• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan Skyline R34 nu officieel kneiterduur

Auteur: willeme, gepost 11 oktober 2020 om 10:02 – 28 Reacties

Nissan Skyline R34

De originele laatste echte Nissan Skyline R34 is bijzonder prijzig tegenwoordig. Zeker als je een mooie wil.

We zien het de laatste tijd telkens vaker: oude Japanse auto’s die voor enorm hoge prijzen te koop staan. Vervolgens verbazen wij ons erover en wordt in de commentsectie bepaald dat het ‘te duur’ is en dat ‘de helft’ realistischer is. Tsja, de open markt bewijst toch echt anders.

Speciale Japanse auto’s zijn nu eenmaal bijzonder cool. Als iets minder oude petrolhead zat ondergetekende al te kijken naar filmpjes van Exvitermini en Best Motoring. De Britse, Zuid-Afrikaanse en Australische automagazines waren de enige die de Japanse auto’s benoemden en er artikelen over maakten. Tegenwoordig is er internet, destijds moest je met de lokale boekhandel en reizende familieleden wat zien te regelen om leesvoer van bijzondere Japanse auto’s te kunnen bemachtigen.

Gran Turismo

Maar dankzij Gran Turismo en The Fast en The Furious kwam daar ineens rap versnelling in. We zijn nu 20 jaar verder en van de miljoenen jongeren die Gran Turismo speelden en naar de documentaires van Vin Diesel keken, zijn er een paar behoorlijk vermogend. Die geven niets om een Ferrari of Porsche, maar worden juist blij van Japanse exoten, zoals de Nissan Skyline R34.

Nissan Skyline R34

Nissan Skyline GT-R M-Spec Nür (R34) ’02

Deze Nissan Skyline GT-R M-Spec Nür (R34) is daar een bijzonder voorbeeld van. In tegenstelling tot de ‘V-Spec’ en ‘V-Spec II’ is de M-Spec meer op de openbare weg afgestemd. Meer comfort, zonder dat de auto soft is. De M-Spec arriveerde in 2001, maar in 2002 was daar de M-Spec Nür (van Nürburgring). Het meest bijzondere aan de Nür is de N1-specificatie van de RB26DETT-motor.

Nissan Skyline R34

N1-specificatie

De motor in N1-specificatie heeft grotere turbo’s met stalen schoepen in plaats van keramische schoepen. Dit zorgt voor meer vermogen in de Nissan Skyline R34, maar alle krachtige Japanse auto’s hadden destijds niet meer dan 276 pk op papier en dat is met deze versie niet anders. Mocht je tuningsplannen hebben: dit is een perfect startpunt als je 1.000 pk of meer wenst. Van de M-Spec Nür zijn er slechts 285 gebouwd. Van die 285 zijn er 144 in deze kleur (Millennium Jade) gebouwd. De andere opties waren wit, grijs, zwart en brons.

Nissan Skyline R34

Prijs Nissan Skyline R34: 265.743 euro!

Omdat deze exemplaren telkens zeldzamer worden, zeker in originele staat, worden ze ook telkens duurder. Er is ook telkens meer vraag naar dergelijke bijzondere auto’s. De Nissan Skyline GT-R M-Spec Nür (R34) in kwestie had slechts 6.817 kilometer gelopen. Het zorgde ervoor dat de Nissan Skyline R34 in kwestie tijdens een veiling verkocht werd voor een schrikbarend hoog bedrag: 33.205.000 Yen. Dat is omgerekend 265.743 euro. Dat is nog zonder veilingkosten, commissies en transportkosten. De tijden van voordelige Japanse auto’s ligt inmiddels ver achter ons.

Via: GT-R.registry.com

Ook interessant!

  • Skyline GT-R R34
    Skyline GT-R R34 prijs is officieel krankzinnig hoog
  • Skyline GT-R R34: dit zijn ze allemaal!
  • WTF: bedrijf wil 1,9 miljoen euro vangen voor Nissan Skyline
  • Paarse Skyline
    Paarse Skyline R34 V-Spec is eindelijk kneiterduur!

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, Nissan, r34, skyline, veiling, youngtimer

Vorig bericht: « Rij-impressie Mash X-Ride 650 Classic, meer dan looks alleen?
Volgend bericht: Video – Nederlandse politie achtervolgt scooter op snelweg »

Lees Interacties

Reacties

  1. vaakbenjetebang zegt

    11 oktober 2020 om 10:19

    Het is een enorme hoop geld, maar ik ben niet echt verbaasd over het bedrag gezien de zeldzaamheid. Hoe veel zijn er van die 285 nog over trouwens – zelf denk ik best wel veel, maarvoor hetzelfde geld is de helft een keer opgevouwen op een natte rotonde.

    Het meest bizarre en ongemakkelijk aan deze auto’s vind ik altijd nog de achterruitenwisser op wat in feite een three-box saloon is.

    Login om te reageren
  2. Robert zegt

    11 oktober 2020 om 10:55

    @willeme: dat deze auto’s ‘vroegâh’ enkel aandacht kregen in de Angelsaksische tijdschriften had alles te maken met het feit dat deze auto’s rechtsgestuurd zijn en dus voor die markten stukken interessanter waren in de grijze import dan voor de pan-Europese markt. Eigenlijk werd de Europese interesse pas serieus gewekt toen de Japanners linksgestuurde exemplaren van de Evo’s, WRX’en , Type R’s, en etc. naar het Europese vasteland werden geëxporteerd.

    Even terugkomend op het onderwerp van dit artikel; prachtig dat dit soort auto’s eindelijk de waardering krijgt die het verdient, maar ergens is het jammer, want je wéét gewoon dat een auto met een km-stand omgekeerd evenredig aan de kostprijs hoogstwaarschijnlijk eindigt als privaat museumstuk. Want ik geloof niet dat de nieuwe eigenaar er maandelijks een weekendje mee gaat boenderen op De Ring.

    Login om te reageren
    • neymar zegt

      11 oktober 2020 om 15:08

      @RRRobert: vroeger*

      Login om te reageren
    • poes zegt

      12 oktober 2020 om 13:44

      @RRRobert: neuh, maar voor dat doel zijn inmiddels zat betere en goedkopere wagens te vinden

      Login om te reageren
  3. flow82 zegt

    11 oktober 2020 om 11:57

    @willeme, weer een fijn artikel! Keep up the good work kerel

    Login om te reageren
    • deSjonnies zegt

      11 oktober 2020 om 12:16

      Dit exemplaar is natuurlijk de ultieme witte raaf, een R 34 is al zeldzaam en dan nog een gelimiteerde uitvoering met een lage kilometerstand, dit is Delta Integrale Evo edizione finale land, Impreza 22B , Lancer Evo VI Tommi Maķkinen, 1972 Porsche Carrera RS, Renault 5 Turbo 1, om er maar een paar te nemen.

      Login om te reageren
      • bierbuik zegt

        11 oktober 2020 om 13:22

        @deSjonnies: had Nismo niet nóg een zeldzamere, ultiemere versie gebouwd? Opgeboord tot 2.8, volledig nieuw opgebouwd uit jong gebruikte GT-R’s, ik geloof 12 of 16 stuks dat er gebouwd waren. Jaren geleden was daar 1 van verkocht voor een half miljoen als ik me niet ernstig vergis. Dat is toch wel echt de kers op het neusje van de zalmtaart!

        Login om te reageren
        • ty5550 zegt

          11 oktober 2020 om 16:54

          Ja, de z-tune, slechts 19 van gemaakt en deze worden verkocht voor prijzen tussen de 500.000 euro en 1 miljoen euro.

          Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    11 oktober 2020 om 12:29

    Doordat veel van deze modellen onder de 25year rule naar binnen mogen in de US worden ze ook steeds duurder helaas. R32’s en 33’s zijn ook enorm gestegen.

    Login om te reageren
  5. dalmore zegt

    11 oktober 2020 om 12:41

    Ik volg de prijzen al jaren maar de GT-R’s zijn allemaal door het plafond gegaan. Waar je er vroeger een op kon halen voor 15k begint dat nu bij +-80k. En de GTT heb je wel voor ongeveer 15k maar ja dat is niet de versie die je wilt hebben. De kleur blauw is trouwens ook goud waard, waarde +25%

    Login om te reageren
  6. deSjonnies zegt

    11 oktober 2020 om 12:43

    Anyway, op BAT staat momenteel een orginele onverputste vroege Amerikaanse Datsun 240 Z al door de $ 100000 heen met nog 8 veiling dagen te gaan!

    Login om te reageren
  7. ty5550 zegt

    11 oktober 2020 om 12:51

    Je hebt in de meer circuitgerichte v-spec serie ook de R34 gtr V-spec 2 nur met dezelfde motor die echter meer op het circuit gericht is (grotere remmen, hardere vering, lichtere motorkap en dergelijke). Zeker met wat nismo goodies vind ik deze dan toch een stuk mooier om te zien en als je een gtr wilt tunen is comfort waarschijnlijk niet echt waar je naar op zoek bent.
    https://www.youtube.com/watch?v=2ggXD4c7xLI

    Ik heb wel een zwak voor alle skyline gtr’s en zeker de R34. De prijzen gaan echter nergens meer over.

    Login om te reageren
  8. petroldrinker zegt

    11 oktober 2020 om 14:10

    Kleine 270,000 euro voor een nissan, dan heb je echt heeeeel veel geld teveel ?? zou toch altijd een italian supercar kopen voor zulk geld

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      11 oktober 2020 om 14:29

      Alleen gaat de waarde van deze in stijgende lijn omhoog. Binnen 5 jaar kan deze nog eens verdubbeld zijn in waarde terwijl jouw Italiaan binnen 5 jaar nog 1/3 waard is van die 270k vooral als het om een recent model gaat.

      Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      11 oktober 2020 om 15:05

      @petroldrinker: Of je vindt de techniek en het eindeloze fijnslijpen daaraan van zo’n Skyline gewoon gaaf. Kan ook. Zie geen enkele reden om, als ik zulke hoeveelheden geld had om uit te geven, dat niet aan deze auto te doen.

      Login om te reageren
  9. erikabarth zegt

    11 oktober 2020 om 15:01

    Rechts gestuurd is nooit interessant , zeker een petjesbak als dit niet.

    Login om te reageren
    • tge2 zegt

      13 oktober 2020 om 11:41

      @erikabarth: Petjes kopen een afgetrapte Golf. Liefhebbers kopen een Skyline GT-R.

      Login om te reageren
      • erikabarth zegt

        13 oktober 2020 om 23:12

        @tge2
        En bejaarden een yaris.
        Zo alle vooroordelen weer gehad ?

        Login om te reageren
        • tge2 zegt

          13 oktober 2020 om 23:16

          @erikabarth: We zijn de wereldvreemden nog vergeten, die rijden Italiaans. ;-)

          Login om te reageren
          • erikabarth zegt

            14 oktober 2020 om 13:00

            @TGE2 lol

            Login om te reageren
  10. leonlampe zegt

    11 oktober 2020 om 15:22

    Voor slechts 270.000 euro kun jij tokkie worden!

    Login om te reageren
    • deSjonnies zegt

      11 oktober 2020 om 17:52

      Tokkies rjlden primijum
      Altijd!
      Petjes ook, met getjoende Gollefies en zesdehands BMW’s

      Login om te reageren
      • leonlampe zegt

        13 oktober 2020 om 12:37

        @deSjonnies: Ja en daar zie ik ook altijd auto’s als de 350z en oude gtr tussen staan

        Login om te reageren
    • tge2 zegt

      13 oktober 2020 om 11:42

      @leonlampe: In tokkiewijken zie ik meestal afgetrapte Golfjes of drugs AMG’s.

      Login om te reageren
  11. carfreakjim zegt

    11 oktober 2020 om 16:50

    Van het voorjaar nog eentje bij de nurburgring gespot, was ook een m-spec nur. Blijft wel dik, maar voor dit geld koop ik toch liever een subaru 22b en een r32 gtr v-spec, r32 vindt ik sowieso al stikker als een r33.

    Login om te reageren
    • carfreakjim zegt

      11 oktober 2020 om 16:50

      @carfreakjim: R33 had r34 moeten zijn.

      Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    12 oktober 2020 om 10:39

    Laten we eerlijk zijn, gave Skylines, NSX-en en RX-7’s zijn nu eenmaal excusiever en leuker dan de zoveelste speciale 911.

    Login om te reageren
  13. poes zegt

    12 oktober 2020 om 13:46

    Tsja, de Nür zou al vanaf het begin een klassieker worden. Nu gaan de prijzen ook die kant uit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North