• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe tuner laat de Urus nét iets meer opvallen

Auteur: hayte, gepost 14 september 2020 om 17:04 – 11 Reacties

De neus van de Urus MD1

Wil je graag opvallen met Lamborghini’s verkoopsucces? Dan is deze Urus van nieuwe tuner Marius misschien iets voor jou.

Welke auto kies je, als je als nieuw tuningbedrijf voor veel klanten wil zorgen? Nou, dan zou de Lamborghini Urus wel eens dé perfecte auto kunnen zijn. Subtiel is de SUV allerminst, dus dan weet je al dat je klanten graag opvallen. Dat twee spoilers nooit te veel kan zijn, een diffuser nooit te groot en de motorkap niet genoeg gaten kan hebben.

Zijkant van Urus MD1

Waarschijnlijk is dat precies waarom het nieuwe Marius Designhaus voor de Urus koos. Voor we naar de SUV stappen, praten we eerst over Designhaus. Niet dat er heel veel te zeggen is. Zo hebben ze geen adres op hun site staan, al is er een Roemeens telefoonnummer die je kan bellen. Wél weten we wie meneer Marius is, het gaat namelijk om Marius Dumitrascu. Geen hele onbekende in de autopimpwereld. Zo was hij verantwoordelijk voor deze Ferrari F12 en voor deze Ferrari Portofino.

En nu heeft hij zijn pijlen gericht op de Urus. Het is niet de meest bizar getunede Urus die we ooit hebben gezien; die ‘eer’ gaat uiteraard naar Mansory. Toch kan je de Urus makkelijk herkennen als zijnde een MD1, zoals Marius de creatie noemt. De voorbumper is geheel nieuw, al lijkt het eerder een evolutie van Lamborghini’s ontwerp te zijn dan een radicaal nieuw idee. Vooral de vijfhoekige blokken aan weerszijden van de bumper doen ons erg denken aan het origineel. Wel gaat Marius hier verder dan Lamborghini, door bijvoorbeeld de twee ‘koelgaten’ net onder de bumper.

Voorkant van de Urus MD1

De motorkap is eveneens nieuw en heeft twee koelgaten gekregen, op een soort opgehoogde eiland. Aan de zijkanten zien we custom covers voor de spiegels en de luchtroosters. De wielkasten zijn gegroeid en hebben elk nu drie uitsteeksels. Deze wielkasten zijn volgens Marius een ‘handelsmerk’ van de tuner. Tussen de wielen zit een nieuwe side skirt die bij het achterwiel omhoog loopt.

Aan de achterkant heeft vooral de diffuser een veel prominentere rol gekregen. Deze start nu ogenschijnlijk bij de achterklep en loopt helemaal door tot aan de onderzijde van de auto. Voorop zitten tevens vijf verticale strips, waardoor het lijkt alsof de diffuser over de hele onderkant van de auto loopt. Op de bips zien we tot slot de twee spoilers van de MD1, eentje op het dak en de ander op de kofferbak.

Achterkant van de Urus MD1

Het belangrijkste aan de MD1 is volgens Marius echter niet het ontwerp, maar de materialen die ze gebruiken voor de bodykit van de Urus. Zo zijn de bumpers gemaakt van een mix van ‘koolstofvezel en Zylon’, waarbij Zylon een verbetering is van Kevlar. Zylon wordt volgens Marius al door F1-teams gebruikt ‘en nu voor het eerst in de tuningwereld’.

Nieuwe, exotische materialen betekent meestal ook een exotisch hoge prijs. Hoe exotisch hoog die is, zegt Marius echter niet. De tuner gaat dertig stuks van het pakket maken, geïnteresseerden kunnen het nu pre-orderen.

Ook interessant!

  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
  • Nieuwe Ferrari kledinglijn
    Nieuwe Ferrari kledinglijn is speciaal voor kinderen
  • ferrari daytona sp3
    Surprise: nieuwe Ferrari Daytona SP3
  • Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
    Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Lamborghini, SUV, tuning, urus

Vorig bericht: « Bentley Bentayga (2021) rijtest – dit is er allemaal nieuw
Volgend bericht: Britse auto’s zouden volgend jaar nóg duurder kunnen zijn »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    14 september 2020 om 17:26

    Hmm doe mij dan toch maar een Bentayga Speed.

    Login om te reageren
  2. dalmore zegt

    14 september 2020 om 17:53

    Walgelijk

    Login om te reageren
  3. fendercd60 zegt

    14 september 2020 om 18:05

    Het ziet er niet uit dit. Geef mij maar lekker de “normale versie.”

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      14 september 2020 om 18:47

      @fendercd60: geef mij maar een auto die niet een deel van zijn snelheid moet opgeven voor een ‘lekker hoge zit’.

      Login om te reageren
    • mp014 zegt

      14 september 2020 om 19:49

      @fendercd60: er zijn ondertussen al zoveel getunede versies de revu gepasseerd dat ik eigenlijk helemaal niet meer weet hoe de originele versie er uit ziet……?

      Login om te reageren
  4. v10m5 zegt

    14 september 2020 om 19:13

    Typisch gevalletje van Wansmaak eerste klas. Echt voor de welgestelde patser, muziek keihard en met veel uitlaatherrie door de binnenstad crossen.
    Geef mij maar een LM002 en onopvallends voor in de stad

    Login om te reageren
  5. Arno's zegt

    14 september 2020 om 19:22

    Als je een aardig balletje kunt trappen in de eredivisie zat je op deze uitvoering vast te wachten

    Login om te reageren
  6. Yzord zegt

    14 september 2020 om 19:29

    Pwoah wa een bakbeest. Ik zou dr doen.

    Login om te reageren
  7. harrie zegt

    14 september 2020 om 21:21

    ‘Ja maar zonder de Duitsers en een SUV had Lamborghini al lang failliet geweest’
    .
    Is dat erger dan dit dan?

    Login om te reageren
  8. toyotafortuner zegt

    14 september 2020 om 22:00

    Binnenkort bij jouw lokale Roemeense FC

    Login om te reageren
  9. jpvdb zegt

    15 september 2020 om 21:51

    Dit ding ziet eruit alsof CAPSLOCK aanstaat. Wat een vreselijk gedrocht.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North