• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De NSX GT3 is klaar voor het circuit

Auteur: CasperH, gepost 23 maart 2016 om 18:24 – 36 Reacties

Afbeelding De NSX GT3 is klaar voor het circuitAfbeelding De NSX GT3 is klaar voor het circuitAfbeelding De NSX GT3 is klaar voor het circuitAfbeelding De NSX GT3 is klaar voor het circuit

Acura NSX GT3 racer
We hebben nog steeds geen NSX in de showroom staan, maar de GT3-racer is af hoor mensen!

Rechtstreeks uit New York: de Acura NSX GT3. De circuit-NSX is af. Nou ja, nog niet helemaal af, maar in ieder geval is hij volgend jaar inzetbaar in de GT3-klasse van de FIA. We hebben dus een échte releasedatum, in tegenstelling tot de straatversie van de NSX waar we al sinds de wisseling van de Florijn naar de Gulden op wachten. Niemand die weet wat Honda / Acura daar allemaal mee aan het uitvreten is, maar goed. Terug naar de NSX GT3.

Deze racer is ontwikkeld om te racen binnen de GT3 klasse van de FIA. Het resultaat is een uitgeklede NSX met de 3.5 V6 en een sequentiële versnellingsbak met zes versnellingen. De aandrijving gaat alleen naar de achterwielen, hoeveel pk’s die precies te verwerken krijgen is nog niet bekend. De eerste ontwikkeling is gedaan met de HSV 010 GT500 racer.

De mensen bij Acura / Honda willen in ieder geval de ervaringen en knowhow die wordt opgedaan met het racen, gebruiken om de uiteindelijke straatversie nog beter te maken. Ok, is goed. Maar breng dat kreng dan eindelijk eens definitief op de markt.

Ook interessant!

  • Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
    Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
  • Honda NSX
  • Gespot: eerste nieuwe Honda NSX op Nederlands kenteken
  • NSX Type S
    NSX Type S is sterker, sneller en lichter

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

acura, GT3, Honda, new-york-2016, nsx, Racing

Vorig bericht: « Mercedes AMG C63 Cabrio: dakloos pretijzer
Volgend bericht: Porsche Macan krijgt dosis badass van Prior Design »

Lees Interacties

Reacties

  1. uncivilsum zegt

    23 maart 2016 om 18:27

    Lekkere bak, GT3 is een grote klasse geworden, welke auto fabrikant heeft nou niet een auto in GT3 zitten.

    Login om te reageren
    • meneer zegt

      23 maart 2016 om 18:33

      @uncivilsum: Dacia nog niet, maar die zullen dan wel aan het ontwikkelen zijn?

      Login om te reageren
    • atrak zegt

      23 maart 2016 om 18:35

      @uncivilsum: Dacia, Skoda, Lada om maar wat voorbeelden te noemen.

      Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    23 maart 2016 om 18:44

    pijnlijk en hopeloos geval ..

    Die hele NSX is nog een grotere grap dan Spyker en Alfa Romeo bij elkaar ..

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      23 maart 2016 om 23:43

      @lincoln: ik kan er in ieder geval meer om lachen dan jouw karnemelk grappen.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        24 maart 2016 om 20:28

        @stephane8200: lincoln maakt geen grappen

        Login om te reageren
  3. sracert zegt

    23 maart 2016 om 18:46

    De NSX kun je volgens mij niet eens in NL bestellen?. alleen in de UK(uitverkocht), USA, Japan, etc?.misschien Duitsland? Zou wel graag een road test zien van deze tegen de GTR, yihaaaa kunnen jullie dat niet snel regelen in de UK/GE/USA AB?

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      23 maart 2016 om 20:05

      @sracert: De eerste die er een importeert krijgt van mij een ferme klap op de schouders!

      Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      23 maart 2016 om 20:07

      @sracert: heb al (amerikaanse) tests gezien en die zijn niet echt enthousiast. Kan volgens hun ook echt niet op tegen de GT-R

      Login om te reageren
      • sracert zegt

        24 maart 2016 om 09:38

        @87sandyd: kan niet wachten op een test. Heb die test ook gezien v/d Amerikanen op het circuit. alleen niet op de openbare weg waarvoor de “gewone” uitvoering is bedoeld.

        Login om te reageren
      • pikes83 zegt

        25 maart 2016 om 09:31

        @87sandyd: ik heb ook tests gezien en die waren wel enthousiast.

        Login om te reageren
  4. allesmetturbo zegt

    23 maart 2016 om 18:49

    Ganz Geil! Vind de standaard niet zo spannend maar dit is echt wel stoer!

    Login om te reageren
  5. theracingelf zegt

    23 maart 2016 om 18:54

    En géén hybride! (y)

    Login om te reageren
  6. tyso44quattro zegt

    23 maart 2016 om 19:28

    Audi is heer en meester in de gt3 klasse ,maar honda mag het ook wezen..!!!!

    Login om te reageren
    • remcott zegt

      23 maart 2016 om 20:14

      @tyso44quattro: Eeuhm heer en meester, jij kijkt andere GT3 races als de rest. Dat ze een klasse winnen zegt absoluut niet dat ze ‘heer en meester’ zijn.
      Volgens mij hebben ze lang niet de helft van de races gewonnen. Dat is wel genoeg om een kampioenschap te winnen maar dan ben je niet de dominante factor of heer en meester ‘

      Login om te reageren
      • tyso44quattro zegt

        23 maart 2016 om 21:07

        @remcott: 26 titels in de gt3.. Zeg toch veel e’. ? ???????? vier ringen..

        Login om te reageren
        • xiran zegt

          23 maart 2016 om 21:15

          @tyso44quattro: pffff weer een fanboy met een oude A3.

          Login om te reageren
          • tyso44quattro zegt

            23 maart 2016 om 22:42

            @xiran:a5 sportback 2011

            Login om te reageren
            • stephane8200 zegt

              23 maart 2016 om 23:47

              @tyso44quattro: A3 is groter dan A5.

              Login om te reageren
              • tyso44quattro zegt

                24 maart 2016 om 09:54

                @stephane8200: allee, als gij het zeg.. Ben blij voor je..

              • stephane8200 zegt

                24 maart 2016 om 11:56

                @tyso44quattro: op papier is A3 echt groter dan A5. Niet omdat ik dat zeg. Dat is gewoon zo afgesproken.

              • tyso44quattro zegt

                24 maart 2016 om 12:21

                @stephane8200: ik ben hier wel bezig van audi a3 en audi a5, over wat ben jij bezig???

              • tyso44quattro zegt

                24 maart 2016 om 12:27

                @stephane8200: audi a5 sportback 4712cm audi a3 sportback 4312cm. Kweet nog altijd niet welke dat groter is. ??

              • stephane8200 zegt

                24 maart 2016 om 15:08

                @tyso44quattro: uhm…

                half vel A3 297mm x 420mm
                blad A5 148mm x 210mm

              • tyso44quattro zegt

                24 maart 2016 om 20:29

                @stephane8200: ??? allee nu blij. ??????????????????

              • stephane8200 zegt

                24 maart 2016 om 20:36

                @tyso44quattro: gelukkig maar ?

              • davelepeef zegt

                24 maart 2016 om 20:30

                @stephane8200: (benieuwd wanneer het kwartje valt…)

              • stephane8200 zegt

                24 maart 2016 om 20:35

                @davelepeef: tegelijkertijd.

              • tyso44quattro zegt

                25 maart 2016 om 10:34

                @stephane8200: beetje laat maar tis toch gevallen..✌?️

  7. reistje zegt

    23 maart 2016 om 19:38

    Net als de mp12-4c wat vreemd als GT3. Eerst allerlei geavanceerde systemen maken en ze vervolgens weg laten.

    Login om te reageren
  8. martijn11 zegt

    23 maart 2016 om 20:45

    Wat een beest

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    23 maart 2016 om 21:29

    TOV van de vorige is deze NSX zo’n tegenvaller…

    Login om te reageren
    • sracert zegt

      24 maart 2016 om 09:41

      @dutchdriftking: ? waarom dan? heb jij de nieuwe al gereden?. meer dan 500 pk t.o.v. de 285 pk v/d vorige. styling is denk ik kwestie van smaak. zou de auto graag 1x in het echt willen zien

      Login om te reageren
  10. pinut187 zegt

    24 maart 2016 om 03:32

    Dat ze maar eens opschieten met de straatversie in NL.

    Login om te reageren
  11. meridian zegt

    24 maart 2016 om 11:09

    Man man man waarom duurt het allemaal zo lang met die gewone NSX. Hoelang is er al bekend dat er een NSX zou komen?

    Login om te reageren
  12. meridian zegt

    24 maart 2016 om 11:14

    Straks als de normale NSX op de markt komt, is het al oud nieuws. Misschien is dat nu al zo

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North