• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Minder boetes door falende trajectcontrolesystemen

Auteur: Dennis, gepost 27 januari 2011 om 15:40 – 16 Reacties

A4 trajectcontrole

Een trajectcontrolesysteem is niet het meest goedkope stukje techniek dat je kunt bedenken. Gelukkig verdient zo’n systeem zich gemakkelijk weer terug en blijkt het een lucratieve investering. Maar dan moet het wel blijven werken en dat is vorig jaar een probleem gebleken.

In Nederland werken de trajectcontrolesystemen niet goed, waardoor de politie het afgelopen jaar minder snelheidsovertreders heeft kunnen bekeuren. Vooral de laatste maanden van 2010 vielen de systemen vaak uit doordat de meetapparaten door vorst werd aangetast. Niet alleen het winterweer, maar ook wegwerkzaamheden zorgde ervoor de apparatuur niet altijd aan stond. Vorig jaar werden mede hierdoor 490.000 snelheidsovertreders minder betrapt dan in 2009.

Er werden vorig jaar elf miljoen verkeersboetes uitgeschreven en dat zijn er 850.000 minder dan het jaar daarvoor. Vanaf 2008 is het aantal boetes elk jaar afgenomen, want in 2007 werden nog ruim 12.6 miljoen prenten uitgedeeld; in 2008 een miljoen minder. Volgens het OM komt dit doordat men zich beter aan de regels houdt.

Meer dan de helft van de boetes werd uitgedeeld voor snelheidsovertredingen binnen de bebouwde kom, bijna een kwart op provinciale wegen en ruim een een kwart op de snelweg. Ook worden minder mensen betrapt op het rijden zonder gordel, maar er was een lichte stijging in het aantal bekeuringen voor niet handsfree bellen en rijden door rood. (via: nu.nl)

Ook interessant!

  • Politie deelt tientallen boetes uit bij supercar meeting
  • Politie deelt vanuit de bus voor 7 ton aan boetes uit
  • Zo vergroot de politie de pakkans op verkeersovertredingen
    Zo vergroot de politie de pakkans op verkeersovertredingen
  • Zoveel verkeersboetes zijn er uitgedeeld in 2020

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

flitsen, politie, trajectcontrole, Verkeer

Vorig bericht: « Dit is de productieversie van de Noble M600
Volgend bericht: Nu ook Nederlandse importeur voor McLaren »

Lees Interacties

Reacties

  1. rgtrue zegt

    27 januari 2011 om 15:51

    “ruim 12.6 prenten” miljoen neem ik aan?

    Login om te reageren
  2. PeteyCore zegt

    27 januari 2011 om 15:52

    Zin controle? :)

    Login om te reageren
  3. Jokkebrok zegt

    27 januari 2011 om 15:56

    Ruim 12,6… is dat 13 prenten :P

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      27 januari 2011 om 16:37

      @Jokkebrok: Nee da’s alles meer dan 12,6 :P

      Login om te reageren
  4. NLBUURMAN zegt

    27 januari 2011 om 15:57

    maar we zijn toch ook allemaal netter gaan rijden? :)

    Login om te reageren
  5. laurensje zegt

    27 januari 2011 om 16:11

    Net als zwartrijden in OV, boetes/kaartjes duurder maken :-)

    Login om te reageren
  6. zdev zegt

    27 januari 2011 om 16:14

    Wees solidair met ambtenaren en rijd overal wat harder.
    Zij moeten ook maar hun geld verdienen met zich vervelen achter hun ARBO goedgekeurde bureau…

    Login om te reageren
  7. koenmb zegt

    27 januari 2011 om 16:42

    Nog niet zo grappig als in België. Daar is blijkbaar het trajectcontrolesysteem goed geïnstalleerd en werkt volledig, maar is niet geijkt. Laat ze nog maar wat klungelen…

    Login om te reageren
  8. NLBUURMAN zegt

    27 januari 2011 om 16:49

    de overheid probeert ons van boetes af te houden, met al die rijdende keukenapparaten die zogenaamd economisch zijn, maar gewoon tergend traag, oftewel: het subsidiëren van “groene” auto’s levert minder geld op in de staatskas :lol:

    Login om te reageren
  9. Esprit_de_Flandre zegt

    27 januari 2011 om 17:02

    Och, wat jammer nou…

    Login om te reageren
  10. majinstar zegt

    27 januari 2011 om 17:43

    Heb ik niks van gemerkt. Ik krijg die onnozele boetes van 1 tot 5 kilometer te hard gewoon in de bus. Ze moeten wat meer Audi en Mercedes rijders aanpakken, die op straat gewoon patser doen met lelijke auto’s.

    Login om te reageren
    • Woestijnridder zegt

      27 januari 2011 om 20:20

      @majinstar: oh wist niet dat je ook een bekeuring kon krijgen voor 1km/u te hard rijden…..

      Aan de serieuze kant: je krijgt pas een bekeuring vanaf 4km/u te hard. Dan is de correctie er al af en aangezien je snelheidsmetertje ook wel wat afwijking kent, rij je op je teller rond de 60km/u en krijgt je een bekeuring voor 4km/u te hard (als je er 50km/u mag).

      Is maar net wat je onnozel noemt. Trajectcontrole is nog een soort van eerlijk ook: niet toevallig als je een andere auto haalt op de snelweg die flits maar over langere afstand een gemiddelde snelheid.

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      27 januari 2011 om 21:15

      @majinstar: “..Ze moeten wat meer Audi en Mercedes rijders aanpakken, die op straat gewoon patser doen met lelijke auto’s..”

      Pas op hè.. ik heb mijn busje al klaar staan..

      Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      27 januari 2011 om 23:10

      @majinstar: lol patser doen = BMW , dus stop mt lullen

      Login om te reageren
  11. tstile zegt

    27 januari 2011 om 23:41

    Wat een prutsers ook. Daarom verhogen ze ook de boetes, hoe braaf mensen ook zijn het bedrag moet niet dalen haha

    Login om te reageren
  12. Justawheelchairguy zegt

    29 januari 2011 om 13:50

    Hopen dat ze blijven falen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North