• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nog een Opel Insignia teaser

Auteur: Wouter, gepost 12 maart 2008 om 09:16 – 26 Reacties

Opel Insignia


Na een foto van één achterlicht is Opel wat guller vandaag: we krijgen een foto met maar liefst twee koplampen van de Insignia.

Pas op de Londen Motor Show in juli zal Opel naar verwachting de nieuweling echt onthullen, hoewel we niet uitsluiten dat het pas in Parijs wordt na de zomer. Eind van het jaar kunnen potentiele kopers zich melden bij de Opel dealer en hun oude trouwe Vectra inruilen. De Insignia moet veel meer een premium look & feel krijgen dan deze Vectra en ook behoorlijk wat groter zijn. De nieuweling wordt gebouwd op een nieuwe versie van GM’s Epsilon platform (Epsilon II) en er zullen zowel sedan, hatchback als station varianten komen. Opel heeft zichzelf tot doel gesteld om jaarlijks 130.000 Insignia’s te verkopen. (via motorauthority)

Ook interessant!

  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Nieuwe Insignia
    Nieuwe Insignia maakt comeback als... crossover!
  • Dít is de duurste Opel van Marktplaats!
  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

insignia, Marketinggezeik-en-gebakken-pr, Opel

Vorig bericht: « 2 miljoen Skoda Octavia’s
Volgend bericht: BPM afschaffing maakt het autorijden zeker niet goedkoper »

Lees Interacties

Reacties

  1. fffbbb zegt

    12 maart 2008 om 09:18

    Hopen dat het nu eens niet zown standaart-model auto word..

    Login om te reageren
  2. VonStroke zegt

    12 maart 2008 om 09:25

    Dit wordt een teleurstelling op voorhand. Een mak aftreksel van die concept.

    Business as usual.

    Login om te reageren
    • Mark zegt

      4 september 2009 om 11:39

      @VonStroke:
      Een teleurstelling op voorhand? De Insignia-verkoopdoelstelling voor Europa is 130.000. Inmiddels bijna 150.000 verkocht en 2009 is nog niet eens afgelopen. Jammer voor jou, maar de Insignia is een succes. Althans, dat is mijn mening als ik kijk naar de verkoopcijfers.

      Login om te reageren
  3. F430Rijder zegt

    12 maart 2008 om 09:46

    @ VonStroke: Zo jij bent goed zeg, dat je dat nu al kan vaststellen, met zo’n talent kun je het nog ver schoppen! Maar nu even realistisch, aan zulke comments heb je natuurlijk helemaal geen zak want je weet niet of het een teleurstelling op voorhand gaat worden.

    Wacht nu eerst maar eens af.

    Login om te reageren
  4. Robbert_W zegt

    12 maart 2008 om 10:11

    werk zelf bij opel. heb hem al
    gezien als concept in de opel fabriek.
    ik kan jullie vertellen dat dit echt top gaat worden.
    echt een hoger kwaliteitsniveau.
    foto’s maken daar mocht niet helaas.

    Login om te reageren
  5. bakkerst zegt

    12 maart 2008 om 10:17

    @ Robert-W

    “goh, wat appart” ;)

    Login om te reageren
  6. LC zegt

    12 maart 2008 om 10:24

    @Robbert_W ; Welke komt er dicht bij in de buurt?

    Login om te reageren
  7. Robert zegt

    12 maart 2008 om 10:38

    (niet Robert W)
    Wel handig dat ze de auto in het donker fotograferen. Is de kans nog groter dat je in slaap valt van het ontwerp. Tuurlijk gaat de auto feel flitsender worden dan de vorige, maar je moet ook kijken naar wat de concurrentie biedt. Dan is de conclusie dat het qua uiterlijk gemiddeld is, de kwaliteit zal ongetwijfeld omhoog gaan maar het blijft een OPEL. Dan gaat toch echt het merkimago wringen. Een lease-rijder, de belangrijkste doelgroep, zal niet zo snel deze auto aanvinken zo verwacht ik.

    Login om te reageren
  8. luc zegt

    12 maart 2008 om 10:58

    @ robert, en wat ik kan zeggen
    Jou opmerking blijft een kinderachtige opmerking.

    Wat is mis met opel, leg dat eens uit, of aap je de rest na?

    Login om te reageren
  9. masta zegt

    12 maart 2008 om 10:59

    http://www.diablomotor.com/2007/09/03/mas-sobre-el-nuevo-opel-vectra-2009/

    de foto’s op deze site komen er volgens mij wel heel dicht bij in de buurt

    kijken dus!

    Login om te reageren
  10. Robert zegt

    12 maart 2008 om 11:37

    @luc
    Het imago van Opel samengevat in steekwoorden:

    -spruitjes
    -aardappelen met jus
    -center parcs
    -caravan
    -aftellen naar pensioen (of reeds behaald)
    -Debiteuren Crediteuren

    Daar willen de meeste leaserts niet mee geassocieerd worden. Daarom.
    Hoezo kinderachtig trouwens? Iets meer onderbouwing graag!

    Login om te reageren
  11. VonStroke zegt

    12 maart 2008 om 11:53

    @F430: Ik kan dat idd niet en tegelijk wel afleiden uit die plaatjes. Enerzijds vallen alle spannende details aan concepts sowieso altijd af bij de productiemodellen, anderzijds is dit een Opel dus gaan die spannende dingen er sowieso vanaf.

    En die teasers zijn al helemaal makkelijk, we krijgen de achterlichten te zijn (met LED’jes), de laatste tijd zitten die dingen overal op. Een wel erg makkelijke manier om iets “sportief & spannend” te willen maken. Dus dat zegt wederom veel als je daar mee uitpakt. En die laatste teaser is al even makkelijk. Een chroomstrip en 2 lichtblokken in de schemering. Met teasers toon je de meest spannende dingen van je wagen om het publiek warm te maken. Maar van led’jes en een smoel in de schemering wordt ik echt niet warm.

    Login om te reageren
  12. Esprit_de_Flandre zegt

    12 maart 2008 om 12:16

    @luc

    Opel is gewoon afschuwelijk saai, en als ze dan eens een mooi concept op poten zetten – wat ze wel degelijk doen – wordt de productieversie enorm zwaar afgezwakt, want het moet natuurlijk saai blijven! Deze teaser ziet er leuk uit, maar het wordt opnieuw ‘met de caravan naar centerparcs om spruitjes en aardappelen met jus te eten’.

    Login om te reageren
  13. bruistablet zegt

    12 maart 2008 om 12:29

    Wat een autokenners op deze site,ik vermoed dat deze opel een succes word ook omdat het een opel is,met hun kwaliteits/prijs verhouding heeft het altijd goed gezeten,kun je van bv bmw niet zeggen .

    Login om te reageren
  14. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    12 maart 2008 om 12:30

    @ Esprit de Flandre en Robert:

    Gelukkig houdt de gemiddelde Nederlander van saaie auto’s!!

    Heb het verhaal hier al eerder verteld: bij de intro. van de nieuwe Golf en Astra, zeiden een paar mensen: wow, spannende auto die Astra, en wat is die Golf weer saaaaaaaai! Waarop ik dus zei: saai verkoopt beter in NL. En kijk, best verkochte van de 2: ruim de Golf…

    Het probleem bij Opel: ze maken ze niet saai genoeg, zoals bijvoorbeeld een Passat.

    Login om te reageren
  15. Erwin zegt

    12 maart 2008 om 12:52

    @ masta: Nissan Primera, iemand?

    Login om te reageren
  16. Oom Agent zegt

    12 maart 2008 om 15:57

    @Robert
    En ondertussen lachen ze zich bij Opel blauw om dit soort altijd terugkerende commentaren over het imago van het merk.
    Want de Astraatjes, Corsaatjes en Zafiraatjes vliegen al jaren als warme broodjes over de toonbank.

    Login om te reageren
  17. Robert zegt

    12 maart 2008 om 16:15

    @Oom Agent

    Login om te reageren
  18. Robert zegt

    12 maart 2008 om 16:16

    @Oom Agent

    Hoe duurder het blik hoe belangrijker het imago. Mijn conclusie blijft overeind.
    p.s. Ga eens aan het wer i.p.v. te klagen over de centen ;-)

    Login om te reageren
  19. harry.. zegt

    12 maart 2008 om 17:20

    zielige reacties weer van sommige…

    Opel doet het juist goed de laatste tijd, kijk naar de Astra, veel spannender uiterlijk dan een Golf bijv.
    Ook de Vectra GTS is nog steeds mooi,
    wij krijgen nog steeds complimenten met onze 3.0 CDTI hij valt veel meer op dan een bmw 3 serie bijv.
    ook de prijs is een stuk leuker, 43000 euro voor de Executive uitvoering 1 jaar geleden ofzo en dan had je al lederen bekleding, navi, park pilot voor een achter etc. ga dat maar eens aanvinken bij bmw, dan kan je nog een leuke kleine auto erbij kopen van dat geld
    bmw 325d executive kost al 52000 euro!!! en dan heb je nog geen navi en lederen bekleding!!
    velgen hetzelfde verhaal, bij ons kon je voor 600 euro prachtige 18″ velgen kopen, bmw 1500 euro!!
    oke de opel is wel wat langzamer, maar zeg nou eerlijk 9000 euro voor die 17 pk meer?? kan je beter de vectra laten chiptunen.

    Login om te reageren
  20. Luc zegt

    12 maart 2008 om 23:07

    Ik denk dat als Opel niet zo goed verkocht, veel meer mensen een ander merk zo bekeken vanuit een opzicht.

    Login om te reageren
  21. Ganryu zegt

    13 maart 2008 om 00:19

    Nee man, de Volkswagen Golf is pas spannend,
    of liever gezegd, heel Volkswagen is spannend…

    Of zullen we het over heel VAG hebben?

    Login om te reageren
  22. Robert zegt

    13 maart 2008 om 08:25

    @Harry

    Met alle respect, maar een Opel met BMW vergelijken is vragen om reakties.
    Kijk niet vreemd op als je zeker net zoveel, waarschijnlijk meer, afschrijving hebt als de Beamer. Als je de auto tot op de sloop bezit heb je een punt. Zo niet dan is de BMW een veel betere koop (en betere auto). Dan hebben we het nog niet eens gehad over het rijplezier wat een achterwielaandrijver meer biedt dan jouw voorwieldribbelaartje!

    Login om te reageren
  23. JH zegt

    13 maart 2008 om 09:09

    Ik vindt het design van Opel verouderd te snel . De eerste weken denk je “ziet er leuk uit”, daarna wordt het beeld al snel verouderd. De Golf is saaier maar daardoor tijdlozer. De Opel’s missen net dat laatste waardoor je denkt “wow” (wat waarschijnlijk ook door de oppervlakken komt, wel eens de highlights op een Opel bekeken?) Zelfde was bij Ford met “new-edge”, is misschien vernieuwend maar daardoor minder tijdloos en de auto’s zie je toch minstens 4 jaar rondrijden voordat er een kleine “facelift” komt

    Login om te reageren
  24. matthis zegt

    14 maart 2008 om 13:29

    nu al lelijk. komt denk ik doort dat logo.. (A)

    Login om te reageren
  25. Hans zegt

    22 maart 2008 om 17:43

    Dames,dames toch,
    Ik rijd zelf in een vectra gts v6 3.0 cdti ben er zeer tevereden mee. Bmw en Audi kun je zeker niet met Opel vergelijken maar
    dat zie je ook terug in de prijs! Kwaliteit/prijs verhouding tja zo kan ik er nog weel een paar.
    Leven en laten leven mensen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North