
Er wordt ons wel eens verweten dat autoblog eigenlijk leonblog zou moeten heten. Wellicht dat het iets te maken heeft met de grote hoeveelheid Leon’s die we getest hebben? Maar toch weerhoudt mij dat er niet van om deze limited edition Leon ‘Copa Edition’ met 285 pk met jullie te delen.
Het gaat hier om een speciale uitvoering van de Leon die (helaas) alleen voorbehouden is aan de Duitse markt en in een oplage van slechts 55 stuks gebouwd zal gaan worden. Onder de motorkap vinden we de bekend 2.0 TFSI die we ook in de Cupra vinden. Alleen levert dit blok nu 285 pk en 360 Nm en dat is wel iets meer dan de 240 pk en 300 Nm die de Cupra motor normaal levert. De prestaties zijn dan ook niet verkeerd, 0-100 in slechts 5,9 seconden en een topsnelheid van 254 km/u. Verder is de Copa Edition voorzien van wat dikkere bumpers, dubbele uitlaatpijpen en 18″ velgen. Een lekker bommetje dus. Of zou je toch liever gaan voor de dieselende Leon FR550?
Komfortabler Vorsprung
• Navigationssystem
• Regensensor
• Sportsitze vorne mit integrierten Kopfstützen
• Lederlenkrad mit roter Naht
• weiß hinterlegte Rundinstrumente
• Diebstahlwarnanlage
• hintere Seitenscheiben und Heckscheibe dunkel getönt
• iPod®-Anschluss
• Sportpedalerie
• Bi-Xenon-Scheinwerfer mit dynamischem KurvenlichtStrahlender Sieger
• Heckklappe mit Schriftzug „Copa Edition“
• Aerodynamik-Kit bestehend aus Front- und Heckschürze, Dachkantenspoiler und Seitenschwellern
• Dekoreinlage in der Mittelkonsole
• Dekoreinlagen in den Türverkleidungen
• Edelstahl-Auspuffanlage mit zwei Endrohren und „SEAT Sport“-Logo
• Yokohama-Reifen auf 18″-Leichtmetallfelgen von Fondmetal
• Fahrwerktieferlegung von Eibach
• Fußmatten mit „Copa Edition“-Logo








Wel lekker dingetje
en die geile bak kost hier in duitsland maar 38.000 eurootjes
daar kun je nog is voor in je portomonee kijken dacht ik zo
zalug bommeke!!! very naays!
Achterkant oogt dik uit door de uitlaatjes :D
eej…zou het kunne dat er hier al zo eentje rondrijdt? ik heb namelijk een zelfde seat gezien, met exact dezelfde bodykit! egt helemaal dezelfde!! of is het gewoon een aftermarket tupperwarepakketje, die wat voorloopt op de officieele seat versie?
woow weer een vet ding! tegenwoordig is seat echt wel lekker :-p
overtijd op verlof een seat leon zien staan… zwarte velgen, vanvoor grote air intakes en vanachter net schuin onder de achterlichten air outtakes…
maar nergens stond er een type nummer ofzo op…
het was volgens mij ook standaard want het zag er echt wel NET uit!
ik heb toch liever die VDV versie met z’n 346 pktjes dan deze. Hij ziet er leuk uit maar heb toch liever een wolf in schaaps kleren
-edit: 1x is genoeg ;) –
Zow, die’s lekker. Als ik het kon, zou ik er zo één importeren.
@ Jelleken en Yannick;
Dat zijn gewoon standaart bumpers.. ;)
Volgens mij van de cupra versies en de F-versies… maar ik weet het niet zeker hoor :)
Laatmaar… ik maakte een grapje… :P
http://www.autoblog.nl/archive/2008/02/27/seat-leon-cupra-k1-limited-edition Zo.. dit is hem… alleen ik heb hem ook al een paar x. gezien en weet ik niet wat voor een uitvoering het is.. jammer genoeg..
lekker bommetje hor.. gaaf die kuipstoelen en de rest van t interieur! Exterieur is netjes en lekker afgewerkt, perfecte kleurencombinatie! kortom: GESLAAGD!
Alles op de voorwielen? Tjah… Laat maar dan.
@K-Kalkan
Bumpers zijn Seat-sport bumpers. De FR en Cupra hebben beide andere bumpers. Deze bumpers, inclusief dakspoiler, sideskirts en uitlaat is aanvullend te krijgen.
Idd SEAT Sport setje: http://www.souldesign.nl/seataccessoires/product_info.php?pName=aerodynamic-kit-2
Kan je toch beter een beetje meer sparen en voor de snellere WRX STI gaan, als je op wil vallen.. Technisch, is dit te weinig auto voor je geld en dat is jammer!
Heerlijk, 285 paardjes :-)
285pk op de voorwielen…?
ff uit duitsland importeren lijkt me zo hè
wel leuk dingetje hoor
285 pk. tjes heerlijk ?????
Ik kan mijn t-jet niet eens uitlaten in dit landje.
Niemand lijkt het te begrijpen…
die 285pktjes op de voorwielen gaan gewoon perfect.
check het filmpje van Wouter met 346pk, of rij zelf eens met een standaard cupra de nordschleife af, het onderstel kan pakken meer aan dan die 240pk (ook dankzij de stroomlijning).
PS foto’s van bovenstaande leon is een bodykit van Seat zelf die aanvullend te verkrijgen is.
Tja.. nu is hij toch echt niet meer tedoen!
beetje jammer!
Je hebt op de snelweg altijd al last van bumper klevende seatjes.. nu gaan ze met deze er alleen nog maar dichter op zitten..
ik vind m iets TE…
oftewel de Focus RS moet ook alweer 295+ pk krijgen om dit bij te houden..
Gaat leuk worden met die FWD, sjongejonge.
Autoblog wordt Leonblog lol…
Misschien aan samenwerking met seatblog.nl?