• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

NSFW: Nissans Le Mans-racer zonder kleren

Auteur: ricardo, gepost 9 februari 2015 om 18:02 – 50 Reacties

Afbeelding NSFW: Nissans Le Mans-racer zonder klerenAfbeelding NSFW: Nissans Le Mans-racer zonder klerenAfbeelding NSFW: Nissans Le Mans-racer zonder klerenAfbeelding NSFW: Nissans Le Mans-racer zonder klerenAfbeelding NSFW: Nissans Le Mans-racer zonder klerenAfbeelding NSFW: Nissans Le Mans-racer zonder klerenAfbeelding NSFW: Nissans Le Mans-racer zonder klerenAfbeelding NSFW: Nissans Le Mans-racer zonder kleren

NSFW: Nissans Le Mans-racer zonder kleren
[Heavy breathing]

Nissan verraste vriend en vijand toen ze vorige week hun Le Mans-wapen aan de wereld lieten zien. Een megalomane racebruut met 1250 pk en voorwielaandrijving. Waarom? Omdat Nissan te gekke engineers heeft. Daarom. Oké, en een beetje om alvast nieuwe technieken voor de volgende generatie GT-R te testen.

De basis van de 880 kg wegende racer wordt gevormd door een twinturbo 3.0 V6 met 600 pk in het vooronder, aangevuld met een elektromotor – die ook de nodige elektronen kan produceren bij het remmen. Al dit vermogen gaat naar de 35 centimeter brede voorbanden, die 12,5 centimeter breder zijn dan de rubbers aan de achterzijde.

En hoe zulks er zonder carbon fiber body uitziet weten we nu ook, dankzij deze foto die NISMO op Flickr heeft gegooid. We zien de Le Mans-racer in al zijn kaalheid, waarbij het ontbreken van aandrijfassen naar de achterwielen toch een wat vreemde gewaarwording is. Het lijkt alsof we hier kijken naar een hotrod uit de toekomst. Of het ook een beetje rijd komen we op 12 april te weten, dan debuteert de GT-R LM NISMO op Silverstone.

Bekijk de foto HIERR in het groot.

Ook interessant!

  • Waarom de 24u van Le Mans is uitgesteld
  • Porsche LMDh
    Een eerste blik op de gloednieuwe Porsche Le Mans auto
  • Video: Robin Frijns verhoogt hartslag van man met vlag
  • BMW keert terug
    BMW keert terug naar Le Mans, eindelijk!

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

le-mans, lmp1, nismo, Nissan, Racing

Vorig bericht: « Porsche 911 (991) Carrera 4 GTS: rijtest en video
Volgend bericht: Willen we een Opel-versie van de nieuwe Chevy Volt? »

Lees Interacties

Reacties

  1. ohoogeveen zegt

    9 februari 2015 om 18:11

    In dit artikel van Road

    Login om te reageren
    • ohoogeveen zegt

      9 februari 2015 om 18:37

      @ohoogeveen: lekker die app. Ik had geschreven:

      In dit artikel van Road

      Login om te reageren
      • ohoogeveen zegt

        9 februari 2015 om 18:37

        @ohoogeveen: raaaahhh! Waarom!? Nog een keer dan

        Login om te reageren
        • ohoogeveen zegt

          9 februari 2015 om 18:38

          @ohoogeveen:

          In dit artikel van Road and Track is de filosofie achter de Nismo te lezen, en waarom Nissan denkt te kunnen winnen met een FWD auto: http://www.roadandtrack.com/motorsports/a24903/nissan-gt-r-lm-nismo-tech-deep-dive-with-ben-bowlby/

          Login om te reageren
          • isn1981 zegt

            9 februari 2015 om 21:07

            @ohoogeveen: normaal 3 x is scheepsrecht nu 4 x, maar ken het probleem ik heb het vaak genoeg zelf gehad.

            Login om te reageren
  2. marikoelolo zegt

    9 februari 2015 om 18:12

    Lijkt wel een Audi zonder opties zo

    Login om te reageren
    • ibmg zegt

      9 februari 2015 om 18:22

      @marikoelolo: Eerder een dik aangeklede BMW…

      Login om te reageren
      • ettie zegt

        9 februari 2015 om 20:24

        @ibmg: voorwielaangedreven staat er blinde vink. En nee de 2 active dinges is geen echte bmw

        Login om te reageren
        • ibmg zegt

          9 februari 2015 om 21:20

          @ettie: Sorry ik heb geen verstand van auto’s… Ik ben hier enkel voor de suffe grappen…

          Login om te reageren
          • meridian zegt

            10 februari 2015 om 08:33

            @ibmg: Wat zal jij gezellig zijn tijdens een feestje.

            Login om te reageren
            • ibmg zegt

              10 februari 2015 om 11:12

              @meridian: Valt tegen… Als ik veel drink doe ik net alsof ik veel verstand van auto’s heb…

              Login om te reageren
    • drugsrunner zegt

      9 februari 2015 om 18:26

      @marikoelolo: Shame on you!

      Billenkoek!

      Login om te reageren
    • norge zegt

      9 februari 2015 om 21:01

      @marikoelolo: Lig in een deuk :)

      Login om te reageren
      • eferrari zegt

        9 februari 2015 om 21:48

        @norge: moet je dan niet naar een schadeherstel bedrijf?

        Login om te reageren
        • marikoelolo zegt

          9 februari 2015 om 21:55

          @eferrari: Haha zó slecht, ik mag mensen met dit soort simpele humor wel

          Login om te reageren
        • ettie zegt

          9 februari 2015 om 22:07

          @eferrari: door reacties zoals deze komt @imbg hier dus;)

          Login om te reageren
          • ibmg zegt

            9 februari 2015 om 23:27

            @ettie: Arme jongen toch… Als je op deze manier zieltjes moet winnen…

            Login om te reageren
  3. gekkenhuis zegt

    9 februari 2015 om 18:16

    Volgens mij gaat dat ding nog hoge ogen gooien!

    Login om te reageren
  4. lucasd zegt

    9 februari 2015 om 18:18

    Ziet er ook wel erg gaaf uit vind ik persoonlijk

    Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    9 februari 2015 om 18:19

    Ik zou dolgraag de redenatie achter de keuze horen. 1250pk op de voorwielen en ook nog willen kunnen sturen… Waarschijnlijk gaan ze proberen door midoor vaak stoppen heel snel te zijn?

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      9 februari 2015 om 21:34

      @w0o0dy:

      Niet alle pk’s gaan door de voorwielen, ook de achterwielen nemen af en toe een gedeelte voor hun rekening. Een beetje een omgekeerde R18 dus.

      Login om te reageren
  6. rodnet zegt

    9 februari 2015 om 18:23

    Afgezien van alle technische vraagtekens: wat een ongelofeliijk cool ding is dit!

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    9 februari 2015 om 18:24

    Dik ding, en met een beetje fantasie zie ik er nog een GTR in.

    Login om te reageren
    • isn1981 zegt

      9 februari 2015 om 18:32

      @dutchdriftking: wat je ook gebruikt ik wil het ook proberen :)

      Login om te reageren
      • PeugeotGTI zegt

        9 februari 2015 om 20:55

        @isn1981:
        Ik denk dat je met paddo’s het verst komt. Maarja, daarmee kan je er ook een terror alien van de planeet Xox in zien.

        Login om te reageren
    • rolov zegt

      9 februari 2015 om 18:32

      @dutchdriftking: in de schemer met je ogen bijna dichtgeknepen?

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        9 februari 2015 om 21:54

        @rolov: De grille, koplampen en raamstijlen.

        Login om te reageren
    • ziekegeest zegt

      9 februari 2015 om 18:33

      @dutchdriftking: zo zag ik ook een beetje Adriana Lima in mijn vrouw…

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        9 februari 2015 om 19:16

        @ziekegeest: als ze aan het eind ook giegelde als zo’n klein meisje dan heb je het goed omgezet

        Login om te reageren
  8. mrrallycross zegt

    9 februari 2015 om 18:31

    Ik lach mij echt kapot als ze hiermee Porsche en Audi inpakken! Hoop dat ze iets bereiken met deze auto!

    Login om te reageren
    • redbeams zegt

      9 februari 2015 om 19:30

      @mrrallycross: Ja precies…afgelopen jaar heeft audi ook dik billenkoek gehad van toyota.

      Login om te reageren
  9. Corrado16v zegt

    9 februari 2015 om 18:39

    Erg mooi dat Nissan zo innovatief bezig is in de Le-Mans, hopen dat ze er ver mee komen.

    Login om te reageren
  10. mannetje zegt

    9 februari 2015 om 18:40

    In tegensteling tot de meeste vrouwen, lekkerder zonder kleren, dan met.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      9 februari 2015 om 18:59

      @mannetje: jij komt de verkeerde vrouwen tegen dan.

      Login om te reageren
  11. JaxDryke zegt

    9 februari 2015 om 18:42

    Heh, als ze deze op de markt brengen als street legal bak met een motorkap, verkoopt het ook nog, daar ben ik zeker van. Wát een gave bak zo hahaha :D

    Login om te reageren
  12. henkhupelschoten zegt

    9 februari 2015 om 18:43

    Lijkt wel op zo’n hot rod

    Login om te reageren
  13. p993 zegt

    9 februari 2015 om 19:05

    En nu nog sturen met de achterwielen….waarom eigenlijk niet?

    Login om te reageren
  14. SimonMc zegt

    9 februari 2015 om 19:19

    @ricardo: Tenzij ik het Top Gear artikel vreselijk verkeerd begrepen heb, zit er geen enkele elektromotor of dergelijke in deze hele wagen. Men spreekt over een hybride voertuig, maar hybride betekent niet noodzakelijk dat er een elektrisch gedeelte aanwezig is.

    Hybride wilt simpelweg zeggen, een combinatie van verschillende technieken. Bovenstaande wagen heeft als 2de aandrijving een mechanisch vliegwiel van 8 kg, dat gebruik maakt van versnellingen en koppelingen.

    Wanneer de auto remt, bepaalt de ECU van de wagen of het de gewone remmen gebruikt, of gebruik gaat maken van dat vliegwiel. De inertie van het vliegwiel zal dus als remmende kracht worden gebruikt.De gerecupereerde energie in dat vliegwiel, wordt ook gebruikt als een extra hulp. Een extra hulp van 700 pk weliswaar.

    Maar lang verhaal kort, er zit geen enkele elektromotor of batterijset als extra aandrijving in deze hele wagen, het is een combinatie van een verbrandingsmotor en een mechanisch vliegwiel.

    Bron: http://www.topgear.com/uk/photos/nissan-le-mans-racer-lmp1-gt-r-explained-2015-02-09

    Login om te reageren
  15. rob5nismo zegt

    9 februari 2015 om 19:31

    Nissan is goed bezig

    Login om te reageren
  16. schuimbekje3 zegt

    9 februari 2015 om 20:01

    Racerij en voorwiel aandrijving? Dat heeft nog nooit gewerkt… Ik verwacht ook niet dat dit gaat werken…
    De voorbanden hebben het al veel te druk met remmen en sturen, en dan moet er ook nog gas geven bij komen?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      9 februari 2015 om 20:34

      @schuimbekje3: Wie weet zijn het vaste voorwielen, en sturen enkel de achterwielen ;) .

      Login om te reageren
    • rikkon zegt

      9 februari 2015 om 20:38

      @schuimbekje3: Le Mans is het beste circuit om deze truc te proberen, bijna alleen maar rechtdoor. Als je ergens een kans hebt is het daar.

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      9 februari 2015 om 21:37

      @schuimbekje3:

      Dr zijn een hoop WTCC kampioenen het met je oneens gok ik.
      Ook antieke Mini rijders zullen zo wel hun bezwaren hebben.

      Login om te reageren
    • motoragent zegt

      9 februari 2015 om 21:39

      @schuimbekje3: Dat is het net, als je remt hoef je geen gas te geven, en als je stuurt en gedoseerd gas geeft kun je een voorwielaandrijver belachelijk hard de bocht uit trekken, zo lang de resultante kracht de maximale wrijvingscoëfficiënt van de band niet overschrijd.

      Voordeel is dat je dan de achterbanden een stuk smaller kunt maken wat de hoeveelheid wrijving en drag reduceert. Zo als je ziet in bovenstaande afbeelding zit er tussen de monocoque en het achterwiel vrijwel niets, waardoor de auto een soort druppelvorm krijgt, alles om de hoeveelheid drag zo laag mogelijk te houden (wat op zijn beurt een hogere topsnelheid betekend).

      Login om te reageren
  17. agera zegt

    9 februari 2015 om 20:07

    Hij ziet er beter uit zonder body

    Login om te reageren
  18. rufctr01 zegt

    9 februari 2015 om 20:11

    Een raar design. Het zal wel helemaal aerodynamisch verantwoordt zijn…

    Login om te reageren
  19. norge zegt

    9 februari 2015 om 21:03

    Omdat voorwielaandrijving gewoon beter is.

    Login om te reageren
  20. meepinz zegt

    9 februari 2015 om 21:41

    Wat een lelijk ding is het, met of zonder body.

    Login om te reageren
  21. meridian zegt

    10 februari 2015 om 08:35

    Mooie auto maar kan iemand vertellen waarom ze voorwielaandrijving zo willen testen?

    Login om te reageren
  22. mazdarx zegt

    10 februari 2015 om 11:24

    Na het artikel gelezen te hebben wat ohoogeveen gelinked had (waarvoor dank!) ben ik wel heel erg enthousiast geworden over dit concept! Ik hoop echt dat Nissan succes gaat hebben met dit ding!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North