De NSX GT3 is klaar voor het circuit

Auteur: , 36 Reacties

We hebben nog steeds geen NSX in de showroom staan, maar de GT3-racer is af hoor mensen!

Rechtstreeks uit New York: de Acura NSX GT3. De circuit-NSX is af. Nou ja, nog niet helemaal af, maar in ieder geval is hij volgend jaar inzetbaar in de GT3-klasse van de FIA. We hebben dus een Γ©chte releasedatum, in tegenstelling tot de straatversie van de NSX waar we al sinds de wisseling van de Florijn naar de Gulden op wachten. Niemand die weet wat Honda / Acura daar allemaal mee aan het uitvreten is, maar goed. Terug naar de NSX GT3.

Deze racer is ontwikkeld om te racen binnen de GT3 klasse van de FIA. Het resultaat is een uitgeklede NSX met de 3.5 V6 en een sequentiΓ«le versnellingsbak met zes versnellingen. De aandrijving gaat alleen naar de achterwielen, hoeveel pk’s die precies te verwerken krijgen is nog niet bekend. De eerste ontwikkeling is gedaan met de HSV 010 GT500 racer.

De mensen bij Acura / Honda willen in ieder geval de ervaringen en knowhow die wordt opgedaan met het racen, gebruiken om de uiteindelijke straatversie nog beter te maken. Ok, is goed. Maar breng dat kreng dan eindelijk eens definitief op de markt.



36 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Lekkere bak, GT3 is een grote klasse geworden, welke auto fabrikant heeft nou niet een auto in GT3 zitten.
@uncivilsum: Dacia nog niet, maar die zullen dan wel aan het ontwikkelen zijn?
@uncivilsum: Dacia, Skoda, Lada om maar wat voorbeelden te noemen.
pijnlijk en hopeloos geval ..

Die hele NSX is nog een grotere grap dan Spyker en Alfa Romeo bij elkaar ..
@lincoln: ik kan er in ieder geval meer om lachen dan jouw karnemelk grappen.
@stephane8200: lincoln maakt geen grappen
De NSX kun je volgens mij niet eens in NL bestellen?. alleen in de UK(uitverkocht), USA, Japan, etc?.misschien Duitsland? Zou wel graag een road test zien van deze tegen de GTR, yihaaaa kunnen jullie dat niet snel regelen in de UK/GE/USA AB?
@sracert: De eerste die er een importeert krijgt van mij een ferme klap op de schouders!
@sracert: heb al (amerikaanse) tests gezien en die zijn niet echt enthousiast. Kan volgens hun ook echt niet op tegen de GT-R
@87sandyd: kan niet wachten op een test. Heb die test ook gezien v/d Amerikanen op het circuit. alleen niet op de openbare weg waarvoor de “gewone” uitvoering is bedoeld.
@87sandyd: ik heb ook tests gezien en die waren wel enthousiast.
Ganz Geil! Vind de standaard niet zo spannend maar dit is echt wel stoer!
En géén hybride! (y)
Audi is heer en meester in de gt3 klasse ,maar honda mag het ook wezen..!!!!
@tyso44quattro: Eeuhm heer en meester, jij kijkt andere GT3 races als de rest. Dat ze een klasse winnen zegt absoluut niet dat ze ‘heer en meester’ zijn.
Volgens mij hebben ze lang niet de helft van de races gewonnen. Dat is wel genoeg om een kampioenschap te winnen maar dan ben je niet de dominante factor of heer en meester ‘
@remcott: 26 titels in de gt3.. Zeg toch veel e’. πŸ˜‰ πŸ‘ŒπŸΏπŸ‘ŒπŸΏπŸ‘ŒπŸΏπŸ‘ŒπŸΏ vier ringen..
@tyso44quattro: pffff weer een fanboy met een oude A3.
@xiran:a5 sportback 2011
@tyso44quattro: A3 is groter dan A5.
@stephane8200: allee, als gij het zeg.. Ben blij voor je..
@tyso44quattro: op papier is A3 echt groter dan A5. Niet omdat ik dat zeg. Dat is gewoon zo afgesproken.
@stephane8200: ik ben hier wel bezig van audi a3 en audi a5, over wat ben jij bezig???
@stephane8200: audi a5 sportback 4712cm audi a3 sportback 4312cm. Kweet nog altijd niet welke dat groter is. πŸ˜€πŸ˜€
@tyso44quattro: uhm…

half vel A3 297mm x 420mm
blad A5 148mm x 210mm
@stephane8200: πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€ allee nu blij. πŸ‡§πŸ‡ͺπŸ‡§πŸ‡ͺπŸ‡§πŸ‡ͺπŸ‡§πŸ‡ͺπŸ‡§πŸ‡ͺπŸ‡§πŸ‡ͺπŸ‡§πŸ‡ͺπŸ‡§πŸ‡ͺπŸ‡§πŸ‡ͺ
@tyso44quattro: gelukkig maar πŸ˜‰
@stephane8200: (benieuwd wanneer het kwartje valt…)
@davelepeef: tegelijkertijd.
@stephane8200: beetje laat maar tis toch gevallen..✌🏿️
Net als de mp12-4c wat vreemd als GT3. Eerst allerlei geavanceerde systemen maken en ze vervolgens weg laten.
Wat een beest
TOV van de vorige is deze NSX zo’n tegenvaller…
@dutchdriftking: ? waarom dan? heb jij de nieuwe al gereden?. meer dan 500 pk t.o.v. de 285 pk v/d vorige. styling is denk ik kwestie van smaak. zou de auto graag 1x in het echt willen zien
Dat ze maar eens opschieten met de straatversie in NL.
Man man man waarom duurt het allemaal zo lang met die gewone NSX. Hoelang is er al bekend dat er een NSX zou komen?
Straks als de normale NSX op de markt komt, is het al oud nieuws. Misschien is dat nu al zo

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).