• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Toyota Hilux met 2.8 diesel is hier

Auteur: RubenPriest, gepost 4 juni 2020 om 07:50 – 18 Reacties

Nieuwe Toyota Hilux met 2.8 diesel is hier

De nieuwe Toyota Hilux combineert offroad power met praktische inzetbaarheid.

Toyota heeft het doek getrokken van de nieuwe Hilux. De pickup van de Japans autobouwer heeft niet alleen een nieuw uiterlijk, maar ook een nieuwe krachtige dieselmotor gekregen.

Nieuwe Toyota Hilux achterkant

Motoren

De bestaande dieselmotor van 2.4-liter en 150 pk blijft in het gamma. De nieuwe Toyota Hilux kun je echter ook met een kersverse 2.8-liter diesel krijgen. Dit blok levert 200 pk en 500 Nm koppel. Een sprintwonder is het nog steeds niet. De pickup heeft tien seconden nodig om 100 km/u vanuit stilstand aan te tikken. Maar daar gaat het ook niet om bij dit soort auto’s. Wel belangrijk is het laadvermogen van 1.000 kg en het trekvermogen tot 3.500 kg. Dit is van toepassing op alle carrosserievarianten met vierwielaandrijving (Enkele Cabine, Xtra Cabine en Dubbele Cabine). De 2.8-liter diesel is te krijgen met een handbak of een zestraps automaat.

Nieuwe Toyota Hilux zijkant

Naast een vers setje bumpers, kun je de nieuwe Toyota Hilux ook herkennen aan één van de drie nieuwe kleuren. Het gaat hier om Emotional Red II, Dark Blue en Oxide Brons metallic. Verder levert Toyota zwarte 18-inch lichtmetalen wielen op de Hilux.

Interieur

De bedrijfswagen inrichting bestaat uit een 8-inch beeldscherm voor navi en entertainment. Je kunt gebruik maken van Apple CarPlay of Android Auto. Enkele opties op de Hilux zijn automatische airco, parkeersensoren voor en achter en een JBL Premium audiosysteem met negen luidsprekers en een 8-kanaals 800W versterker. Met dit laatste ben je natuurlijk de held van de bouwplaats.

Interieur

Niet alleen voor dagelijkse werkzaamheden staat de Hilux zijn mannetje. Dankzij het ladder chassis weet de pickup ook zijn weg te vinden op onverharde en moeilijk begaanbare wegen. Met de nieuwe Hilux zijn de voorste en achterste schokdempers opnieuw afgesteld. Daarnaast is de auto uitgerust met verbeterde bladveren en nieuwe ophangingsbussen.

Pickup klep

Wat de praktische pickup moet gaan kosten is op dit moment niet bekend. In aanloop naar de marktintroductie zullen de prijzen bekend worden gemaakt. Vanaf oktober staat de nieuwe Toyota Hilux bij de dealer.

Ook interessant!

  • YouTuber laat Toyota Hilux van helikopter vallen
    YouTuber laat Toyota Hilux van helikopter vallen
  • Nieuwe Toyota Tundra is hier, zonder V8
    Nieuwe Toyota Tundra is hier, zonder V8
  • Hilux GR Sport
    Hilux GR Sport is ook voor Nederland
  • Nieuwe Toyota Sequoia
    Nieuwe Toyota Sequoia: groot en uitgesproken

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, Diesel, hilux, pickup, Toyota

Vorig bericht: « Unieke Passat R36 op Marktplaats laat oude tijden herleven
Volgend bericht: Eerste prijzen Europese Chevrolet Corvette C8 bekend »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    4 juni 2020 om 07:57

    Doe die 2.8 maar in mijn naamgenoot. Extra power is altijd welkom!

    Login om te reageren
    • emping zegt

      4 juni 2020 om 08:30

      @toyotafortuner: die komt ook in de Fortuner.

      Login om te reageren
  2. knapzuur zegt

    4 juni 2020 om 08:21

    Een Toyota met een best fraai interieur het moet niet gekker worden!

    Login om te reageren
    • pier zegt

      4 juni 2020 om 09:50

      Mwoah, alles zit erin inclusief scherm. Maar de middenconsole is een ongeorganiseerd zooitje naar mijn mening. En de rechterkant van het dashboard glimt je tegemoet. In mijn ogen kunnen ze het nog steeds niet.

      Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    4 juni 2020 om 08:22

    “Emotional red ll” ..

    Er was dus nog een eerste versie ook !!

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      4 juni 2020 om 08:54

      Yup, die maakt 50% van de bevolking 1 keer per maand erg emotioneel…

      Login om te reageren
      • fastforward zegt

        4 juni 2020 om 10:02

        @StijnB: bloody hell

        Login om te reageren
  4. bernoulli zegt

    4 juni 2020 om 10:09

    Eigenlijk zou het Toyota-concern een naamswap moeten doen. De luxe zakensedan van Lexus zou Lexus Hilux moeten heten en het mobiele lanceerplatform voor RPG’s zou Toyota IS moeten heten.

    Login om te reageren
    • tenaci zegt

      4 juni 2020 om 11:49

      @bernoulli: ?

      Login om te reageren
    • appeltaartislekker zegt

      4 juni 2020 om 23:13

      @bernoulli: ik stem voor. Wie schrijft een mailtje naar het Toyota concern?

      Login om te reageren
  5. reactief zegt

    4 juni 2020 om 10:42

    Gelukkig zorgt die stickerset ervoor dat je niet teveel op valt :)

    Login om te reageren
  6. piebepost zegt

    4 juni 2020 om 11:26

    Pffff, gaan we nou een navigatieschermpje ook al bedrijfswageninrichting noemen, puur omdat het in een pick-up zit? https://www.youtube.com/watch?v=svJiFfdZ4Yo

    Login om te reageren
  7. karhengst zegt

    4 juni 2020 om 12:11

    Is er eigenlijk een logische reden om een dergelijk vermogen uit een 2.8 te willen peuren, terwijl men bij Daimler dat 10 jaar terug eigenlijk al uit een 2.1 wist te krijgen? Zeker omdat het een nieuw blok betreft had ik of een hoger vermogen/koppel verwacht, of een kleiner slagvolume. Of zijn er praktische voordelen buiten de cijfertjes om, wanneer het zo een werkpaard betreft?

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      4 juni 2020 om 13:16

      Een groter blok met een vrij laag vermogen is over het algemeen wat betrouwbaarder. En als je de motor zwaar belast dan is een groter blok vaak ook zuiniger.

      Login om te reageren
      • hdh86 zegt

        4 juni 2020 om 13:42

        @robert110: dat kan ik me goed voorstellen. Zelden boven de 1800 toeren met de 2.4. daar kan die oud mee worden

        Login om te reageren
    • Dutchcarwizard zegt

      6 juni 2020 om 20:24

      @karhengst: deze motor is gemaakt om lang mee te gaan.

      Login om te reageren
  8. hdh86 zegt

    4 juni 2020 om 13:40

    Waarom nu wel? Tevreden met de hilux. Maar de 2.4 mag ook al 3500 kg trekken. Beetje power extra is welkom

    Login om te reageren
  9. maroksahbe zegt

    4 juni 2020 om 14:36

    Doe mij maar een isuzu Dmax black edit

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North