• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gevaarlijke uitziende Carlex Ford Ranger heeft een 2.3 motor

Auteur: willeme, gepost 10 juni 2020 om 10:58 – 8 Reacties

Carlex Ford Ranger

De Carlex Ford Ranger ziet er bruter uit, dan dat ‘ie is.

Er zit een verschil tussen wat je wil en wat je kunt krijgen. We hebben het niet over nieuwe partners, maar auto’s. Het liefst wil je zo’n Ford F-150 pick-up. Zo’n enorm apparaat met ruimte voor meerdere gezinnen en hun bagage.

Overkill

In de VS is het leuk om met zo’n vrachtwagen rond te karren, in Nederland is het een beetje overkill. De kleinere en meer bescheiden Ford Ranger kan prima aan alle Europese eisen voldoen. Dat niet alleen, de Ford Ranger voldoet ook aan de Europese emissie-eisen.

Carlex Ford Ranger

Modificaties

Een leuk aspect aan de F-150 is dat er zeel veel aanbieders zijn voor modificaties. Gelukkig komen er ook telkens meer voor de Ranger. In dit geval is het de bekende oost-Europese tuner Carlex Design. Deze Poolse firma neemt wel vaker stoere bedrijfswagens onder handen en dit keer zijn ze in de weer geweest met Ford ‘kleine’ pick-up.

Carlex Ford Ranger

Uiterlijke wijzigingen

Het resultaat is deze Carlex Ford Ranger. We beginnen met de uiterlijk wijzigingen. Normaal gesproken focussen ze zich bij Carlex alleen op het interieur, maar bij de tuning van bedrijfswagens pakken ze nog weleens het uiterlijk mee. Leuk, want ze hebben zich ditmaal lekker uitgeleefd bij Carlex Design.

Carlex Ford Ranger

BF Goodrich T/A

Zo is er een nieuwe voorbumber die de auto een echte Stormtrooper-esque uiterlijk geeft. Subtiel is het allerminst, maar dat was ook zeker niet de intentie. Verder zien we enorme wielkasten. De Carlex Ford Ranger staat wat hoger op zijn poten en heeft 18″ velgen met enorme BF Goodrich T/A banden. Daarnaast krijg je treeplanken en een matelen buizen dinges-geval aan de achterzijde, wat ze bij Carlex een ‘StyleRack’ noemen.

StyleRack

Kers in de appelmoes

Het totaal wordt gecomplementeerd met diverse stickers, badges en opschriften. Zo kan niemand het ontgaan dat je een Carlex Ford Ranger rijdt. Als kers in de appelmoes heeft het gevaarte een verhoogd onderstel en off-road verlichting. De bodykit en diverse andere onderdelen zijn gehuld in een ‘Line-X’-coating. Het ziet er niet alleen ruig uit, maar moet ook zorgen voor extra bescherming.

Voorzijde

Interieur

Het gaat natuurlijk om het interieur bij de Carlex Ford Ranger. Ditmaal hebben ze zich redelijk in weten te houden. Het stuurwiel, pookknop, en stoelen zijn opnieuw bekleed. Het totaal is echter vrij bescheiden, mede ook door de combinatie van leder-alcatnara in de kleuren zwart en nog eens zwart.

Interieur

Geen V8, wel 270 pk

Ondanks de heftige looks, huist er geen V8 in het vooronder. De motor is een 2.3 EcoBoost waar niets aan gedaan is. Dat betekent dt deze pick-up een maximum vermogen heeft van 270 pk en een maximum draaimoment van 420 Nm. Deze motor is gekoppeld aan een tientraps automaat. Voor prijzen en beschikbaarheid moet je even informeren bij Carlex Design.

Dashboard

Ook interessant!

  • Ford luistert naar klanten met nieuwe Ranger
    Nieuwe Ford Ranger, inclusief lekkere dikke diesel
  • Deze regenboog Ford Ranger Raptor is héél gay
  • Deze Ford Ranger Raptor kun je herkennen uit een film
  • Ranger Stormtrak en Wolftrak
    Ranger Stormtrak en Wolftrak verhogen libido

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, carlex, Ford, pick-up, ranger, tuning

Vorig bericht: « Nieuwe Skoda Octavia Scout maakt de paden onveilig
Volgend bericht: Mustang-E kopers krijgen € 3.000 compensatie »

Lees Interacties

Reacties

  1. raoufff zegt

    10 juni 2020 om 11:37

    Handig voor de ruige ZZP’er die iedere keer tot het gaatje gaat.

    Login om te reageren
  2. 900t zegt

    10 juni 2020 om 11:40

    Ja erg leuk, maar een pickup rij je vanwege het ‘comfort’, de hoge zit, de ruimte en een V8… Alles wat deze auto mist… geen wonder dat de X-Klasse zo slecht verkocht.

    Login om te reageren
    • florisje zegt

      10 juni 2020 om 12:25

      @900t: De X-Klasse verkocht niet omdat het een verheiligde Nissan Navara was en veels te duur. Ik heb zelf meerdere malen in 4 cilinder diesel utes gereden en er heerst over het algemeen totaal geen gevoel dat een V8 mist. Je vergist je denk ik in de grootte van dit ding, het is een klasse kleiner dan F-150, RAM, Sierra etc. In NZ werd ik vaak zat ingehaald door een maniak in een Ford Ranger met een 6m lange boot achter op de trailer.

      Login om te reageren
      • 900t zegt

        10 juni 2020 om 12:49

        Ik heb beide klasses weleens gereden, klein (D-max en Ranger) en groot (Ram en Silverado). Hoe potent die 2.3 ecoboost ook zal zijn, het is en blijft een net niet pickup in mijn ogen. Waar de kleine pickup wellicht meer een werkpaard is, is de grote pickup klasse toch richting het luxe segment gekropen.

        Login om te reageren
    • robert110 zegt

      10 juni 2020 om 13:32

      Een pick up rij je vanwege het hoge laad en trek vermogen, de open laadbak en in sommige gevallen de off road capaciteit. De Europese Ranger kan zich op dat gebied aardig meten met een Amerikaanse 1/2 ton.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 juni 2020 om 21:49

      @900t: we weten allemaal dat de reden om een grote Amerikaanse pickup te rijden een heel andere is dan die jij noemt…

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    10 juni 2020 om 13:26

    Een Ranger Raptor (zeker als diesel) is een fijn ding voor de ondernemer. Op deze manier is het wel een héél fout hok.

    Login om te reageren
  4. Dutchcarwizard zegt

    10 juni 2020 om 20:29

    Een F1 auto heeft ook een kleine motor.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North