• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Toyota Yaris: dit zijn de prijzen

Auteur: RubenPriest, gepost 15 april 2020 om 10:58 – 19 Reacties

Nieuwe Toyota Yaris: dit zijn de prijzen

De Toyota Yaris prijzen zijn bekend. Wat mag je lappen voor de compacte hatchback?

Laten we niet om de brij heendraaien. De Toyota Yaris prijzen zijn bekendgemaakt en voor 17.895 euro staat er eentje op de stoep. Je scoort dan de instapper in de Comfort-uitvoering. Dit is een Yaris met onder meer airco, Adaptive Cruise Control en LED-verlichting achter. Voor een wat meer aangekleed exemplaar moet je bijbetalen.

Toyota Yaris achterkant

De compleet nieuwe Toyota Yaris werd in oktober 2019 gepresenteerd. Dat is alweer even geleden. Toen werd gecommuniceerd dat de hatchback in de zomer van 2020 bij de dealer zou komen te staan. We zitten inmiddels in de lente en in aanloop naar de zomer zijn de Toyota Yaris prijzen bekend geworden.

Toyota Yaris voorkant

De eerder omschreven Comfort-uitvoering kun je beter laten staan en meteen doorsparen voor de Active-uitvoering. Met deze versie is de Yaris uitgerust met onder meer een achteruitrijcamera, het Toyota Touch 2 multimediasysteem met Apple CarPlay, Android Auto en je krijgt de beschikking over digitale radio (DAB+). Naast de gebruikelijke uitvoeringen lanceert Toyota de nieuwe Yaris ook als First Edition en als Launch Edition. Het scheelt wat opties aanvinken in de configurator.

Toyota Yaris zijkant

De hatchback heeft een 1.0 en 1.5 VVT-i met 72 pk en 121 pk. Ook komt het model er als hybride met een 1.5-liter 3-cilinder Atkinson-benzinemotor met 116 pk. Voor die hybride moet je wel extra betalen. De Toyota Yaris Hybrid prijs ligt op minimaal 21.195 euro.

Met de bekendmaking van de Toyota Yaris prijzen, maakt de Japanse fabrikant tevens duidelijk dat het model deel zal uitmaken van het Private Lease-aanbod. Wat dit gaat kosten is op dit moment nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Video: Toyota GR Yaris is afgeschreven
  • Toyota Yaris Cross prijs
    Alle prijzen voor de Yaris die hoog op de poten staat
  • Toyota Yaris Dynamic GR Edition, 1 van 25!
  • Toyota stuurt Yaris Cross Adventure de hoogte in

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, Hybride, Toyota, yaris

Vorig bericht: « Groei op Nederlandse wegen niet langer aan de orde
Volgend bericht: Snelle service: Brabander bezorgt met Ariel Atom »

Lees Interacties

Reacties

  1. grasvreter zegt

    15 april 2020 om 11:25

    Zo’n hybride yaris is toch wel een heel mooi wagentje als 2e auto. Ik zou die wel willen hebben. Zijn echt bijzonder zuinig, en nog eens heel betrouwbaar ook. Een opgegeven gecombineerd verbruik is 1 op 28 van het vorige model, in de stad zelfs 1 op 32. Als je daar een beetje in de buurt komt rij je echt goedkoop. Wegenbelasting is wel 120 euro per kwartaal door de zware accu’s, dat is dan wel een minpunt.

    Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    15 april 2020 om 11:30

    Zeker geen verkeerd ding! Maar ik kies toch liever t zuidoost-aziatische model met TRD-Sportivo bodykit

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      15 april 2020 om 11:38

      Of nog beter, we sparen even door en kloppen aan voor zo’n bizar lekkere GR Yaris

      Login om te reageren
      • focusrs1 zegt

        15 april 2020 om 11:52

        Ben je denk ik al te laat komen er maar 8 naar Nederland en ik weet dat er alleen hier in de buurt al 2 gereserveerd zijn.

        Login om te reageren
        • tge2 zegt

          15 april 2020 om 16:33

          @focusrs1: Ik denk dat er straks wel een zooitje op de bekende autoverkoopsites terecht komen. Dat is met de GRMN van de vorige generatie ook het geval.

          Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    15 april 2020 om 11:36

    Het neusje heeft wel wat weg van de Supra, dat is leuk. Echter is de Aygo achtige daklijn wel een beetje een dodende factor voor het design. Begrijpelijk voor de ruimte, maar het kan mooier.

    Login om te reageren
  4. focusrs1 zegt

    15 april 2020 om 11:50

    Jammer dat de definitieve prijs van de GR er niet bij staat.
    Ongeveer €60K kan nogal een verschil opleveren 55 of 65 scheelt 10k.

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      15 april 2020 om 12:01

      @focusrs1: zou er iemand zijn die zegt “55.000 euro kan en wil ik ervoor betalen, maar 65.000 vind ik teveel”?

      Login om te reageren
      • focusrs1 zegt

        15 april 2020 om 12:03

        Nee lijkt me niet maar daar gaat het ook niet om.
        Altijd fijn om de definitieve prijs te weten toch.

        Login om te reageren
  5. lekkerlinksrijden zegt

    15 april 2020 om 11:59

    De hybrid zit standaard volgens mij al goed in zijn spullen, dus voor 22k heb je dan een zeer betrouwbare, goedkoop rijdende, leuk uitziende b-segmenter. Als je dat vergelijkt met de concurrentie valt het wel mee

    Login om te reageren
  6. oochiewally zegt

    15 april 2020 om 12:47

    Ziet er gewoon goed uit.
    Mooie auto voor de vrouw..

    Login om te reageren
  7. Foramen zegt

    15 april 2020 om 13:02

    Vind de nieuwe design taal van Toyota echt wel lekker. Nieuwe Corolla mag er ook wezen.

    Login om te reageren
  8. Alex_79 zegt

    15 april 2020 om 16:12

    Van het zij-aanzicht bekeken lijkt ie veel op de Mazda 2, zelfde langere motorkap, wielen meer op de hoeken. Hybrid Active versie is een prima idee als volgende kleine leasebak.

    Login om te reageren
  9. cdlop01 zegt

    15 april 2020 om 18:59

    Opmerkelijk, Toyota wordt keer op keer verguisd door pers en ook EVangelisten . Toch verkopen ze meer en meer hybrids, die ook in vergelijking met de concurrentie zeer veel beter zijn, zeer beel zuiniger, betaalbaar en zeer betrouwbaar.

    Opvallend dat sommige pers heel schoorvoetend toch ook wel moet erkennen dat Toyota metvdeze nieuwe Toyota een auto heeft neergezet waar je gemakkelijk 1 op 30 mee kan rijden, daar komt zelfs geen b segment diesel bij in de buurt ….. . De grote Camry, onze ervaring, gemiddeld 1 op 20…. .en dat zonder stekker ellende. Dit wordt een mega suc6 voor Toyota.

    Login om te reageren
  10. mauwerd zegt

    15 april 2020 om 20:02

    Ik zou net niet de hybride pakken, rijdt irritant. Gewoon de 1.5 als het een Yaris moet zijn. Maar er is veel te koop in het B segment. Een Polo is veel ruimer en met een 1.5 TSI veel praktischer in te zetten. Alle waar naar zijn geld, een Polo is dan duurder voor meer.

    Login om te reageren
    • cdlop01 zegt

      15 april 2020 om 20:53

      Ik denk dat een Polo veel duurder is met de opties van de Yaris en minder afgewerkt, elke nieuwe VW is minder mooi afgewerkt dan de voorganger helaas.

      Login om te reageren
    • Alex_79 zegt

      15 april 2020 om 23:37

      Startprijs van de polo is laag, maar zodra je opties toe gaat voegen stijgt ie scherp. De Yaris heeft veel dingen standaard die je bij de polo alleen “in aufpreis” krijgt, dus het ontloopt elkaar weinig. Het komt dus op persoonlijke voorkeur aan, en die gaat bij mij niet naar een Polo, te weinig uitstraling, te weinig onderscheidend, een auto voor de grote grijze massa drones die zich dagelijks van a naar b verplaatst zonder iets om het blik te geven waar ze in rondhobbelen. Daar is helaas genoeg afzetmarkt voor te vinden, dus veel plezier met een van de miljoenen polo’s. Hoef ik er niet mee te rijden.

      Login om te reageren
  11. shicomm zegt

    15 april 2020 om 20:08

    18k voor de goedkoopste versie..
    Ik ben misschien verpest maar ben ik nou de enige die dit wel erg veel geld vind ?
    De hybrid is al helemaal bezopen duur imho , zeker omdat die ook nog eens extra wegenbelasting kost.

    Paar jaar wachten dan maar tot de 2e handsjes er beginnen te komen..

    Login om te reageren
  12. mastemaker zegt

    15 april 2020 om 21:38

    En standaard 5 jaar garantie, ik zou voor een Hybrid opteren. Maar ben wel benieuwd naar de drie cilinder zonder turbo

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North