• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Toyota Camry heeft een hele grote muil

Auteur: Loek, gepost 15 november 2023 om 09:05 – 19 Reacties

Niemand heeft deze Toyota Camry ooit verteld om zijn commentaar voor zich te houden aan de grote muil te zien.

De Toyota Camry in Nederland kun je het beste beschrijven als een dwaalgast. De auto werd na een carrière in Europa in de vroege jaren ’00 een beetje overbodig door de Avensis die wat meer op ons gericht was. De realiteit is op zich grappig: de Avensis is niet meer onder ons en de nog steeds wat Amerikaans georiënteerde Camry kun je gewoon weer bestellen. Je mag kiezen uit alle beschikbare motoren, zo lang het maar de 2.5 liter viercilinder HEV is.

Voorbeeld volgen

De VS, waar de Toyota Camry nog steeds razend populair is, volgt dat voorbeeld met de gloednieuwe ‘2025’ Toyota Camry. De 3.5 liter V6 gaat eruit, evenals de verrassend sportieve Camry TRD. Enkel nog de viercilinder hybride dus. Daar komen we zo even op terug, want de nieuwe Camry ontvangt ook een flinke facelift.

Toyota Camry facelift

De Toyota Camry integreert namelijk de ‘hamerhaai’-designtaal in de voorkant van de sedan. Ook al zitten de koplampen op dezelfde plek als voorheen, ze vallen nu iets anders in de bumper. Samen met de C-vormige dagrijverlichting en nieuwe bumper valt de Camry daardoor in toon met auto’s als de Prius en C-HR. Wel moet je op de koop toe nemen dat Toyota meedoet met de grote grille-hype, waardoor de Camry zoals gezegd wel een grote muil krijgt. De grille gespoten in carrosseriekleur probeert het te verbloemen, tevergeefs.

De achterzijde lijkt meer op de huidige Camry, met optioneel zelfs een zwart stuk tussen de achterlichten om een soort lichtbalk die geen licht geeft te vormen. Ook zien we voor het topmodel XSE nog steeds een optioneel two-tone ontwerp met een contrasterend dak.

Interieur

Toyota’s exterieurdesign is dik op orde, de recente interieurs kunnen qua moderniteit nog wel wat werk gebruiken. Een elegantere oplossing voor de schakelknots, bijvoorbeeld. Nou zijn wij absoluut niet tegen fysieke knoppen vanuit een ergonomie-perspectief, maar een knoppenbrij van plastic knopjes (zoals op het stuur) toont wel aan dat ook daar designtechnisch betere oplossingen voor zijn. Standaard krijg je een 7 inch digitale tellerbak en een 8 inch scherm in het midden, optioneel worden die beide 12,3 inch groot. Dat is dan wel weer lekker modern en ook de ondersteuning voor draadloos Apple CarPlay/Android Auto is fijn. Middels de Toyota-app fungeert je telefoon als sleutel.

Motor(en)

Om even terug te komen op het motorenaanbod van de nieuwe Toyota Camry: ook in de VS dropt Toyota elke motor behalve de 2.5 liter HEV. De Camry V6 is dus exit en wij durven niet te zeggen dat ‘ie ooit terugkomt. De 2.5 levert met voorwielaandrijving 225 pk, met vierwielaandrijving zelfs 232 pk. De 2.5 is dezelfde als die we kennen, maar de elektromotoren zijn compleet herzien voor meer efficiëntie. Nog steeds is de bak een eCVT en dat is je enige optie.

Prijzen worden in een later stadium bekend gemaakt. Gezien het feit dat de Toyota Camry zo lang nog in Europa geleverd wordt, zou je zeggen dat wij deze nieuwe versie ook zouden krijgen. Al is dit wel het ideale moment om een auto met niet denderende verkoopcijfers een natuurlijk einde te bezorgen. In de VS lusten ze er wel pap van, daar is het nog steeds de best verkochte sedan.

Ook interessant!

  • Zeldzaam impopulaire Toyota geschrapt, niet in NL
  • Man legt Toyota Camry op zijn kant in wasserette
  • heetste Toyota
    Nieuwe updates heetste Toyota van het moment
  • Wordt de nieuwe Toyota Prius een geliefd tuningobject?

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

camry, Toyota

Vorig bericht: « Gloednieuwe Toyota ProAce Max is eigenlijk 17 jaar oud
Volgend bericht: Hardst afschrijvende auto kan er eigenlijk maar eentje zijn »

Lees Interacties

Reacties

  1. Thieuke zegt

    15 november 2023 om 09:20

    Gewoon een mooie sedan.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      15 november 2023 om 09:30

      Ik kan er met de beste wil van de wereld niks mooi aan vinden. Die oude Camry’s die we hier in de jaren negentig nog wel eens zagen rijden (en die schier onverwoestbaar schijnen te zijn), die vond ik wel wat hebben, maar dit… nee.

      Login om te reageren
      • Thieuke zegt

        15 november 2023 om 10:41

        Ieder zijn smaak toch? Wat vind jij een mooie sedan?

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          15 november 2023 om 14:14

          Mazda 6 (derde generatie, > 2012)

          Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      15 november 2023 om 16:47

      Volledig eens! Ik vinnum gaaf!

      Login om te reageren
  2. papa zegt

    15 november 2023 om 09:45

    puike auto, schurkt zo wel tegen de lexussen aan

    Login om te reageren
  3. potjak zegt

    15 november 2023 om 10:12

    Je ziet aan alles dat deze auto niet voor de Europese markt ontwikkeld is. Goede auto’s maar zal hier geen potten kunnen breken.

    Login om te reageren
  4. dijan zegt

    15 november 2023 om 10:15

    En niemand die iets heeft aan te merken aan de Grille ? Tjonge ,jonge , ja het is geen Audi ,anders stond te al meerdere keren hier .

    Login om te reageren
    • Thieuke zegt

      15 november 2023 om 10:42

      Tsja, wat wil je? Ik heb een Lexus. Ook niet ieder zijn smaak als het om de grille gaat :). Maar ben dus wel gewend aan grote grillen. Die van Audi vind ik overigens prima, maar de grille van de 7-serie BMW kan ik (nog) niet aan wennen.

      Login om te reageren
    • Loek zegt

      15 november 2023 om 10:44

      @dijan: ik kan je met zekerheid zeggen dat als het om een lelijke grote grille gaat, niemand het meer over Audi heeft.

      Hun concullega’s uit Beieren hebben daar wel voor gezorgd.

      Login om te reageren
    • V300amg zegt

      15 november 2023 om 18:03

      Audi? Ik vindt de Lexus LM serie anders echt een hele mooie Grille hebben haha. Daar is Audi echt niks bij hoor.

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    15 november 2023 om 10:49

    Als je ook maar een beetje een kans wil maken met dit model in Europa dan zal je toch met een station moeten komen. De huidige Corrola doet het volgensmij best goed.

    Login om te reageren
  6. lekkerlinksrijden zegt

    15 november 2023 om 10:58

    Dan vind ik de nieuwe Honda accord mooier om te zien, niet dat we die hier gaan zien maar toch

    Login om te reageren
  7. mjpamsterdam zegt

    15 november 2023 om 11:06

    Grote muil ? In vergelijking met de gemiddelde BMW is het een bescheiden pruilbekkie. Mooie auto overigens.

    Login om te reageren
  8. okdoei zegt

    15 november 2023 om 11:36

    Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, dat zegt ie als ie voorbij rijdt.

    Login om te reageren
  9. mashell zegt

    15 november 2023 om 11:39

    Dat doet Kia beter. Eigenlijk doet Kia tegenwoordig alles beter dan Toyota…

    Login om te reageren
    • THSD zegt

      15 november 2023 om 13:49

      Ook 10 jaar garantie idd of…oh nee oepsie kom terug naar het heden 😉

      Login om te reageren
  10. B00G1E zegt

    15 november 2023 om 17:08

    Iemand in mijn buurt rijdt de v6 XSE TRD versie, best een aardige verschijning. De standaard versies loop ik niet heel warm van.

    Login om te reageren
  11. thjvanvlerken zegt

    15 november 2023 om 17:52

    Ik ze er genoeg rijden in Europa. Jammer dat het geen station is…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North