• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan lanceert extra stoere Navara AT32

Auteur: willeme, gepost 18 februari 2020 om 11:09 – 11 Reacties

Nissan Navara AT32 door het water

De naam Navara AT32 klinkt in elk geval erg stoer.

Nissan heeft zijn pick-up onder handen genomen. Het gaat om de Navara. De medium-grote pick-up is van zichzelf al vrij stoer. Deze Nissan Navara in AT32-uitvoering doet er een paar flinke schepjes bovenop.

Luxer

De nieuwe AT32 is een stuk luxer uitgerust met voorzieningen als Hill Descent Control (zodat je keurig naar beneden rijdt), Hill Start Assist (als je de andere kant op moet), 360 graden camera (om te zien waar alle blubber zit) en Intelligent Emergency Braking (voor als je teveel op je gadgets aan het letten bent).

Nissan Navara AT32 van de voorzijde

Spatlappen

Er zijn ook een paar uiterlijke wijzigingen bij de auto. Kijk naar de bredere wielkasten. Daarnaast zijn er compleet nieuwe stickers! Die stickers worden gecomplementeerd door de badges voor de achterkant, sidesteps, voorschermen en spatlappen. Jazeker, deze bedrijfsauto heeft spatlappen.

Nissan Navara AT32 over een kiezelpad

Arctic Trucks

Maar dit zijn toch slechts kersen in de appelmoes? Jazeker. Nissan heeft namelijk wel degelijk werk gemaakt om de Navara een stuk capabeler te maken. In samenwerking met offroad-specialist Arctic Trucks is de stoere pick-up flink aangepast. Denk aan een wielophanging van Bilstein. Of 18″ wielen met extra grote banden en grof profiel. Onder de motor is er een grote aluminium beschermingsplaat. Mocht je Arctic Trucks niet kennen: dat bedrijf heeft ook de expeditietrucks (North Pole Challenge) van Top Gear aangepast.

Nissan Navara AT32 recht van voren

Optioneel is er een sperdifferentieel voor de voorwielen beschikbaar voor de stoere Nissan pick-up met dubbelcabine. Wil je de Nissan Navara nog stoerder maken, dan is het dat mogelijk middels een heuse snorkel. Deze ziet er niet alleen cool uit, de Nissan Navara heeft dan ook een doorwaadhoogte van 80 centimeter. De Nissan Navara is tevens voorzien van een ladderchassis, vierwielaandrijving en een lage gearing. Met deze auto kun je in terrein dus wel degelijk iets klaarspelen.

Nissan Navara AT32 laat zijn snorkel zien

Of de Nissan Navara AT32 naar Nederland komt, is nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Deze legendarische Nissan gaat het volgende jaar niet halen
  • Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
    Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Gelekte Nissan 400Z oogt best lekker

Nieuwste artikelen

  • Kom je weleens in de binnenstad? Dan moet je dit lezen!
  • Zijn elektrische auto’s levensgevaarlijk?
  • Deze Zweedse schone is net ingereden
  • Pas op! Er komt weer een flitsmarathon
FacebookTweetPinLinkedIn

4x4, arctic-trucks, navara, Nissan, pick-up

Vorig bericht: « Tesla ligt door chip 6 jaar voor op concurrentie
Volgend bericht: Aantal weginspecteurs die mogen bekeuren verdubbelt »

Lees Interacties

Reacties

  1. nietcreatief zegt

    18 februari 2020 om 11:38

    Kan iemand me uitleggen waarom een snorkel die 2 meter hoog aanzuigt ervoor zorgt dat een auto ipv door 50 cm hoog (gokje, de oude luchtinlaat zal wel ongeveer op 60cm zitten) water door 80 cm hoog water kan rijden?

    Login om te reageren
    • pretje zegt

      18 februari 2020 om 11:48

      @nietcreatief: als de inlaat op 60cm zit, kun de door de golf die je maakt nog niet door 30 cm ….
      Die 80 cm is waarschijnlijk de gegarandeerde diepte, dieper op eigen risico.
      Zelf met een standaard Honda CRV een 70cm doorwading getest ….met succes( en zenuwen ?)….

      Login om te reageren
      • pretje zegt

        18 februari 2020 om 11:50

        @pretje: verder zullen er onderdelen en plekken zijn die niet beter af te dichten zijn, als je geen natte voeten wil halen !

        Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    18 februari 2020 om 12:08

    Ik vind het een heel stoer ding!

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    18 februari 2020 om 12:10

    @nietcreatief: Daar komt bij, 80 cm is waarschijnlijk de hoogte van de katalysator (deze zit tegenwoordig in de downpipe recht achter het blok onder de turbo) deze houdt ook niet van water. De katalysator wordt erg heet, en wanneer deze door water ineens heel snel afkoelt dan beschadigd deze nogal.

    Login om te reageren
  4. nietcreatief zegt

    18 februari 2020 om 12:20

    @pretje en @dutchdriftking
    Aha, bedankt! Maar in dat geval heeft die snorkel echt alleen maar een functie in uitstraling.
    60 cm hoogte voor de oude luchtaanzuig was, nu ik er nog ff over nadenk, een waardeloze gok. Tenzij Nissan in al haar wijsheid besloten had om die aanzuigbuis tot onderin de motor ruimte door te trekken on onder de radiateur aan te laten zuigen.

    Login om te reageren
  5. spacemoon24 zegt

    18 februari 2020 om 12:50

    Met een standaard Fiat Panda (geen 4×4) kan je ook prima door 60 cm water rijden. Hop hop, gas erop!

    Login om te reageren
  6. wimof zegt

    18 februari 2020 om 12:57

    Die 80 cm is met in het achterhoofd ingebouwde marge haalbaar, vandaar dat die aanzuigbuis zo hoog zit.
    en die is niet fake.
    Renault dacht ooit met zijn Espace de wetten van de natuur te kunnen tarten met de luchtinlaat op 15 cm hoogte (of moet ik hier laagte schrijven) in te bouwen,

    Login om te reageren
  7. mashell zegt

    18 februari 2020 om 16:15

    Normaal gesproken associeer je een dikke pickup toch juist met een kleine snorkel,..

    Login om te reageren
    • poeperman zegt

      18 februari 2020 om 20:14

      @mashell: haha! Nice one centurion!

      On topic: breekt ie net zoals zijn voorganger in twee net achter de cabine? If yes, don’t buy

      Login om te reageren
  8. oxidizers zegt

    18 februari 2020 om 23:39

    Vind ‘r niet veel aan eignelijk. Als je dan toch een pickup moet zou ik niet voor Nissan gaan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North