• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Obscure occasion bewijst dat goede foto’s helpen

Auteur: Loek, gepost 21 juni 2024 om 21:07 – 14 Reacties

We kwamen voor deze obscure occasion, we bleven voor de fantastische fotolocatie.

Stel, jij verkoopt je auto. Dan wil je dat de potentiële koper een duidelijk beeld heeft van de auto, toch? Wat daarbij erg helpt: foto’s. @willeme heeft ondergetekende bijvoorbeeld gevraagd voor foto’s van de BMW 116d die zijn vader wil verkopen en het resultaat is een met bijna 100 foto’s gevuld filmrolletje. Of het nou transparantie of gewoon het opleuken van je advertentie is: goede foto’s helpen. Daar is elke verkoopwebsite het mee eens.

Foto’s

En wat maakt dan goede foto’s? Op zich helpt van alles wat je wil zien een foto maken sowieso, maar de compositie van de foto is minstens zo belangrijk. En als je wil dat de advertentie iets meer in het oog springt helpt een unieke locatie ook. Of gewoon een bloedmooie locatie. De occasion van vandaag doet het even voor: dit zijn echt hele toffe foto’s voor de verkoop.

Monteverdi Safari

Met deze gave foto’s in een Zwitsers berglandschap kun je eigenlijk elke auto verkopen. Maar het helpt dat er ook nog eens een vrij unieke auto op de foto’s staat. De occasion van de dag is namelijk een Monteverdi Safari. Dit Zwitserse merk heeft best een imposant portfolio, ware het niet dat het sinds 1995 geen auto’s meer bouwt. Het speerpunt van Monteverdi was nogal Italiaans aanvoelende sport- en luxewagens. Dan is een SUV best een uitstapje.

Helemaal omdat de Monteverdi-SUV genaamd Safari eigenlijk van voor de tijd van de SUV-hype is en meer een terreinwagen is. De in 1976 gepresenteerde Safari lijkt in vrijwel alles nogal op de Range Rover, wat des tijds de meest populaire auto in dit segment was. Dat je als sportwagenmerk kon overleven door deze dingen grootschalig te bouwen leek gekkenwerk.

V8

Aan de motoren ligt het in elk geval niet. De Monteverdi Safari werd geleverd met verschillende V8-motoren in zijn levensspanne en een zes-in-lijn diesel. Allemaal niet van Monteverdi zelf: de V8’en kwamen van Chrysler en International Harvester en de zescilinder van Nissan. Hij had altijd vierwielaandrijving en een handgeschakelde vierbak of een drietraps automaat. Verfijnd is anders, robuust was ‘ie wel.

De V8 was in eerste instantie 5.2 liter groot, daarna 5.7 en uiteindelijk zelfs 7.2 liter. Veel pk moest je niet verwachten: de laatste variant had meer dan 300 pk, maar de 5.2 en 5.7 moesten het doen met 152 of 182 pk. Het exemplaar van vandaag komt uit 1978 en heeft de 5.7 met de automaat.

Recept

Op zich klopt het recept wel. Een Italiaanse Range Rover-rivaal met dikke Amerikaanse motoren en Italiaans koetswerk van Fissore. Echt razend populair was de Monteverdi Safari niet, maar er zouden toch zo rond de 3.000 exemplaren gebouwd zijn. Het exemplaar van vandaag bleef in zijn thuisland Zwitserland, waar deze tot en met 2021 bij de eerste eigenaar is geweest. Ook de huidige eigenaar biedt hem in Zwitserland aan.

Kopen

We zeiden het al: goede foto’s verkopen de auto al grotendeels. Jij wil nu toch eigenlijk ook gewoon dit geweldig stukje Zwitserse geschiedenis? Dat kan door te bieden erop bij Bonhams. Op 30 juni gaat deze Monteverdi Safari met 20.000 kilometers onder de hamer. Volgens de veiling moet deze nog 95.000 tot 120.000 euro opleveren. Durf jij het? Of heb je liever de latere obscure evenknie van de Safari, de Rayton Fissore Magnum?

Ook interessant!

  • Is deze 911 een goede deal?
  • Neppe Audi RS6 occasion heeft opmerkelijke schade
  • Goed nieuws, de gemiddelde occasion wordt wéér goedkoper
  • Dit is de coolste Cayenne occasion van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Is deze peperdure Tesla-SW mooier dan ‘de Nederlandse’?
  • Keileuke Kever-buggy is tof, maar maakt veel voorkomende fout
  • Gespot – De gloednieuwe Vantage Roadster in het wild
  • Ineos-CEO: “EV’s door de strot duwen van mensen werkt niet”
FacebookTweetPinLinkedIn

Monteverdi, occasion, safari

Vorig bericht: « Rimac: “VAG wilde Bugatti Tourbillon volledig elektrisch maken”
Volgend bericht: Autoblog Podcast #65: nieuwe X3 + knoppen in auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. William zegt

    21 juni 2024 om 21:19

    Jammer dat RR een paar jaar terug de driedeurs versie van de L405 heeft stopgezet. Bij mijn weten de enige premium driedeurs luxe terreinwagen.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      21 juni 2024 om 21:36

      Welnee, een ordinair badkuipje.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 juni 2024 om 00:33

      Die concept had nogal moeilijke proporties, missen we niks aan. Vind een driedeurs Range Rover classic fantastisch maar alles wat er na kwam drie keer niks.

      Login om te reageren
      • Marco Pachen zegt

        22 juni 2024 om 08:25

        Ik vind de huidige Defender 90 best leuk. Kan je redelijk luxe uitvoeren en staat volgens mij behoorlijk z’n mannetje in het terrein …..

        Login om te reageren
  2. E.T. Jopie zegt

    21 juni 2024 om 21:37

    Een belangrijke oprie is natuurlijk: airco.

    Login om te reageren
  3. tenaci zegt

    21 juni 2024 om 21:39

    Jaaaa gaaf dit! Sowieso een mooi merk. Gallery heeft nog wel eens een verdwaalde 375 High Speed staan. Onwijs mooi spul

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      22 juni 2024 om 11:34

      Zo gruwelijk mooi als de Monteverdi 375 High Speed is, zo meh is deze Safari. Dan liever een 1e generatie Range Rover.

      Login om te reageren
  4. eaudi zegt

    21 juni 2024 om 23:15

    Grappig die vergelijking tussen de Safari en de Range Rover. Er is namelijk een mooie link: Monteverdi ontwierp en bouwde een 4 deurs Range Rover (bij Fissore in Italie) terwijl RR zelf de 2 deurs bleef bouwen (die succesvol was). De Monteverdi RR’s kregen zelfs een eigen chassisnummer, naast een luxer interieur. Vanwege het succes nam vrij snel Land Rover de productie over, hoewel niet bekend is hoeveel stuks van de Monteverdi RR zijn gemaakt. ‘t Schijnt niet meer dan 300 maar sommige bronnen komen maar tot de helft. Hoe dan ook, het is een mooi verhaal van een kleine dromerige autofabrikant die geld nodig had versus een bureaucratisch conglomeraat dat British Leyland toen was en waar eveneens geld nodig was.

    Login om te reageren
  5. Roskampies zegt

    21 juni 2024 om 23:46

    Dit is wel mooi spul idd. Mooie historie.
    Vraagje die achterlichten vsn een Peugeot 405 estate? Komen me bekend voor.

    Login om te reageren
    • degrotemuis zegt

      22 juni 2024 om 08:04

      Ze lijken inderdaad op de achterlichten van de oude 504 familiale die mijn tante nog gehad heeft, dus het zou me niet verbazen.

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        22 juni 2024 om 08:38

        Vroeg me ook al af waar die achterlichten vandaan komen. Maar denk, dat je gelijk hebt qua 504 Familiale 👍

        Login om te reageren
        • Roskampies zegt

          22 juni 2024 om 08:42

          Ja een 504 familiale, thanks Sry was na NL-FR niet helemaal helder. Haha

          Login om te reageren
  6. bmwfe zegt

    22 juni 2024 om 08:17

    Zo gaaf. Vrienden van mijn ouders in Zwitserland hadden er één. Heel wat kilometers in mee gereden. Ik weet wat het is om deze auto in een Zwitsers landschap te zien.

    Login om te reageren
  7. 550maranello zegt

    22 juni 2024 om 09:09

    De Safari is een doorontwikkeling van de Sahara. Eigenlijk een een op een kopie van de International Scout 2. Het verschil bij de Sahara zat hem in een andere grille, bumpers, stootstrips op de zijkant en een ander interieur, europees met Italiaanse allure. In tegenstelling tot de Safari heeft de Sahara een hard – en softtop. Met zijn bladveren en Amerikaanse, jaren 70 origine, kan je geen wonderen verwachten voor wat betreft de wegligging, maar hij heeft wel veel luxe. Standaard stuurbekrachtiging maar ook airco. De Safari had een nieuwe carosserie maar is verder weinig veranderd qua onderstel, chassis en interieur. De middenconsole is nieuw en dashoboard iets aangepast, that’s it. Van de Sahara zijn bij mijn weten minder dan 50 gemaakt, dus nog zeldzamer dan de Safari.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North