Alhoewel, het gaat hier eigenlijk om een Belgische importeur. Het Engelse sportwagenmerk McLaren heeft de Belgische Ginion Group namelijk aangesteld als importeur voor zijn sportwagens in Nederland.
De Ginion Group vertegenwoordigde McLaren al een tijdje in België en Luxemburg, nu mogen ze datzelfde doen in Nederland. Als multi-brand dealer vertegenwoordigt de Ginion Group in België de merken Maserati, Ferrari, Volvo, BMW en Mini. Tevens is de organisatie exclusief distributeur van Rolls-Royce voor België en Luxemburg. De vraag is echter of men wel genoeg ervaring heeft in Nederland? Toch is de Ginion Group uit meerdere gegadigden door McLaren gekozen om het merk te vertegenwoordigen in de Benelux. De organisatie zal dat doen vanuit een nieuw onderkomen in Brussel. Christian Marti, McLaren Regional Director Europe: “Wij zijn erg blij met de Ginion Group voor McLaren. Om onderdeel uit te kunnen maken van de McLaren–familie is het belangrijk dat onze partners de klanten, de technische innovatie van de producten en het merk begrijpen. Ginion Group is om die redenen een logische partij om McLaren te vertegenwoordigen.”
De nieuwe McLaren MP4-12C zal eind maart op een exclusief evenement worden gepresenteerd in Nederland. De levering van de eerste klantverkochte auto’s zal rond de zomer plaatsvinden. De Nederlandse prijzen van de McLaren MP4-12C zijn helaas nog niet bekend.
Rohrl-fan zegt
Tegenwoordig zijn het vaak de ondernemende Nederlanders die met de importeursrechten voor de BeNeLux gaan lopen. Leuk dat wij Belgen ook eens een keertje “winnen”! ;-)
Esprit_de_Flandre zegt
@Rohrl-fan: Denk ik niet hoor. België is een grote naam op autogebied.
NLBUURMAN zegt
al enig idee hoeveel afzet ze hiermee zullen draaien? of anders gezegd: hoeveel MP4-12C’s naar NL komen?
Jokkebrok zegt
@NLBUURMAN: 100
veyronlover zegt
ik hoop in de buurt van r’dam!! het zal vast niet
fluvioglacialeafzetting zegt
zou leuk zijn :P
al zal ik er niet heel veel van merken want daar heb ik t geld niet voor :D
Jochempie zegt
Als de prijs €280.000,- wordt vind ik dat erg netjes.
slappehap zegt
@Jochempie: Belgische basisprijs is 203.360 euro, wordt in NL iets van +40% met een G-label, dus ongveer jouw prijsje, maar wie weet worden we getracteerd op een F-label als zuinigste in zijn klasse, kan je vriendin nog een Hermes handtasje aanschaffen.
E320cdi zegt
@slappehap: iedereen blij :-)
Jochempie zegt
@E320cdi: agreed.
SHFT zegt
@slappehap:
Ook al zal ik het nooit kunnen betalen, ik vind 200.000 een zeer “schappelijke” prijs voor zo’n technisch hoogstandje.
bowie zegt
@Jochempie: dan …eh….kun je ‘m kopen??
Megakix zegt
Auto blijft een ‘niet-opvallende’ verschijning…beetje een Mazda gevoel…maar dan snellerrrrrr… :lol: Kortom, je zal ze dus niet zovaak ‘zien’ rijden.
NLBUURMAN zegt
@Megakix: ben ik met je eens, hij is niet zo schreeuwerig als bijvoorbeeld een Ferrari, Lambo en zelfs een Aston vind ik opvallender.
As_long_as_it_is_fast zegt
Ik vind dit echt een geile verschijning, geen twijfel over mogelijk. Hij is ook nog eens bloedsnel, dus wat kan je nog meer willen. Dat hij uit België komt? Is voor gezorgd, beste man. :D haha
Cantago zegt
Dat is goed nieuws! Nu maar hopen dat we veel McLaren speelgoed gaan zien in Nederland!
Jesper zegt
Wat een lange beschrijving van de Ginion Group. “Het Belgische Hessing” had de lading ook gedekt ;)
ascari15 zegt
Ik vind het geen mooie auto.
Toen Mercedes en Mclaren samenwerkten kwam er iets
geweldigs uit: de slr.
Nu heeft Mercedes zelf een supercar, maar die vind ik niet zo goed als de slr. Hij is wel erg mooi die sls.
Deze mp4-12c zal wel ongelooflijk goed zijn maar
hij ziet er niet uit.
Doet me een beetje denken aan de nieuwe pagani.
Freewarefreak zegt
@ascari15: “..Nu heeft Mercedes zelf een supercar, maar die vind ik niet zo goed als de slr..”
Wat vind je zo goed aan de SLR dan t.o.v. de SLS? De autojournalisten vinden namelijk eigenlijk unaniem van niet. Te lomp, te duur, niet agiel genoeg, enz.. dan is de SLS toch veel meer een allround sportwagen, waar de SLR eigenlijk alleen maar een snelle GT is.
SimonMc zegt
@ascari15: Klopt wat Freewarefreak zegt.Alhoewel ik de SLR op een manier weet te waarderen, is hij in sommigen hun ogen mislukt…
Te duur, te goedkoop ogend/gebruikte materialen in het interieur, te lange motorkap, te hoog gewicht alhoewel er veel carbon gebruikt is,geen echte McLaren (maar daarom staat er ook nog steeds een mercedes symbool op ),en ga zo maar door.
Niet agiel genoeg, daar ben ik niet mee akkoord.Deze auto kan prestatiegewijs en prijsgewijs de strijd aan met de Carrera GT, en zoals bewezen doet hij een rondetje topgear track in nagenoeg dezelfde tijd, ondanks een meergewicht van wel bijna 500 (!!) kg…
Niet agiel genoeg?Als je 1800+ kg weegt en deze prestaties kunt neerzetten ben je meer dan agiel genoeg.Sommige mensen vergeten soms dat dit een supergt is ipv een supercar.
phantom95 zegt
Hoop dat er ook een dealer in NL komt die ze gaat verkopen, Hessing lijkt me wel wat.
Benoche zegt
Ginion is hier inderdaad een grote groep. Concessies (dealers) in Waver (BMW), Waterloo (BMW, Ferrari/Maserati), Ukkel (Mini), Overijse (BMW en Rolls Royce) en Antwerpen (Ferrari/Maserati).
Ik wist niet dat ze McLaren in België hadden, ben benieuwd bij welke verdeler
Freewarefreak zegt
Super mooie auto, ben blij dat het moment gaat komen dat hij in het echt te zien is.
Deze opmerking: “..De nieuwe McLaren MP4-12C zal eind maart op een exclusief evenement worden gepresenteerd in Nederland..”
Is daar al wat meer over bekend als alleen dit. Ik ben daar wel nieuwsgierig naar. En gaan jullie daar heen Autoblog? Daar zou ik graag bij willen zijn zeg..
ericc zegt
In België heeft men reeds 30 order binnen voor de McLaren.Wel even om weten. Ginion heeft ook Ferrari Antwerpen onder hun hoede. De verdeler van Fer/Maser in Gent is nog een onafhankelijke garage met 2 knappe dochters! :-)))))
Citrofiel zegt
@ericc: In Nederland zullen het er dan misschien 10 a 15 zijn. Als ik kijk naar de verkopen van andere fabrikanten in die range (Ferrari, Maserati) verkopen die in België ruim twee keer zo veel als in Nederland.
Benoche zegt
@ericc: in Gent heb je Monza maar deze verdeler doet enkel Ferrari. Maserati in Gent is failliet, dat was Van Steenkiste die Maserati en Alfa verkocht.
Jochempie zegt
@bowie: Nee joh, ik kan het schaalmodel net betalen. Maar qua prestaties is de auto waarschijnlijk een stuk indrukwekkender dan een M-B SLS. Onder de drie ton vind ik dan een uitstekende prijs.
Justawheelchairguy zegt
Ik hoop deze auto een keer in NL te zien dan!