• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Novitec McLaren GT is poepchique en bloedsnel

Auteur: willeme, gepost 4 augustus 2020 om 14:59 – 8 Reacties

De Novitec McLaren GT combineert chique looks met lekker wat power.

Supercars zijn geweldige auto’s. Als je op zoek bent naar maximale sensaties kun je er goed terecht. Maar als je het geweldig vindt om door 14 jarige jongetjes gefotografeerd te worden, is het ook het ideale vervoersmiddel.

Bij McLaren hebben ze een hele serie aan supercars. Je kunt gaan voor maximale circuitprestaties, maximaal opvallen of maximaal geld besparen. Alle McLarens zijn in basis gelijk: dus een V8 met Nissan-wortels gekoppeld aan een automaat met dubbele koppeling.

Novitec McLaren GT

De McLaren GT is bedoeld voor de mensen die voornamelijk willen genieten, niet te veel opvallen en vooral met hun auto op de openbare willen rijden. De stijlvolle keuze dus. Wat dat betreft is de Novitec McLaren GT een bijzondere auto, want juist deze auto lijkt een doelgroep aan te spreken dat niet zit te wachten op tuning voor hun supercar.

Novitec McLaren GT

Stijlvolle GT voor alledag

De chique Novitec McLaren GT lijkt daardoor een beetje op twee gedachten te hinken. Enerzijds moet het de stijlvolle GT voor allesdag zijn, anderezijds is het een bloedsnelle supercar. Wat is het nu eigenlijk? Laten we kijken.

achterzijde

Bodykit

De Novitec McLaren GT krijgt namelijk een complete bodykit mee. De Duitse tuner leek het een goed idee om de stroomlijn van de Britse supercar te verbeteren. Volgens zijn bouwers presteert de Novitec McLaren GT ook beter in de windtunnel. Uiteraard is het zeer smaakafhankelijk of je de bodykit een vooruitgang vindt, maar eerlijk is eerlijk, ze hebben zich behoorlijk ingehouden.

Novitec McLaren GT

Verlaagd

Naast de bodykit valt op dat de Novitec McLaren GT een stukje lager staat. Dat timmermansoog doet zijn werk goed, want Novitec verlaagde de McLaren GT met 25 mm. Uiteraard werden er ook andere velgen gemonteerd. Net als de Ferrari 812 Superfast van gisteren komen ze bij de firma Vossen vandaan. Althans, ze worden door Vossen gebouwd speciaal in opdracht van Novitec.

Neus

325/25 ZR21

Voor zitten er 20″ wielen op, achter zijn deze een inch groter, net als bij de Porsche 911 Carrera S. De wielen zijn voor 8,5J breed, achter zijn de velgen véél breder: 12J. De bandenmaten zijn dan ook hilarisch. Aan de voorzijde gaat het nog wel: 245/30 ZR 20 is vast nog wel ergens te krijgen. Maar de achterbanden zijn 325/25 ZR 21. Een vers setje achterbanden kost zo 1.000 euro.

Novitec McLaren GT

N-Tronic

Zeker omdat de motor nu aanzienlijk sterker is dan voorheen. Er is keuze uit drie stadia qua tuning voor de chique McLaren. De leukste is toevallig ook de sterkste. Met deze combineer je de Novitec Race-uitlaat met de Novitec N-Tronic ECU-tuning module. Dat is luxe praat voor een McLaren chiptunen.

Interieur

Aanzienlijk sneller

Het resultaat is 707 pk bij 7.450 toeren en een maximaal koppel van714 Nm bij 6.250 toeren. Hierdoor is de Novitec McLaren GT aanzienlijk sneller. De 0-100 km/u sprint duurt nu slechts precies 3 seconden. De topsnelheid bedraagt nu 333 km/u.

  • Novitec McLaren GT
  • Novitec McLaren GT
  • Novitec McLaren GT
  • Novitec McLaren GT
  • Novitec McLaren GT
  • Novitec McLaren GT
  • Novitec McLaren GT

Los bestellen

Alle onderdelen voor de Novitec McLaren GT zijn nu beschikbaar. Je kunt ook kiezen om de onderdelen los van elkaar te bestellen, dus als je wel de power wil, maar niet de looks: dan kan dat ook.

Ook interessant!

  • Ford GT
    Deze autofabrikanten noemden hun modellen simpelweg 'GT'
  • Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
    Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • Hoofdkwartier McLaren in Woking verkocht

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

McLaren, mclaren-gt, novitec, Supercars, tuning, V8

Vorig bericht: « Lorinser S124 youngtimer tuning voor dikke stationwagons
Volgend bericht: Land Rover delft het onderspit in Defender-rechtszaak »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mart zegt

    4 augustus 2020 om 15:42

    Wat een fantastische bak!

    Login om te reageren
  2. western zegt

    4 augustus 2020 om 16:41

    Hij lijkt erg veel op een Corvette C8 van de achterkant.

    Login om te reageren
  3. vopo zegt

    4 augustus 2020 om 16:56

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. ericd zegt

    4 augustus 2020 om 17:23

    De Mac GT ziet er uit zoals de Corvette C8 er uit had kunnen zien. Misschien andere achterlichten en koplampen, that’s all.

    Login om te reageren
  5. bbjorn zegt

    4 augustus 2020 om 17:50

    Ik vind deze echt heel erg geslaagd, vond de achterkant aan het begin wat wennen vanwege de positie van de uitlaten, maar nu na een tijdje vind ik em er echt heel erg goed uitzien

    Login om te reageren
  6. vetnek zegt

    4 augustus 2020 om 22:44

    Zo had de auto altijd al moeten zijn imo

    Login om te reageren
  7. 87sandyd zegt

    5 augustus 2020 om 08:21

    25mm lager onderste. De GT was al niet de meest comfortabele auto, dit onderstel maakt dat alleen maar erger. Het was al op het randje voor een GT, dit lijkt mij er zwaar overheen.

    Wel een fraaie auto om te zien zo!

    Login om te reageren
  8. cossiekiller zegt

    7 augustus 2020 om 12:13

    Bwa. De Countach had in de jaren 80 al 335 op de achtervelgen liggen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North