Het ontbrekende stukje van de Mercedes AMG C63 puzzel is hier. Dakloos als wat, kan je die V8 goed horen tenminste.
Dat de nieuwe Mercedes AMG C63 een snoepje is, dat hebben we al een paar keer kunnen ondervinden. Als coupé lekker, als sedan lekker. We misten alleen nog de dakloze variant, maar die wordt in New York onthuld as we speak. Mercedes ramt natuurlijk dezelfde specs onder de kap als bij de andere C63’s. Maar om het geheugen even op te frissen: ook de cabrio krijgt de hot-V twinturbo V8 met een inhoud van vier pakken melk. Deze is in C63-uitvoering goed voor 476 pk en 650 Nm. De sprint naar 100 kilometer per uur wordt in 4,2 seconden afgelegd. De C63S is goed voor 510 pk en 700 Nm koppel en doet hetzelfde sprintje in 4,1 seconden. Dat is iets langzamer dan de coupé, door wat extra kilo’s voor de dakconstructie. Rijklaar weegt de C63 1910 kilogram, de C63S weegt met bijna volle tank en een gemiddelde bestuurder 1925 kilogram.
Meest belangrijk is echter het feit dat het dak omlaag kan, dat is naast de AirScarf-stoelen namelijk het enige verschil dat wij kunnen ontdekken. Dat dak is gemaakt van meerdere lagen stof en opent en sluit tot een snelheid van 50 kilometer per uur. Hoe dat eruit ziet, zie je in de gallery. Optioneel is het dak leverbaar in bruin, blauw en donkerrood overigens. Hij zal in de herfst bij de dealer verschijnen (cabrio’s verkopen dan altijd lekker), een prijs is nog niet bekend.
Willen ze elke maand een nieuwe auto op de markt zetten?
@wildewesten: 12 p/j dat is toch niet bijzonder voor een premium merk als mercedes
@wildewesten: Zo nieuw is het niet alleen een andere motor en wat meer spoilers.
@csx3000: uhu… En de stijfheid van het chassis behouden door het dak eraf te zagen stelt ook niks voor toch?
@wildewesten: Ligt eraan wat je nieuw noemt, dit is een aanpassing op een bestaand model.
-edit: check-
Heilige mossels, dit hadden ze eigenlijk bij de W204 moeten doen, lekker naar je atmosferisch gebral luisteren. Maakt deze wagen overigens zeker niet minder!
-edit: foutje, check-
Prachtig!
@basfransencarphotography: haha kan niet wachten tot jij hem voor je lens krijgt; ben nu al benieuwd naar de foto’s!
Ik vind hem op vlak van design echt wel heel netjes. Moet wel lekker premium dakloos cruisen zijn deze zomer!
Zwart met donkerrode kap graag, aan die kont wen ik waarschijnlijk wel na een tijdje.
@pinut187: donkerrode kap. Altijd goed.
@pinut187: mat grijs parel met accent en dan rode kap ??
Ik erger me er aan dat het er bijna uitziet als de S… verder leuke motor en goede prestaties.
Wat is dit een prachtige auto geworden zeg! De C-klasse Coupe vind ik al geslaagd, de cabrio ook maar dit is gewoon een monster! Ik kan het niet meer dan eens zijn met @henkhupelschoten. Deden ze dit maar bij de W204..
Ik vind hem nog steeds iets te hoog en gedrongen ogen. Dan weten ze bij BMW toch beter hoe ze van een coupé een cabrio moeten maken. Bij de M4 en voorheen M3 heb ik nooit het idee gehad dat die wagen hoog en gedrongen oogt.
@Edge: Tot dat de kap dicht gaat van de 4 serie cabrio… Dat daar nog nooit verandering in is gekomen snap ik niks van..
@henkhupelschoten: iets wat goed verkoopt, verander je niet.
@donvinnie: Ik heb hem anders nog nooit gezien.. http://o.aolcdn.com/hss/storage/adam/a99e20d44d4884c9bd9702a6719248ad/lead15-2014-bmw-435i-convertible-fd.jpg ik bedoel maar, hoe haal je het in je hoofd on het dak van een 3 serie die tig jaar oud is opnieuw te gebruiken. Volgensmij had rolls-royce dit dak ook…
@henkhupelschoten: tja, dat ligt eraan waar je komt natuurlijk! Dezelfde onderdelen gebruiken voor meerdere modellen bespaart geld, dat is iets wat je leert als je management studeert. Overigens is dit dak niet 1 op 1 overgenomen, het is vernieuwd.
@donvinnie: Goed excuus, je komt er helaas niet mee weg…
@henkhupelschoten: verklaar u nader.
@donvinnie: de vernieuwing zit er in dat het nu een 4 serie dak is waar het vroeger een 3 serie dak was…
@mashell: Nice try, maar nee.
@donvinnie: http://www.autoblog.nl/nieuws/9-voorbeelden-hoe-gierig-grote-autofabrikanten-zijn-78074#pagecommentsaf wat ik zei over de Rolls was niet waar, bleek alleen het dakraam te zijn. Ook lekker gierig… Maar het bewijs is er! Zelfde dak als de 3 cabrio! Hoewel dat dak ook wel uit die 3 cabrio lijkt te komen van die 3 serie uit 00
@henkhupelschoten: Begrijpend lezen is nog steeds een probleem zie ik… “Ongewijzigde vorm” De vorm is hetzelfde, dat kan iedereen zien. Er is echter een extra laag isolatie toegevoegd en het dak heeft een nieuwe optie gekregen genaamd load assist. Dit had je kunnen lezen als je op de link had geklikt in hetzelfde artikel. Met andere woorden, het dak is vernieuwd. Te moeilijk?
1925kg, sick. Een C klasse van bijna 2000kg. Supersportief man.
@e34m5touring: dat was ook mijn reactie. Negentienhonderdvijfentwintig kilogrammen! Sweet Jezus, daar krijg je normaal een strekkende meter extra bij.. En dan zijn er mensen hier die klagen over het overgewicht van een Bugatti, die ruim het dubbele aan vermogen heeft….
Verder denk ik dat dit de beste c klasse is, die gruwelijk lelijke daklijn is nu verdwenen.
@mrB: 75Kg zwaarder dan een S350d… Dat vind ik vrij gortig.
@e34m5touring: daarom is de titel ‘pretijzer’ slim gekozen. Een echt scheurijzer zal het niet meer zijn.
Zwart met beige kap graag! En dan een maand door europa rijden!
Dit is toch wel de gaafste mercedes (met comfort) sinds jaren.
@clarkson: Uhm SLS, of een Gts Amg die zijn best wel spannend.
@csx3000: Daarom zeg ik ook ‘(met comfort)’
Mooi die nieuwe S
Wat is die kont lelijk !!! Net als de s coupe is kont ook lelijk !! Mercedes G klasse is nog laatste echt mooie auto de ze maken.
Gaaf hoor. Net optijd voor het vakantiegeld in mei.
Fraaie stoffen kap. Stijlvolle B-stijlloze ramen.?
1900 kilogrammen. Voor een sportmodel. Het zal ongetwijfeld een leuke en snelle cabrio zijn, maar met sportief rijden heeft dit niks meer te maken.