• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Occasion van de Week: Formule 1-auto mét V8

Auteur: ricardo, gepost 7 november 2014 om 14:29 – 28 Reacties

Afbeelding Occasion van de Week: Formule 1-auto mét V8Afbeelding Occasion van de Week: Formule 1-auto mét V8Afbeelding Occasion van de Week: Formule 1-auto mét V8Afbeelding Occasion van de Week: Formule 1-auto mét V8Afbeelding Occasion van de Week: Formule 1-auto mét V8Afbeelding Occasion van de Week: Formule 1-auto mét V8Afbeelding Occasion van de Week: Formule 1-auto mét V8Afbeelding Occasion van de Week: Formule 1-auto mét V8

Occasion van de Week: Formule 1-auto mét V8
Niet alleen is de achtcilinder in het automotive landschap een uitstervend fenomeen, ook in de koningsklasse van de autosport is de V8 al uitgestorven omdat Bernie met stofzuigers in de weer ging. Wie een tastbaar gedenkteken aan deze periode wil, kan nu zijn slag slaan.

Te koop: race-auto met geluid. In Engeland probeert iemand een Red Bull Racing RB3 uit 2007 te slijten, naar eigen zeggen de enige RB-bolide in private handen. Het apparaat was het eerste ontwerp van Adrian Newey sinds hij onder contract staat bij de energiedrankboer.

De bewuste F1-auto werd door Mark Webber gereden in de Grands Prix van Australië, Maleisië, Bahrein, Spanje en Monaco. De auto komt met een werkende 2,5-liter V8, gekoppeld aan een hydraulische 7-bak. Je krijgt er tevens een zooitje voor- en achtervleugels, wielen en motorafdekplaten bij.

We weten niet in welke conditie de Renault RS27-motor verkeert, of hoe de verkoper aan deze toch wel opmerkelijke racer is gekomen. Dat zul je zelf even aan Nigel moeten vragen, die hem vanuit Engeland probeert te verkopen voor 250.000 quid, omgerekend 318.000 euro.

Ook interessant!

  • FIA hint naar Formule 1 auto's op waterstof
    FIA hint naar Formule 1 auto's op waterstof
  • Dit kun je verwachten van de sprintraces in de Formule 1
  • Formule 1 vindt straaljagers écht niet meer kunnen
  • F1 2022
    BREEK: De Formule 1 auto voor 2022 is officieel

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, occasion, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Belastingdienst wil parkeerplekken op ’t werk gaan belasten
Volgend bericht: Max Verstappen klokt zesde tijd in FP1 Brazilië »

Lees Interacties

Reacties

  1. KEV9 zegt

    7 november 2014 om 14:33

    En ondertussen staat max verstappen op een superstrakke 3e plaats tijdens de vrije training

    Login om te reageren
  2. danielj zegt

    7 november 2014 om 14:39

    :´(

    Login om te reageren
  3. rnej zegt

    7 november 2014 om 14:40

    zou je deze auto uberhaupt op een circuit mogen rijden als je geen superlicentie hebt? qua geluidsnormen zal hij wel eea overschrijden… kortom. museumstuk dat niet mag rijden?

    Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      7 november 2014 om 14:41

      @rnej: gewoon oordoppen uitdelen aan die zeurpieten!

      Login om te reageren
    • Ferry_76 zegt

      7 november 2014 om 14:47

      @rnej: Het is meer de vraag of je er wel mee kàn rijden; waarschijnlijk krijg je het ding niet eens gestart zonder hulp van Renault en/of het Red Bull F1 team.

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      7 november 2014 om 15:25

      @rnej:

      Gewoon Klaas Zwart even opbellen. Mag je vast wel meedoen met BossGP (Big Open Single Seaters).
      En anders mag je vast zn raceresortje wel even op.

      Login om te reageren
    • rolov zegt

      7 november 2014 om 15:43

      @rnej: kroymans reed ook in een f1 Ferrari en sloopte hem. Dus ik denk dat het wel mag. Die had ook geen superlicentie.

      Login om te reageren
  4. 3246cm252kw zegt

    7 november 2014 om 14:40

    Lol gesponnen door Metro! Wel leuk om zo’n wagen te hebben zeg! Maar heb geen flauw idee hoe lang zo’n motor mee gaat!?!?!

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      7 november 2014 om 17:24

      @3246cm252kw:
      Zolang je hem elke 10 uur laat reviseren á raison van €70K gaat hij best een poosje mee..
      Tel daar ongeveer €10K bij op voor de engineers die je nodig hebt om een rondje te knallen..
      Voor de gemiddelde reaguurder hier is dat prima te behappen.., toch?

      Login om te reageren
      • 3246cm252kw zegt

        8 november 2014 om 02:35

        @tupperware: lijkt me wel! Niet zeiken gewoon doen. Ik zeg altijd maar leven en laten leven. Als je deze auto wilt laten leven mag dat dus best wat kosten :-)

        Login om te reageren
  5. rd1991 zegt

    7 november 2014 om 14:52

    Leuk om mee te doen voor je racelicentie. “Ik neem mijn eigen auto mee hoor”

    Login om te reageren
  6. gash zegt

    7 november 2014 om 14:53

    Wanneer ik naar de Brezan ga voor onderdelen voor één van mijn auto’s wordt ik nu al vaak teleurgesteld. Laat staan dat je voor dit karretje eenvoudig wat onderdeeltjes kunt oppikken. Even snel uitlijnen of een bandje plakken bij de KwikFit zie ik ook zo snel nog niet gebeuren…

    Login om te reageren
  7. reistje zegt

    7 november 2014 om 14:59

    Ik vind het nog niet eens zo duur als verzamelobject, als je kijkt naar wat andere verzamel objecten opbrengen. + Deze is met motor dat zie je eigenlijk bijna nooit.

    Gebruiken om mee te racen lijkt mij niet zo praktisch, ik denk niet dat je plaatselijk Renault garage je ver kan helpen. En je bandenboer ook niet echt. Dan kan je beter een Lotus T125 kopen.

    Login om te reageren
  8. henkhupelschoten zegt

    7 november 2014 om 15:03

    De F1 uit de goede ouwe tijd of een f12? Zeker de F1, ik hoorde laatst dat de V8 atmosferisch was, ik kon me er niet echt iets bij voorstellen 2,5 liter maar toch atmosferisch weet iemand hier iets meer van?

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      7 november 2014 om 15:09

      @henkhupelschoten: de f12 heeft een v12, de nieuwe california een V8 turbo en de F1 wagens een 2.5 V6 turbo. Of bedoelde je dat niet?

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        7 november 2014 om 15:28

        @str8six:

        Nu 1.6 V6 turbo.
        Daarvoor 2.4 V8.
        Nog eerder 3.0 V10.

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          7 november 2014 om 15:35

          @carmasterr: ja zag dat t verkeerd was.

          Login om te reageren
        • tupperware zegt

          7 november 2014 om 17:27

          @carmasterr:
          En daar weer voor 3.5 V10, voorafgegaan door een vrije keuze wat betreft cilindertal zolang het maar een 3.5L was..
          Nu kan ik nog wat verder de geschiedenis in duiken maar dat wordt wel een lang verhaal.

          Login om te reageren
    • str8six zegt

      7 november 2014 om 15:19

      @henkhupelschoten: nu ik het nog een keer lees zie ik wat ik zei niet klopt. 2.5 atmosferische V8 komt doordat ze korte cilinders gebruiken dacht ik.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        7 november 2014 om 15:22

        @str8six: / @ricardo: 2006 – 2013 reed men met 2.4 V8 blokken en niet 2.5. Maar goed, dat is mierenneuken.

        Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        7 november 2014 om 15:23

        Dat was het volgens mij ja @str8six:

        Login om te reageren
  9. arii zegt

    7 november 2014 om 15:24

    Niet dat ik het geld heb maar dit is volgensmij serieus goedkoop voor een f1 auto

    Login om te reageren
    • amgc63 zegt

      7 november 2014 om 15:43

      @arii: dacht ik dus ook al.

      Login om te reageren
  10. carmasterr zegt

    7 november 2014 om 15:55

    Veel mooier dan die penisdingen van nu.
    En ook nog eens veel sneller. Ja de top van de dysons ligt hoger, maar deze RB3 zet daar bakken meer downforce, een lager gewicht en betere driveability tegenover (want atmosferisch).
    Een geen elektro-onzin, dus je hebt altijd 750 pk, in plaats van af en toe.

    Login om te reageren
  11. Junior540 zegt

    7 november 2014 om 16:21

    Wat word er bedoeld met de intellectual property rights are owned bij red bull? Er zit geen electronica, of de gegevens om hem te starten zit er niet bij ofzo?

    Login om te reageren
    • disco3hse zegt

      7 november 2014 om 16:24

      @Junior540: Recente raceauto’s worden over het algemeen verkocht zonder computer. Starten en rijden wordt dan lastig idd.

      Login om te reageren
    • tupperware zegt

      7 november 2014 om 17:31

      @Junior540:
      Dat betekend dat je niets mag namaken zonder toestemming van RedBull.
      Het zelfde regeltje waar Ferrari gebruik van maakt om kopieën in de shredder te gooien.
      In het Nederlands noemt me die term intellectueel eigendom..

      Login om te reageren
  12. bassx zegt

    8 november 2014 om 00:04

    Afgezien van de V8 vond ik deze modellen veel mooier. Brede achterspoiler en smalle voorspoiler. Bodywork van nu heeft minder drag waardoor ze sneller zijn maar het oog wil ook wat.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North