• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes AMG C63 Cabrio: dakloos pretijzer

Auteur: CasperH, gepost 23 maart 2016 om 17:18 – 40 Reacties

Afbeelding Mercedes AMG C63 Cabrio: dakloos pretijzerAfbeelding Mercedes AMG C63 Cabrio: dakloos pretijzerAfbeelding Mercedes AMG C63 Cabrio: dakloos pretijzerAfbeelding Mercedes AMG C63 Cabrio: dakloos pretijzerAfbeelding Mercedes AMG C63 Cabrio: dakloos pretijzerAfbeelding Mercedes AMG C63 Cabrio: dakloos pretijzerAfbeelding Mercedes AMG C63 Cabrio: dakloos pretijzerAfbeelding Mercedes AMG C63 Cabrio: dakloos pretijzer

Mercedes AMG C63S Cabrio
Het ontbrekende stukje van de Mercedes AMG C63 puzzel is hier. Dakloos als wat, kan je die V8 goed horen tenminste.

Dat de nieuwe Mercedes AMG C63 een snoepje is, dat hebben we al een paar keer kunnen ondervinden. Als coupé lekker, als sedan lekker. We misten alleen nog de dakloze variant, maar die wordt in New York onthuld as we speak. Mercedes ramt natuurlijk dezelfde specs onder de kap als bij de andere C63’s. Maar om het geheugen even op te frissen: ook de cabrio krijgt de hot-V twinturbo V8 met een inhoud van vier pakken melk. Deze is in C63-uitvoering goed voor 476 pk en 650 Nm. De sprint naar 100 kilometer per uur wordt in 4,2 seconden afgelegd. De C63S is goed voor 510 pk en 700 Nm koppel en doet hetzelfde sprintje in 4,1 seconden. Dat is iets langzamer dan de coupé, door wat extra kilo’s voor de dakconstructie. Rijklaar weegt de C63 1910 kilogram, de C63S weegt met bijna volle tank en een gemiddelde bestuurder 1925 kilogram.

Meest belangrijk is echter het feit dat het dak omlaag kan, dat is naast de AirScarf-stoelen namelijk het enige verschil dat wij kunnen ontdekken. Dat dak is gemaakt van meerdere lagen stof en opent en sluit tot een snelheid van 50 kilometer per uur. Hoe dat eruit ziet, zie je in de gallery. Optioneel is het dak leverbaar in bruin, blauw en donkerrood overigens. Hij zal in de herfst bij de dealer verschijnen (cabrio’s verkopen dan altijd lekker), een prijs is nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Mercedes C63 AMG W205 2014 – 2021 Occasion Aankoopadvies
    Mercedes C63 AMG W205 2014 – 2021 Occasion Aankoopadvies
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 'Zoveel vermogen gaat de 2021 C63 AMG met vierpitter leveren'
  • Nieuwe Mercedes-AMG C63 met vierpitter laat zich zien

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c-klasse, c63, c63s, Cabrio, Mercedes, new-york-2016

Vorig bericht: « Coureurs openen aanval op eigenaren F1
Volgend bericht: De NSX GT3 is klaar voor het circuit »

Lees Interacties

Reacties

  1. wildewesten zegt

    23 maart 2016 om 17:22

    Willen ze elke maand een nieuwe auto op de markt zetten?

    Login om te reageren
    • jag00 zegt

      23 maart 2016 om 17:28

      @wildewesten: 12 p/j dat is toch niet bijzonder voor een premium merk als mercedes

      Login om te reageren
    • csx3000 zegt

      23 maart 2016 om 18:07

      @wildewesten: Zo nieuw is het niet alleen een andere motor en wat meer spoilers.

      Login om te reageren
      • a3aan zegt

        23 maart 2016 om 22:53

        @csx3000: uhu… En de stijfheid van het chassis behouden door het dak eraf te zagen stelt ook niks voor toch?

        Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      23 maart 2016 om 18:13

      @wildewesten: Ligt eraan wat je nieuw noemt, dit is een aanpassing op een bestaand model.

      Login om te reageren
  2. kraakensmaak zegt

    23 maart 2016 om 17:27

    -edit: check-

    Login om te reageren
  3. henkhupelschoten zegt

    23 maart 2016 om 17:27

    Heilige mossels, dit hadden ze eigenlijk bij de W204 moeten doen, lekker naar je atmosferisch gebral luisteren. Maakt deze wagen overigens zeker niet minder!

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      23 maart 2016 om 17:29

      -edit: foutje, check-

      Login om te reageren
  4. Bas Fransen zegt

    23 maart 2016 om 17:29

    Prachtig!

    Login om te reageren
    • GerbenN zegt

      23 maart 2016 om 18:47

      @basfransencarphotography: haha kan niet wachten tot jij hem voor je lens krijgt; ben nu al benieuwd naar de foto’s!

      Login om te reageren
  5. cadrez zegt

    23 maart 2016 om 17:30

    Ik vind hem op vlak van design echt wel heel netjes. Moet wel lekker premium dakloos cruisen zijn deze zomer!

    Login om te reageren
  6. pinut187 zegt

    23 maart 2016 om 17:31

    Zwart met donkerrode kap graag, aan die kont wen ik waarschijnlijk wel na een tijdje.

    Login om te reageren
    • cadrez zegt

      23 maart 2016 om 17:33

      @pinut187: donkerrode kap. Altijd goed.

      Login om te reageren
    • nederland1994 zegt

      23 maart 2016 om 18:47

      @pinut187: mat grijs parel met accent en dan rode kap ??

      Login om te reageren
  7. sulobb zegt

    23 maart 2016 om 17:37

    Ik erger me er aan dat het er bijna uitziet als de S… verder leuke motor en goede prestaties.

    Login om te reageren
  8. viezefreddyw zegt

    23 maart 2016 om 17:41

    Wat is dit een prachtige auto geworden zeg! De C-klasse Coupe vind ik al geslaagd, de cabrio ook maar dit is gewoon een monster! Ik kan het niet meer dan eens zijn met @henkhupelschoten. Deden ze dit maar bij de W204..

    Login om te reageren
  9. Edge zegt

    23 maart 2016 om 17:41

    Ik vind hem nog steeds iets te hoog en gedrongen ogen. Dan weten ze bij BMW toch beter hoe ze van een coupé een cabrio moeten maken. Bij de M4 en voorheen M3 heb ik nooit het idee gehad dat die wagen hoog en gedrongen oogt.

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      23 maart 2016 om 18:18

      @Edge: Tot dat de kap dicht gaat van de 4 serie cabrio… Dat daar nog nooit verandering in is gekomen snap ik niks van..

      Login om te reageren
      • donvinnie zegt

        23 maart 2016 om 19:07

        @henkhupelschoten: iets wat goed verkoopt, verander je niet.

        Login om te reageren
        • henkhupelschoten zegt

          23 maart 2016 om 19:41

          @donvinnie: Ik heb hem anders nog nooit gezien.. http://o.aolcdn.com/hss/storage/adam/a99e20d44d4884c9bd9702a6719248ad/lead15-2014-bmw-435i-convertible-fd.jpg ik bedoel maar, hoe haal je het in je hoofd on het dak van een 3 serie die tig jaar oud is opnieuw te gebruiken. Volgensmij had rolls-royce dit dak ook…

          Login om te reageren
          • donvinnie zegt

            23 maart 2016 om 20:33

            @henkhupelschoten: tja, dat ligt eraan waar je komt natuurlijk! Dezelfde onderdelen gebruiken voor meerdere modellen bespaart geld, dat is iets wat je leert als je management studeert. Overigens is dit dak niet 1 op 1 overgenomen, het is vernieuwd.

            Login om te reageren
            • henkhupelschoten zegt

              23 maart 2016 om 22:50

              @donvinnie: Goed excuus, je komt er helaas niet mee weg…

              Login om te reageren
              • donvinnie zegt

                23 maart 2016 om 23:07

                @henkhupelschoten: verklaar u nader.

            • mashell zegt

              24 maart 2016 om 03:07

              @donvinnie: de vernieuwing zit er in dat het nu een 4 serie dak is waar het vroeger een 3 serie dak was…

              Login om te reageren
              • donvinnie zegt

                24 maart 2016 om 07:28

                @mashell: Nice try, maar nee.

              • henkhupelschoten zegt

                24 maart 2016 om 13:42

                @donvinnie: http://www.autoblog.nl/nieuws/9-voorbeelden-hoe-gierig-grote-autofabrikanten-zijn-78074#pagecommentsaf wat ik zei over de Rolls was niet waar, bleek alleen het dakraam te zijn. Ook lekker gierig… Maar het bewijs is er! Zelfde dak als de 3 cabrio! Hoewel dat dak ook wel uit die 3 cabrio lijkt te komen van die 3 serie uit 00

              • donvinnie zegt

                24 maart 2016 om 17:16

                @henkhupelschoten: Begrijpend lezen is nog steeds een probleem zie ik… “Ongewijzigde vorm” De vorm is hetzelfde, dat kan iedereen zien. Er is echter een extra laag isolatie toegevoegd en het dak heeft een nieuwe optie gekregen genaamd load assist. Dit had je kunnen lezen als je op de link had geklikt in hetzelfde artikel. Met andere woorden, het dak is vernieuwd. Te moeilijk?

  10. E34M5Touring zegt

    23 maart 2016 om 17:47

    1925kg, sick. Een C klasse van bijna 2000kg. Supersportief man.

    Login om te reageren
    • mrB zegt

      23 maart 2016 om 21:12

      @e34m5touring: dat was ook mijn reactie. Negentienhonderdvijfentwintig kilogrammen! Sweet Jezus, daar krijg je normaal een strekkende meter extra bij.. En dan zijn er mensen hier die klagen over het overgewicht van een Bugatti, die ruim het dubbele aan vermogen heeft….

      Verder denk ik dat dit de beste c klasse is, die gruwelijk lelijke daklijn is nu verdwenen.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        23 maart 2016 om 21:22

        @mrB: 75Kg zwaarder dan een S350d… Dat vind ik vrij gortig.

        Login om te reageren
    • beefcake zegt

      23 maart 2016 om 21:41

      @e34m5touring: daarom is de titel ‘pretijzer’ slim gekozen. Een echt scheurijzer zal het niet meer zijn.

      Login om te reageren
  11. E320cdi zegt

    23 maart 2016 om 17:51

    Zwart met beige kap graag! En dan een maand door europa rijden!

    Login om te reageren
  12. clarkson zegt

    23 maart 2016 om 18:06

    Dit is toch wel de gaafste mercedes (met comfort) sinds jaren.

    Login om te reageren
    • csx3000 zegt

      23 maart 2016 om 18:09

      @clarkson: Uhm SLS, of een Gts Amg die zijn best wel spannend.

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        24 maart 2016 om 10:14

        @csx3000: Daarom zeg ik ook ‘(met comfort)’

        Login om te reageren
  13. p2000 zegt

    23 maart 2016 om 18:31

    Mooi die nieuwe S

    Login om te reageren
  14. gerjan zegt

    23 maart 2016 om 19:27

    Wat is die kont lelijk !!! Net als de s coupe is kont ook lelijk !! Mercedes G klasse is nog laatste echt mooie auto de ze maken.

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    23 maart 2016 om 20:13

    Gaaf hoor. Net optijd voor het vakantiegeld in mei.

    Login om te reageren
  16. Ram-G-maN zegt

    24 maart 2016 om 00:13

    Fraaie stoffen kap. Stijlvolle B-stijlloze ramen.?

    Login om te reageren
  17. berlinetta zegt

    24 maart 2016 om 09:04

    1900 kilogrammen. Voor een sportmodel. Het zal ongetwijfeld een leuke en snelle cabrio zijn, maar met sportief rijden heeft dit niks meer te maken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North