• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nog even: de Tesla pickup is bijna hier!

Auteur: RubenPriest, gepost 7 november 2019 om 09:42 – 45 Reacties

Nog even: de Tesla pickup is bijna hier!


Nog even geduld.

We weten al een tijdje dat Elon Musk met zijn Tesla werkt aan een elektrische pickup. Een interessant concept, want pickups zijn de best verkochte soort auto’s in de Verenigde Staten van Amerika. Maar ja, waar blijft dat ding dan?

Het hoge woord is eruit. De Tesla-topman heeft officieel bekendgemaakt dat de onthulling van de pickup op 21 november zal zijn tijdens een evenement in Los Angeles, Californië. Het event zal in de buurt van de SpaceX raketfabriek plaatsvinden, meer details zijn er niet vrijgegeven. Hij omschrijft de auto als de ‘Cybertruck’.

Elon zou Elon niet zijn door er een gebbetje van te maken. Direct na het plaatsen van de tweet volgde nog een tweet. Hij stelde dat 21 november wel een zeer toevallige datum is. Vervolgens verwijst de topman naar het intro van Blade Runner. Een film uit 1982 die Nederlanders bekend in de oren zal klinken door de belangrijke rol van de dit jaar overleden Rutger Hauer. In het intro is Los Angeles in ‘november 2019’ te zien.

De Tesla pickup zal gaan concurreren met onder andere de Ford F-150. Het grote verschil is dat de pickup van Tesla natuurlijk volledig elektrisch zal zijn. De conventionele autofabrikanten zijn echter ook druk met elektrische pickups.

Cybertruck unveil on Nov 21 in LA near SpaceX rocket factory

— Elon Musk (@elonmusk) November 6, 2019

The date is strangely familiar …https://t.co/YZl5R1POJL

— Elon Musk (@elonmusk) November 6, 2019

Ook interessant!

  • Musk Volkswagen
    Elon Musk: Volkswagen zal slagen!
  • Elon Musk trekt extra aandacht met rijdende Tesla Cybertruck
  • Chiptekort geen Tesla Cybertruck
    Elon Musk: Chiptekort is grootste probleem voor Tesla
  • Tesla heeft een topkwartaal achter de rug
    Tesla heeft een topkwartaal achter de rug

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Elon Musk, pickup, Tesla

Vorig bericht: « Peugeot Expert aan de stekker
Volgend bericht: Dit is de grootste Maserati-showroom ter wereld »

Lees Interacties

Reacties

  1. janmetdelangeachternaam zegt

    7 november 2019 om 09:50

    Aan de foto te zien is het eerder een monstertruck

    Login om te reageren
  2. spacemoon24 zegt

    7 november 2019 om 09:52

    Is niet echt een concurrent van de F150 als ie er eentje op zijn laadklep kan meenemen… vraag me ten zeerste af of ie zo groot zal worden. Lijkt me niet echt praktisch, maar he, het is wel ‘Murica.

    Login om te reageren
    • sportevo zegt

      7 november 2019 om 10:09

      @spacemoon24: volgens mij wordt dat ding dan nog breder dan een vrachtwagen als er een F150 in de laadbak zou passen. Lijkt mij erg sterk.

      Login om te reageren
    • koeberg zegt

      7 november 2019 om 10:17

      @spacemoon24: Volgens mij is dat perspectief en staat die andere truck er achter.

      Login om te reageren
    • poeperman zegt

      7 november 2019 om 10:51

      @spacemoon24: not sure if serious

      Login om te reageren
  3. Rick-dos zegt

    7 november 2019 om 09:56

    Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit ding er uit komt te zien. Ook wel benieuwd of deze pickup er voor zorgt dat Amerikanen uit de benzineslurpers stappen en in de elektrische variant.

    Weet nog vroeger toen we met de pickup van mijn neef naar de drive-in movie gingen. Mijn neef en zijn vriendin voorin en ik als kleine Rick-dos met neven, nichten en vrienden van hun achter in de laadbak (ja, dat kon vroeger daar nog). Zomeravond achterin een pickup in de open lucht door de straten van L.A.. Nog beter dan een cabrio. :)

    Login om te reageren
    • emping zegt

      7 november 2019 om 11:07

      @Rick-dos: staat er geen foto in de header van dit artikel? Volgens mij komt die er zo uit te zien?

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      7 november 2019 om 15:04

      @Rick-dos: Elon Musk heeft zelf aangegeven dat het geen mainstream ontwerp wordt en waarschijnlijk veel mensen niet zal aanspreken. Ik heb heel benieuwd hoe revolutionair dit ontwerp is geworden door buiten de lijntjes te kleuren zoals met de S in 2012 met een 17” scherm.

      Login om te reageren
      • melkkoe zegt

        7 november 2019 om 17:02

        @flutterby: dat touchscreen is puur om kosten te besparen. En om lekker flexibel te zijn.

        Tijdens het rijden is het dan weer niks en net zo ouderwets als de eerste tom-tom-systemen. Je navigatiesysteem bedienen met joystick en knopjes is gewoon veel makkelijker

        Login om te reageren
        • stfu zegt

          7 november 2019 om 17:32

          @melkkoe: nou nee. Dat duurt niet alleen veel langer, je bent alsnog afgeleid. Via een (groot) scherm werkt het zoveel makkelijker, ook omdat de zoekfunctie veel beter werkt dan bij andere auto’s. En dan heb je altijd nog spraakbediening of alvast via je telefoon naar de auto sturen.

          Login om te reageren
        • flutterby zegt

          7 november 2019 om 18:18

          @melkkoe: op basis van 2 maanden in een 3330e en 6 in een Model 3 is de interface van Tesla zeker mijn voorkeur.

          Afgeleid maakt toch niet uit als die zelf rijdt en bij iDrive moet je nog steeds kijken wat je doet, plus alles duurt 2 tot 3 maal zoveel stappen… als je tenminste weet waar het verstopt is.

          Na jaren ervaring met een systeem zal dat waarschijnlijk altijd je eigen voorkeur zijn.

          Daarnaast kan je zeggen wat je wilt, maar bijna elke fabrikant volgt inmiddels het alles in de touchscreen methode zonder dat ze ooit van plan zijn om achteraf nog dingen te wijzigen (want de auto is al verkocht).

          Login om te reageren
          • melkkoe zegt

            8 november 2019 om 00:09

            @flutterby: Ik werk in de automatisering en ook ik maak veel veelvuldig gebruik van Touch-screens,
            zoals gezegd: erg goedkoop en heel flexibel

            Met ijskoude handen, met handschoenen aan of met vieze handen zijn knoppen gewoon makkelijker, dat valt niet te ontkennen. Zelfs niet met het heilige touch-screen van Tesla

            Login om te reageren
            • flutterby zegt

              8 november 2019 om 19:12

              @melkkoe: dat is toevallig, ik ook! Gelukkig hoef ik niet met handschoenen te rijden, want de auto is altijd voorverwarmd.

              Overigens is het “touch” deel niet wat de schermen “heilig” maken. Het is vooral gebruikerservaring, het werkt net als een iPad en niet als een budget Chineese tablet zoals je in andere automerken van een paar jaar geleden tegen komt.

              Login om te reageren
              • melkkoe zegt

                9 november 2019 om 18:51

                @flutterby: ik snap dat je gelooft in de opwarming van de aarde, en daardoor in de toekomst nooit meer met koude handen in een (voorverwarmde) auto hoeft te stappen.

                Maar tot die tijd is het wel fijn om direct
                na instappen de noodzakelijke functies te bedienen.

                Waarom zit er nog een stuur, gaspedaal, en knipperlicht hendel in?
                Kan toch ook allemaal makkelijk op het touchscreen??

  4. stfu zegt

    7 november 2019 om 09:56

    Ben wel benieuwd of het echt een gek design zal zijn. Hoewel ik het niet erg vind, zijn de designs in het algemeen vrij behouden en safe.

    Login om te reageren
  5. Loek zegt

    7 november 2019 om 10:06

    Ik hoop toch echt niet dat hij zo wordt als op het plaatje (wat gewoon een Semi frontje op een laadbak geplakt is, toch?). Ik kan namelijk aan niks behalve de Daihatsu Midget III denken en dat is geen compliment. Zoals Stfu al zei zijn de andere Tesla ontwerpen goed gebalanceerd tussen behoudend en toch ietwat futuristisch, als het er zo uitziet dan valt hij echt heel erg buiten de boot.

    Sowieso, ik snap de origine van deze render niet helemaal. Ik kan me niet herinneren dat Musk ooit heeft gezegd dat het een Semi-kopie wordt.

    Login om te reageren
  6. koeberg zegt

    7 november 2019 om 10:18

    Wat ik veel interessanter vind: waar blijft de Rivian puckup truck?

    Login om te reageren
  7. harrie zegt

    7 november 2019 om 10:39

    Ben benieuwd of er een doelgroep voor is. Milieubewuste rednecks?
    Bollinger heeft zichzelf in ieder geval volkomen uit de markt geprijsd dus dat is 1 concurrent minder.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      7 november 2019 om 12:17

      @harrie: elektrisch is ook gewoon een super alternatief: krachtig, geen versnellingen meer, soepel EN goedkoop rijden. Niet alles draait om milieu.

      Login om te reageren
      • detroitv8 zegt

        7 november 2019 om 18:18

        @stfu: goedkoop rijden moet je wel in perspectief zetten. Verschilt enorm per belastingregime.

        Login om te reageren
  8. WinkeB zegt

    7 november 2019 om 10:58

    Totaal off-topic: ik heb de laatste 5 minuten gezocht of het nu ‘het’ of ‘de’ intro moet zijn. Van Dale en het Groene Boekje spreken elkaar blijkbaar tegen. Voor mij (als Vlaming) klinkt ‘het intro’ echt vreemd.

    Maar goed, benieuwd ook naar de Tesla Pickup.

    Login om te reageren
    • Mee zegt

      7 november 2019 om 11:10

      @winkeb: Idem met “de autosalon”, klinkt als een Vlaming ook verschrikkelijk :).

      Login om te reageren
      • WinkeB zegt

        7 november 2019 om 11:29

        @Mee: zegt er iemand dan ooit ‘de’ autosalon?

        Login om te reageren
        • Mee zegt

          7 november 2019 om 11:52

          @winkeb: Je komt hier nog niet zo lang merk ik :D.

          Login om te reageren
          • WinkeB zegt

            7 november 2019 om 12:13

            @Mee: 8 jaar ondertussen. Maar misschien heb ik er niet echt op gelet. Maar goed, Autoblog, het is dus het autosalon.

            Login om te reageren
        • Crosscabouter zegt

          7 november 2019 om 11:52

          @winkeb: Heel schrijvend NL denk ik misschien wel….?

          Login om te reageren
          • BaRa zegt

            7 november 2019 om 12:02

            @crosscabouter: Makes sense. In het Frans is het “le salon”, en dus is het voor schrijvend Nederland automatisch “de salon”. ;-)

            Login om te reageren
    • rhellema zegt

      7 november 2019 om 11:20

      @winkeb: wij vinden Vlaams ook een rare taal dus zo gek is het niet wat je stelt!?

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        7 november 2019 om 16:17

        @rhellema: Vlaams is geen taal. Het is een variant van het Nederlands.

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          7 november 2019 om 16:52

          @SimonMc: als Nederlands een taal is, en Vlaams is daar een variatie op, dan is het gewoon een taal!

          Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          8 november 2019 om 16:01

          @simonmc: Dan heb je een heel enge en egocentrische definitie van “taal”…

          Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            8 november 2019 om 22:17

            @esprit_de_flandre: Vlaams is voor mij afwijkend genoeg om als aparte taal beschouwd te worden…alleen is het niet officieel zo, want het heet nog steeds Nederlands. En hallo mede-Belg :-)

            Login om te reageren
            • Esprit_de_Flandre zegt

              13 november 2019 om 22:09

              @simonmc: Ook hallo landgenoot ;)

              Een taal trekt zich niets aan van officialiteiten. Dus moeten wij dat ook niet doen. Ik zou Vlaams zelfs geen variant van Nederlands noemen. Nederlands is namelijk een kunstmatige taal, net als de meeste “officiële” talen.

              In feite wordt er enkel Vlaams gesproken in West-, Oost-, Frans- en Zeeuws-Vlaanderen. De rest is Brabants en Limburgs. In NL komt daar nog Hollands en Fries bij.
              Bij de vorming van Groot-Nederland (om alle verschillende namen van vroeger te vermijden) werd er een standaardtaal geconstrueerd, hoofdzakelijk gebaseerd op Brabants en Hollands, waar de politieke elite van die tijd vandaan kwam. Nederlands is dus kunstmatig in die zin dat men probeerde woorden van verschillende dialecten te uniformiseren, om één taal te kunnen gebruiken over een groter machtsgebied. Zeer belangrijk voor een jonge staat. Maar dat maakt nog geen echte taal. Dus moet die verspreid worden via onderwijs om voldoende spreiding te verkrijgen. Dialecten zijn, als natuurlijke talen, echter moeilijk uit te roeien. Hoe hard men ook probeert, en dat probeert men wel degelijk. Soms hardhandig (verbieden in het openbaar, zoals Catalaans onder Franco), soms wat zachter, zoals de spot drijven met “dat onbeschaafde werkmansvolk”, zoals de BRT vroeger graag deed.
              https://www.youtube.com/watch?v=uLc4vIXhvM4

              Nog één iets: Gerrit Callewaert for President!
              https://www.youtube.com/watch?v=ZJ0g6BH0iQY

              Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      7 november 2019 om 11:55

      @winkeb: als nederlander heb ik nog nooit ‘het intro’ gehoord…

      Login om te reageren
  9. ty5550 zegt

    7 november 2019 om 11:50

    Praktisch gezien is het logisch al de ruimte waar normaal een verbrandingsmotor zit te schrappen. Weet enkel niet of de redelijk traditionele pickup markt hier zot van gaat zijn.

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    7 november 2019 om 12:59

    Als hij gaat lijken op dat hok van het plaatje zal hij slecht verkopen…..

    Login om te reageren
  11. flutterby zegt

    7 november 2019 om 13:57

    Ben wel benieuwd, zeker omdat de instapper onder de $50k gaat komen ga ik deze zeker overwegen.

    Login om te reageren
    • detroitv8 zegt

      7 november 2019 om 18:19

      @flutterby: waarom wachten en niet nu gewoon een dikke RAM 1500 HEMI halen? Die doet gegarandeerd <€50.000.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        7 november 2019 om 20:07

        @detroitv8: ik bedoel initiële aanschaf, niet per jaar!

        MRB, brandstof en onderhoud is belachelijk duur voor een RAM. Plus het interieur voelt aan als 2003 en als je gas geeft is het vooral herrie en maar weinig vooruitgang.

        Login om te reageren
        • detroitv8 zegt

          8 november 2019 om 21:16

          @flutterby: haha, interieur en afwerking een dingetje noemen maar wel een Tesla willen. >2019 RAM is top notch. Even er vanuit gaan dat je een pick up zakelijk gebruikt kan je de financiële nadelen van tafel vegen. Mrb €120/kwartaal max en er gewoon LPG in gooien.

          Login om te reageren
      • slowland zegt

        7 november 2019 om 23:33

        @detroitv8: Omdat RAM’s shit zijn. Rijdt slecht, zit slecht, performed slecht…. Echte Redneck trekker

        Login om te reageren
  12. frank2b zegt

    7 november 2019 om 23:15

    Hammer of Thor….

    Login om te reageren
  13. slowland zegt

    7 november 2019 om 23:31

    Ik ben wel benieuwd… En zeker geinteresseerd.
    Rij nu een Sierra 1500, en die is alles behalve zuinig. Ik rij dagelijks niet meer dan 100 km, dus dat kan dan prima. Het is wel 90% onverhard, en ik heb een truck nodig voor mijn werk.

    Ben wel benieuwd naar de batterij in de winter…. Hoe gaat deze presteren bij -30C?

    Login om te reageren
    • crepito zegt

      8 november 2019 om 15:55

      @slowland: https://youtu.be/capOgUHPz9Q

      Login om te reageren
      • slowland zegt

        9 november 2019 om 16:52

        @crepito: Vreselijk filmpje, maar wel leuke info!
        Ben erg benieuwd, in Noorwegen is de humidity vaak boven de 80%, hier in de Rockie Mountains wel hebben in de winter gemiddeld 40%. Dus geen vastgevroren delen….

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North