motoren en vierwielaandrijving. Voor het eerst wordt de ‘Allroad’-versie geleverd met voorwielaandrijving en relatief modale motoren: een 1.5 TSI met 150 pk en een 2.0 TDI met 115 pk. In beide gevallen dient er zelf geschakeld te worden.

Nieuwe Skoda Octavia Scout

Krachtigere motoren

Er zijn ook krachtigere motoren voorhanden. Zo kun je kiezen voor een 1.5 TSI e-TEC, de bekende 1.5 TSI met 48V-generator. Een stapje hoger staat de 2.0 TSI met 190 pk. De dikste nieuwe Skoda Octavia Scout is de 2.0 TDI EVO. Dan heb je 200 pk en 400 Nm onder je rechtervoet. Beide 2 liters hebben standaard een automaat én vierwielaandrijving. In combinatie met de dieselmotor mag de Scout een aanhanger van 2.000 kilo trekken.

Ook interessant!

  • Skoda Fabia krijgt het interieur van een Octavia
  • Deze Skoda Octavia kan 365 km/u
  • Skoda Octavia Pro
    Skoda Octavia Pro moet naar Nederland komen
  • Skoda Octavia Sportline
    Skoda Octavia Sportline is RS-Light met 190 pk

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

4x4, octavia, scout, Skoda, station, tdi, tsi

Vorig bericht: « Goedkope MG ZS EV nu 8 mille goedkoper!
Volgend bericht: Gevaarlijke uitziende Carlex Ford Ranger heeft een 2.3 motor »

Lees Interacties

Reacties

  1. bernoulli zegt

    10 juni 2020 om 10:02

    Hij kan het goed hebben. Knappe wagen zo.

    Trouwens, zwarte bumpers? Waar?

    Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    10 juni 2020 om 10:15

    Tears for Fears, 1!

    Login om te reageren
  3. Estate_of_mind zegt

    10 juni 2020 om 10:34

    Er zijn best landen waar de extra beschermingsfrutsels handig zijn, in bijv. Zweden is er nog veel onverhard.

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    10 juni 2020 om 10:41

    Staat hem best goed. Al heb ik liever de 200pk TDI als Octavia RS.

    Login om te reageren
  5. dalmore zegt

    10 juni 2020 om 10:50

    Skoda doet lekker mee met de grille trend. Jammer. Vind hem niet in verhouding

    Login om te reageren
  6. spacemoon24 zegt

    10 juni 2020 om 11:11

    Hout in een interieur is altijd mooi ??

    Login om te reageren
    • Henk_he zegt

      10 juni 2020 om 12:00

      Smaken verschillen. Ik vind hout in een interieur bijzonder lelijk, tenzij het een Britse klassieker betreft.

      Login om te reageren
  7. ericd zegt

    10 juni 2020 om 11:34

    Deze uitvoering, maar meteen vragen of de standaard veren erin kunnen.

    Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    10 juni 2020 om 11:35

    Ik ben niet zo van die Allroad-achtige designs, maar de Octavia kan het best hebben. Lijkt me best een fijne auto, zeker met de 2.0 TSI of TDI.

    Login om te reageren
  9. jer81 zegt

    10 juni 2020 om 11:42

    Anders zet je even een lichtgevende foeilelijke groene streep over de volle breedte van het dashboard.

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      10 juni 2020 om 12:07

      Nee, is niet zo. Die interieurverlichting kun je in alle kleuren van de regenboog instellen en is irl lang niet zo fel als op die foto.

      Login om te reageren
      • jer81 zegt

        10 juni 2020 om 22:06

        Ik mag hopen dat je het ook gewoon uit kan zetten. Zo’n Halfords aftermarket LED setje hoef ik niet in de auto.

        Login om te reageren
  10. Kvgorp zegt

    10 juni 2020 om 11:56

    1,5 cm hoger.. voorwielaandrijving… serieus!? Wat is het nut dan?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      10 juni 2020 om 12:00

      Hierdoor denken de buren dat je een ‘active lifestyle’ hebt.

      Login om te reageren
    • Henk_he zegt

      10 juni 2020 om 12:01

      Kun je je paardentrailer over een nat weiland trekken, ofzo…

      Login om te reageren
    • tjorque zegt

      10 juni 2020 om 18:47

      1,5cm later in het leven aan je hernia beginnen?

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 juni 2020 om 19:50

      @kvgorp: als 1,5 cm verlaging op de eco modellen je een hoop comfort kan kosten kan 1,5 cm extra veerweg ook flink wat extra comfort opleveren.

      Login om te reageren
  11. flik2punt0 zegt

    10 juni 2020 om 15:08

    Over het algemeen vind ik de auto’s van de VAG groep niet echt leuk ofzo. Maar deze ziet er goed uit.

    Login om te reageren
  12. ozzytrk zegt

    10 juni 2020 om 15:17

    Interieur ziet er fancy uit. Ze gaan luxer en luxer

    Login om te reageren
  13. sudbina zegt

    10 juni 2020 om 17:56

    Kost dat? Lijkt me een optie voor mn nieuwe leasewaggel.

    Login om te reageren
  14. tjorque zegt

    10 juni 2020 om 18:46

    Nu nog een phev uitvoering aub

    Login om te reageren
    • 2scan zegt

      11 juni 2020 om 08:12

      @tjorque: die komen ook, 204 en 245 pk versies.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North