• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Noble M600: 650 pk, minder dan 1000 kg

Auteur: RubenBaeten, gepost 4 juli 2008 om 09:52 – 24 Reacties

Noble M600 prototype

We wisten al dat de Noble M600, die volgend jaar het licht moet zien, de Volvo/Yamaha V8 uit de XC90 zal krijgen. Voorzien van twee turbo’s, wel te verstaan. Opperhoofd Peter Boutwood komt nu met wat extra cijfertjes voor de lichtgewicht bolide.

Zo weten we nu dat de V8 zo’n 650 pk zal leveren en dat het gewicht van de auto, mede dankzij een carrosserie die volledig uit koolstofvezel bestaat, onder de 1000 kg wordt gehouden. 0-100 zal dan ook minder dan 4 seconden in beslag nemen, en de topsnelheid wordt geschat op zo’n 320 km/h. Verder is bekend geworden dat de M600 wordt uitgerust met een zesbak van Graziano.

Per jaar worden er 50 M600’s gebouwd – het is alleen nog onduidelijk waar dat precies zal gebeuren. Het liefst houdt Noble de productie in Groot-Brittannië. (bron: autocar)

Ook interessant!

  • Puristenauto met 500 pk, handbak en Diablo-diff op komst
  • Noble M500
    Noble M500 heeft 800 Nm én een handbak!
  • Jackal
    Jackal met 650 pk moet Raptors gaan slopen
  • blokkendoos met 650 pk
    Blokkendoos met 650 pk is ultieme sleeper

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

Lichtgewicht, m600, noble, Supercars

Vorig bericht: « Experimenten kilometerheffing mogen doorgaan
Volgend bericht: Primeur: nieuwe Porsche offroader »

Lees Interacties

Reacties

  1. corrado vr6 slc zegt

    4 juli 2008 om 09:57

    Noble weet wat ie doet.

    Login om te reageren
  2. Brian zegt

    4 juli 2008 om 09:58

    Laat maar komen dan =P

    Login om te reageren
  3. brandon zegt

    4 juli 2008 om 09:58

    lijkt me een prachtig wagentje snel,earodenamisch maar duur zal ie wel worde dat is het nadeel aan die auto’s maar de concept foto’s zien er wel mooi uit

    Login om te reageren
  4. Powerslide zegt

    4 juli 2008 om 10:03

    Ik begrijp niet waarom automerken zo graag in de 650 pk regio willen zitten. Juist een fabrikant als Noble kan goedsturende lichtgewicht auto’s maken die met 400/450 pk ook knetterhard gaan, maar dan waarschijnlijk beter te balanceren zijn op de limiet en ook vanwege de lagere prijs leuker zijn voor een breed publiek.

    Login om te reageren
  5. Fred Flintstone zegt

    4 juli 2008 om 10:05

    Ik weet niet hoe jullie er tegenaan koekeloeren, maar ik zie een trend in auto-fabrikanten-land naar test-auto’s in kekke zebra-look. Is zwart nou het nieuwe wit, of wit het nieuwe zwart?

    Login om te reageren
  6. Roel zegt

    4 juli 2008 om 10:09

    Ik vraag me toch af waarom ze auto’s die nog niet in productie zijn en nog getest worden, zo’n lekker onopvallend kleurje geven.

    Login om te reageren
  7. ultimora zegt

    4 juli 2008 om 10:19

    lekkere cijfers wel!

    die zebraprint is omdat de perceptie van je oog niet goed de lijnen van de auto kan zien. het is te veel afgeleid door de verschillende vlakken.

    Login om te reageren
  8. Ringfan zegt

    4 juli 2008 om 10:44

    @ Fred Flintstone

    Freddy, Freddy… Wit is al tijden het nieuwe zwart…

    En bont is uit!

    Login om te reageren
  9. clijde zegt

    4 juli 2008 om 10:50

    Dan zal hij wel een stofzuiger systeem nodig hebben, anders vliegt hij bij hoge snelheid weg….

    Login om te reageren
  10. JJ zegt

    4 juli 2008 om 10:56

    Heb je ooit wel eens foto’s proberen te maken van een auto in zebra-print… Dat is een behoorlijk lastige klus, totdat 3d fotografie wordt uitgevonden.

    Ik heb het ook geprobeerd met die NSX van laatst, maar het is er gewoon niet uit op te maken wat de vorm is.

    Login om te reageren
  11. Eric zegt

    4 juli 2008 om 11:11

    Zeker met de dure benzine zou het beter zijn om de motor atmosferisch te houden zodat de wagen beter bereikbaar blijft voor een breder publiek.
    Ze kunnen de motor nog wat opkietelen zonder turbo’s. Met het lichte gewicht van de auto geeft dit ook rijplezier. Zie maar naar Lotus! Ook Lotus kan deze motor gebruiken voor hun Esprit. In de Eagle komt een Toyota-motor maar in de Esprit zou, ik schrijf zou, een BMW-motor komen. Ben benieuwd.

    Login om te reageren
  12. DJD zegt

    4 juli 2008 om 11:30

    @eric: Een Noble is niet bedoeld voor het grote publiek. Als iemand een Noble wil, koopt hij hem toch wel, ookal zijn de benzineprijzen zo hoog. Dat verzekert Noble ervan dat de kopers mensen zijn met een passie voor het merk zelf.

    Maar met een pk-gewichtsverhouding van 1 pk per 1,3 kg kan dit nog weleens een hele rappe jongen worden (ervanuit gegaan dat hij 900 kg zal wegen)

    Login om te reageren
  13. michiel zegt

    4 juli 2008 om 11:31

    killermachine

    Login om te reageren
  14. Arie Nap zegt

    4 juli 2008 om 11:48

    Ik snap niet waarom ze dat Yamaha blok gebruiken, die heeft namelijk een hoog zwaartepunt door de kleine V hoek..

    Login om te reageren
  15. Rick zegt

    4 juli 2008 om 11:56

    Met 650pk en minder dan 1000kg zou je toch wel ietsje meer dan 320 verwachten toch? Zal wel begrensd zijn.

    Login om te reageren
  16. Mairsil zegt

    4 juli 2008 om 12:36

    @Rick
    Gewicht is niet relevant voor de topsnelheid, alleen vermogen en luchtweerstand spelen een significante rol met dit soort snelheden. En ik vermoed dat deze Noble wel van de nodige downforce voorzien is, wat betekent dat de topsnelheid waarschijnlijk iets lager is dan een auto met hetzelfde vermogen en minder downforce (en dus minder luchtweerstand).

    Login om te reageren
  17. midi zegt

    4 juli 2008 om 12:40

    @Powerslide: Zeer terechte opmerking, ik vind over het algemeen ook dat er teveel op vermogenscijfertjes gegeild wordt. Iedereen wil de aandacht die hoort bij ‘supercar’. Geef mij maar een lekker lichte goed gebalanceerde sportwagen (400 pk is meer dan voldoende).

    @Rick: de massa van een auto heeft niet zoveel te maken met de topsnelheid. Het aerodynamische aspect en versnellingsbak verhoudingen des te meer. Bovendien wat moet je nou met een auto die veel harder gaat dan 320kmh, weinig circuits hebben een straight dat zo lang is.

    Login om te reageren
  18. midi zegt

    4 juli 2008 om 12:40

    Mairsil: you’ve beaten me

    Login om te reageren
  19. Fred Flintstone zegt

    4 juli 2008 om 13:10

    Ik snap heus wel het waarom van een zebra look. Maar ik signaleer ook een trend in auto-land. Maar nu ‘es iets anders: waarom niet ook op gewone auto’s. Ik kan zo tig merken en types bedenken (sowieso alles van Kia en SsangYoung) die er subiet van opknappen!

    Login om te reageren
  20. CSL zegt

    4 juli 2008 om 14:43

    Inderdaa, laat maar komen. Wordt vast wel gruwelijk.

    Login om te reageren
  21. SimonMc zegt

    4 juli 2008 om 15:33

    Minder dan 1000 kg en 650 pk en ze zeggen van 0-100 in minder dan 4 seconden?Dat zal wel heel dik onder de 4 seconden liggen, eerder 3,2 naar de 100.
    Kijk maar naar een audi rs6 bv.580 pk, 2200 kg en 0-100 in 4,5 ofzo?Deze Noble heeft nog een stuk meer vermogen en gaat minder dan de helft wegen dan die vrachtwagen.

    Login om te reageren
  22. Melvivio zegt

    4 juli 2008 om 19:19

    Hoe is het trouwns verlopen met de verkoop van de M15 ?

    Is dat een hit geworden ? :)

    Login om te reageren
  23. IPA35 zegt

    5 juli 2008 om 16:43

    dit is toch het topmodel van de m15, eigenlijk..

    Login om te reageren
  24. cheese dippers zegt

    6 juli 2008 om 16:51

    @ ultimora
    Da’s dure taal. Maar het klopt denk ik wel;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North