• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

NIO ET7 doet 1.044 km op één lading (in de praktijk)

Auteur: machielvdd, gepost 18 december 2023 om 19:01 – 20 Reacties

Is de magische 1.000 km-grens dan eindelijk doorbroken?

Er zijn inmiddels genoeg EV’s met een fatsoenlijke actieradius voor de gemiddelde automobilist. Toch zijn er nog altijd kilometervreters die wellicht meer willen. 1.000 km actieradius bijvoorbeeld. Het lijkt erop dat deze magische grens nu aardig in de buurt komt.

NIO heeft namelijk een auto die ruim 1.000 km ver komt op een acculading. En niet alleen volgens de Chinese CLTC-cyclus, maar ook in de praktijk. De Chinezen hebben namelijk een praktijktest gedaan waarbij hun NIO ET7 Ultra Range 1.044 km ver kwam. Een Ibiza diesel haalde 14 jaar geleden 1.910 km op één tank, maar goed, dat is misschien een beetje een flauwe vergelijking.

De auto werd bestuurd door niemand minder dan William Li. We horen je denken ‘William Wie?’, maar dat is dus de CEO en mede-oprichter van NIO. Hij maakte een tripje van 14 uur en legde daarbij 1.044 km af. En toen was de accu nog niet leeg, want hij had nog 36 km over.

Nio ET7

Meneer Li heeft zeker de hele tijd met een slakkengangetje gereden? Dat valt reuze mee, want de gemiddelde snelheid lag op 83,9 km/u. Li heeft ook nog 1,6 uur pauze genomen, dus de daadwerkelijke rijtijd was 12,4 uur.

Om deze indrukwekkende actieradius te halen heeft de NIO ET7 wel een serieuze batterij nodig. Het gaat namelijk om een 150 kWh-accupakket. Toch schijnt het gewicht nog enigszins mee te vallen, want NIO maakt gebruik van speciale compacte accucellen. Volgens de Chinezen heeft deze accu de hoogste energiedichtheid van alle seriegeproduceerde accu’s.

De WLTP-actieradius van de NIO ET7 Ultra Range is nog niet bekend, maar die gaat waarschijnlijk ietsje lager uitvallen. Is dat erg? Niet direct, want 950 km range (om maar iets te noemen) zou nog steeds bijzonder netjes zijn.

Kun je deze auto ook al bestellen in Nederland? Nog niet. De NIO ET7 is wel leverbaar, maar vooralsnog alleen als Standard Range en Long Range. De Ultra Range met 150 kWh wordt volgens de website van NIO verwacht in 2023, maar dat gaan ‘m waarschijnlijk niet meer worden. Reken er dus op dat deze versie volgend jaar leverbaar wordt.

We kunnen alvast verklappen dat de NIO ET7 Ultra Range niet goedkoop gaat worden. De Long Range kost namelijk al €93.900 (inclusief accu). Voor de Ultra Range zul je dus waarschijnlijk meer dan een ton moeten betalen. Maar dan heb je wel de EV met de grootste range van allemaal.

Ook interessant!

  • Nederland heeft eerste NIO Space Mobile OOIT!
  • NIO ET7 - rijtest en video
  • Nio stuurt 1 op de 10 werknemers de laan uit
  • Nio verliest tienduizenden euro's per auto

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, et7, nio

Vorig bericht: « Deze auto van €7 miljoen mag je niet mee naar huis nemen
Volgend bericht: Nederlandse Porsche GT3 coureur is 14 jaar oud »

Lees Interacties

Reacties

  1. eaudi zegt

    18 december 2023 om 19:55

    Indrukwekkend. Misschien moet Audi even gaan winkelen voor de (komende) etrons? Mijn 330km uit 93kwh kan wel wat boost gebruiken.

    Login om te reageren
    • Matc zegt

      18 december 2023 om 21:13

      Haha dat is wel heel treurig. Mijn Tesla doet met 57.5 kwh gewoon keurig 400 km met 8 graden buiten

      Login om te reageren
      • AudiRS zegt

        19 december 2023 om 08:42

        Jouw gestroomlijnde tesla. Die audi is een zeecontainer.

        Login om te reageren
    • Svenska II zegt

      18 december 2023 om 22:13

      Het blijven Duitsers he. En de fabrieksopgave was zeker 500 km…

      Login om te reageren
  2. audirs3 zegt

    18 december 2023 om 19:59

    Dat zet wel zoden aan de dijk. In de praktijk komt dat in de winter neer op 750 km ofzo. Daarnaast gebruik je de accu maar steeds tussen de 15-80% om snel te kunnen laden, dus slechts 2/3e is op lange ritten praktisch bruikbaar. Dan heb je dus een hele realistische range met tankstopjes elke 500km. Met dit soort cijfers krijg je iedereen uiteindelijk wel om.

    Login om te reageren
  3. mjpamsterdam zegt

    18 december 2023 om 20:11

    Nu nog laden binnen 5 minuten en ik doe mee!

    Login om te reageren
    • Beyazsir zegt

      18 december 2023 om 22:05

      90 liter tanken duurt ook geen 5 minuten 😁

      Login om te reageren
      • gilettelubbers zegt

        18 december 2023 om 22:46

        Nee klopt, minder zelfs

        Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      19 december 2023 om 15:29

      Nu nog betaalbaar maken voor Jan-met-de-Pet … en ik doe ook mee (ookal heet ik geen Jan)!

      Login om te reageren
  4. iphonistvongates zegt

    18 december 2023 om 20:38

    NIO maakt toch gebruik van het battery swap systeem?

    Login om te reageren
  5. Jozo zegt

    18 december 2023 om 20:45

    Knap resultaat. Via een swap kun je deze in elke NIO gooien als ik het goed heb. Toch handig voor op vakantie!

    Jammer dat NIO niet meer van de grond komt qua verkopen en resultaat.
    Qua design vind ik ze mooier dan een willekeurige Tesla (ET5/Model 3 en ET7/Model S). Ook de nieuwe EL6 is goed te pruimen.

    Login om te reageren
  6. andrebb zegt

    18 december 2023 om 20:59

    Ik lees snel laden tot 80% maar volgens mij kun je al op aardig wat punten richting de sneeuw of de zon tussendoor even 5 minuten je accu swappen en dan heb je weer meer dan 80%.. maar ik vermoed dat je als bestuurder in die 1000 km durende tocht om een andere reden al eerder hebt moeten stoppen.

    Login om te reageren
  7. minimoke1984 zegt

    18 december 2023 om 23:36

    Dat is een serieuze range maar idd ook voor een (hele) serieuze prijs voor een auto die ergens tussen de 3 en S inzit vwb ruimte. En duurder dus is dan een S long range die ook al 700+ wltp heeft.. is meer nodig?

    Login om te reageren
    • joki zegt

      19 december 2023 om 05:10

      Tuurlijk, wie wil nu een auto die na, in het beste geval, 700km rijde, twintig minuten moet stil staan om bvb een reis van meer dan 1000km af te leggen. Met een benzine of diesel en twee chauffeurs sta je echt niet zo lang stil.

      Login om te reageren
      • maotje zegt

        19 december 2023 om 06:45

        Hoe vaak doet de gemiddelde nederlander een reis van 1000 km afleggen op jaar basis?

        Login om te reageren
      • madhatter zegt

        19 december 2023 om 09:13

        Je vergeet nog iets. Je bedoelt natuurlijk: met een benzine of diesel, 2 chauffeurs en incontinentie luiers sta je echt niet zo lang stil.

        Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    19 december 2023 om 08:09

    Een knappe prestatie. Maar laten we eerlijk zijn, niemand gaat meer dan een ton uitgeven aan en Chinees merk waar hij/zij/het nog nooit van gehoord heeft.

    Login om te reageren
  9. pimmie zegt

    19 december 2023 om 08:11

    Meneer Li heeft 1,6 uur pauze gehad. Zonde om dan niet gewoon even te laden. Had je gewoon een kleinere en lichtere en dus goedkopere accu kunnen gebruiken. En dan had hij ook nog wat meer door kunnen rijden. Persoonlijk vind ik zo’n 150kWh accu dan ook belachelijk.

    Login om te reageren
  10. MarcoM zegt

    19 december 2023 om 10:20

    Ik ben benieuwd wat zoiets in 2026 aan wegenbelasting mag aftikken.

    Login om te reageren
  11. cossiekiller zegt

    21 december 2023 om 09:22

    Raar. Ofwel stop je na 1000km en zeg je hoeveel km range je nog over hebt. Ofwel rijdt je gewoon die hele batterij leeg als je al zo lang in die auto zit om die test te doen….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North