• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nog heftiger: Hyundai i30 N TCR

Auteur: Loek, gepost 8 februari 2018 om 19:11 – 10 Reacties

Afbeelding Nog heftiger: Hyundai i30 N TCRAfbeelding Nog heftiger: Hyundai i30 N TCRAfbeelding Nog heftiger: Hyundai i30 N TCRAfbeelding Nog heftiger: Hyundai i30 N TCRAfbeelding Nog heftiger: Hyundai i30 N TCR

Hyundai i30 N TCR Pirelli World Challenge
Iets minder babyblauw, iets meer hardcore racewagen.

Collega @ikschrijfookoverautos schreef vanmorgen al over de populariteit van de Hyundai i30 N. De cijfers in Nederland vallen tegen, maar de Belgen willen hem wel hebben en ook de reacties zijn grotendeels positief. Een succes dus!

In Noord-Amerika ligt het anders. Vanwege een gebrek aan interesse in hot hatches daar heeft Hyundai besloten dat de i30 N (rijtest) niet naar de VS komt. Er komt echter wel een Touring Car-versie van de Hyundai naar Noord-Amerika: de i30 N TCR. De auto zal debuteren in de 2018 Pirelli World Challenge. Die naam is ietwat misleidend, gezien er geen sprake is van “World”, maar de serie beperkt is tot Noord-Amerika. De N TCR gaat gebruikt worden voor de Touring Car klasse, waar hij het opneemt tegen Touring Car-uitvoeringen van bijvoorbeeld de BMW 2-Serie, Audi A3 en Honda Civic.

Het gestripte interieur zorgt voor een totaalgewicht van 1285 kg, wat tegenover de standaard 1400 kg tegen lijkt te vallen. Nou zal het qua beleving en snelheid allemaal wel goed komen, omdat de standaard tweelitermotor van de i30 N opgevoerd wordt tot 350 pk en wordt ondersteund door een raceversnellingsbak met 6 versnellingen. Het doel van de TC-klasse is ook dat de auto’s niet teveel afwijken van de straatversies. Met de flink verbrede wielkasten en de grote spoilers kun je dat net zo goed met een korreltje zout nemen, maar er is in ieder geval nog een heleboel i30 in te herkennen.

Komend seizoen zal de auto zijn Amerikaanse debuut maken onder het team van Bryan Herta Autosport. Het team lijkt vooralsnog meer bezig te zijn met Indy en Rally, maar met de i30 N TCR gaan ze proberen een harde entree te maken. Aan de auto hoeft het in ieder geval niet te liggen.

Ook interessant!

  • Apple auto niet langer via Hyundai of Kia
  • AB-presentator spot retedikke Hyundai Kona
  • Ontwikkeling ICE Hyundai
    Ontwikkeling ICE Hyundai stiekem gestaakt
  • Hyundai IONIQ 5 rijtest video
    Hyundai IONIQ 5 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Hyundai, i30, i30n, pirelli, Racing, TCR

Vorig bericht: « Deze barnfind-Ferrari gaat miljoenen opleveren
Volgend bericht: Wheelsandmore knutselt aan je Ferrari 812 Superfast »

Lees Interacties

Reacties

  1. uncivilsum zegt

    8 februari 2018 om 19:28

    Uhm…deze auto heeft zijn debuut al gemaak in China in het TCR International series 2017 (zonder homologatie).

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      8 februari 2018 om 20:53

      @uncivilsum: het ging inderdaad meer over het Amerikaanse debuut, dit werd niet expliciet in de tekst vermeld. Nu wel, dus bedankt!

      Login om te reageren
  2. yajouri zegt

    8 februari 2018 om 20:02

    Eerste versie waarvan de race er minder dik uitziet dan de ‘gewone’

    Login om te reageren
  3. peug206 zegt

    8 februari 2018 om 20:09

    Aan de wielkasten zal het niet liggen… Wat een body. De meeste spierbundels worden hier jaloers van.

    Login om te reageren
  4. smoked zegt

    8 februari 2018 om 20:34

    Een BMW 2-serie touring car uitvoering? *proest*

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      8 februari 2018 om 20:54

      @smoked: ja, de “gewone” coupé versie ;)

      Login om te reageren
      • sportevo zegt

        8 februari 2018 om 22:11

        @720s: wat een lelijke bodykit…

        Login om te reageren
  5. piquet1986 zegt

    8 februari 2018 om 21:54

    Man wat een hoerig lelijke livery is dit zeg. Hoop dat een presentatie livery is.

    Login om te reageren
  6. notsobig zegt

    8 februari 2018 om 23:38

    “Het gestripte interieur zorgt voor een totaalgewicht van 1285 kg, wat tegenover de standaard 1400 kg tegen lijkt te vallen.”

    Enig idee wat zo’n rolkooi wat erin gekomen is weegt? Moet aardig wat gewicht voor besparen om alleen die te compenseren… Dus ik vind het nog een behoorlijk stuk lichter!

    Login om te reageren
  7. ikleesookoverautos zegt

    9 februari 2018 om 09:57

    Triest dat de Amerikanen vaak denken dat zij de hele wereld zijn. Met bv de World Series en nu ook deze raceklasse World Challenge.

    Vind de livery er maar saai uitzien en lijkt wel een samengeraapt zooitje.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North