• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan LEAF e+ brengt je voortaan verder

Auteur: RubenPriest, gepost 9 januari 2019 om 07:40 – 35 Reacties

Afbeelding Nissan LEAF e+ brengt je voortaan verderAfbeelding Nissan LEAF e+ brengt je voortaan verderAfbeelding Nissan LEAF e+ brengt je voortaan verderAfbeelding Nissan LEAF e+ brengt je voortaan verderAfbeelding Nissan LEAF e+ brengt je voortaan verderAfbeelding Nissan LEAF e+ brengt je voortaan verderAfbeelding Nissan LEAF e+ brengt je voortaan verderAfbeelding Nissan LEAF e+ brengt je voortaan verder

Nissan LEAF e+ brengt je voortaan verder
Een grotere batterij voor de LEAF van modeljaar 2019 die meer kilometers mogelijk maakt.

Mocht je om wat voor reden dan ook een LEAF overwegen, dan is nu misschien de tijd. Nissan heeft voor modeljaar 2019 de elektrische auto vernieuwt en een nieuwe batterij aan het gamma toegevoegd. Naast de LEAF met een 40 kWh-batterij, is er nu ook een LEAF met 62 kWh-batterij. De accu is gekoppeld aan een elektromotor met een vermogen van 217 pk. De LEAF e+, zoals het model heet, heeft een WLTP-actieradius van 385 kilometer.

Nissan heeft van de gelegenheid gebruik gemaakt door ook het interieur op te frissen. Er is een nieuw infotainmentsysteem met een 8-inch scherm. De Japanse autofabrikant presenteerde het 2019 model op de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas. De 2019 LEAF zal leverbaar zijn met e-Pedal en ProPILOT. Dit betekent dat je volgens Nissan slechts één pedaal nodig hebt om te versnellen, remmen of stoppen. ProPILOT is een soort super deluxe cruise control, die de auto kan laten stoppen, starten en centreren op de rijbaan.

De vernieuwde LEAF en LEAF e+ zijn vanaf deze zomer leverbaar. In maart communiceert Nissan de prijzen van de elektrische auto’s. Wie interesse heeft kan nu al contact opnemen met de lokale dealer.

Ook interessant!

  • Waarom deze Nissan Newbird de perfecte combinatie is
  • serieus
    Eden Hazard gaat van Aventador SVJ naar Nissan Leaf
  • vijfdeurs pionier
    Deze vijfdeurs pionier wordt óók een crossover
  • EINDELIJK
    EINDELIJK! Adverteerder vermeldt een eerlijke prijs!

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

CES-2019, Elektrisch, leaf, Nissan

Vorig bericht: « Officieel: dit is de nieuwe Porsche 911 Cabriolet
Volgend bericht: De nieuwe BMW 7 Serie van alle kanten »

Lees Interacties

Reacties

  1. grandvitara zegt

    9 januari 2019 om 07:54

    Leuk hoor, maar de werkelijkheid zal uitwijzen dat er nog steeds minder dan 300km gereden kan worden. Toch nog echt te weinig, zeker wanneer je Hyundai en Kia er tegenover zet.

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      9 januari 2019 om 08:34

      @grandvitara: ik snap het ook niet. Die hebben beiden een 64Kwh batterij en halen real-life 500+ km. Is die Leaf dan zo inefficient?

      Login om te reageren
    • crepito zegt

      9 januari 2019 om 09:13

      @grandvitara: Hoe efficiënter die is, hoe kleiner dat verschil. Dat zie je ook met de E-Nero en de Kona. De i-Pace en E-tron vallen wel in de praktijk een heel stuk lager uit.

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        9 januari 2019 om 10:28

        @crepito: Model 3 LR haalt ook 500km. Ik volg Bjorn Nyland en die heeft al meerdere tests gedaan, ook met de Niro: https://youtu.be/ZnYWWtUNykA

        Login om te reageren
        • crepito zegt

          9 januari 2019 om 10:31

          @stephane8200: Klopt, Model 3 is ook efficiënt. Maar Tesla noem ik bewust niet. Positief en Tesla moet je niet op AB doen.
          Jaguar en Audi kiezen voor de looks met nep grill.. Dat is funest voor de efficiëntie

          Login om te reageren
          • stephane8200 zegt

            9 januari 2019 om 10:44

            @crepito: ik ben zelf liever neutraal en kijk naar feiten en cijfers. Die 500km was niet eens met hypermilen maar gewoon met 130/140 km/u met radio en airco aan.

            80.000 voor <380km vind ik geen geweldige aanbieding dan.

            Login om te reageren
          • mashell zegt

            9 januari 2019 om 12:57

            @crepito: een dichte nep grille maakt voor de efficientie amper uit maar het formaat en de hoge bouwvorm van de Jaguar en de Audi E-tron zijn ongunstig. Echter wel wat de klant tegenwoordig vraagt.

            Login om te reageren
            • crepito zegt

              9 januari 2019 om 13:33

              @mashell: Mwah, de Model X is een stuk efficiënter. En die is een stuk zwaarder dan de i-Pace. Ook zal het frontale oppervlak groter zijn. Maar goed, dat is off-topic hier. De Leaf stelt gewoon een beetje teleur, helaas.

              Login om te reageren
    • siebren zegt

      9 januari 2019 om 10:40

      @grandvitara: Dit is WLTP dus denk dat het wel meevalt. Misschien 300km bij 0 graden buiten

      Login om te reageren
      • grandvitara zegt

        9 januari 2019 om 19:54

        @siebren: ik denk niet dat wltp daadwerkelijk zal resulteren in een range van meer dan 300, misschien max 325.

        Login om te reageren
    • henkhekje zegt

      9 januari 2019 om 11:39

      @grandvitara: je vergeet 1 ding, jij gaat uit van NEDC cijfers, WLTP is veel realistischer. M.a.w. 385 km is waarschijnlijk het aantal wat je in de praktijk zult halen. Waarschijnlijk zal deze auto een NEDC cijfer van 500+ km halen

      Login om te reageren
      • grandvitara zegt

        9 januari 2019 om 19:55

        @henkhekje: zeker nedc, zal nog rooskleuriger zijn. Maar wltp is beter, maar nog geen echte praktijk range.

        Login om te reageren
    • henkhekje zegt

      9 januari 2019 om 11:43

      @grandvitara: ik zit nog even te rekenen, de Model 3 is inderdaad iets efficiënter. De Tesla haalt met 80,2 kwh accu pakket 560km. Deze haalt 385.. 6,9 vs 6,2 km per kwh

      Login om te reageren
    • autospotterkerkrade zegt

      9 januari 2019 om 19:36

      @grandvitara: diesel is beter voor het milieu, het zijn de feiten

      Login om te reageren
  2. mashell zegt

    9 januari 2019 om 08:05

    Wie heeft bedacht dat een witte dakhemel met zwarte raam stijl bekleding een goed idee was?

    Login om te reageren
    • sanderp zegt

      9 januari 2019 om 08:27

      @mashell: Het idee van het “zwevende” dak in het interieur meegenomen. Rare hypes

      Login om te reageren
  3. Dizono zegt

    9 januari 2019 om 08:10

    Lage range gezien de accucapaciteit, de concurrentie haalt op papier ongeveer 100 km meer uit een vergelijkbare accu.

    Login om te reageren
    • crepito zegt

      9 januari 2019 om 09:12

      @Dizono: En nog ChaDeMo.. En nog steeds een passief batterijmanagement..

      Login om te reageren
  4. tge1 zegt

    9 januari 2019 om 08:15

    Ironisch. Brandstofmotoren worden kleiner en zuiniger, terwijl deze lompe accuwagens steeds grotere batterijen krijgen en daarmee zwaarder worden om een beetje ver te komen. Ik zie er nog steeds geen vooruitgang in.

    Login om te reageren
    • evdw zegt

      9 januari 2019 om 08:28

      @tge1: Deze techniek en toepassing staat in principe nog in de kinderschoenen. Dat het er nu is, is de vooruitgang. Hetzelfde hebben de brandstofmotoren doorgemaakt.

      Login om te reageren
    • bertorelli zegt

      9 januari 2019 om 08:35

      @tge1: Dat dacht ik ook al.
      Grotere accu’s, dus meer grondstoffen nodig voor het fabriceren en meer kosten bij het recyclen.
      Zwaardere auto’s zijn ook minder efficiënt dus 50% meer accu is geen 50% meer bereik.

      Login om te reageren
    • widodh zegt

      9 januari 2019 om 08:37

      @tge1: EV’s zijn al super efficient, dus ja, je hebt een grotere accu nodig.

      Accu’s krijgen echter een hogere dichtheid, per gewichtseenheid meer energie er in opgeslagen.

      Login om te reageren
  5. poekoek zegt

    9 januari 2019 om 08:23

    Ik heb recentelijk kennis gemaakt met de e-Niro (gereden) en de Leaf 40 kWh (enkel gekeken en gezeten). Waar de Niro sowieso interessantere specs heeft (455 tov 385 km range), zit ie ook een stuk beter in elkaar qua interieur. In de Leaf had ik echt her gevoel

    Login om te reageren
    • poekoek zegt

      9 januari 2019 om 08:25

      @poekoek: in een Japanner van begin dit millenium te zitten; de goedkope afwerking, de gekke hoge zit, een midden armsteun die zo ver naar achteren zit dat je er niks aan hebt. Nee, dat doet Kia toch stukken beter. En aangezien de Leaf met 40 kWh al bijna net zoveel kost als de Niro (beide full option dan), verwacht ik dat dit geen interessant aanbod gaat worden. Jammer.

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    9 januari 2019 om 08:27

    375km en 215pk. Geen gekke waarden dacht ik zo!

    Login om te reageren
  7. evdw zegt

    9 januari 2019 om 08:30

    Ik vind hem van binnen best mooi maar van buiten…. Maak hem olijfgroen en je hebt die lelijke bak van Walter White aka Heisenberg.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      9 januari 2019 om 10:14

      @evdw: Pontiac Aztec yo!

      Login om te reageren
  8. simonferrari zegt

    9 januari 2019 om 08:34

    Te overzien maar in vergelijking met Kia en Hyundai loopt het toch achter. Als ze nou eens de grens van 500km zouden doorbreken..

    Login om te reageren
    • simonferrari zegt

      9 januari 2019 om 08:35

      Toevoeging: @RubenPriest Misschien een idee om bij artikelen over elektrische auto’s ook de gegevens over het opladen te vermelden. Kan deze 62kWh batterij bijvoorbeeld al laden met 3-fasen ipv de 7,4 kW 1 fase zoals het 2018 model?

      Login om te reageren
      • widodh zegt

        9 januari 2019 om 08:38

        @simonferrari: Goede! Maar voor zo ver bekend niet. Ook nog steeds CHAdeMO snelladen.

        Login om te reageren
        • vondick zegt

          18 juni 2019 om 19:37

          @widodh: Niemand weet wat Chademo is.

          Login om te reageren
      • kobus1967 zegt

        9 januari 2019 om 09:14

        @simonferrari: plus het feit dat de Leaf geen actieve verwarming en koeling van het accupack heeft.
        Hierdoor kun je vaak niet snel opladen omdat het accupack te warm word, de computer knijpt de laadstroom dan af.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          9 januari 2019 om 09:26

          @kobus1967: Dè achilleshiel van de leaf als je het mij vraagt. Een geïnformeerde koper wil hierom geen leaf, want de accu gaat gewoon stuk. Snelladen is hierdoor niet mogelijk dus de toch al beperkte range is sowieso veels te weinig. Ook voor leasemaatschappijen is het een nadeel want tweedehands wil de geïnformeerde koper ze ook niet waardoor dat toch de prijzen drukt.

          Login om te reageren
        • crepito zegt

          9 januari 2019 om 13:35

          @kobus1967: Al lijkt #rapidgate wel verholpen inmiddels, bij nieuwe Leafs. Zie de duurtest van Bjorn Nyland.

          Login om te reageren
  9. lebeaunl zegt

    9 januari 2019 om 09:14

    In het felblauw vind ik het geen lelijke auto. Daarnaast is het geen suv (++), heeft het heel veel ruimte te bieden en nu dus ook prettige prestaties, gecombineerd met een nette range. Blijft over de wijzen van laden en en de prijsstelling.. Mocht Nissan wèl snel kunnen leveren (Hoi Kia/Hyundai!), dan zou dit zomaar een bestseller kunnen worden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North